Belföld

2010.08.25. 05:45

Ne temessük a nyarat!

Hosszú évek tapasztalata azt mutatja, augusztus 20-án lehúzzák a rolót a nyaralóhelyeken, az iskolakezdésre a külföldi és a magyar családok is igyekeznek hazafelé, már nem költik az üdülési csekket. Lebontják a sátrakat, elköszönnek a vidéken élő nagyiktól, nem fogy már annyi lángos, sült kolbász, hekk, és a sörpult sem csöpög a folyékony kenyértől. Vége a nyárnak.

Kovalcsik Katalin

-  Hogy telt a nyarad?
A kérdés ma már teljesen jogos, hiszen a családokban csomagolják az iskolás füzetét, ahol nagyobb a diák, készülnek  a főiskolára, takarítják az albérletet. A szabadságoknak vége, aki tehette, kivette nyáron,  pihent vízparton, bulizott, koncertekre  járt, baráti társaságban bográcsozott, kereste a kikapcsolódás mindenféle formáját.  A nyaralóhelyeken, a városokban, a falvakban a programfelelősök falufőzést, kézműves vásárt, és sok hasonló eseményt szerveztek, hogy aki hozzájuk  érkezik, vagy  aki kénytelen   helyben maradni, megtalálja a szórakozását.
-  A velencei Vízi Vár Rendezvényparkban olyan fizetős programokat, partikat  szerveztünk - mivel nem volt pályázat, nem kaptunk támogatást -,  amelyekre a 30 fölötti korosztályt vártuk. Hozzánk kocsival kellett  érkezni, messze a vasútállomás, busz sincs. Azt tapasztaltuk, hogy  keveseknek volt pénzük arra, hogy nálunk keressenek kikapcsolódást. A keveset inkább a gyerekeikre fordították, az ő nyarukat próbálták színessé tenni. Amikor ingyenes programot kínáltunk, tömeg volt, ahogy remélhetőleg ezen a hét végén is lesz a Kéklámpások találkozóján. Szándékosan csúsztattuk el, hogy kicsit kitoljuk a nyarat, hosszabb legyen a szezon - mesélt a tapasztalotokról Görgicze Zoltán szállodaigazgató.

A gárdonyi  Sport Beach, vagy öko strand az idén ismét elnyerte a Kékhullám Zászló elismerést, már harmadszor.  Bálint György   vállalkozó szerint a szolgáltatásaik, a strand rendezettsége  miatt érdmelték ki a zászlót.
- Ez erkölcsi elismerés, amire nagyon büszkék vagyunk. Minden ötletünkkel  az ökoszisztémának igyekszünk megfelelni, ilyen a sószobánk, de a legtöbb  szolgáltatásunk. A nyarat, a vendégek számát  befolyásolta az időjárás, de nem sírunk. Még kedden is voltak strandolók a parton, a víz is megfelelő volt.

Színes nyarat zárt a fehérvári Szabadművelődés Háza és minden intézménye, valamint ezzel együtt  a fehérváriak is, akik vették a fáradságot, hogy kimozduljanak otthonról.   Nyolc turnusban táboroztatták a gyerekeket, kézművesség, mesetábor, környezetvédelem, lehetett válogatni a foglakozások között.
- Gondoltunk a felnőttekre is - Kiss Dorottya  igazgató sorolta a felsővárosi Anna-bált, a József Lipót kiállítást, az Öreghegyi Mulatságokat, amelyek már megérték a felnőttkort, betöltötték a 19. évet, valamint  a Királyi Napokat.  Tömegek szórakozhattak a táncosok műsorain, megtelt a város fő utcája, ezrek nézték a felvonulást a nyitó napon és a zárón,  augusztus 20-án is.

- Levegő 27, víz 24 fokos volt olvasható kedden dél magasságában a valódi retró hangulatot árasztó, az idei nyári szezonban már végig nyitva tartó szabad strandon. A dunaújvárosiak által csak szabinak nevezett fürdőhely a múlt század hetven-nyolcvanas éveiben élte fénykorát. A Szalki-sziget rehabilitációjának részeként, önkormányzati forrásból elindult a szabad strand reaktiválása is. Tavaly mindössze pár hétre nyitott csak ki, idén volt olyan nyári hétvége, amikor ezerötszázan fürödhettek a Fabó Éva Sportuszoda kezelésébe adott parton.   Évtizedekkel ezelőtt még én magam is gyakori vendég voltam itt. Szerettünk ide járni, bár hozzá kell tenni, akkor nem is volt más lehetőségünk. Most van uszoda, élményfürdő, az unokáimmal mi is csak így a nyár végén néztünk le a szabad strandra. Örömmel tölt el, hogy kezdi újra felfedezni a város, jó lenne, ha a döntéshozók is belátnák szükség van ezekre a régen bejáratott helyekre. A városi nyári kínálatát tovább erősítené, ha az egykoron népszerű Vidámparkot is rendbe raknák - fogalmazott lapunknak Dibusz Sándorné.

Lapozzon!

OLDALTÖRÉS: Szerintem

Szerintem

Nem volt ez rossz nyár! Igaz, strandra csak egyszer jutottam el, ahol 1200-ért álltam a parkolóban és másnap hatezerért vehettem a kocsira egy garnitúra ablaktörlőt, de aki mulat, ne panaszkodjon. (De a keze...) Nem volt ez rossz nyár, elfogyott az üdülési csekk, az unokákkal jártunk a Vidám Parkban, Pesten, este, éjszaka, igazán hangulatos volt, csak azok a borzasztó pörgő-forgó játékok ne lennének. A gyerekek élvezték, én nem annyira, de nem is rólam szólt a nyár. Csodás a nyíregyházi állatkert, de az eső ott is nedves. Ismerőseink közül a legtöbben hosszú hétvégeken töltötték az időt, a szabadság más napjain meszelni kellett, kertet művelni, tűzifát aprítani, aktívan pihenni. Az is jó, mert az ebéd után le lehet kicsit dőlni, csukott szemmel gondolni végig a a szabadság következő napját. Jó volt ez a nyár! Grilleztünk, boroztunk, táncra perdültünk a kertben. Más is hasonlókról beszél majd télen?