Állóháborúban az áruházzal! A vevőnek is lehet igaza?

Moha - Véget akar vetni az állóháborúnak az Auchan. Czirok József olvasónk panaszát közvetítésünkre újra vizsgálták, és kereskedelmi gesztusként méltányos megoldást találtak rá.

J. Mező Éva

A történet tavaly áprilisban kezdődött. Czirok József akkor vásárolta meg azt az elektromos kerékpárt, amire régóta kuporgatott. Hatvanhat évesen szenvedélyes horgász, a Fehérvár határában lévő tóhoz jár pecázni, azt fájós lábaival rendes kerékpárral megközelíteni már nem tudja.

Öröme nem tartott sokáig. Júniusban került először szervízbe az elektromos bicikli, de nem utoljára. Novemberig kétszer cseréltek rajta gyújtáskapcsolót, egyszer  gázbovdent, majd az akkumlátor átvizsgálása következett. A garanciális javítások elméletileg ingyenesek, gyakorlatilag a szervízbe való szállítás költségeit utánfutóval csaknem minden alkalommal  Czirok úr állta. A végösszeg számítása szerint közel hatvanezer forint volt. A megpóbáltatások  ezzel még nem értek véget.
Czirok úr ismét horgászni ment a tóra, de amikor a jól sikerült fogás után indult volna haza, az elektromos bicikli nem moccant. Szomszédját riasztotta, menjen érte  utánfutóval. A költség és a szívességi ellenszolgáltatás tovább gyarapította Czirok úr kerékpárra költött kiadásait.
A garanciális javításokat ezt követően két alkalommal Mohácson, a szakszervízben folytatták. Az akkumulátor hamar lemerült, illetve, a hajtókarra szerelt pedal assistant időnként váratlanul  bekapcsolta a motort. A szervízből kapott szakvélemény szerint az akkumulátor teljesítményének csökkenését a hideg okozza, a motorbekapcsolásokat pedig az, hogy a szabadonfutó lánckerék elkoszolódott. A szakvélemény szerint  karbantartás jellegű tisztítással nem történt volna meg.
Nem sorolom tovább. Czirok úr elveszítette a türelmét, a Fogyasztóvédő Felügyelőséghez fordult. A Békéltető Testület ajánlást fogalmazott meg: az áruház javíttassa meg a kerékpár összes hibáját, vagy tegye lehetővé a vásárlónak, hogy a vételárnak megfelelő összegben más terméket válasszon. Az áruház mérlegelt, majd döntött: mivel a rendszeres karbantartás hiánya a bajok okozója, Czirok úr készíttessen egy független szakértői véleményt, és ha kiderül, mégis   hibás a termék, kártalanítják a vevőt. Czirok úrnál itt szakadt el a cérna. Visszaszállította az áruházba elektromos kerékpárját, és közölte: neki ez nem kell, majd felkereste szerkesztőségünket. A megrekedt tárgyalásban mi a közvetítők voltunk. Kiderült, az áruházban az első négy garanciális javításról nem is tudtak. Ennek fényében ismét áttekintették az ügyet, majd Gilemot Katalin szóvivő bejelentette, a kerékpárt kicserélik. A termékre ugyan minőségi probléma eddig nem érkezett, de számukra a vevő fontos. Végül méltányos megoldás született. Gilemot Katalin kihangsúlyozta: kereskedelmi gesztus.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!