Belföld

2010.03.12. 05:16

Átverés az étteremben: meleg sör, duplázás - panaszosok, akik nem hagyták magukat

FMH - A langyosat még az Úr is kiköpi - tartja a mondás. Van benne valami. Hál' istennek, egyre többen vannak azok, akik kiállnak igazuk mellett, legyen szó előzetesen lemondott társasútról vagy a borzalmas élménnyé kozmálódott torkos csütörtökről. Egy biztos: kemény csatára készüljön az, aki e lépésre szánja rá magát.

Az idős, csókakői  pár a Beck Reisen utazási irodánál fizetett be  három részletben összesen csaknem 120 ezer forintot  a tavaly szeptemberben esedékes társasútra. A férfit azonban nyáron agyvérzés érte, kórházi kezelésre szorult, ezért élettársa július 13-án levélben lemondta a részvételt. Kérte a pénz visszafizetését, és felajánlotta: szükség esetén orvosi igazolást is bemutat.  Mivel a szerződést egy árubemutatón kötötték az utazásszervező  céggel,  ahol egy fényképezőgéppel ajándékozták meg őket, a hölgy tíz nappal később ezt a masinát is visszajuttatta az irodának. A pénzt azonban - egészen tegnapig - hiába várta panaszosunk, Szauter Jánosné. Jó ideig még válaszra sem méltatták. Feleletet csak a harmadik, immár tértivevénnyel feladott decemberi levelére kapott.  Ebben az utazási iroda elnézést kért,  és megígérte, hogy - idézem - "a befizetett összegek mihamarabb kifizetésre kerülnek". Az újabb sürgetésre azt volt a válasz, hogy a visszafizetések folyamatban vannak. A harmadik levél március elején jött az utazásszervezőtől. E szerint a kifizetések jóvá vannak hagyva, így folyamatosan igyekszenek minden ügyfelüknek eleget tenni... Az utazási iroda tehát nem vonta kétségbe a panaszos kérésének jogosságát, ezért szerettük volna megtudni:  miért késlekedtek mégis egészen tegnapig a pénz visszafizetésével? Március 4-én, a cégnek elküldött e-mailünkre azonban mindeddig nem kaptunk választ. A lényeg persze az: a panaszos visszakapta a pénzt.
Az internetet böngészve számos  fórumot  olvashatni, ahol utazási irodák szolgáltatásait kritizálják. Ez persze megtévesztő is lehet: aki azt kapta, amit remélt, jóval ritkábban ad hangot elégedettségének, mint az, aki úgy érzi: becsapták. Ha a regionális fogyasztóvédelmi hatóság által iktatott bejelentéseket nézzük, elenyésző az utazási irodákkal kapcsolatos kifogások száma. A  három megyében tavaly iktatott 1554 bejelentés között mindössze tucatnyi ilyen jellegű panasz volt - tudtuk meg Somogyi Istvántól, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság regionális igazgatójától.

- Nem kell szó nélkül tűrni, hiszen a langyosat még az úr is kiköpi a száján - vallja az a baráti társaság, amelyik nemrég a Magyar Turizmus Zrt.-hez fordult levéllel. Stílszerű a kitétel, hiszen ők a legutóbbi  torkos csütörtökön szereztek felejthetetlen emléket - emlékszik vissza Egri Szabolcs. A kompánia 2-3 éve részt vesz a torkos csütörtökön a havi étteremlátogatások mellett. E jeles nap kapcsán választották előre egyeztetett foglalással egy, a Budai út öreghegyi szakaszán lévő, korábban szebb napokat látott fehérvári éttermet. Az intézmény telt házzal üzemelt, az ital a rendelés után 20, az előételek az asztalfoglalás után 1 óra 40 perccel érkeztek. A 8 fős társaság több tagja nem kapta meg a levesét, csak a főételét, amelyeket nem a kívánt körettel szolgálták fel és langyosak voltak. A libamáj helyett kacsa- és csirkemáj szolgáltak fel, a csapolt sör ihatatlanul meleg volt. A számlán több italtételnek a duplája volt feltüntetve, mint amit elfogyasztottunk  - tartalmazza a MT Zrt.-hez eljutatott levél. A társaság levelezéséből, amelyben volt szerencsénk betekinteni kiderül: mindenki fel van háborodva.
A fellépés nem volt eredménytelen.
- A Magyar Turizmus Zrt. hisz abban, hogy az akció eredeti elképzelése és célja a lakosság és a csatlakozott vendéglátóegységek számára is pozitívumot jelent.  A hozzánk érkezett  észrevételek  alapján az egyes reklamációkat és sérelmeket kivizsgáljuk és  azok jogos felmerülése esetén a jövőben figyelembe vesszük, szankcionáljuk  - válaszolta  a panaszosoknak  Róna Iván, a nemzeti turisztikai marketingfeladatokat ellátó állami részvénytársaság vezérigazgatója.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!