Airbus: ennyi maradt a gépből! Fotóval

FMH - A kutatásban részt vevő francia és brazil hajók további nyolc holttestet találtak meg hétfőn az Atlanti-óceánban, ott, ahol feltételezések szerint az Air France repülőgépe egy héttel ezelőtt lezuhant. Így a gépen tartózkodó 228 emberből összesen huszonnégynek a holttestét emelték már ki a vízből - jelentette be hétfő este egy brazil katonai szóvivő.

feol.hu

Henry Munhoz alezredes ezúttal nem említette az újonnan megtaláltak nemét. Hasonlóan a korábban megtalált holttestekhez, ezeket is a katasztrófa helyszínétől mintegy 800 kilométerre fekvő Fernando de Noronha szigetre szállítják egy elsődleges igazságügyi vizsgálat céljából, majd onnét Recife városba - tette hozzá. 
A kutatást végző brazil és francia hajók az Airbus több tucatnyi alkotóelemét és több száz egyéb tárgyat is kifogtak már a vízből. Hétfőre várták a helyszínre az amerikai haditengerészet két nagyteljesítményű detektorát, hogy segítségükkel megtalálják a gép két fekete dobozát. Ugyanebből a célból érkezik oda szerdán a francia haditengerészet egyik atom-tengeralattjárója, az ultraérzékeny szonárokkal felszerelt Emeraude.

Az egyik megtalált roncsdarab



A brazil haditengerészet búvárokat szállító motorcsónakja begyűjti az Air France francia légitársaság szerencsétlenül járt gépének függőleges vezérsíkját az Atlanti-óceán vízéből
 
    


Az Air France francia légitársaság Rio de Janeiróból Párizsba tartó 447-es számú járata május 31-én tűnt el viharos időjárási körülmények között, fedélzetén 228 emberrel, akik feltehetőleg mindannyian életüket veszítették. A szerencsétlenül járt gép fedélzetén négy magyarországi és egy szlovákiai magyar utas is volt. A vizsgálatok főleg arra irányulnak, hogy megállapítsák, vajon a gép külső műszerei eljegesedtek-e, ami zavarhatta volna a sebességmérőt, ugyanis így a számítógép túl gyors vagy lassú tempót diktált volna, ez pedig végzetes hibához vezethetett. A szerencsétlenséget kivizsgáló BEA francia ügynökség elmondta, hogy a fedélzeti sebességmérőt nem cserélték le, szemben a gyártó cég ajánlásával, de ebből még korai volna arra következtetni, hogy ez milyen szerepet játszhatott a szerencsétlenségben. A BEA szerint a gép egymástól eltérő információkat kapott a sebességmérőktől, miközben a hatalmas viharba került.
(MTI)

A tragédiáról itt olvashat bővebben!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!