Belföld

2011.03.31. 02:28

Kilométereken át forgalommal szemben - mi vezethetett a tragédiákhoz?

Iváncsa - Szerdához képest éppen két héttel ezelőtt veszítette életét Arnóth Sándor országgyűlési képviselő és két másik ember az M3-as sztrádán - egy forgalommal szemben hajtó autóval ütköztek. Ugyanez történt tegnap reggel az M6-os autópályán is. Ismét emberéleteket követelt egy olyan baleset, amely egy sztrádára rossz irányban felhajtó autós miatt történt.

Dunaújvárosi Hírlap

Sajnos ezek azok a kérdések, amelyekre a tegnapi tragédia után sem tud választ adni senki - a rendőrségnek sem. Ugyanis annak az Opel Corsának mindhárom utasa azonnal meghalt, amelynek ercsi sofőrje szembe hajtott fel - még nem tudni hol - az M6-os sztrádára. A Budapest felé vezető oldalon, az ötvenes kilométernél ütközött össze egy kisteherautóval...

Két héttel ezelőtt Püspökladány polgármestere, országyűlési képviselője és sofőrje, valamint a velük szemben szabálytalanul hajtó autó vezetője halt meg az M3-on.

 

 

 

Amit tudni lehet a balesetről: szerdán nem sokkal hajnali öt óra előtt érkezett a jelzés a rendőrség ügyeletére, baleset történt az M6-os autópálya Budapest felé vezető oldalán, az ötvenes kilométerszelvényben. Mint kiderült, egy régi típusú Opel Corsa szemben haladva a forgalommal, összeütközött egy Renault kisteherautóval, a baleset során az Opelben ülő három férfi - egy ötvenöt és ötvenhat éves ercsi, valamint egy ötvenöt éves hajléktalan - azonnal életét veszítette. Mindhármójukat a dunaújvárosi tűzoltók szabadították ki a szinte felismerhetetlenségig összeroncsolódott járműből. A furgont vezető paksi férfi nyolc napon belül gyógyuló sérüléseket szenvedett. Ám úgy tudjuk, sokkos állapotba került a karambol után.

Mivel az autóban horgászbotokat találták, azt feltételezik, hogy a társaság pecázni indult valahova.

A rendőrség - amellett, hogy szakértők bevonásával vizsgálja a baleset körülményeit, az ittaságot és az esetleges más, bódító anyag fogyasztását -, azt is próbálja kideríteni, hol és hogyan hajthatott fel az Opel rossz irányban a sztrádára. Ehhez az M6-oson lévő térfigyelők képeit is átnézik, hátha valamelyik felvételen felbukkan az autó. A miértre azonban már aligha kaphat választ bárki...

Lehet, csak a véletlen műve, lehet az egyre bővülő sztrádahálózat - most közel 1100 kilométernyi - miatt, de mintha sűrűbben történnének ilyen esetek. Felmerül a kérdés: aki ma szerez jogosítványt, annak mit kell tudnia az autópályákról.

Tóth György, az egyik dunaújvárosi autósiskola vezetője így válaszolt: - A gyakorlati képzésben kötelezően négy órányi országúti vezetés is benne van. Ez főúton, illetve autópályán történő gyakorlást is jelenthet, de ahol a közelben nincs sztráda, ott a Nemzeti Közlekedési Hatóság eltekint ettől. Nem várják el, hogy valaki száz kilométert autózzon csak ezért. Amíg nem épült meg az M6-os és az M8-as, a környékünkön sem volt ilyen típusú lehetőség. A vizsgákon lehet országúti feladatot húzni, de a jelentős rész a belvárosi forgalmi tétel. Talán érthető is: a sűrűjében kell bizonyítani, aki ott érett a feladatra, az odakint is az.

Az oktató szerint ahhoz, hogy valaki rossz helyen hajtson fel egy pályára, rutintalanság, nagyfokú figyelmetlenség kell: - Azt magam is tapasztalom, hogy egy-egy autópálya-csomópontban rengeteg tábla van, sok információ zúdul egyszerre a vezetőre. Aki nem ismerős arrafelé, könnyen belekeveredhet, s ha elkezd kapkodni, akár teljesen összezavarodhat. Az viszont megmagyarázhatalan, hogy kilométereken keresztül nem tűnik fel valakinek, hogy valami nem stimmel. Most egymásután történt ez a két tragédia, de azért ne felejtsük el: többmillió autós rendben fel tud hajtani egy gyorsforgalmi útra.

 

 

Az M6-os érintett szakaszát a Duna Intertoll Zrt. üzemelteteti, a vezérigazgató, Faragó Péter általánosságban arról beszélt, hogy szigorú előírások rendelkeznek arról, milyen típusú út mellé milyen táblákat kell elhelyezni:

- Ezeket már a tervezési fázisban jóvá kell hagyatni, még az építkezés előtt. Útellenőreink egyébként naponta kétszer végigjárják a szakaszt, amennyiben sérült vagy hiányzó táblákat találnak, azonnal pótolni kell azokat. Ezen felül negyedévente van egy, kifejezetten a KRESZ táblákat érintő felülvizsgálat, amit a fenntartási mérnök végez.

Pár évvel ezelőtt már volt egy forgalommal szemben közlekedő autós az M6-oson, aki közel húsz kilométert ment a pályán, kábítószer hatása alatt - ő megúszta. De mint Németh Miklós százados, az autópályarendőrség iváncsai alosztályának vezetője hozzátette: szerencsére nem sűrűn fordulnak elő ilyen esetek az illetékességi területükön, eddig tragédia nélkül végződött mindegyik.

- Ha mégis előfordul ilyesmi, a legfontosabb feladat a balesetveszély felszámolása. Utána - mivel igen komoly veszélyforrás - minden esetben feljelentjük a hibázó sofőrt. Amúgy mi is értetlenül állunk az ilyen helyzetek előtt, mert egy jól megépített, jól kitáblázott pályára, még ha véletlenül is megyünk fel, azonnal fel kell tűnjön, hogy rossz helyen vagyunk. Ittas, vagy bódult állapotban ezt persze kevésbé lehet észrevenni. Ha rossz felhajtóba mentünk be, egyszerűbb a helyzet, óvatosan, a korlát mellé húzódva vissza lehet tolatni. Ám a pályatesten a lehető leghamarabb a leállósávba kell húzódni, majd telefonon, a segélykérő oszlopokon keresztül a kezelőt, vagy a rendőrséget értesíteni. Egyedül senki ne akarjon megfordulni, mert a többi közlekedő nem számít, nem is számíthat arra, hogy valaki szembejön vele. Az autópálya biztonságos és hatékony közlekedési mód, de ha történik valami, annak súlyosabb kimenetele van, a nagyobb sebesség miatt.

Németh Miklós a tegnapi esetről szólva még megemlítette, egyedül az tény, hogy az Opel szembe ment a forgalommal: - Nem tudni, hogy valamelyik csomópontban hajtott fel rossz helyen, vagy az úton fordult meg. Amennyiben valaki véletlenül rossz helyen hajt fel, azonnal álljon félre, hívjon segítséget!

Az M6-os érintett szakaszát a Duna Intertoll Zrt. üzemelteteti, a vezérigazgató, Faragó Péter általánosságban arról beszélt, hogy szigorú előírások rendelkeznek arról, milyen típusú út mellé milyen táblákat kell elhelyezni:

- Ezeket már a tervezési fázisban jóvá kell hagyatni, még az építkezés előtt. Útellenőreink egyébként naponta kétszer végigjárják a szakaszt, amennyiben sérült vagy hiányzó táblákat találnak, azonnal pótolni kell azokat. Ezen felül negyedévente van egy, kifejezetten a KRESZ táblákat érintő felülvizsgálat, amit a fenntartási mérnök végez.

Pár évvel ezelőtt már volt egy forgalommal szemben közlekedő autós az M6-oson, aki közel húsz kilométert ment a pályán, kábítószer hatása alatt - ő megúszta. De mint Németh Miklós százados, az autópályarendőrség iváncsai alosztályának vezetője hozzátette: szerencsére nem sűrűn fordulnak elő ilyen esetek az illetékességi területükön, eddig tragédia nélkül végződött mindegyik.

- Ha mégis előfordul ilyesmi, a legfontosabb feladat a balesetveszély felszámolása. Utána - mivel igen komoly veszélyforrás - minden esetben feljelentjük a hibázó sofőrt. Amúgy mi is értetlenül állunk az ilyen helyzetek előtt, mert egy jól megépített, jól kitáblázott pályára, még ha véletlenül is megyünk fel, azonnal fel kell tűnjön, hogy rossz helyen vagyunk. Ittas, vagy bódult állapotban ezt persze kevésbé lehet észrevenni. Ha rossz felhajtóba mentünk be, egyszerűbb a helyzet, óvatosan, a korlát mellé húzódva vissza lehet tolatni. Ám a pályatesten a lehető leghamarabb a leállósávba kell húzódni, majd telefonon, a segélykérő oszlopokon keresztül a kezelőt, vagy a rendőrséget értesíteni. Egyedül senki ne akarjon megfordulni, mert a többi közlekedő nem számít, nem is számíthat arra, hogy valaki szembejön vele. Az autópálya biztonságos és hatékony közlekedési mód, de ha történik valami, annak súlyosabb kimenetele van, a nagyobb sebesség miatt.

Németh Miklós a tegnapi esetről szólva még megemlítette, egyedül az tény, hogy az Opel szembe ment a forgalommal: - Nem tudni, hogy valamelyik csomópontban hajtott fel rossz helyen, vagy az úton fordult meg. Amennyiben valaki véletlenül rossz helyen hajt fel, azonnal álljon félre, hívjon segítséget!

- Ezeket már a tervezési fázisban jóvá kell hagyatni, még az építkezés előtt. Útellenőreink egyébként naponta kétszer végigjárják a szakaszt, amennyiben sérült vagy hiányzó táblákat találnak, azonnal pótolni kell azokat. Ezen felül negyedévente van egy, kifejezetten a KRESZ táblákat érintő felülvizsgálat, amit a fenntartási mérnök végez.

Pár évvel ezelőtt már volt egy forgalommal szemben közlekedő autós az M6-oson, aki közel húsz kilométert ment a pályán, kábítószer hatása alatt - ő megúszta. De mint Németh Miklós százados, az autópályarendőrség iváncsai alosztályának vezetője hozzátette: szerencsére nem sűrűn fordulnak elő ilyen esetek az illetékességi területükön, eddig tragédia nélkül végződött mindegyik.

- Ha mégis előfordul ilyesmi, a legfontosabb feladat a balesetveszély felszámolása. Utána - mivel igen komoly veszélyforrás - minden esetben feljelentjük a hibázó sofőrt. Amúgy mi is értetlenül állunk az ilyen helyzetek előtt, mert egy jól megépített, jól kitáblázott pályára, még ha véletlenül is megyünk fel, azonnal fel kell tűnjön, hogy rossz helyen vagyunk. Ittas, vagy bódult állapotban ezt persze kevésbé lehet észrevenni. Ha rossz felhajtóba mentünk be, egyszerűbb a helyzet, óvatosan, a korlát mellé húzódva vissza lehet tolatni. Ám a pályatesten a lehető leghamarabb a leállósávba kell húzódni, majd telefonon, a segélykérő oszlopokon keresztül a kezelőt, vagy a rendőrséget értesíteni. Egyedül senki ne akarjon megfordulni, mert a többi közlekedő nem számít, nem is számíthat arra, hogy valaki szembejön vele. Az autópálya biztonságos és hatékony közlekedési mód, de ha történik valami, annak súlyosabb kimenetele van, a nagyobb sebesség miatt.

Németh Miklós a tegnapi esetről szólva még megemlítette, egyedül az tény, hogy az Opel szembe ment a forgalommal: - Nem tudni, hogy valamelyik csomópontban hajtott fel rossz helyen, vagy az úton fordult meg. Amennyiben valaki véletlenül rossz helyen hajt fel, azonnal álljon félre, hívjon segítséget!

- Ezeket már a tervezési fázisban jóvá kell hagyatni, még az építkezés előtt. Útellenőreink egyébként naponta kétszer végigjárják a szakaszt, amennyiben sérült vagy hiányzó táblákat találnak, azonnal pótolni kell azokat. Ezen felül negyedévente van egy, kifejezetten a KRESZ táblákat érintő felülvizsgálat, amit a fenntartási mérnök végez.

Pár évvel ezelőtt már volt egy forgalommal szemben közlekedő autós az M6-oson, aki közel húsz kilométert ment a pályán, kábítószer hatása alatt - ő megúszta. De mint Németh Miklós százados, az autópályarendőrség iváncsai alosztályának vezetője hozzátette: szerencsére nem sűrűn fordulnak elő ilyen esetek az illetékességi területükön, eddig tragédia nélkül végződött mindegyik.

- Ha mégis előfordul ilyesmi, a legfontosabb feladat a balesetveszély felszámolása. Utána - mivel igen komoly veszélyforrás - minden esetben feljelentjük a hibázó sofőrt. Amúgy mi is értetlenül állunk az ilyen helyzetek előtt, mert egy jól megépített, jól kitáblázott pályára, még ha véletlenül is megyünk fel, azonnal fel kell tűnjön, hogy rossz helyen vagyunk. Ittas, vagy bódult állapotban ezt persze kevésbé lehet észrevenni. Ha rossz felhajtóba mentünk be, egyszerűbb a helyzet, óvatosan, a korlát mellé húzódva vissza lehet tolatni. Ám a pályatesten a lehető leghamarabb a leállósávba kell húzódni, majd telefonon, a segélykérő oszlopokon keresztül a kezelőt, vagy a rendőrséget értesíteni. Egyedül senki ne akarjon megfordulni, mert a többi közlekedő nem számít, nem is számíthat arra, hogy valaki szembejön vele. Az autópálya biztonságos és hatékony közlekedési mód, de ha történik valami, annak súlyosabb kimenetele van, a nagyobb sebesség miatt.

Németh Miklós a tegnapi esetről szólva még megemlítette, egyedül az tény, hogy az Opel szembe ment a forgalommal: - Nem tudni, hogy valamelyik csomópontban hajtott fel rossz helyen, vagy az úton fordult meg. Amennyiben valaki véletlenül rossz helyen hajt fel, azonnal álljon félre, hívjon segítséget!

Pár évvel ezelőtt már volt egy forgalommal szemben közlekedő autós az M6-oson, aki közel húsz kilométert ment a pályán, kábítószer hatása alatt - ő megúszta. De mint Németh Miklós százados, az autópályarendőrség iváncsai alosztályának vezetője hozzátette: szerencsére nem sűrűn fordulnak elő ilyen esetek az illetékességi területükön, eddig tragédia nélkül végződött mindegyik.

- Ha mégis előfordul ilyesmi, a legfontosabb feladat a balesetveszély felszámolása. Utána - mivel igen komoly veszélyforrás - minden esetben feljelentjük a hibázó sofőrt. Amúgy mi is értetlenül állunk az ilyen helyzetek előtt, mert egy jól megépített, jól kitáblázott pályára, még ha véletlenül is megyünk fel, azonnal fel kell tűnjön, hogy rossz helyen vagyunk. Ittas, vagy bódult állapotban ezt persze kevésbé lehet észrevenni. Ha rossz felhajtóba mentünk be, egyszerűbb a helyzet, óvatosan, a korlát mellé húzódva vissza lehet tolatni. Ám a pályatesten a lehető leghamarabb a leállósávba kell húzódni, majd telefonon, a segélykérő oszlopokon keresztül a kezelőt, vagy a rendőrséget értesíteni. Egyedül senki ne akarjon megfordulni, mert a többi közlekedő nem számít, nem is számíthat arra, hogy valaki szembejön vele. Az autópálya biztonságos és hatékony közlekedési mód, de ha történik valami, annak súlyosabb kimenetele van, a nagyobb sebesség miatt.

Németh Miklós a tegnapi esetről szólva még megemlítette, egyedül az tény, hogy az Opel szembe ment a forgalommal: - Nem tudni, hogy valamelyik csomópontban hajtott fel rossz helyen, vagy az úton fordult meg. Amennyiben valaki véletlenül rossz helyen hajt fel, azonnal álljon félre, hívjon segítséget!

Pár évvel ezelőtt már volt egy forgalommal szemben közlekedő autós az M6-oson, aki közel húsz kilométert ment a pályán, kábítószer hatása alatt - ő megúszta. De mint Németh Miklós százados, az autópályarendőrség iváncsai alosztályának vezetője hozzátette: szerencsére nem sűrűn fordulnak elő ilyen esetek az illetékességi területükön, eddig tragédia nélkül végződött mindegyik.

- Ha mégis előfordul ilyesmi, a legfontosabb feladat a balesetveszély felszámolása. Utána - mivel igen komoly veszélyforrás - minden esetben feljelentjük a hibázó sofőrt. Amúgy mi is értetlenül állunk az ilyen helyzetek előtt, mert egy jól megépített, jól kitáblázott pályára, még ha véletlenül is megyünk fel, azonnal fel kell tűnjön, hogy rossz helyen vagyunk. Ittas, vagy bódult állapotban ezt persze kevésbé lehet észrevenni. Ha rossz felhajtóba mentünk be, egyszerűbb a helyzet, óvatosan, a korlát mellé húzódva vissza lehet tolatni. Ám a pályatesten a lehető leghamarabb a leállósávba kell húzódni, majd telefonon, a segélykérő oszlopokon keresztül a kezelőt, vagy a rendőrséget értesíteni. Egyedül senki ne akarjon megfordulni, mert a többi közlekedő nem számít, nem is számíthat arra, hogy valaki szembejön vele. Az autópálya biztonságos és hatékony közlekedési mód, de ha történik valami, annak súlyosabb kimenetele van, a nagyobb sebesség miatt.

Németh Miklós a tegnapi esetről szólva még megemlítette, egyedül az tény, hogy az Opel szembe ment a forgalommal: - Nem tudni, hogy valamelyik csomópontban hajtott fel rossz helyen, vagy az úton fordult meg. Amennyiben valaki véletlenül rossz helyen hajt fel, azonnal álljon félre, hívjon segítséget!

- Ha mégis előfordul ilyesmi, a legfontosabb feladat a balesetveszély felszámolása. Utána - mivel igen komoly veszélyforrás - minden esetben feljelentjük a hibázó sofőrt. Amúgy mi is értetlenül állunk az ilyen helyzetek előtt, mert egy jól megépített, jól kitáblázott pályára, még ha véletlenül is megyünk fel, azonnal fel kell tűnjön, hogy rossz helyen vagyunk. Ittas, vagy bódult állapotban ezt persze kevésbé lehet észrevenni. Ha rossz felhajtóba mentünk be, egyszerűbb a helyzet, óvatosan, a korlát mellé húzódva vissza lehet tolatni. Ám a pályatesten a lehető leghamarabb a leállósávba kell húzódni, majd telefonon, a segélykérő oszlopokon keresztül a kezelőt, vagy a rendőrséget értesíteni. Egyedül senki ne akarjon megfordulni, mert a többi közlekedő nem számít, nem is számíthat arra, hogy valaki szembejön vele. Az autópálya biztonságos és hatékony közlekedési mód, de ha történik valami, annak súlyosabb kimenetele van, a nagyobb sebesség miatt.

Németh Miklós a tegnapi esetről szólva még megemlítette, egyedül az tény, hogy az Opel szembe ment a forgalommal: - Nem tudni, hogy valamelyik csomópontban hajtott fel rossz helyen, vagy az úton fordult meg. Amennyiben valaki véletlenül rossz helyen hajt fel, azonnal álljon félre, hívjon segítséget!

- Ha mégis előfordul ilyesmi, a legfontosabb feladat a balesetveszély felszámolása. Utána - mivel igen komoly veszélyforrás - minden esetben feljelentjük a hibázó sofőrt. Amúgy mi is értetlenül állunk az ilyen helyzetek előtt, mert egy jól megépített, jól kitáblázott pályára, még ha véletlenül is megyünk fel, azonnal fel kell tűnjön, hogy rossz helyen vagyunk. Ittas, vagy bódult állapotban ezt persze kevésbé lehet észrevenni. Ha rossz felhajtóba mentünk be, egyszerűbb a helyzet, óvatosan, a korlát mellé húzódva vissza lehet tolatni. Ám a pályatesten a lehető leghamarabb a leállósávba kell húzódni, majd telefonon, a segélykérő oszlopokon keresztül a kezelőt, vagy a rendőrséget értesíteni. Egyedül senki ne akarjon megfordulni, mert a többi közlekedő nem számít, nem is számíthat arra, hogy valaki szembejön vele. Az autópálya biztonságos és hatékony közlekedési mód, de ha történik valami, annak súlyosabb kimenetele van, a nagyobb sebesség miatt.

Németh Miklós a tegnapi esetről szólva még megemlítette, egyedül az tény, hogy az Opel szembe ment a forgalommal: - Nem tudni, hogy valamelyik csomópontban hajtott fel rossz helyen, vagy az úton fordult meg. Amennyiben valaki véletlenül rossz helyen hajt fel, azonnal álljon félre, hívjon segítséget!

Németh Miklós a tegnapi esetről szólva még megemlítette, egyedül az tény, hogy az Opel szembe ment a forgalommal: - Nem tudni, hogy valamelyik csomópontban hajtott fel rossz helyen, vagy az úton fordult meg. Amennyiben valaki véletlenül rossz helyen hajt fel, azonnal álljon félre, hívjon segítséget!

Németh Miklós a tegnapi esetről szólva még megemlítette, egyedül az tény, hogy az Opel szembe ment a forgalommal: - Nem tudni, hogy valamelyik csomópontban hajtott fel rossz helyen, vagy az úton fordult meg. Amennyiben valaki véletlenül rossz helyen hajt fel, azonnal álljon félre, hívjon segítséget!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!