Jó hír autósoknak: olcsóbb lehet a szervizelés!

Székesfehérvár - A szervizdíjak csökkenését vonhatja maga után az uniós döntés, miszerint az új autók garanciája akkor is megmarad, ha a kocsit nem a márkaszervizbe visszük kötelező szervizre.

Miskei Anita

A bizottság érvelése szerint ugyanis a korábbi helyzetben az autógyártók eddig saját érdekeiknek megfelelően korlátozhatták a versenyt az eladás után a szolgáltatások és az alkatrész-biztosítás területén. A cél tehát a korábbinál jóval erősebb verseny megteremtése, amelyből a remények szerint az autósok profitálnak majd, s talán megváltozik az az elképesztő arány, miszerint az autók fenntartásának költségeit nagyjából negyven százalékban a szervizelés teszi ki. Az új rendelet egyik célkitűzése, hogy megvédje a pótalkatrészgyártók hozzáférését a javítási piachoz, biztosítva ezzel a versengő pótalkatrészmárkák folyamatos elérhetőségét mind a független és a szerződéses javítóműhelyek, mind pedig az alkatrész-nagykereskedők számára.

- A jól menő magánszervizekben nem véletlenül nagy a forgalom: nagyon sokan csak annál a szerviznél szeretik, merik otthagyni az autójukat, ahol ismerik a szerelőket, s bármikor felhívhatják őket, hogy éppen hol tartanak a kocsi javításával - mondja Brückler Zoltán, egy fehérvári szerviz vezetője, akinek a tapasztalatai szerint jelentős eltérések vannak a gyárinak nevezett és az utángyártott alkatrészek árai között, ám ez az árkülönbség nem jelenti azt, hogy az utángyártott alkatrészek minősége alacsonyabb lenne.

Brückler Zoltán szerint azt valahogyan mindenképp szabályozni kell, hogy az egy bizonyos felszereltség alatti, például számítógépes diagnosztikai eszközökkel nem rendelkező sufniműhelyek ne végezhessenek kötelező átvizsgálásokat, mert ezzel az egész szakma tekintélyét ásnák alá. A szervizvezető véleménye szerint ugyanakkor a rendeletnek köszönhetően végre valódi verseny alakul ki a szervizek között. Mint lapunk kérdésére hozzátette, a független szervizek rezsióradíjai jelenleg úgy nettó ötezer forint körül vannak, ami jelentősen alacsonyabb a márkaszervizekéhez képest.

- Az unió új irányelvét a megjelenést követő három éven belül kell a gyáraknak alkalmazniuk - mondta Szuna József márkakereskedő, a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetségének (GÉMOSZ) alelnöke.

- Úgy vélem, a gyártók csak az utolsó pillanatban kezdik meg a szabályozás alkalmazását. S mivel nincs egy konkrét időpont, ezért azt gondolom, minden márkánál más időponttól lép életbe az irányelv - jegyezte meg az alelnök. Majd arra is felhívta a figyelmünket, hogy ez az elv ma még nem él. Ez a jövő.

Csak három év múlva kell alkalmazni a szabályt!

- A napokban egy márkakereskedésből kerestek: az ügyfél visszamondta szervizidőpontját, mondván, másutt javíttatja meg autóját, mert hallotta, ezt megteheti. Jelenleg még nem! Ezt szükséges hangsúlyozni, és azt is, hogy a jövőben is csak a kötelező revízió (olajcsere, fékbetétek, pollenszűrők cseréje) lesz elvégeztethető más szakszervizekben. A garanciális idő alatti problémákra, illetve a visszahívási akciókra továbbra is csak a márkakereskedések lesznek jogosultak - emelte ki Szuna József.

A szakember szerint a hazai márkakereskedők számára jó hír, hogy csupán három év múlva kell alkalmazni az új szabályt, mert a kereskedők nehéz helyzetben vannak, nagyon alacsonyak az újautó-értékesítések, így a szervizszolgáltatásokból és az alkatrészek eladásából tartják fenn magukat.

 

A bizottság érvelése szerint ugyanis a korábbi helyzetben az autógyártók eddig saját érdekeiknek megfelelően korlátozhatták a versenyt az eladás után a szolgáltatások és az alkatrész-biztosítás területén. A cél tehát a korábbinál jóval erősebb verseny megteremtése, amelyből a remények szerint az autósok profitálnak majd, s talán megváltozik az az elképesztő arány, miszerint az autók fenntartásának költségeit nagyjából negyven százalékban a szervizelés teszi ki. Az új rendelet egyik célkitűzése, hogy megvédje a pótalkatrészgyártók hozzáférését a javítási piachoz, biztosítva ezzel a versengő pótalkatrészmárkák folyamatos elérhetőségét mind a független és a szerződéses javítóműhelyek, mind pedig az alkatrész-nagykereskedők számára.

- A jól menő magánszervizekben nem véletlenül nagy a forgalom: nagyon sokan csak annál a szerviznél szeretik, merik otthagyni az autójukat, ahol ismerik a szerelőket, s bármikor felhívhatják őket, hogy éppen hol tartanak a kocsi javításával - mondja Brückler Zoltán, egy fehérvári szerviz vezetője, akinek a tapasztalatai szerint jelentős eltérések vannak a gyárinak nevezett és az utángyártott alkatrészek árai között, ám ez az árkülönbség nem jelenti azt, hogy az utángyártott alkatrészek minősége alacsonyabb lenne.

Brückler Zoltán szerint azt valahogyan mindenképp szabályozni kell, hogy az egy bizonyos felszereltség alatti, például számítógépes diagnosztikai eszközökkel nem rendelkező sufniműhelyek ne végezhessenek kötelező átvizsgálásokat, mert ezzel az egész szakma tekintélyét ásnák alá. A szervizvezető véleménye szerint ugyanakkor a rendeletnek köszönhetően végre valódi verseny alakul ki a szervizek között. Mint lapunk kérdésére hozzátette, a független szervizek rezsióradíjai jelenleg úgy nettó ötezer forint körül vannak, ami jelentősen alacsonyabb a márkaszervizekéhez képest.

- Az unió új irányelvét a megjelenést követő három éven belül kell a gyáraknak alkalmazniuk - mondta Szuna József márkakereskedő, a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetségének (GÉMOSZ) alelnöke.

- Úgy vélem, a gyártók csak az utolsó pillanatban kezdik meg a szabályozás alkalmazását. S mivel nincs egy konkrét időpont, ezért azt gondolom, minden márkánál más időponttól lép életbe az irányelv - jegyezte meg az alelnök. Majd arra is felhívta a figyelmünket, hogy ez az elv ma még nem él. Ez a jövő.

Csak három év múlva kell alkalmazni a szabályt!

- A napokban egy márkakereskedésből kerestek: az ügyfél visszamondta szervizidőpontját, mondván, másutt javíttatja meg autóját, mert hallotta, ezt megteheti. Jelenleg még nem! Ezt szükséges hangsúlyozni, és azt is, hogy a jövőben is csak a kötelező revízió (olajcsere, fékbetétek, pollenszűrők cseréje) lesz elvégeztethető más szakszervizekben. A garanciális idő alatti problémákra, illetve a visszahívási akciókra továbbra is csak a márkakereskedések lesznek jogosultak - emelte ki Szuna József.

A szakember szerint a hazai márkakereskedők számára jó hír, hogy csupán három év múlva kell alkalmazni az új szabályt, mert a kereskedők nehéz helyzetben vannak, nagyon alacsonyak az újautó-értékesítések, így a szervizszolgáltatásokból és az alkatrészek eladásából tartják fenn magukat.

 

- A jól menő magánszervizekben nem véletlenül nagy a forgalom: nagyon sokan csak annál a szerviznél szeretik, merik otthagyni az autójukat, ahol ismerik a szerelőket, s bármikor felhívhatják őket, hogy éppen hol tartanak a kocsi javításával - mondja Brückler Zoltán, egy fehérvári szerviz vezetője, akinek a tapasztalatai szerint jelentős eltérések vannak a gyárinak nevezett és az utángyártott alkatrészek árai között, ám ez az árkülönbség nem jelenti azt, hogy az utángyártott alkatrészek minősége alacsonyabb lenne.

Brückler Zoltán szerint azt valahogyan mindenképp szabályozni kell, hogy az egy bizonyos felszereltség alatti, például számítógépes diagnosztikai eszközökkel nem rendelkező sufniműhelyek ne végezhessenek kötelező átvizsgálásokat, mert ezzel az egész szakma tekintélyét ásnák alá. A szervizvezető véleménye szerint ugyanakkor a rendeletnek köszönhetően végre valódi verseny alakul ki a szervizek között. Mint lapunk kérdésére hozzátette, a független szervizek rezsióradíjai jelenleg úgy nettó ötezer forint körül vannak, ami jelentősen alacsonyabb a márkaszervizekéhez képest.

- Az unió új irányelvét a megjelenést követő három éven belül kell a gyáraknak alkalmazniuk - mondta Szuna József márkakereskedő, a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetségének (GÉMOSZ) alelnöke.

- Úgy vélem, a gyártók csak az utolsó pillanatban kezdik meg a szabályozás alkalmazását. S mivel nincs egy konkrét időpont, ezért azt gondolom, minden márkánál más időponttól lép életbe az irányelv - jegyezte meg az alelnök. Majd arra is felhívta a figyelmünket, hogy ez az elv ma még nem él. Ez a jövő.

Csak három év múlva kell alkalmazni a szabályt!

- A napokban egy márkakereskedésből kerestek: az ügyfél visszamondta szervizidőpontját, mondván, másutt javíttatja meg autóját, mert hallotta, ezt megteheti. Jelenleg még nem! Ezt szükséges hangsúlyozni, és azt is, hogy a jövőben is csak a kötelező revízió (olajcsere, fékbetétek, pollenszűrők cseréje) lesz elvégeztethető más szakszervizekben. A garanciális idő alatti problémákra, illetve a visszahívási akciókra továbbra is csak a márkakereskedések lesznek jogosultak - emelte ki Szuna József.

A szakember szerint a hazai márkakereskedők számára jó hír, hogy csupán három év múlva kell alkalmazni az új szabályt, mert a kereskedők nehéz helyzetben vannak, nagyon alacsonyak az újautó-értékesítések, így a szervizszolgáltatásokból és az alkatrészek eladásából tartják fenn magukat.

 

- A jól menő magánszervizekben nem véletlenül nagy a forgalom: nagyon sokan csak annál a szerviznél szeretik, merik otthagyni az autójukat, ahol ismerik a szerelőket, s bármikor felhívhatják őket, hogy éppen hol tartanak a kocsi javításával - mondja Brückler Zoltán, egy fehérvári szerviz vezetője, akinek a tapasztalatai szerint jelentős eltérések vannak a gyárinak nevezett és az utángyártott alkatrészek árai között, ám ez az árkülönbség nem jelenti azt, hogy az utángyártott alkatrészek minősége alacsonyabb lenne.

Brückler Zoltán szerint azt valahogyan mindenképp szabályozni kell, hogy az egy bizonyos felszereltség alatti, például számítógépes diagnosztikai eszközökkel nem rendelkező sufniműhelyek ne végezhessenek kötelező átvizsgálásokat, mert ezzel az egész szakma tekintélyét ásnák alá. A szervizvezető véleménye szerint ugyanakkor a rendeletnek köszönhetően végre valódi verseny alakul ki a szervizek között. Mint lapunk kérdésére hozzátette, a független szervizek rezsióradíjai jelenleg úgy nettó ötezer forint körül vannak, ami jelentősen alacsonyabb a márkaszervizekéhez képest.

- Az unió új irányelvét a megjelenést követő három éven belül kell a gyáraknak alkalmazniuk - mondta Szuna József márkakereskedő, a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetségének (GÉMOSZ) alelnöke.

- Úgy vélem, a gyártók csak az utolsó pillanatban kezdik meg a szabályozás alkalmazását. S mivel nincs egy konkrét időpont, ezért azt gondolom, minden márkánál más időponttól lép életbe az irányelv - jegyezte meg az alelnök. Majd arra is felhívta a figyelmünket, hogy ez az elv ma még nem él. Ez a jövő.

Csak három év múlva kell alkalmazni a szabályt!

- A napokban egy márkakereskedésből kerestek: az ügyfél visszamondta szervizidőpontját, mondván, másutt javíttatja meg autóját, mert hallotta, ezt megteheti. Jelenleg még nem! Ezt szükséges hangsúlyozni, és azt is, hogy a jövőben is csak a kötelező revízió (olajcsere, fékbetétek, pollenszűrők cseréje) lesz elvégeztethető más szakszervizekben. A garanciális idő alatti problémákra, illetve a visszahívási akciókra továbbra is csak a márkakereskedések lesznek jogosultak - emelte ki Szuna József.

A szakember szerint a hazai márkakereskedők számára jó hír, hogy csupán három év múlva kell alkalmazni az új szabályt, mert a kereskedők nehéz helyzetben vannak, nagyon alacsonyak az újautó-értékesítések, így a szervizszolgáltatásokból és az alkatrészek eladásából tartják fenn magukat.

 

Brückler Zoltán szerint azt valahogyan mindenképp szabályozni kell, hogy az egy bizonyos felszereltség alatti, például számítógépes diagnosztikai eszközökkel nem rendelkező sufniműhelyek ne végezhessenek kötelező átvizsgálásokat, mert ezzel az egész szakma tekintélyét ásnák alá. A szervizvezető véleménye szerint ugyanakkor a rendeletnek köszönhetően végre valódi verseny alakul ki a szervizek között. Mint lapunk kérdésére hozzátette, a független szervizek rezsióradíjai jelenleg úgy nettó ötezer forint körül vannak, ami jelentősen alacsonyabb a márkaszervizekéhez képest.

- Az unió új irányelvét a megjelenést követő három éven belül kell a gyáraknak alkalmazniuk - mondta Szuna József márkakereskedő, a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetségének (GÉMOSZ) alelnöke.

- Úgy vélem, a gyártók csak az utolsó pillanatban kezdik meg a szabályozás alkalmazását. S mivel nincs egy konkrét időpont, ezért azt gondolom, minden márkánál más időponttól lép életbe az irányelv - jegyezte meg az alelnök. Majd arra is felhívta a figyelmünket, hogy ez az elv ma még nem él. Ez a jövő.

Csak három év múlva kell alkalmazni a szabályt!

- A napokban egy márkakereskedésből kerestek: az ügyfél visszamondta szervizidőpontját, mondván, másutt javíttatja meg autóját, mert hallotta, ezt megteheti. Jelenleg még nem! Ezt szükséges hangsúlyozni, és azt is, hogy a jövőben is csak a kötelező revízió (olajcsere, fékbetétek, pollenszűrők cseréje) lesz elvégeztethető más szakszervizekben. A garanciális idő alatti problémákra, illetve a visszahívási akciókra továbbra is csak a márkakereskedések lesznek jogosultak - emelte ki Szuna József.

A szakember szerint a hazai márkakereskedők számára jó hír, hogy csupán három év múlva kell alkalmazni az új szabályt, mert a kereskedők nehéz helyzetben vannak, nagyon alacsonyak az újautó-értékesítések, így a szervizszolgáltatásokból és az alkatrészek eladásából tartják fenn magukat.

 

Brückler Zoltán szerint azt valahogyan mindenképp szabályozni kell, hogy az egy bizonyos felszereltség alatti, például számítógépes diagnosztikai eszközökkel nem rendelkező sufniműhelyek ne végezhessenek kötelező átvizsgálásokat, mert ezzel az egész szakma tekintélyét ásnák alá. A szervizvezető véleménye szerint ugyanakkor a rendeletnek köszönhetően végre valódi verseny alakul ki a szervizek között. Mint lapunk kérdésére hozzátette, a független szervizek rezsióradíjai jelenleg úgy nettó ötezer forint körül vannak, ami jelentősen alacsonyabb a márkaszervizekéhez képest.

- Az unió új irányelvét a megjelenést követő három éven belül kell a gyáraknak alkalmazniuk - mondta Szuna József márkakereskedő, a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetségének (GÉMOSZ) alelnöke.

- Úgy vélem, a gyártók csak az utolsó pillanatban kezdik meg a szabályozás alkalmazását. S mivel nincs egy konkrét időpont, ezért azt gondolom, minden márkánál más időponttól lép életbe az irányelv - jegyezte meg az alelnök. Majd arra is felhívta a figyelmünket, hogy ez az elv ma még nem él. Ez a jövő.

Csak három év múlva kell alkalmazni a szabályt!

- A napokban egy márkakereskedésből kerestek: az ügyfél visszamondta szervizidőpontját, mondván, másutt javíttatja meg autóját, mert hallotta, ezt megteheti. Jelenleg még nem! Ezt szükséges hangsúlyozni, és azt is, hogy a jövőben is csak a kötelező revízió (olajcsere, fékbetétek, pollenszűrők cseréje) lesz elvégeztethető más szakszervizekben. A garanciális idő alatti problémákra, illetve a visszahívási akciókra továbbra is csak a márkakereskedések lesznek jogosultak - emelte ki Szuna József.

A szakember szerint a hazai márkakereskedők számára jó hír, hogy csupán három év múlva kell alkalmazni az új szabályt, mert a kereskedők nehéz helyzetben vannak, nagyon alacsonyak az újautó-értékesítések, így a szervizszolgáltatásokból és az alkatrészek eladásából tartják fenn magukat.

 

- Az unió új irányelvét a megjelenést követő három éven belül kell a gyáraknak alkalmazniuk - mondta Szuna József márkakereskedő, a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetségének (GÉMOSZ) alelnöke.

- Úgy vélem, a gyártók csak az utolsó pillanatban kezdik meg a szabályozás alkalmazását. S mivel nincs egy konkrét időpont, ezért azt gondolom, minden márkánál más időponttól lép életbe az irányelv - jegyezte meg az alelnök. Majd arra is felhívta a figyelmünket, hogy ez az elv ma még nem él. Ez a jövő.

Csak három év múlva kell alkalmazni a szabályt!

- A napokban egy márkakereskedésből kerestek: az ügyfél visszamondta szervizidőpontját, mondván, másutt javíttatja meg autóját, mert hallotta, ezt megteheti. Jelenleg még nem! Ezt szükséges hangsúlyozni, és azt is, hogy a jövőben is csak a kötelező revízió (olajcsere, fékbetétek, pollenszűrők cseréje) lesz elvégeztethető más szakszervizekben. A garanciális idő alatti problémákra, illetve a visszahívási akciókra továbbra is csak a márkakereskedések lesznek jogosultak - emelte ki Szuna József.

A szakember szerint a hazai márkakereskedők számára jó hír, hogy csupán három év múlva kell alkalmazni az új szabályt, mert a kereskedők nehéz helyzetben vannak, nagyon alacsonyak az újautó-értékesítések, így a szervizszolgáltatásokból és az alkatrészek eladásából tartják fenn magukat.

 

- Az unió új irányelvét a megjelenést követő három éven belül kell a gyáraknak alkalmazniuk - mondta Szuna József márkakereskedő, a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetségének (GÉMOSZ) alelnöke.

- Úgy vélem, a gyártók csak az utolsó pillanatban kezdik meg a szabályozás alkalmazását. S mivel nincs egy konkrét időpont, ezért azt gondolom, minden márkánál más időponttól lép életbe az irányelv - jegyezte meg az alelnök. Majd arra is felhívta a figyelmünket, hogy ez az elv ma még nem él. Ez a jövő.

Csak három év múlva kell alkalmazni a szabályt!

- A napokban egy márkakereskedésből kerestek: az ügyfél visszamondta szervizidőpontját, mondván, másutt javíttatja meg autóját, mert hallotta, ezt megteheti. Jelenleg még nem! Ezt szükséges hangsúlyozni, és azt is, hogy a jövőben is csak a kötelező revízió (olajcsere, fékbetétek, pollenszűrők cseréje) lesz elvégeztethető más szakszervizekben. A garanciális idő alatti problémákra, illetve a visszahívási akciókra továbbra is csak a márkakereskedések lesznek jogosultak - emelte ki Szuna József.

A szakember szerint a hazai márkakereskedők számára jó hír, hogy csupán három év múlva kell alkalmazni az új szabályt, mert a kereskedők nehéz helyzetben vannak, nagyon alacsonyak az újautó-értékesítések, így a szervizszolgáltatásokból és az alkatrészek eladásából tartják fenn magukat.

 

- Úgy vélem, a gyártók csak az utolsó pillanatban kezdik meg a szabályozás alkalmazását. S mivel nincs egy konkrét időpont, ezért azt gondolom, minden márkánál más időponttól lép életbe az irányelv - jegyezte meg az alelnök. Majd arra is felhívta a figyelmünket, hogy ez az elv ma még nem él. Ez a jövő.

Csak három év múlva kell alkalmazni a szabályt!

- A napokban egy márkakereskedésből kerestek: az ügyfél visszamondta szervizidőpontját, mondván, másutt javíttatja meg autóját, mert hallotta, ezt megteheti. Jelenleg még nem! Ezt szükséges hangsúlyozni, és azt is, hogy a jövőben is csak a kötelező revízió (olajcsere, fékbetétek, pollenszűrők cseréje) lesz elvégeztethető más szakszervizekben. A garanciális idő alatti problémákra, illetve a visszahívási akciókra továbbra is csak a márkakereskedések lesznek jogosultak - emelte ki Szuna József.

A szakember szerint a hazai márkakereskedők számára jó hír, hogy csupán három év múlva kell alkalmazni az új szabályt, mert a kereskedők nehéz helyzetben vannak, nagyon alacsonyak az újautó-értékesítések, így a szervizszolgáltatásokból és az alkatrészek eladásából tartják fenn magukat.

 

- Úgy vélem, a gyártók csak az utolsó pillanatban kezdik meg a szabályozás alkalmazását. S mivel nincs egy konkrét időpont, ezért azt gondolom, minden márkánál más időponttól lép életbe az irányelv - jegyezte meg az alelnök. Majd arra is felhívta a figyelmünket, hogy ez az elv ma még nem él. Ez a jövő.

Csak három év múlva kell alkalmazni a szabályt!

- A napokban egy márkakereskedésből kerestek: az ügyfél visszamondta szervizidőpontját, mondván, másutt javíttatja meg autóját, mert hallotta, ezt megteheti. Jelenleg még nem! Ezt szükséges hangsúlyozni, és azt is, hogy a jövőben is csak a kötelező revízió (olajcsere, fékbetétek, pollenszűrők cseréje) lesz elvégeztethető más szakszervizekben. A garanciális idő alatti problémákra, illetve a visszahívási akciókra továbbra is csak a márkakereskedések lesznek jogosultak - emelte ki Szuna József.

A szakember szerint a hazai márkakereskedők számára jó hír, hogy csupán három év múlva kell alkalmazni az új szabályt, mert a kereskedők nehéz helyzetben vannak, nagyon alacsonyak az újautó-értékesítések, így a szervizszolgáltatásokból és az alkatrészek eladásából tartják fenn magukat.

 

Csak három év múlva kell alkalmazni a szabályt!

- A napokban egy márkakereskedésből kerestek: az ügyfél visszamondta szervizidőpontját, mondván, másutt javíttatja meg autóját, mert hallotta, ezt megteheti. Jelenleg még nem! Ezt szükséges hangsúlyozni, és azt is, hogy a jövőben is csak a kötelező revízió (olajcsere, fékbetétek, pollenszűrők cseréje) lesz elvégeztethető más szakszervizekben. A garanciális idő alatti problémákra, illetve a visszahívási akciókra továbbra is csak a márkakereskedések lesznek jogosultak - emelte ki Szuna József.

A szakember szerint a hazai márkakereskedők számára jó hír, hogy csupán három év múlva kell alkalmazni az új szabályt, mert a kereskedők nehéz helyzetben vannak, nagyon alacsonyak az újautó-értékesítések, így a szervizszolgáltatásokból és az alkatrészek eladásából tartják fenn magukat.

 

Csak három év múlva kell alkalmazni a szabályt!

- A napokban egy márkakereskedésből kerestek: az ügyfél visszamondta szervizidőpontját, mondván, másutt javíttatja meg autóját, mert hallotta, ezt megteheti. Jelenleg még nem! Ezt szükséges hangsúlyozni, és azt is, hogy a jövőben is csak a kötelező revízió (olajcsere, fékbetétek, pollenszűrők cseréje) lesz elvégeztethető más szakszervizekben. A garanciális idő alatti problémákra, illetve a visszahívási akciókra továbbra is csak a márkakereskedések lesznek jogosultak - emelte ki Szuna József.

A szakember szerint a hazai márkakereskedők számára jó hír, hogy csupán három év múlva kell alkalmazni az új szabályt, mert a kereskedők nehéz helyzetben vannak, nagyon alacsonyak az újautó-értékesítések, így a szervizszolgáltatásokból és az alkatrészek eladásából tartják fenn magukat.

 

Csak három év múlva kell alkalmazni a szabályt!

- A napokban egy márkakereskedésből kerestek: az ügyfél visszamondta szervizidőpontját, mondván, másutt javíttatja meg autóját, mert hallotta, ezt megteheti. Jelenleg még nem! Ezt szükséges hangsúlyozni, és azt is, hogy a jövőben is csak a kötelező revízió (olajcsere, fékbetétek, pollenszűrők cseréje) lesz elvégeztethető más szakszervizekben. A garanciális idő alatti problémákra, illetve a visszahívási akciókra továbbra is csak a márkakereskedések lesznek jogosultak - emelte ki Szuna József.

A szakember szerint a hazai márkakereskedők számára jó hír, hogy csupán három év múlva kell alkalmazni az új szabályt, mert a kereskedők nehéz helyzetben vannak, nagyon alacsonyak az újautó-értékesítések, így a szervizszolgáltatásokból és az alkatrészek eladásából tartják fenn magukat.

 

Csak három év múlva kell alkalmazni a szabályt!

- A napokban egy márkakereskedésből kerestek: az ügyfél visszamondta szervizidőpontját, mondván, másutt javíttatja meg autóját, mert hallotta, ezt megteheti. Jelenleg még nem! Ezt szükséges hangsúlyozni, és azt is, hogy a jövőben is csak a kötelező revízió (olajcsere, fékbetétek, pollenszűrők cseréje) lesz elvégeztethető más szakszervizekben. A garanciális idő alatti problémákra, illetve a visszahívási akciókra továbbra is csak a márkakereskedések lesznek jogosultak - emelte ki Szuna József.

A szakember szerint a hazai márkakereskedők számára jó hír, hogy csupán három év múlva kell alkalmazni az új szabályt, mert a kereskedők nehéz helyzetben vannak, nagyon alacsonyak az újautó-értékesítések, így a szervizszolgáltatásokból és az alkatrészek eladásából tartják fenn magukat.

 

Csak három év múlva kell alkalmazni a szabályt!

- A napokban egy márkakereskedésből kerestek: az ügyfél visszamondta szervizidőpontját, mondván, másutt javíttatja meg autóját, mert hallotta, ezt megteheti. Jelenleg még nem! Ezt szükséges hangsúlyozni, és azt is, hogy a jövőben is csak a kötelező revízió (olajcsere, fékbetétek, pollenszűrők cseréje) lesz elvégeztethető más szakszervizekben. A garanciális idő alatti problémákra, illetve a visszahívási akciókra továbbra is csak a márkakereskedések lesznek jogosultak - emelte ki Szuna József.

A szakember szerint a hazai márkakereskedők számára jó hír, hogy csupán három év múlva kell alkalmazni az új szabályt, mert a kereskedők nehéz helyzetben vannak, nagyon alacsonyak az újautó-értékesítések, így a szervizszolgáltatásokból és az alkatrészek eladásából tartják fenn magukat.

 

Csak három év múlva kell alkalmazni a szabályt!

- A napokban egy márkakereskedésből kerestek: az ügyfél visszamondta szervizidőpontját, mondván, másutt javíttatja meg autóját, mert hallotta, ezt megteheti. Jelenleg még nem! Ezt szükséges hangsúlyozni, és azt is, hogy a jövőben is csak a kötelező revízió (olajcsere, fékbetétek, pollenszűrők cseréje) lesz elvégeztethető más szakszervizekben. A garanciális idő alatti problémákra, illetve a visszahívási akciókra továbbra is csak a márkakereskedések lesznek jogosultak - emelte ki Szuna József.

A szakember szerint a hazai márkakereskedők számára jó hír, hogy csupán három év múlva kell alkalmazni az új szabályt, mert a kereskedők nehéz helyzetben vannak, nagyon alacsonyak az újautó-értékesítések, így a szervizszolgáltatásokból és az alkatrészek eladásából tartják fenn magukat.

 

- A napokban egy márkakereskedésből kerestek: az ügyfél visszamondta szervizidőpontját, mondván, másutt javíttatja meg autóját, mert hallotta, ezt megteheti. Jelenleg még nem! Ezt szükséges hangsúlyozni, és azt is, hogy a jövőben is csak a kötelező revízió (olajcsere, fékbetétek, pollenszűrők cseréje) lesz elvégeztethető más szakszervizekben. A garanciális idő alatti problémákra, illetve a visszahívási akciókra továbbra is csak a márkakereskedések lesznek jogosultak - emelte ki Szuna József.

A szakember szerint a hazai márkakereskedők számára jó hír, hogy csupán három év múlva kell alkalmazni az új szabályt, mert a kereskedők nehéz helyzetben vannak, nagyon alacsonyak az újautó-értékesítések, így a szervizszolgáltatásokból és az alkatrészek eladásából tartják fenn magukat.

 

- A napokban egy márkakereskedésből kerestek: az ügyfél visszamondta szervizidőpontját, mondván, másutt javíttatja meg autóját, mert hallotta, ezt megteheti. Jelenleg még nem! Ezt szükséges hangsúlyozni, és azt is, hogy a jövőben is csak a kötelező revízió (olajcsere, fékbetétek, pollenszűrők cseréje) lesz elvégeztethető más szakszervizekben. A garanciális idő alatti problémákra, illetve a visszahívási akciókra továbbra is csak a márkakereskedések lesznek jogosultak - emelte ki Szuna József.

A szakember szerint a hazai márkakereskedők számára jó hír, hogy csupán három év múlva kell alkalmazni az új szabályt, mert a kereskedők nehéz helyzetben vannak, nagyon alacsonyak az újautó-értékesítések, így a szervizszolgáltatásokból és az alkatrészek eladásából tartják fenn magukat.

 

- A napokban egy márkakereskedésből kerestek: az ügyfél visszamondta szervizidőpontját, mondván, másutt javíttatja meg autóját, mert hallotta, ezt megteheti. Jelenleg még nem! Ezt szükséges hangsúlyozni, és azt is, hogy a jövőben is csak a kötelező revízió (olajcsere, fékbetétek, pollenszűrők cseréje) lesz elvégeztethető más szakszervizekben. A garanciális idő alatti problémákra, illetve a visszahívási akciókra továbbra is csak a márkakereskedések lesznek jogosultak - emelte ki Szuna József.

A szakember szerint a hazai márkakereskedők számára jó hír, hogy csupán három év múlva kell alkalmazni az új szabályt, mert a kereskedők nehéz helyzetben vannak, nagyon alacsonyak az újautó-értékesítések, így a szervizszolgáltatásokból és az alkatrészek eladásából tartják fenn magukat.

 

- A napokban egy márkakereskedésből kerestek: az ügyfél visszamondta szervizidőpontját, mondván, másutt javíttatja meg autóját, mert hallotta, ezt megteheti. Jelenleg még nem! Ezt szükséges hangsúlyozni, és azt is, hogy a jövőben is csak a kötelező revízió (olajcsere, fékbetétek, pollenszűrők cseréje) lesz elvégeztethető más szakszervizekben. A garanciális idő alatti problémákra, illetve a visszahívási akciókra továbbra is csak a márkakereskedések lesznek jogosultak - emelte ki Szuna József.

A szakember szerint a hazai márkakereskedők számára jó hír, hogy csupán három év múlva kell alkalmazni az új szabályt, mert a kereskedők nehéz helyzetben vannak, nagyon alacsonyak az újautó-értékesítések, így a szervizszolgáltatásokból és az alkatrészek eladásából tartják fenn magukat.

 

A szakember szerint a hazai márkakereskedők számára jó hír, hogy csupán három év múlva kell alkalmazni az új szabályt, mert a kereskedők nehéz helyzetben vannak, nagyon alacsonyak az újautó-értékesítések, így a szervizszolgáltatásokból és az alkatrészek eladásából tartják fenn magukat.

 

A szakember szerint a hazai márkakereskedők számára jó hír, hogy csupán három év múlva kell alkalmazni az új szabályt, mert a kereskedők nehéz helyzetben vannak, nagyon alacsonyak az újautó-értékesítések, így a szervizszolgáltatásokból és az alkatrészek eladásából tartják fenn magukat.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!