Belföld

2010.03.18. 03:29

Belefulladunk a nejlonba? Van más megoldás!

Székesfehérvár - Évente átlag ötszáz nejlonszatyrot használ el egy ember. A kukákból, szeméttelepekről ömlik ki a környezetet terhelő műanyag - ezért hát eljött a szemléletváltás korszaka.

S. Töttő Rita

- Egy táska környezetbarát lehet attól, mert ugyan nem lebomló, de újrahasznosított anyagból készült, de attól is, hogy teljes mértékben lebomló, tehát szerves anyagot tartalmaz. A legjobb, ha a két jellemzőt ötvözi a szatyor - vélekedik Árvai Gergely, a Barátunk a Föld mozgalom vezetője, aki maga is ilyen táskákat készít. Legújabb ötlete a népművészeti motívumba foglalt, Magyarország feliratú piros-fehér-zöld táska, amely inkább a turisták számára lehet vonzó ajándékhordozó. A papírzacskók - amilyenekben az amerikai filmek hősei is viszik haza az élelmiszert - azonban nem feltétlenül bizonyulhatnak jó megoldásnak. Ugyanis - vélekedik a zöld táskagyáros -, noha ezekre mindkét, vagyis az újrahasznosíthatóság és a környezetbarát kitétel is igaz, mégsem teljesen barátai a földnek. Az erdők kiirtása nélkül ugyanis aligha biztosítható a papírzacskók folyamatos utánpótlása.

- A magyar vásárló nagyon hozzászokott ahhoz, hogy ha elmegy bevásárolni, akkor nem kell magával vinnie táskát, szatyrot, kosarat, hiszen úgyis kap az üzletben. Ez valóban sok vásárlót vonzott az üzletekbe, amiért a cégeknek érdemes volt benyelniük az esetlegesen fizetendő termékdíjat, valamint az előállítás költségét is, hiszen nagyobb súllyal esett a latba a kosárba kerülő termékek után érkező bevétel, mint a mondjuk negyven forint, amibe nekik az a pár szatyor került - így Árvai Gergely.

A legtöbb, Székesfehérváron is elérhető bevásárlóközpontban kapható ma már környezetbarát bevásárlószatyor. Az egyik nagy multicég épp az elmúlt héten szüntette be az ingyenes táskákat: ma már 5 forintért kínálja a régi változatot, s 49 forintért a lebomló darabokat. A Tescónál elárulták: az elmúlt évben tesztjelleggel számos áruházban vezették be a fizetős szatyrok rendszerét. Ezekben az üzletekben azt tapasztalták, hogy a szatyrok fogyása közel kilencven százalékkal visszaesik, ha nem ingyen kapják a vásárlók a tasakokat. Ezzel az intézkedéssel a Tesco egy év alatt közel háromszázmillió darab nejlonszatyortól kíméli meg a környezetet - de hogy mennyi időre vonatkozik ez a számadat, nem tudni.

Az Auchanban tavaly 12 millió szatyor fogyott - árulta el Gillemot Katalin, a cég sajtóreferense. Ezeknek 70 százaléka ingyen került a vásárlókhoz. Ám - tette hozzá - táskáik fél év alatt lebomló anyagból készülnek, azok pedig, amelyekért fizetni kell, újrahasznosított műanyagból vannak.

A Spar üzleteiben a tavalyi évben több mint 13 millió darab, védjeggyel ellátott, környezetbarát bevásárlótáskát értékesítettek. Náluk soha nem kapott ingyen szatyrot a vásárló. - Igen jelentős termékdíjat fizettünk ki 2009-ben, a sokszorosát az eladott termékek darabszámának - tette hozzá Laber Zsuzsa, a cég kommunikációs vezetője, aki azonban a pontos adatot nem hozta nyilvánosságra.

- Cégünk ingyenes reklámtáskát nem bocsát vevői rendelkezésére, illetve működése során sosem tette - mondta Krubl Yvette, a Metro áruházak kommunikációs vezetője is, aki kiszámolta: éves szinten 270 ezer darab úgynevezett ökotáskát, valamint 50 ezer műanyag, szalagfüles, szintén ökoszatyrot értékesítenek. - Nálunk a kiszerelési formák és az értékesített mennyiségek miatt főleg kiskereskedő partnereink vásárolják továbbértékesítési célra a táskákat - tette hozzá Krubl. A kisebb léptékű, de még mindig jelentős szatyormennyiséget a vásárlók kezébe adók közé sorolható a Skála áruház is, ahol 2009-ben 40 ezer zacskó fogyott. Ezek mindegyike ingyen került a fogyasztókhoz.

- Amerikában és Ausztráliában is számos olyan hipermarketben jártam, amelyeknek Magyarországon is vannak üzletei. Sok olyan előremutató kezdeményezést láttam, amit itthon még nem vezettek be, pedig jó lenne. Egy helyen például az ingyenes szatyrokat új szolgáltatással váltották ki: külön személyzet pakolta a vásárlók szatyraiba az árut - emlékezett vissza Árvai Gergely táskás tapasztalataira. Vajon eljön az idő, amikor hozzánk is elér a változás szele?

 

- Egy táska környezetbarát lehet attól, mert ugyan nem lebomló, de újrahasznosított anyagból készült, de attól is, hogy teljes mértékben lebomló, tehát szerves anyagot tartalmaz. A legjobb, ha a két jellemzőt ötvözi a szatyor - vélekedik Árvai Gergely, a Barátunk a Föld mozgalom vezetője, aki maga is ilyen táskákat készít. Legújabb ötlete a népművészeti motívumba foglalt, Magyarország feliratú piros-fehér-zöld táska, amely inkább a turisták számára lehet vonzó ajándékhordozó. A papírzacskók - amilyenekben az amerikai filmek hősei is viszik haza az élelmiszert - azonban nem feltétlenül bizonyulhatnak jó megoldásnak. Ugyanis - vélekedik a zöld táskagyáros -, noha ezekre mindkét, vagyis az újrahasznosíthatóság és a környezetbarát kitétel is igaz, mégsem teljesen barátai a földnek. Az erdők kiirtása nélkül ugyanis aligha biztosítható a papírzacskók folyamatos utánpótlása.

- A magyar vásárló nagyon hozzászokott ahhoz, hogy ha elmegy bevásárolni, akkor nem kell magával vinnie táskát, szatyrot, kosarat, hiszen úgyis kap az üzletben. Ez valóban sok vásárlót vonzott az üzletekbe, amiért a cégeknek érdemes volt benyelniük az esetlegesen fizetendő termékdíjat, valamint az előállítás költségét is, hiszen nagyobb súllyal esett a latba a kosárba kerülő termékek után érkező bevétel, mint a mondjuk negyven forint, amibe nekik az a pár szatyor került - így Árvai Gergely.

A legtöbb, Székesfehérváron is elérhető bevásárlóközpontban kapható ma már környezetbarát bevásárlószatyor. Az egyik nagy multicég épp az elmúlt héten szüntette be az ingyenes táskákat: ma már 5 forintért kínálja a régi változatot, s 49 forintért a lebomló darabokat. A Tescónál elárulták: az elmúlt évben tesztjelleggel számos áruházban vezették be a fizetős szatyrok rendszerét. Ezekben az üzletekben azt tapasztalták, hogy a szatyrok fogyása közel kilencven százalékkal visszaesik, ha nem ingyen kapják a vásárlók a tasakokat. Ezzel az intézkedéssel a Tesco egy év alatt közel háromszázmillió darab nejlonszatyortól kíméli meg a környezetet - de hogy mennyi időre vonatkozik ez a számadat, nem tudni.

Az Auchanban tavaly 12 millió szatyor fogyott - árulta el Gillemot Katalin, a cég sajtóreferense. Ezeknek 70 százaléka ingyen került a vásárlókhoz. Ám - tette hozzá - táskáik fél év alatt lebomló anyagból készülnek, azok pedig, amelyekért fizetni kell, újrahasznosított műanyagból vannak.

A Spar üzleteiben a tavalyi évben több mint 13 millió darab, védjeggyel ellátott, környezetbarát bevásárlótáskát értékesítettek. Náluk soha nem kapott ingyen szatyrot a vásárló. - Igen jelentős termékdíjat fizettünk ki 2009-ben, a sokszorosát az eladott termékek darabszámának - tette hozzá Laber Zsuzsa, a cég kommunikációs vezetője, aki azonban a pontos adatot nem hozta nyilvánosságra.

- Cégünk ingyenes reklámtáskát nem bocsát vevői rendelkezésére, illetve működése során sosem tette - mondta Krubl Yvette, a Metro áruházak kommunikációs vezetője is, aki kiszámolta: éves szinten 270 ezer darab úgynevezett ökotáskát, valamint 50 ezer műanyag, szalagfüles, szintén ökoszatyrot értékesítenek. - Nálunk a kiszerelési formák és az értékesített mennyiségek miatt főleg kiskereskedő partnereink vásárolják továbbértékesítési célra a táskákat - tette hozzá Krubl. A kisebb léptékű, de még mindig jelentős szatyormennyiséget a vásárlók kezébe adók közé sorolható a Skála áruház is, ahol 2009-ben 40 ezer zacskó fogyott. Ezek mindegyike ingyen került a fogyasztókhoz.

- Amerikában és Ausztráliában is számos olyan hipermarketben jártam, amelyeknek Magyarországon is vannak üzletei. Sok olyan előremutató kezdeményezést láttam, amit itthon még nem vezettek be, pedig jó lenne. Egy helyen például az ingyenes szatyrokat új szolgáltatással váltották ki: külön személyzet pakolta a vásárlók szatyraiba az árut - emlékezett vissza Árvai Gergely táskás tapasztalataira. Vajon eljön az idő, amikor hozzánk is elér a változás szele?

 

- Egy táska környezetbarát lehet attól, mert ugyan nem lebomló, de újrahasznosított anyagból készült, de attól is, hogy teljes mértékben lebomló, tehát szerves anyagot tartalmaz. A legjobb, ha a két jellemzőt ötvözi a szatyor - vélekedik Árvai Gergely, a Barátunk a Föld mozgalom vezetője, aki maga is ilyen táskákat készít. Legújabb ötlete a népművészeti motívumba foglalt, Magyarország feliratú piros-fehér-zöld táska, amely inkább a turisták számára lehet vonzó ajándékhordozó. A papírzacskók - amilyenekben az amerikai filmek hősei is viszik haza az élelmiszert - azonban nem feltétlenül bizonyulhatnak jó megoldásnak. Ugyanis - vélekedik a zöld táskagyáros -, noha ezekre mindkét, vagyis az újrahasznosíthatóság és a környezetbarát kitétel is igaz, mégsem teljesen barátai a földnek. Az erdők kiirtása nélkül ugyanis aligha biztosítható a papírzacskók folyamatos utánpótlása.

- A magyar vásárló nagyon hozzászokott ahhoz, hogy ha elmegy bevásárolni, akkor nem kell magával vinnie táskát, szatyrot, kosarat, hiszen úgyis kap az üzletben. Ez valóban sok vásárlót vonzott az üzletekbe, amiért a cégeknek érdemes volt benyelniük az esetlegesen fizetendő termékdíjat, valamint az előállítás költségét is, hiszen nagyobb súllyal esett a latba a kosárba kerülő termékek után érkező bevétel, mint a mondjuk negyven forint, amibe nekik az a pár szatyor került - így Árvai Gergely.

A legtöbb, Székesfehérváron is elérhető bevásárlóközpontban kapható ma már környezetbarát bevásárlószatyor. Az egyik nagy multicég épp az elmúlt héten szüntette be az ingyenes táskákat: ma már 5 forintért kínálja a régi változatot, s 49 forintért a lebomló darabokat. A Tescónál elárulták: az elmúlt évben tesztjelleggel számos áruházban vezették be a fizetős szatyrok rendszerét. Ezekben az üzletekben azt tapasztalták, hogy a szatyrok fogyása közel kilencven százalékkal visszaesik, ha nem ingyen kapják a vásárlók a tasakokat. Ezzel az intézkedéssel a Tesco egy év alatt közel háromszázmillió darab nejlonszatyortól kíméli meg a környezetet - de hogy mennyi időre vonatkozik ez a számadat, nem tudni.

Az Auchanban tavaly 12 millió szatyor fogyott - árulta el Gillemot Katalin, a cég sajtóreferense. Ezeknek 70 százaléka ingyen került a vásárlókhoz. Ám - tette hozzá - táskáik fél év alatt lebomló anyagból készülnek, azok pedig, amelyekért fizetni kell, újrahasznosított műanyagból vannak.

A Spar üzleteiben a tavalyi évben több mint 13 millió darab, védjeggyel ellátott, környezetbarát bevásárlótáskát értékesítettek. Náluk soha nem kapott ingyen szatyrot a vásárló. - Igen jelentős termékdíjat fizettünk ki 2009-ben, a sokszorosát az eladott termékek darabszámának - tette hozzá Laber Zsuzsa, a cég kommunikációs vezetője, aki azonban a pontos adatot nem hozta nyilvánosságra.

- Cégünk ingyenes reklámtáskát nem bocsát vevői rendelkezésére, illetve működése során sosem tette - mondta Krubl Yvette, a Metro áruházak kommunikációs vezetője is, aki kiszámolta: éves szinten 270 ezer darab úgynevezett ökotáskát, valamint 50 ezer műanyag, szalagfüles, szintén ökoszatyrot értékesítenek. - Nálunk a kiszerelési formák és az értékesített mennyiségek miatt főleg kiskereskedő partnereink vásárolják továbbértékesítési célra a táskákat - tette hozzá Krubl. A kisebb léptékű, de még mindig jelentős szatyormennyiséget a vásárlók kezébe adók közé sorolható a Skála áruház is, ahol 2009-ben 40 ezer zacskó fogyott. Ezek mindegyike ingyen került a fogyasztókhoz.

- Amerikában és Ausztráliában is számos olyan hipermarketben jártam, amelyeknek Magyarországon is vannak üzletei. Sok olyan előremutató kezdeményezést láttam, amit itthon még nem vezettek be, pedig jó lenne. Egy helyen például az ingyenes szatyrokat új szolgáltatással váltották ki: külön személyzet pakolta a vásárlók szatyraiba az árut - emlékezett vissza Árvai Gergely táskás tapasztalataira. Vajon eljön az idő, amikor hozzánk is elér a változás szele?

 

- Egy táska környezetbarát lehet attól, mert ugyan nem lebomló, de újrahasznosított anyagból készült, de attól is, hogy teljes mértékben lebomló, tehát szerves anyagot tartalmaz. A legjobb, ha a két jellemzőt ötvözi a szatyor - vélekedik Árvai Gergely, a Barátunk a Föld mozgalom vezetője, aki maga is ilyen táskákat készít. Legújabb ötlete a népművészeti motívumba foglalt, Magyarország feliratú piros-fehér-zöld táska, amely inkább a turisták számára lehet vonzó ajándékhordozó. A papírzacskók - amilyenekben az amerikai filmek hősei is viszik haza az élelmiszert - azonban nem feltétlenül bizonyulhatnak jó megoldásnak. Ugyanis - vélekedik a zöld táskagyáros -, noha ezekre mindkét, vagyis az újrahasznosíthatóság és a környezetbarát kitétel is igaz, mégsem teljesen barátai a földnek. Az erdők kiirtása nélkül ugyanis aligha biztosítható a papírzacskók folyamatos utánpótlása.

- A magyar vásárló nagyon hozzászokott ahhoz, hogy ha elmegy bevásárolni, akkor nem kell magával vinnie táskát, szatyrot, kosarat, hiszen úgyis kap az üzletben. Ez valóban sok vásárlót vonzott az üzletekbe, amiért a cégeknek érdemes volt benyelniük az esetlegesen fizetendő termékdíjat, valamint az előállítás költségét is, hiszen nagyobb súllyal esett a latba a kosárba kerülő termékek után érkező bevétel, mint a mondjuk negyven forint, amibe nekik az a pár szatyor került - így Árvai Gergely.

A legtöbb, Székesfehérváron is elérhető bevásárlóközpontban kapható ma már környezetbarát bevásárlószatyor. Az egyik nagy multicég épp az elmúlt héten szüntette be az ingyenes táskákat: ma már 5 forintért kínálja a régi változatot, s 49 forintért a lebomló darabokat. A Tescónál elárulták: az elmúlt évben tesztjelleggel számos áruházban vezették be a fizetős szatyrok rendszerét. Ezekben az üzletekben azt tapasztalták, hogy a szatyrok fogyása közel kilencven százalékkal visszaesik, ha nem ingyen kapják a vásárlók a tasakokat. Ezzel az intézkedéssel a Tesco egy év alatt közel háromszázmillió darab nejlonszatyortól kíméli meg a környezetet - de hogy mennyi időre vonatkozik ez a számadat, nem tudni.

Az Auchanban tavaly 12 millió szatyor fogyott - árulta el Gillemot Katalin, a cég sajtóreferense. Ezeknek 70 százaléka ingyen került a vásárlókhoz. Ám - tette hozzá - táskáik fél év alatt lebomló anyagból készülnek, azok pedig, amelyekért fizetni kell, újrahasznosított műanyagból vannak.

A Spar üzleteiben a tavalyi évben több mint 13 millió darab, védjeggyel ellátott, környezetbarát bevásárlótáskát értékesítettek. Náluk soha nem kapott ingyen szatyrot a vásárló. - Igen jelentős termékdíjat fizettünk ki 2009-ben, a sokszorosát az eladott termékek darabszámának - tette hozzá Laber Zsuzsa, a cég kommunikációs vezetője, aki azonban a pontos adatot nem hozta nyilvánosságra.

- Cégünk ingyenes reklámtáskát nem bocsát vevői rendelkezésére, illetve működése során sosem tette - mondta Krubl Yvette, a Metro áruházak kommunikációs vezetője is, aki kiszámolta: éves szinten 270 ezer darab úgynevezett ökotáskát, valamint 50 ezer műanyag, szalagfüles, szintén ökoszatyrot értékesítenek. - Nálunk a kiszerelési formák és az értékesített mennyiségek miatt főleg kiskereskedő partnereink vásárolják továbbértékesítési célra a táskákat - tette hozzá Krubl. A kisebb léptékű, de még mindig jelentős szatyormennyiséget a vásárlók kezébe adók közé sorolható a Skála áruház is, ahol 2009-ben 40 ezer zacskó fogyott. Ezek mindegyike ingyen került a fogyasztókhoz.

- Amerikában és Ausztráliában is számos olyan hipermarketben jártam, amelyeknek Magyarországon is vannak üzletei. Sok olyan előremutató kezdeményezést láttam, amit itthon még nem vezettek be, pedig jó lenne. Egy helyen például az ingyenes szatyrokat új szolgáltatással váltották ki: külön személyzet pakolta a vásárlók szatyraiba az árut - emlékezett vissza Árvai Gergely táskás tapasztalataira. Vajon eljön az idő, amikor hozzánk is elér a változás szele?

 

- Egy táska környezetbarát lehet attól, mert ugyan nem lebomló, de újrahasznosított anyagból készült, de attól is, hogy teljes mértékben lebomló, tehát szerves anyagot tartalmaz. A legjobb, ha a két jellemzőt ötvözi a szatyor - vélekedik Árvai Gergely, a Barátunk a Föld mozgalom vezetője, aki maga is ilyen táskákat készít. Legújabb ötlete a népművészeti motívumba foglalt, Magyarország feliratú piros-fehér-zöld táska, amely inkább a turisták számára lehet vonzó ajándékhordozó. A papírzacskók - amilyenekben az amerikai filmek hősei is viszik haza az élelmiszert - azonban nem feltétlenül bizonyulhatnak jó megoldásnak. Ugyanis - vélekedik a zöld táskagyáros -, noha ezekre mindkét, vagyis az újrahasznosíthatóság és a környezetbarát kitétel is igaz, mégsem teljesen barátai a földnek. Az erdők kiirtása nélkül ugyanis aligha biztosítható a papírzacskók folyamatos utánpótlása.

- A magyar vásárló nagyon hozzászokott ahhoz, hogy ha elmegy bevásárolni, akkor nem kell magával vinnie táskát, szatyrot, kosarat, hiszen úgyis kap az üzletben. Ez valóban sok vásárlót vonzott az üzletekbe, amiért a cégeknek érdemes volt benyelniük az esetlegesen fizetendő termékdíjat, valamint az előállítás költségét is, hiszen nagyobb súllyal esett a latba a kosárba kerülő termékek után érkező bevétel, mint a mondjuk negyven forint, amibe nekik az a pár szatyor került - így Árvai Gergely.

A legtöbb, Székesfehérváron is elérhető bevásárlóközpontban kapható ma már környezetbarát bevásárlószatyor. Az egyik nagy multicég épp az elmúlt héten szüntette be az ingyenes táskákat: ma már 5 forintért kínálja a régi változatot, s 49 forintért a lebomló darabokat. A Tescónál elárulták: az elmúlt évben tesztjelleggel számos áruházban vezették be a fizetős szatyrok rendszerét. Ezekben az üzletekben azt tapasztalták, hogy a szatyrok fogyása közel kilencven százalékkal visszaesik, ha nem ingyen kapják a vásárlók a tasakokat. Ezzel az intézkedéssel a Tesco egy év alatt közel háromszázmillió darab nejlonszatyortól kíméli meg a környezetet - de hogy mennyi időre vonatkozik ez a számadat, nem tudni.

Az Auchanban tavaly 12 millió szatyor fogyott - árulta el Gillemot Katalin, a cég sajtóreferense. Ezeknek 70 százaléka ingyen került a vásárlókhoz. Ám - tette hozzá - táskáik fél év alatt lebomló anyagból készülnek, azok pedig, amelyekért fizetni kell, újrahasznosított műanyagból vannak.

A Spar üzleteiben a tavalyi évben több mint 13 millió darab, védjeggyel ellátott, környezetbarát bevásárlótáskát értékesítettek. Náluk soha nem kapott ingyen szatyrot a vásárló. - Igen jelentős termékdíjat fizettünk ki 2009-ben, a sokszorosát az eladott termékek darabszámának - tette hozzá Laber Zsuzsa, a cég kommunikációs vezetője, aki azonban a pontos adatot nem hozta nyilvánosságra.

- Cégünk ingyenes reklámtáskát nem bocsát vevői rendelkezésére, illetve működése során sosem tette - mondta Krubl Yvette, a Metro áruházak kommunikációs vezetője is, aki kiszámolta: éves szinten 270 ezer darab úgynevezett ökotáskát, valamint 50 ezer műanyag, szalagfüles, szintén ökoszatyrot értékesítenek. - Nálunk a kiszerelési formák és az értékesített mennyiségek miatt főleg kiskereskedő partnereink vásárolják továbbértékesítési célra a táskákat - tette hozzá Krubl. A kisebb léptékű, de még mindig jelentős szatyormennyiséget a vásárlók kezébe adók közé sorolható a Skála áruház is, ahol 2009-ben 40 ezer zacskó fogyott. Ezek mindegyike ingyen került a fogyasztókhoz.

- Amerikában és Ausztráliában is számos olyan hipermarketben jártam, amelyeknek Magyarországon is vannak üzletei. Sok olyan előremutató kezdeményezést láttam, amit itthon még nem vezettek be, pedig jó lenne. Egy helyen például az ingyenes szatyrokat új szolgáltatással váltották ki: külön személyzet pakolta a vásárlók szatyraiba az árut - emlékezett vissza Árvai Gergely táskás tapasztalataira. Vajon eljön az idő, amikor hozzánk is elér a változás szele?

 

- Egy táska környezetbarát lehet attól, mert ugyan nem lebomló, de újrahasznosított anyagból készült, de attól is, hogy teljes mértékben lebomló, tehát szerves anyagot tartalmaz. A legjobb, ha a két jellemzőt ötvözi a szatyor - vélekedik Árvai Gergely, a Barátunk a Föld mozgalom vezetője, aki maga is ilyen táskákat készít. Legújabb ötlete a népművészeti motívumba foglalt, Magyarország feliratú piros-fehér-zöld táska, amely inkább a turisták számára lehet vonzó ajándékhordozó. A papírzacskók - amilyenekben az amerikai filmek hősei is viszik haza az élelmiszert - azonban nem feltétlenül bizonyulhatnak jó megoldásnak. Ugyanis - vélekedik a zöld táskagyáros -, noha ezekre mindkét, vagyis az újrahasznosíthatóság és a környezetbarát kitétel is igaz, mégsem teljesen barátai a földnek. Az erdők kiirtása nélkül ugyanis aligha biztosítható a papírzacskók folyamatos utánpótlása.

- A magyar vásárló nagyon hozzászokott ahhoz, hogy ha elmegy bevásárolni, akkor nem kell magával vinnie táskát, szatyrot, kosarat, hiszen úgyis kap az üzletben. Ez valóban sok vásárlót vonzott az üzletekbe, amiért a cégeknek érdemes volt benyelniük az esetlegesen fizetendő termékdíjat, valamint az előállítás költségét is, hiszen nagyobb súllyal esett a latba a kosárba kerülő termékek után érkező bevétel, mint a mondjuk negyven forint, amibe nekik az a pár szatyor került - így Árvai Gergely.

A legtöbb, Székesfehérváron is elérhető bevásárlóközpontban kapható ma már környezetbarát bevásárlószatyor. Az egyik nagy multicég épp az elmúlt héten szüntette be az ingyenes táskákat: ma már 5 forintért kínálja a régi változatot, s 49 forintért a lebomló darabokat. A Tescónál elárulták: az elmúlt évben tesztjelleggel számos áruházban vezették be a fizetős szatyrok rendszerét. Ezekben az üzletekben azt tapasztalták, hogy a szatyrok fogyása közel kilencven százalékkal visszaesik, ha nem ingyen kapják a vásárlók a tasakokat. Ezzel az intézkedéssel a Tesco egy év alatt közel háromszázmillió darab nejlonszatyortól kíméli meg a környezetet - de hogy mennyi időre vonatkozik ez a számadat, nem tudni.

Az Auchanban tavaly 12 millió szatyor fogyott - árulta el Gillemot Katalin, a cég sajtóreferense. Ezeknek 70 százaléka ingyen került a vásárlókhoz. Ám - tette hozzá - táskáik fél év alatt lebomló anyagból készülnek, azok pedig, amelyekért fizetni kell, újrahasznosított műanyagból vannak.

A Spar üzleteiben a tavalyi évben több mint 13 millió darab, védjeggyel ellátott, környezetbarát bevásárlótáskát értékesítettek. Náluk soha nem kapott ingyen szatyrot a vásárló. - Igen jelentős termékdíjat fizettünk ki 2009-ben, a sokszorosát az eladott termékek darabszámának - tette hozzá Laber Zsuzsa, a cég kommunikációs vezetője, aki azonban a pontos adatot nem hozta nyilvánosságra.

- Cégünk ingyenes reklámtáskát nem bocsát vevői rendelkezésére, illetve működése során sosem tette - mondta Krubl Yvette, a Metro áruházak kommunikációs vezetője is, aki kiszámolta: éves szinten 270 ezer darab úgynevezett ökotáskát, valamint 50 ezer műanyag, szalagfüles, szintén ökoszatyrot értékesítenek. - Nálunk a kiszerelési formák és az értékesített mennyiségek miatt főleg kiskereskedő partnereink vásárolják továbbértékesítési célra a táskákat - tette hozzá Krubl. A kisebb léptékű, de még mindig jelentős szatyormennyiséget a vásárlók kezébe adók közé sorolható a Skála áruház is, ahol 2009-ben 40 ezer zacskó fogyott. Ezek mindegyike ingyen került a fogyasztókhoz.

- Amerikában és Ausztráliában is számos olyan hipermarketben jártam, amelyeknek Magyarországon is vannak üzletei. Sok olyan előremutató kezdeményezést láttam, amit itthon még nem vezettek be, pedig jó lenne. Egy helyen például az ingyenes szatyrokat új szolgáltatással váltották ki: külön személyzet pakolta a vásárlók szatyraiba az árut - emlékezett vissza Árvai Gergely táskás tapasztalataira. Vajon eljön az idő, amikor hozzánk is elér a változás szele?

 

- Egy táska környezetbarát lehet attól, mert ugyan nem lebomló, de újrahasznosított anyagból készült, de attól is, hogy teljes mértékben lebomló, tehát szerves anyagot tartalmaz. A legjobb, ha a két jellemzőt ötvözi a szatyor - vélekedik Árvai Gergely, a Barátunk a Föld mozgalom vezetője, aki maga is ilyen táskákat készít. Legújabb ötlete a népművészeti motívumba foglalt, Magyarország feliratú piros-fehér-zöld táska, amely inkább a turisták számára lehet vonzó ajándékhordozó. A papírzacskók - amilyenekben az amerikai filmek hősei is viszik haza az élelmiszert - azonban nem feltétlenül bizonyulhatnak jó megoldásnak. Ugyanis - vélekedik a zöld táskagyáros -, noha ezekre mindkét, vagyis az újrahasznosíthatóság és a környezetbarát kitétel is igaz, mégsem teljesen barátai a földnek. Az erdők kiirtása nélkül ugyanis aligha biztosítható a papírzacskók folyamatos utánpótlása.

- A magyar vásárló nagyon hozzászokott ahhoz, hogy ha elmegy bevásárolni, akkor nem kell magával vinnie táskát, szatyrot, kosarat, hiszen úgyis kap az üzletben. Ez valóban sok vásárlót vonzott az üzletekbe, amiért a cégeknek érdemes volt benyelniük az esetlegesen fizetendő termékdíjat, valamint az előállítás költségét is, hiszen nagyobb súllyal esett a latba a kosárba kerülő termékek után érkező bevétel, mint a mondjuk negyven forint, amibe nekik az a pár szatyor került - így Árvai Gergely.

A legtöbb, Székesfehérváron is elérhető bevásárlóközpontban kapható ma már környezetbarát bevásárlószatyor. Az egyik nagy multicég épp az elmúlt héten szüntette be az ingyenes táskákat: ma már 5 forintért kínálja a régi változatot, s 49 forintért a lebomló darabokat. A Tescónál elárulták: az elmúlt évben tesztjelleggel számos áruházban vezették be a fizetős szatyrok rendszerét. Ezekben az üzletekben azt tapasztalták, hogy a szatyrok fogyása közel kilencven százalékkal visszaesik, ha nem ingyen kapják a vásárlók a tasakokat. Ezzel az intézkedéssel a Tesco egy év alatt közel háromszázmillió darab nejlonszatyortól kíméli meg a környezetet - de hogy mennyi időre vonatkozik ez a számadat, nem tudni.

Az Auchanban tavaly 12 millió szatyor fogyott - árulta el Gillemot Katalin, a cég sajtóreferense. Ezeknek 70 százaléka ingyen került a vásárlókhoz. Ám - tette hozzá - táskáik fél év alatt lebomló anyagból készülnek, azok pedig, amelyekért fizetni kell, újrahasznosított műanyagból vannak.

A Spar üzleteiben a tavalyi évben több mint 13 millió darab, védjeggyel ellátott, környezetbarát bevásárlótáskát értékesítettek. Náluk soha nem kapott ingyen szatyrot a vásárló. - Igen jelentős termékdíjat fizettünk ki 2009-ben, a sokszorosát az eladott termékek darabszámának - tette hozzá Laber Zsuzsa, a cég kommunikációs vezetője, aki azonban a pontos adatot nem hozta nyilvánosságra.

- Cégünk ingyenes reklámtáskát nem bocsát vevői rendelkezésére, illetve működése során sosem tette - mondta Krubl Yvette, a Metro áruházak kommunikációs vezetője is, aki kiszámolta: éves szinten 270 ezer darab úgynevezett ökotáskát, valamint 50 ezer műanyag, szalagfüles, szintén ökoszatyrot értékesítenek. - Nálunk a kiszerelési formák és az értékesített mennyiségek miatt főleg kiskereskedő partnereink vásárolják továbbértékesítési célra a táskákat - tette hozzá Krubl. A kisebb léptékű, de még mindig jelentős szatyormennyiséget a vásárlók kezébe adók közé sorolható a Skála áruház is, ahol 2009-ben 40 ezer zacskó fogyott. Ezek mindegyike ingyen került a fogyasztókhoz.

- Amerikában és Ausztráliában is számos olyan hipermarketben jártam, amelyeknek Magyarországon is vannak üzletei. Sok olyan előremutató kezdeményezést láttam, amit itthon még nem vezettek be, pedig jó lenne. Egy helyen például az ingyenes szatyrokat új szolgáltatással váltották ki: külön személyzet pakolta a vásárlók szatyraiba az árut - emlékezett vissza Árvai Gergely táskás tapasztalataira. Vajon eljön az idő, amikor hozzánk is elér a változás szele?

 

- Egy táska környezetbarát lehet attól, mert ugyan nem lebomló, de újrahasznosított anyagból készült, de attól is, hogy teljes mértékben lebomló, tehát szerves anyagot tartalmaz. A legjobb, ha a két jellemzőt ötvözi a szatyor - vélekedik Árvai Gergely, a Barátunk a Föld mozgalom vezetője, aki maga is ilyen táskákat készít. Legújabb ötlete a népművészeti motívumba foglalt, Magyarország feliratú piros-fehér-zöld táska, amely inkább a turisták számára lehet vonzó ajándékhordozó. A papírzacskók - amilyenekben az amerikai filmek hősei is viszik haza az élelmiszert - azonban nem feltétlenül bizonyulhatnak jó megoldásnak. Ugyanis - vélekedik a zöld táskagyáros -, noha ezekre mindkét, vagyis az újrahasznosíthatóság és a környezetbarát kitétel is igaz, mégsem teljesen barátai a földnek. Az erdők kiirtása nélkül ugyanis aligha biztosítható a papírzacskók folyamatos utánpótlása.

- A magyar vásárló nagyon hozzászokott ahhoz, hogy ha elmegy bevásárolni, akkor nem kell magával vinnie táskát, szatyrot, kosarat, hiszen úgyis kap az üzletben. Ez valóban sok vásárlót vonzott az üzletekbe, amiért a cégeknek érdemes volt benyelniük az esetlegesen fizetendő termékdíjat, valamint az előállítás költségét is, hiszen nagyobb súllyal esett a latba a kosárba kerülő termékek után érkező bevétel, mint a mondjuk negyven forint, amibe nekik az a pár szatyor került - így Árvai Gergely.

A legtöbb, Székesfehérváron is elérhető bevásárlóközpontban kapható ma már környezetbarát bevásárlószatyor. Az egyik nagy multicég épp az elmúlt héten szüntette be az ingyenes táskákat: ma már 5 forintért kínálja a régi változatot, s 49 forintért a lebomló darabokat. A Tescónál elárulták: az elmúlt évben tesztjelleggel számos áruházban vezették be a fizetős szatyrok rendszerét. Ezekben az üzletekben azt tapasztalták, hogy a szatyrok fogyása közel kilencven százalékkal visszaesik, ha nem ingyen kapják a vásárlók a tasakokat. Ezzel az intézkedéssel a Tesco egy év alatt közel háromszázmillió darab nejlonszatyortól kíméli meg a környezetet - de hogy mennyi időre vonatkozik ez a számadat, nem tudni.

Az Auchanban tavaly 12 millió szatyor fogyott - árulta el Gillemot Katalin, a cég sajtóreferense. Ezeknek 70 százaléka ingyen került a vásárlókhoz. Ám - tette hozzá - táskáik fél év alatt lebomló anyagból készülnek, azok pedig, amelyekért fizetni kell, újrahasznosított műanyagból vannak.

A Spar üzleteiben a tavalyi évben több mint 13 millió darab, védjeggyel ellátott, környezetbarát bevásárlótáskát értékesítettek. Náluk soha nem kapott ingyen szatyrot a vásárló. - Igen jelentős termékdíjat fizettünk ki 2009-ben, a sokszorosát az eladott termékek darabszámának - tette hozzá Laber Zsuzsa, a cég kommunikációs vezetője, aki azonban a pontos adatot nem hozta nyilvánosságra.

- Cégünk ingyenes reklámtáskát nem bocsát vevői rendelkezésére, illetve működése során sosem tette - mondta Krubl Yvette, a Metro áruházak kommunikációs vezetője is, aki kiszámolta: éves szinten 270 ezer darab úgynevezett ökotáskát, valamint 50 ezer műanyag, szalagfüles, szintén ökoszatyrot értékesítenek. - Nálunk a kiszerelési formák és az értékesített mennyiségek miatt főleg kiskereskedő partnereink vásárolják továbbértékesítési célra a táskákat - tette hozzá Krubl. A kisebb léptékű, de még mindig jelentős szatyormennyiséget a vásárlók kezébe adók közé sorolható a Skála áruház is, ahol 2009-ben 40 ezer zacskó fogyott. Ezek mindegyike ingyen került a fogyasztókhoz.

- Amerikában és Ausztráliában is számos olyan hipermarketben jártam, amelyeknek Magyarországon is vannak üzletei. Sok olyan előremutató kezdeményezést láttam, amit itthon még nem vezettek be, pedig jó lenne. Egy helyen például az ingyenes szatyrokat új szolgáltatással váltották ki: külön személyzet pakolta a vásárlók szatyraiba az árut - emlékezett vissza Árvai Gergely táskás tapasztalataira. Vajon eljön az idő, amikor hozzánk is elér a változás szele?

 

- A magyar vásárló nagyon hozzászokott ahhoz, hogy ha elmegy bevásárolni, akkor nem kell magával vinnie táskát, szatyrot, kosarat, hiszen úgyis kap az üzletben. Ez valóban sok vásárlót vonzott az üzletekbe, amiért a cégeknek érdemes volt benyelniük az esetlegesen fizetendő termékdíjat, valamint az előállítás költségét is, hiszen nagyobb súllyal esett a latba a kosárba kerülő termékek után érkező bevétel, mint a mondjuk negyven forint, amibe nekik az a pár szatyor került - így Árvai Gergely.

A legtöbb, Székesfehérváron is elérhető bevásárlóközpontban kapható ma már környezetbarát bevásárlószatyor. Az egyik nagy multicég épp az elmúlt héten szüntette be az ingyenes táskákat: ma már 5 forintért kínálja a régi változatot, s 49 forintért a lebomló darabokat. A Tescónál elárulták: az elmúlt évben tesztjelleggel számos áruházban vezették be a fizetős szatyrok rendszerét. Ezekben az üzletekben azt tapasztalták, hogy a szatyrok fogyása közel kilencven százalékkal visszaesik, ha nem ingyen kapják a vásárlók a tasakokat. Ezzel az intézkedéssel a Tesco egy év alatt közel háromszázmillió darab nejlonszatyortól kíméli meg a környezetet - de hogy mennyi időre vonatkozik ez a számadat, nem tudni.

Az Auchanban tavaly 12 millió szatyor fogyott - árulta el Gillemot Katalin, a cég sajtóreferense. Ezeknek 70 százaléka ingyen került a vásárlókhoz. Ám - tette hozzá - táskáik fél év alatt lebomló anyagból készülnek, azok pedig, amelyekért fizetni kell, újrahasznosított műanyagból vannak.

A Spar üzleteiben a tavalyi évben több mint 13 millió darab, védjeggyel ellátott, környezetbarát bevásárlótáskát értékesítettek. Náluk soha nem kapott ingyen szatyrot a vásárló. - Igen jelentős termékdíjat fizettünk ki 2009-ben, a sokszorosát az eladott termékek darabszámának - tette hozzá Laber Zsuzsa, a cég kommunikációs vezetője, aki azonban a pontos adatot nem hozta nyilvánosságra.

- Cégünk ingyenes reklámtáskát nem bocsát vevői rendelkezésére, illetve működése során sosem tette - mondta Krubl Yvette, a Metro áruházak kommunikációs vezetője is, aki kiszámolta: éves szinten 270 ezer darab úgynevezett ökotáskát, valamint 50 ezer műanyag, szalagfüles, szintén ökoszatyrot értékesítenek. - Nálunk a kiszerelési formák és az értékesített mennyiségek miatt főleg kiskereskedő partnereink vásárolják továbbértékesítési célra a táskákat - tette hozzá Krubl. A kisebb léptékű, de még mindig jelentős szatyormennyiséget a vásárlók kezébe adók közé sorolható a Skála áruház is, ahol 2009-ben 40 ezer zacskó fogyott. Ezek mindegyike ingyen került a fogyasztókhoz.

- Amerikában és Ausztráliában is számos olyan hipermarketben jártam, amelyeknek Magyarországon is vannak üzletei. Sok olyan előremutató kezdeményezést láttam, amit itthon még nem vezettek be, pedig jó lenne. Egy helyen például az ingyenes szatyrokat új szolgáltatással váltották ki: külön személyzet pakolta a vásárlók szatyraiba az árut - emlékezett vissza Árvai Gergely táskás tapasztalataira. Vajon eljön az idő, amikor hozzánk is elér a változás szele?

 

- A magyar vásárló nagyon hozzászokott ahhoz, hogy ha elmegy bevásárolni, akkor nem kell magával vinnie táskát, szatyrot, kosarat, hiszen úgyis kap az üzletben. Ez valóban sok vásárlót vonzott az üzletekbe, amiért a cégeknek érdemes volt benyelniük az esetlegesen fizetendő termékdíjat, valamint az előállítás költségét is, hiszen nagyobb súllyal esett a latba a kosárba kerülő termékek után érkező bevétel, mint a mondjuk negyven forint, amibe nekik az a pár szatyor került - így Árvai Gergely.

A legtöbb, Székesfehérváron is elérhető bevásárlóközpontban kapható ma már környezetbarát bevásárlószatyor. Az egyik nagy multicég épp az elmúlt héten szüntette be az ingyenes táskákat: ma már 5 forintért kínálja a régi változatot, s 49 forintért a lebomló darabokat. A Tescónál elárulták: az elmúlt évben tesztjelleggel számos áruházban vezették be a fizetős szatyrok rendszerét. Ezekben az üzletekben azt tapasztalták, hogy a szatyrok fogyása közel kilencven százalékkal visszaesik, ha nem ingyen kapják a vásárlók a tasakokat. Ezzel az intézkedéssel a Tesco egy év alatt közel háromszázmillió darab nejlonszatyortól kíméli meg a környezetet - de hogy mennyi időre vonatkozik ez a számadat, nem tudni.

Az Auchanban tavaly 12 millió szatyor fogyott - árulta el Gillemot Katalin, a cég sajtóreferense. Ezeknek 70 százaléka ingyen került a vásárlókhoz. Ám - tette hozzá - táskáik fél év alatt lebomló anyagból készülnek, azok pedig, amelyekért fizetni kell, újrahasznosított műanyagból vannak.

A Spar üzleteiben a tavalyi évben több mint 13 millió darab, védjeggyel ellátott, környezetbarát bevásárlótáskát értékesítettek. Náluk soha nem kapott ingyen szatyrot a vásárló. - Igen jelentős termékdíjat fizettünk ki 2009-ben, a sokszorosát az eladott termékek darabszámának - tette hozzá Laber Zsuzsa, a cég kommunikációs vezetője, aki azonban a pontos adatot nem hozta nyilvánosságra.

- Cégünk ingyenes reklámtáskát nem bocsát vevői rendelkezésére, illetve működése során sosem tette - mondta Krubl Yvette, a Metro áruházak kommunikációs vezetője is, aki kiszámolta: éves szinten 270 ezer darab úgynevezett ökotáskát, valamint 50 ezer műanyag, szalagfüles, szintén ökoszatyrot értékesítenek. - Nálunk a kiszerelési formák és az értékesített mennyiségek miatt főleg kiskereskedő partnereink vásárolják továbbértékesítési célra a táskákat - tette hozzá Krubl. A kisebb léptékű, de még mindig jelentős szatyormennyiséget a vásárlók kezébe adók közé sorolható a Skála áruház is, ahol 2009-ben 40 ezer zacskó fogyott. Ezek mindegyike ingyen került a fogyasztókhoz.

- Amerikában és Ausztráliában is számos olyan hipermarketben jártam, amelyeknek Magyarországon is vannak üzletei. Sok olyan előremutató kezdeményezést láttam, amit itthon még nem vezettek be, pedig jó lenne. Egy helyen például az ingyenes szatyrokat új szolgáltatással váltották ki: külön személyzet pakolta a vásárlók szatyraiba az árut - emlékezett vissza Árvai Gergely táskás tapasztalataira. Vajon eljön az idő, amikor hozzánk is elér a változás szele?

 

A legtöbb, Székesfehérváron is elérhető bevásárlóközpontban kapható ma már környezetbarát bevásárlószatyor. Az egyik nagy multicég épp az elmúlt héten szüntette be az ingyenes táskákat: ma már 5 forintért kínálja a régi változatot, s 49 forintért a lebomló darabokat. A Tescónál elárulták: az elmúlt évben tesztjelleggel számos áruházban vezették be a fizetős szatyrok rendszerét. Ezekben az üzletekben azt tapasztalták, hogy a szatyrok fogyása közel kilencven százalékkal visszaesik, ha nem ingyen kapják a vásárlók a tasakokat. Ezzel az intézkedéssel a Tesco egy év alatt közel háromszázmillió darab nejlonszatyortól kíméli meg a környezetet - de hogy mennyi időre vonatkozik ez a számadat, nem tudni.

Az Auchanban tavaly 12 millió szatyor fogyott - árulta el Gillemot Katalin, a cég sajtóreferense. Ezeknek 70 százaléka ingyen került a vásárlókhoz. Ám - tette hozzá - táskáik fél év alatt lebomló anyagból készülnek, azok pedig, amelyekért fizetni kell, újrahasznosított műanyagból vannak.

A Spar üzleteiben a tavalyi évben több mint 13 millió darab, védjeggyel ellátott, környezetbarát bevásárlótáskát értékesítettek. Náluk soha nem kapott ingyen szatyrot a vásárló. - Igen jelentős termékdíjat fizettünk ki 2009-ben, a sokszorosát az eladott termékek darabszámának - tette hozzá Laber Zsuzsa, a cég kommunikációs vezetője, aki azonban a pontos adatot nem hozta nyilvánosságra.

- Cégünk ingyenes reklámtáskát nem bocsát vevői rendelkezésére, illetve működése során sosem tette - mondta Krubl Yvette, a Metro áruházak kommunikációs vezetője is, aki kiszámolta: éves szinten 270 ezer darab úgynevezett ökotáskát, valamint 50 ezer műanyag, szalagfüles, szintén ökoszatyrot értékesítenek. - Nálunk a kiszerelési formák és az értékesített mennyiségek miatt főleg kiskereskedő partnereink vásárolják továbbértékesítési célra a táskákat - tette hozzá Krubl. A kisebb léptékű, de még mindig jelentős szatyormennyiséget a vásárlók kezébe adók közé sorolható a Skála áruház is, ahol 2009-ben 40 ezer zacskó fogyott. Ezek mindegyike ingyen került a fogyasztókhoz.

- Amerikában és Ausztráliában is számos olyan hipermarketben jártam, amelyeknek Magyarországon is vannak üzletei. Sok olyan előremutató kezdeményezést láttam, amit itthon még nem vezettek be, pedig jó lenne. Egy helyen például az ingyenes szatyrokat új szolgáltatással váltották ki: külön személyzet pakolta a vásárlók szatyraiba az árut - emlékezett vissza Árvai Gergely táskás tapasztalataira. Vajon eljön az idő, amikor hozzánk is elér a változás szele?

 

A legtöbb, Székesfehérváron is elérhető bevásárlóközpontban kapható ma már környezetbarát bevásárlószatyor. Az egyik nagy multicég épp az elmúlt héten szüntette be az ingyenes táskákat: ma már 5 forintért kínálja a régi változatot, s 49 forintért a lebomló darabokat. A Tescónál elárulták: az elmúlt évben tesztjelleggel számos áruházban vezették be a fizetős szatyrok rendszerét. Ezekben az üzletekben azt tapasztalták, hogy a szatyrok fogyása közel kilencven százalékkal visszaesik, ha nem ingyen kapják a vásárlók a tasakokat. Ezzel az intézkedéssel a Tesco egy év alatt közel háromszázmillió darab nejlonszatyortól kíméli meg a környezetet - de hogy mennyi időre vonatkozik ez a számadat, nem tudni.

Az Auchanban tavaly 12 millió szatyor fogyott - árulta el Gillemot Katalin, a cég sajtóreferense. Ezeknek 70 százaléka ingyen került a vásárlókhoz. Ám - tette hozzá - táskáik fél év alatt lebomló anyagból készülnek, azok pedig, amelyekért fizetni kell, újrahasznosított műanyagból vannak.

A Spar üzleteiben a tavalyi évben több mint 13 millió darab, védjeggyel ellátott, környezetbarát bevásárlótáskát értékesítettek. Náluk soha nem kapott ingyen szatyrot a vásárló. - Igen jelentős termékdíjat fizettünk ki 2009-ben, a sokszorosát az eladott termékek darabszámának - tette hozzá Laber Zsuzsa, a cég kommunikációs vezetője, aki azonban a pontos adatot nem hozta nyilvánosságra.

- Cégünk ingyenes reklámtáskát nem bocsát vevői rendelkezésére, illetve működése során sosem tette - mondta Krubl Yvette, a Metro áruházak kommunikációs vezetője is, aki kiszámolta: éves szinten 270 ezer darab úgynevezett ökotáskát, valamint 50 ezer műanyag, szalagfüles, szintén ökoszatyrot értékesítenek. - Nálunk a kiszerelési formák és az értékesített mennyiségek miatt főleg kiskereskedő partnereink vásárolják továbbértékesítési célra a táskákat - tette hozzá Krubl. A kisebb léptékű, de még mindig jelentős szatyormennyiséget a vásárlók kezébe adók közé sorolható a Skála áruház is, ahol 2009-ben 40 ezer zacskó fogyott. Ezek mindegyike ingyen került a fogyasztókhoz.

- Amerikában és Ausztráliában is számos olyan hipermarketben jártam, amelyeknek Magyarországon is vannak üzletei. Sok olyan előremutató kezdeményezést láttam, amit itthon még nem vezettek be, pedig jó lenne. Egy helyen például az ingyenes szatyrokat új szolgáltatással váltották ki: külön személyzet pakolta a vásárlók szatyraiba az árut - emlékezett vissza Árvai Gergely táskás tapasztalataira. Vajon eljön az idő, amikor hozzánk is elér a változás szele?

 

Az Auchanban tavaly 12 millió szatyor fogyott - árulta el Gillemot Katalin, a cég sajtóreferense. Ezeknek 70 százaléka ingyen került a vásárlókhoz. Ám - tette hozzá - táskáik fél év alatt lebomló anyagból készülnek, azok pedig, amelyekért fizetni kell, újrahasznosított műanyagból vannak.

A Spar üzleteiben a tavalyi évben több mint 13 millió darab, védjeggyel ellátott, környezetbarát bevásárlótáskát értékesítettek. Náluk soha nem kapott ingyen szatyrot a vásárló. - Igen jelentős termékdíjat fizettünk ki 2009-ben, a sokszorosát az eladott termékek darabszámának - tette hozzá Laber Zsuzsa, a cég kommunikációs vezetője, aki azonban a pontos adatot nem hozta nyilvánosságra.

- Cégünk ingyenes reklámtáskát nem bocsát vevői rendelkezésére, illetve működése során sosem tette - mondta Krubl Yvette, a Metro áruházak kommunikációs vezetője is, aki kiszámolta: éves szinten 270 ezer darab úgynevezett ökotáskát, valamint 50 ezer műanyag, szalagfüles, szintén ökoszatyrot értékesítenek. - Nálunk a kiszerelési formák és az értékesített mennyiségek miatt főleg kiskereskedő partnereink vásárolják továbbértékesítési célra a táskákat - tette hozzá Krubl. A kisebb léptékű, de még mindig jelentős szatyormennyiséget a vásárlók kezébe adók közé sorolható a Skála áruház is, ahol 2009-ben 40 ezer zacskó fogyott. Ezek mindegyike ingyen került a fogyasztókhoz.

- Amerikában és Ausztráliában is számos olyan hipermarketben jártam, amelyeknek Magyarországon is vannak üzletei. Sok olyan előremutató kezdeményezést láttam, amit itthon még nem vezettek be, pedig jó lenne. Egy helyen például az ingyenes szatyrokat új szolgáltatással váltották ki: külön személyzet pakolta a vásárlók szatyraiba az árut - emlékezett vissza Árvai Gergely táskás tapasztalataira. Vajon eljön az idő, amikor hozzánk is elér a változás szele?

 

Az Auchanban tavaly 12 millió szatyor fogyott - árulta el Gillemot Katalin, a cég sajtóreferense. Ezeknek 70 százaléka ingyen került a vásárlókhoz. Ám - tette hozzá - táskáik fél év alatt lebomló anyagból készülnek, azok pedig, amelyekért fizetni kell, újrahasznosított műanyagból vannak.

A Spar üzleteiben a tavalyi évben több mint 13 millió darab, védjeggyel ellátott, környezetbarát bevásárlótáskát értékesítettek. Náluk soha nem kapott ingyen szatyrot a vásárló. - Igen jelentős termékdíjat fizettünk ki 2009-ben, a sokszorosát az eladott termékek darabszámának - tette hozzá Laber Zsuzsa, a cég kommunikációs vezetője, aki azonban a pontos adatot nem hozta nyilvánosságra.

- Cégünk ingyenes reklámtáskát nem bocsát vevői rendelkezésére, illetve működése során sosem tette - mondta Krubl Yvette, a Metro áruházak kommunikációs vezetője is, aki kiszámolta: éves szinten 270 ezer darab úgynevezett ökotáskát, valamint 50 ezer műanyag, szalagfüles, szintén ökoszatyrot értékesítenek. - Nálunk a kiszerelési formák és az értékesített mennyiségek miatt főleg kiskereskedő partnereink vásárolják továbbértékesítési célra a táskákat - tette hozzá Krubl. A kisebb léptékű, de még mindig jelentős szatyormennyiséget a vásárlók kezébe adók közé sorolható a Skála áruház is, ahol 2009-ben 40 ezer zacskó fogyott. Ezek mindegyike ingyen került a fogyasztókhoz.

- Amerikában és Ausztráliában is számos olyan hipermarketben jártam, amelyeknek Magyarországon is vannak üzletei. Sok olyan előremutató kezdeményezést láttam, amit itthon még nem vezettek be, pedig jó lenne. Egy helyen például az ingyenes szatyrokat új szolgáltatással váltották ki: külön személyzet pakolta a vásárlók szatyraiba az árut - emlékezett vissza Árvai Gergely táskás tapasztalataira. Vajon eljön az idő, amikor hozzánk is elér a változás szele?

 

A Spar üzleteiben a tavalyi évben több mint 13 millió darab, védjeggyel ellátott, környezetbarát bevásárlótáskát értékesítettek. Náluk soha nem kapott ingyen szatyrot a vásárló. - Igen jelentős termékdíjat fizettünk ki 2009-ben, a sokszorosát az eladott termékek darabszámának - tette hozzá Laber Zsuzsa, a cég kommunikációs vezetője, aki azonban a pontos adatot nem hozta nyilvánosságra.

- Cégünk ingyenes reklámtáskát nem bocsát vevői rendelkezésére, illetve működése során sosem tette - mondta Krubl Yvette, a Metro áruházak kommunikációs vezetője is, aki kiszámolta: éves szinten 270 ezer darab úgynevezett ökotáskát, valamint 50 ezer műanyag, szalagfüles, szintén ökoszatyrot értékesítenek. - Nálunk a kiszerelési formák és az értékesített mennyiségek miatt főleg kiskereskedő partnereink vásárolják továbbértékesítési célra a táskákat - tette hozzá Krubl. A kisebb léptékű, de még mindig jelentős szatyormennyiséget a vásárlók kezébe adók közé sorolható a Skála áruház is, ahol 2009-ben 40 ezer zacskó fogyott. Ezek mindegyike ingyen került a fogyasztókhoz.

- Amerikában és Ausztráliában is számos olyan hipermarketben jártam, amelyeknek Magyarországon is vannak üzletei. Sok olyan előremutató kezdeményezést láttam, amit itthon még nem vezettek be, pedig jó lenne. Egy helyen például az ingyenes szatyrokat új szolgáltatással váltották ki: külön személyzet pakolta a vásárlók szatyraiba az árut - emlékezett vissza Árvai Gergely táskás tapasztalataira. Vajon eljön az idő, amikor hozzánk is elér a változás szele?

 

A Spar üzleteiben a tavalyi évben több mint 13 millió darab, védjeggyel ellátott, környezetbarát bevásárlótáskát értékesítettek. Náluk soha nem kapott ingyen szatyrot a vásárló. - Igen jelentős termékdíjat fizettünk ki 2009-ben, a sokszorosát az eladott termékek darabszámának - tette hozzá Laber Zsuzsa, a cég kommunikációs vezetője, aki azonban a pontos adatot nem hozta nyilvánosságra.

- Cégünk ingyenes reklámtáskát nem bocsát vevői rendelkezésére, illetve működése során sosem tette - mondta Krubl Yvette, a Metro áruházak kommunikációs vezetője is, aki kiszámolta: éves szinten 270 ezer darab úgynevezett ökotáskát, valamint 50 ezer műanyag, szalagfüles, szintén ökoszatyrot értékesítenek. - Nálunk a kiszerelési formák és az értékesített mennyiségek miatt főleg kiskereskedő partnereink vásárolják továbbértékesítési célra a táskákat - tette hozzá Krubl. A kisebb léptékű, de még mindig jelentős szatyormennyiséget a vásárlók kezébe adók közé sorolható a Skála áruház is, ahol 2009-ben 40 ezer zacskó fogyott. Ezek mindegyike ingyen került a fogyasztókhoz.

- Amerikában és Ausztráliában is számos olyan hipermarketben jártam, amelyeknek Magyarországon is vannak üzletei. Sok olyan előremutató kezdeményezést láttam, amit itthon még nem vezettek be, pedig jó lenne. Egy helyen például az ingyenes szatyrokat új szolgáltatással váltották ki: külön személyzet pakolta a vásárlók szatyraiba az árut - emlékezett vissza Árvai Gergely táskás tapasztalataira. Vajon eljön az idő, amikor hozzánk is elér a változás szele?

 

- Cégünk ingyenes reklámtáskát nem bocsát vevői rendelkezésére, illetve működése során sosem tette - mondta Krubl Yvette, a Metro áruházak kommunikációs vezetője is, aki kiszámolta: éves szinten 270 ezer darab úgynevezett ökotáskát, valamint 50 ezer műanyag, szalagfüles, szintén ökoszatyrot értékesítenek. - Nálunk a kiszerelési formák és az értékesített mennyiségek miatt főleg kiskereskedő partnereink vásárolják továbbértékesítési célra a táskákat - tette hozzá Krubl. A kisebb léptékű, de még mindig jelentős szatyormennyiséget a vásárlók kezébe adók közé sorolható a Skála áruház is, ahol 2009-ben 40 ezer zacskó fogyott. Ezek mindegyike ingyen került a fogyasztókhoz.

- Amerikában és Ausztráliában is számos olyan hipermarketben jártam, amelyeknek Magyarországon is vannak üzletei. Sok olyan előremutató kezdeményezést láttam, amit itthon még nem vezettek be, pedig jó lenne. Egy helyen például az ingyenes szatyrokat új szolgáltatással váltották ki: külön személyzet pakolta a vásárlók szatyraiba az árut - emlékezett vissza Árvai Gergely táskás tapasztalataira. Vajon eljön az idő, amikor hozzánk is elér a változás szele?

 

- Cégünk ingyenes reklámtáskát nem bocsát vevői rendelkezésére, illetve működése során sosem tette - mondta Krubl Yvette, a Metro áruházak kommunikációs vezetője is, aki kiszámolta: éves szinten 270 ezer darab úgynevezett ökotáskát, valamint 50 ezer műanyag, szalagfüles, szintén ökoszatyrot értékesítenek. - Nálunk a kiszerelési formák és az értékesített mennyiségek miatt főleg kiskereskedő partnereink vásárolják továbbértékesítési célra a táskákat - tette hozzá Krubl. A kisebb léptékű, de még mindig jelentős szatyormennyiséget a vásárlók kezébe adók közé sorolható a Skála áruház is, ahol 2009-ben 40 ezer zacskó fogyott. Ezek mindegyike ingyen került a fogyasztókhoz.

- Amerikában és Ausztráliában is számos olyan hipermarketben jártam, amelyeknek Magyarországon is vannak üzletei. Sok olyan előremutató kezdeményezést láttam, amit itthon még nem vezettek be, pedig jó lenne. Egy helyen például az ingyenes szatyrokat új szolgáltatással váltották ki: külön személyzet pakolta a vásárlók szatyraiba az árut - emlékezett vissza Árvai Gergely táskás tapasztalataira. Vajon eljön az idő, amikor hozzánk is elér a változás szele?

 

- Amerikában és Ausztráliában is számos olyan hipermarketben jártam, amelyeknek Magyarországon is vannak üzletei. Sok olyan előremutató kezdeményezést láttam, amit itthon még nem vezettek be, pedig jó lenne. Egy helyen például az ingyenes szatyrokat új szolgáltatással váltották ki: külön személyzet pakolta a vásárlók szatyraiba az árut - emlékezett vissza Árvai Gergely táskás tapasztalataira. Vajon eljön az idő, amikor hozzánk is elér a változás szele?

 

- Amerikában és Ausztráliában is számos olyan hipermarketben jártam, amelyeknek Magyarországon is vannak üzletei. Sok olyan előremutató kezdeményezést láttam, amit itthon még nem vezettek be, pedig jó lenne. Egy helyen például az ingyenes szatyrokat új szolgáltatással váltották ki: külön személyzet pakolta a vásárlók szatyraiba az árut - emlékezett vissza Árvai Gergely táskás tapasztalataira. Vajon eljön az idő, amikor hozzánk is elér a változás szele?

 

 

 

 

 

 

Ezek is érdekelhetik