Belföld

2017.01.30. 20:30

Mi lesz, ha visszahívják? - Felrobban, lemerül, kikapcsol - sok probléma: de mi a megoldás?

FMH - Elképzelhető, hogy probléma esetén a gyártók visszahívják az egyes telefonkészülékeket. Az azonban nem mindig lehet egyértelmű, mit tehetünk ilyenkor.

FMH-információ

Egyre több telefonnal van mostanában probléma: némelyik felrobban, de akadnak olyanok is, amelyek a hideg és a meleg időt sem kedvelik, egyszerűen lemerülnek, hiába töltöttük fel azokat. Ilyen esetekben előfordulhat, hogy a gyártó úgy dönt, tömegesen visszahívja a telefon adott szériáját, hol kötelező, hol pedig ajánlott jelleggel.

- A problémától függően van, amikor a tulajdonosok saját felelősségre tovább használhatják a telefonjukat, például, ha őket nem zavarja az akkumulátor gyorsabb merülése. Ám, ha a tulaj mégis úgy dönt, hogy visszaadja vagy szervizbe küldi a készüléket, akkor érdemes mindent lementenie arról - osztja meg velünk tapasztalatait Ludman Gábor, az egyik várkörúti szaküzlet és szerviz tulajdonosa. Kiemeli, ez a lépés azért fontos, mert a telefon adatai a szervizelés során könnyen elveszhetnek: a szakemberek sokszor visszaállítják a gyári állapotra a készülékeket.

Bár jó esetben elég a javítás vagy a főbb alkatrészek cseréje, azért az is előfordulhat, hogy az egyes gyártók egy teljesen új készüléket adnak. Ez a helyzet főként  akkor áll fenn, ha nagy a probléma. Tavaly például két héttel azután, hogy a boltokba került az egyik márka vadonatúj mobilja, kiderült, hogy annak akkuja töltés közben felrobbanhat.

Ludman Gábor is találkozott már olyan telefonokkal, amelyek akkumulátora felrobbant Fotó: A szerző

- Ha gyártásban, forgalomban van a kötelezően visszahívott modell, a szaküzletek a tulajdonosnak újabb készüléket tudnak adni. A többi esetben általában vásárlási utalványok formájában térítik meg a kárt. A felrobbanós telefonoknál például mindenkit köteleztek a visszahozatalra, a tulajok pedig levásárolhatták az adott készülék árát - mondja az üzlettulajdonos, aki azt is elárulta, hogy egy esetleges visszahívásnál általában a gyártói, hivatalos szervizeket érdemes felkeresni. - A márkák legtöbbjénél az emberek a városonként kitelepített hivatalos szervizekbe küldhetik el a telefonjaikat, ám akad olyan mobil is, amelynek lényegében csak budapesti hivatalos üzlete van, a székesfehérvári visszavitel esélytelen.

Tény, hogy akkor járunk a legjobban, ha telefonunk az általában egyéves garanciaidőn belül adja meg magát, hiszen ekkor térítésmentesen javíttathajuk vagy cseréltethetjük készülékünket. - A garanciaidőn túli javításoknál, például az akkumulátor cseréjénél általában fél év jótállást szoktak adni a szervizek, de tapasztalataim alapján ez nagyon kevés - mondja Ludman Gábor.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!