Belföld

2009.06.22. 13:11

Pattanásig feszült helyzet - még mindig pénz nélkül a diósgyőri kohászok

FMH - Továbbra sem kapták meg járandóságukat az állásidőn lévő diósgyőri kohászat, a DAM 2004. Kft. dolgozói, akik immár hetek óta várnak bérükre, a hangulat feszült - mondta Ágotai József, a cég vasas-szakszervezetének vezetője az MTI-nek hétfőn.

feol.hu

A szakszervezeti vezető közlése szerint a cég ügyvezetője halogató taktikát folytat, tartani lehet attól, hogy kivár június 25-ig, amikor is - a tervek szerint - elárverezik a társaság vagyonát, ezt követően pedig a társaságot elkerülhetetlenül felszámolják, és az elmaradt bérek kifizetése már a felszámolóra hárul.
Jogi akadálya nem lehet a bérek átutalásának, a miskolci önkormányzat már egy hete levette inkasszóját a kohászat egyik számlájáról, tehát utalhatnák a fizetést - mondta a szakszervezeti vezető, aki szerint pattanásig feszült a helyzet a gyárban, a dolgozók és családjuk megélhetése került veszélybe.
Ágotai József úgy vélekedett: a fizetés nélkül maradt, egyébként is nehéz helyzetben lévő kohászati dolgozók jószerivel kilátástalan helyzetbe kerülhetnek, hiszen nem tudják fizetni hiteleiket, közüzemi tartozásaikat "akár otthonaik elárverezése sem elképzelhetetlen".
    
A cég ügyvezetőjét az MTI-nek nem sikerült elérnie.
Az állományban lévő, de már több mint fél éve kényszerűségből állásidőn lévő több száz diósgyőri kohász összes májusi járandósága valamivel több mint nettó 80 millió forint.
A Borsod-Abaúj-Zemplén megyében megjelenő Észak-Magyarország című lap június 18-i száma azt közölte: a diósgyőri kohászatot működtető, illetve több mint fél éve nem működtető DAM 2004. Kft. ingó és ingatlan vagyonát elárverezik, a Dunaferr - mint zálogjogosult - javára. Az árverési hirdetmény szerint több mint 6,3 milliárdra tartják a vagyont, az online árverés időpontja: június 25-e délelőtt 10 óra. 
A diósgyőri kohászatban tavaly december óta szünetel a termelés. Kohászati szakemberek az MTI-nek korábban azt mondták: nem lenne célszerű leszerelni a hengersorokat, az acélművet, a gyártóbázis ugyanis még mindig korszerűnek mondható.
(MTI)

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!