Belföld

2007.04.25. 02:29

Új vonalbezárások(k)? Leállhat 70 vonalon a személyvonat

Budapest, Fejér megye - Egy, a MÁV által a GKM felé készített előterjesztés szerint 2008-tól az országban újabb 70 vonalon - Fejérben Fehérvár-Mór, Fehérvár-Pusztaszabolcs, Fehérvár-Sárbogárd, Börgönd-Szabadbattyán, Dunaújváros-Rétszilas között - szünetelne a személyszállítás.

Kovalcsik Katalin

Egy, a nemzeti vasúttársaság 2008. évi menetrendjének járattervezési elveiről szóló munkaanyagban a MÁV szak- emberei öt lehetséges változatot képzeltek el, ezek közül három azt tartalmazza, hogy az országban összesen 84 vasúti mellékvonalon szünteteltetnék a személyszállítást. Lapunk információi szerint az érintett 84 mellékvonal közül Fejérben a személyforgalmi szempontból már szüneteltetett Lepsény-Hajmáskér és Lepsény-Dombóvár szakaszokon kívül továbbiak is szerepelnek: a 2008-as menetrendben Fehérvár-Mór, Fehérvár-Pusztaszabolcs, Fehérvár-Sárbogárd, Puszta- szabolcs-Börgöndpuszta- Szabadbattyán és Dunaújváros-Rétszilas között szünetelne a személyszállítás.

Ennyi mellékvonal bezárásával tulajdonképpen lefejeznék a vasutat. Megdöbbentő - kommentálták lapunknak név nélkül nyilatkozó vasutasok a legelőször a Népszabadságban napvilágot látott híreket. Az információk szerint az egyelőre csupán papíron szereplő változatok közül kettő (a C és a D jelű) azzal számol, hogy az állami vasút 2008. január 1-jével megalakuló, a személyszállításért felelős társasága, a MÁV Start Zrt. a költségvetés és a konvergenciaprogram kereteit meghaladó támogatással közlekedteti majd a vonatokat. A némiképp visszafogottabb A, B és E jelű változatok pedig beszoríthatóak ugyan a költségvetés és a konvergencia-program keretei közé, ám e tervek, a decemberben elrendelt 14 vonal mellett, további 70 vonalon nem számolnak a személyszállítással. A munkaanyag 3-as számú mellékletének térképein az A, B, E változatok esetén jól látszanak az említett Fejér megyei vonalak, melyeken 2008-tól szünetelne a személyszállítás.

(Folytatás az 1. oldalról)Az öt menetrendi változat közül néhányban - a vonalbezárások mellett - szó esik a fővonalakon történő járatcsökkentésekről is. Az egyik legmegdöbbentőbbet az A változat tartalmazza: eszert az I-es vonalon (ez a Budapest-Hegyeshalom vasútvonal) minden személyvonat megszűnne, csupán az InterCity, a nemzetközi és az EUrégiós vonatok közlekednének. Az A változat szerint minden fővonalon törölnék az összes betétjáratot, csupán a kétóránkénti eljutási lehetőség maradna meg. A megmaradt vonalakon reggel, délben és este biztosítanának eljutási lehetőséget; a budapesti elővárosi közlekedésben (ilyen a Budapest-Fehérvár vonal is) pedig minimum kétóránkénti eljutási lehetőséget adnának, s maradnának a kétóránként közlekedő távolsági vonatok.

A B változat szerint a fővonalakon kétóránkénti eljutási lehetőséget biztosítanának, s ehhez a MÁV minden típusú vonatát közlekedtetné.

Információink szerint Fejérben azért hagyná meg a MÁV (egyetlen mellékvonalként) a Pusztaszabolcs-Dunaújváros közti vonalat, hogy az amúgy Pusztaszabolcsig közlekedő Flirt típusú vonatokat Dunaújvárosig közlekedtetve a Duna-parti nagyvárost is bekapcsolják a budapesti elővárosi közlekedésbe. (Ettől függetlenül: létezik olyan terv is, mely a Fehérvár-Pusztaszabolcs vonal villamosításáról szól, hogy a Budapest-Székesfehérvár fővonal felújítása idején a Flirt vonatok erre kerüljenek, s így - a pusztaszabolcsi karbantartóbázisukat érintve - közlekedjnek a megyeszékhelyre.)

Úgy tudjuk: a MÁV munkaanyagában szereplő tervváltozatok nem nyerték el a közlekedési tárca tetszését - egyik informátorunk szerint politikailag vállalhatatlan egy ennyire drasztikus vonat- és vonalcsökkentés -, s ezért az anyagot átdolgozásra visszaküldték a MÁV-hoz. Ettől függetlenül többek úgy látják: ha nem lesz pénz a költségvetésben a mai vasúti menetrend változatlanul hagyásához, akkor a vonatcsökkentés, s egyes mellékvonalakon a személyszállítás szüneteltetése mégis elkerülhetetlen lesz.

Ennyi mellékvonal bezárásával tulajdonképpen lefejeznék a vasutat. Megdöbbentő - kommentálták lapunknak név nélkül nyilatkozó vasutasok a legelőször a Népszabadságban napvilágot látott híreket. Az információk szerint az egyelőre csupán papíron szereplő változatok közül kettő (a C és a D jelű) azzal számol, hogy az állami vasút 2008. január 1-jével megalakuló, a személyszállításért felelős társasága, a MÁV Start Zrt. a költségvetés és a konvergenciaprogram kereteit meghaladó támogatással közlekedteti majd a vonatokat. A némiképp visszafogottabb A, B és E jelű változatok pedig beszoríthatóak ugyan a költségvetés és a konvergencia-program keretei közé, ám e tervek, a decemberben elrendelt 14 vonal mellett, további 70 vonalon nem számolnak a személyszállítással. A munkaanyag 3-as számú mellékletének térképein az A, B, E változatok esetén jól látszanak az említett Fejér megyei vonalak, melyeken 2008-tól szünetelne a személyszállítás.

(Folytatás az 1. oldalról)Az öt menetrendi változat közül néhányban - a vonalbezárások mellett - szó esik a fővonalakon történő járatcsökkentésekről is. Az egyik legmegdöbbentőbbet az A változat tartalmazza: eszert az I-es vonalon (ez a Budapest-Hegyeshalom vasútvonal) minden személyvonat megszűnne, csupán az InterCity, a nemzetközi és az EUrégiós vonatok közlekednének. Az A változat szerint minden fővonalon törölnék az összes betétjáratot, csupán a kétóránkénti eljutási lehetőség maradna meg. A megmaradt vonalakon reggel, délben és este biztosítanának eljutási lehetőséget; a budapesti elővárosi közlekedésben (ilyen a Budapest-Fehérvár vonal is) pedig minimum kétóránkénti eljutási lehetőséget adnának, s maradnának a kétóránként közlekedő távolsági vonatok.

A B változat szerint a fővonalakon kétóránkénti eljutási lehetőséget biztosítanának, s ehhez a MÁV minden típusú vonatát közlekedtetné.

Információink szerint Fejérben azért hagyná meg a MÁV (egyetlen mellékvonalként) a Pusztaszabolcs-Dunaújváros közti vonalat, hogy az amúgy Pusztaszabolcsig közlekedő Flirt típusú vonatokat Dunaújvárosig közlekedtetve a Duna-parti nagyvárost is bekapcsolják a budapesti elővárosi közlekedésbe. (Ettől függetlenül: létezik olyan terv is, mely a Fehérvár-Pusztaszabolcs vonal villamosításáról szól, hogy a Budapest-Székesfehérvár fővonal felújítása idején a Flirt vonatok erre kerüljenek, s így - a pusztaszabolcsi karbantartóbázisukat érintve - közlekedjnek a megyeszékhelyre.)

Úgy tudjuk: a MÁV munkaanyagában szereplő tervváltozatok nem nyerték el a közlekedési tárca tetszését - egyik informátorunk szerint politikailag vállalhatatlan egy ennyire drasztikus vonat- és vonalcsökkentés -, s ezért az anyagot átdolgozásra visszaküldték a MÁV-hoz. Ettől függetlenül többek úgy látják: ha nem lesz pénz a költségvetésben a mai vasúti menetrend változatlanul hagyásához, akkor a vonatcsökkentés, s egyes mellékvonalakon a személyszállítás szüneteltetése mégis elkerülhetetlen lesz.

Ennyi mellékvonal bezárásával tulajdonképpen lefejeznék a vasutat. Megdöbbentő - kommentálták lapunknak név nélkül nyilatkozó vasutasok a legelőször a Népszabadságban napvilágot látott híreket. Az információk szerint az egyelőre csupán papíron szereplő változatok közül kettő (a C és a D jelű) azzal számol, hogy az állami vasút 2008. január 1-jével megalakuló, a személyszállításért felelős társasága, a MÁV Start Zrt. a költségvetés és a konvergenciaprogram kereteit meghaladó támogatással közlekedteti majd a vonatokat. A némiképp visszafogottabb A, B és E jelű változatok pedig beszoríthatóak ugyan a költségvetés és a konvergencia-program keretei közé, ám e tervek, a decemberben elrendelt 14 vonal mellett, további 70 vonalon nem számolnak a személyszállítással. A munkaanyag 3-as számú mellékletének térképein az A, B, E változatok esetén jól látszanak az említett Fejér megyei vonalak, melyeken 2008-tól szünetelne a személyszállítás.

(Folytatás az 1. oldalról)Az öt menetrendi változat közül néhányban - a vonalbezárások mellett - szó esik a fővonalakon történő járatcsökkentésekről is. Az egyik legmegdöbbentőbbet az A változat tartalmazza: eszert az I-es vonalon (ez a Budapest-Hegyeshalom vasútvonal) minden személyvonat megszűnne, csupán az InterCity, a nemzetközi és az EUrégiós vonatok közlekednének. Az A változat szerint minden fővonalon törölnék az összes betétjáratot, csupán a kétóránkénti eljutási lehetőség maradna meg. A megmaradt vonalakon reggel, délben és este biztosítanának eljutási lehetőséget; a budapesti elővárosi közlekedésben (ilyen a Budapest-Fehérvár vonal is) pedig minimum kétóránkénti eljutási lehetőséget adnának, s maradnának a kétóránként közlekedő távolsági vonatok.

A B változat szerint a fővonalakon kétóránkénti eljutási lehetőséget biztosítanának, s ehhez a MÁV minden típusú vonatát közlekedtetné.

Információink szerint Fejérben azért hagyná meg a MÁV (egyetlen mellékvonalként) a Pusztaszabolcs-Dunaújváros közti vonalat, hogy az amúgy Pusztaszabolcsig közlekedő Flirt típusú vonatokat Dunaújvárosig közlekedtetve a Duna-parti nagyvárost is bekapcsolják a budapesti elővárosi közlekedésbe. (Ettől függetlenül: létezik olyan terv is, mely a Fehérvár-Pusztaszabolcs vonal villamosításáról szól, hogy a Budapest-Székesfehérvár fővonal felújítása idején a Flirt vonatok erre kerüljenek, s így - a pusztaszabolcsi karbantartóbázisukat érintve - közlekedjnek a megyeszékhelyre.)

Úgy tudjuk: a MÁV munkaanyagában szereplő tervváltozatok nem nyerték el a közlekedési tárca tetszését - egyik informátorunk szerint politikailag vállalhatatlan egy ennyire drasztikus vonat- és vonalcsökkentés -, s ezért az anyagot átdolgozásra visszaküldték a MÁV-hoz. Ettől függetlenül többek úgy látják: ha nem lesz pénz a költségvetésben a mai vasúti menetrend változatlanul hagyásához, akkor a vonatcsökkentés, s egyes mellékvonalakon a személyszállítás szüneteltetése mégis elkerülhetetlen lesz.

(Folytatás az 1. oldalról)Az öt menetrendi változat közül néhányban - a vonalbezárások mellett - szó esik a fővonalakon történő járatcsökkentésekről is. Az egyik legmegdöbbentőbbet az A változat tartalmazza: eszert az I-es vonalon (ez a Budapest-Hegyeshalom vasútvonal) minden személyvonat megszűnne, csupán az InterCity, a nemzetközi és az EUrégiós vonatok közlekednének. Az A változat szerint minden fővonalon törölnék az összes betétjáratot, csupán a kétóránkénti eljutási lehetőség maradna meg. A megmaradt vonalakon reggel, délben és este biztosítanának eljutási lehetőséget; a budapesti elővárosi közlekedésben (ilyen a Budapest-Fehérvár vonal is) pedig minimum kétóránkénti eljutási lehetőséget adnának, s maradnának a kétóránként közlekedő távolsági vonatok.

A B változat szerint a fővonalakon kétóránkénti eljutási lehetőséget biztosítanának, s ehhez a MÁV minden típusú vonatát közlekedtetné.

Információink szerint Fejérben azért hagyná meg a MÁV (egyetlen mellékvonalként) a Pusztaszabolcs-Dunaújváros közti vonalat, hogy az amúgy Pusztaszabolcsig közlekedő Flirt típusú vonatokat Dunaújvárosig közlekedtetve a Duna-parti nagyvárost is bekapcsolják a budapesti elővárosi közlekedésbe. (Ettől függetlenül: létezik olyan terv is, mely a Fehérvár-Pusztaszabolcs vonal villamosításáról szól, hogy a Budapest-Székesfehérvár fővonal felújítása idején a Flirt vonatok erre kerüljenek, s így - a pusztaszabolcsi karbantartóbázisukat érintve - közlekedjnek a megyeszékhelyre.)

Úgy tudjuk: a MÁV munkaanyagában szereplő tervváltozatok nem nyerték el a közlekedési tárca tetszését - egyik informátorunk szerint politikailag vállalhatatlan egy ennyire drasztikus vonat- és vonalcsökkentés -, s ezért az anyagot átdolgozásra visszaküldték a MÁV-hoz. Ettől függetlenül többek úgy látják: ha nem lesz pénz a költségvetésben a mai vasúti menetrend változatlanul hagyásához, akkor a vonatcsökkentés, s egyes mellékvonalakon a személyszállítás szüneteltetése mégis elkerülhetetlen lesz.

(Folytatás az 1. oldalról)Az öt menetrendi változat közül néhányban - a vonalbezárások mellett - szó esik a fővonalakon történő járatcsökkentésekről is. Az egyik legmegdöbbentőbbet az A változat tartalmazza: eszert az I-es vonalon (ez a Budapest-Hegyeshalom vasútvonal) minden személyvonat megszűnne, csupán az InterCity, a nemzetközi és az EUrégiós vonatok közlekednének. Az A változat szerint minden fővonalon törölnék az összes betétjáratot, csupán a kétóránkénti eljutási lehetőség maradna meg. A megmaradt vonalakon reggel, délben és este biztosítanának eljutási lehetőséget; a budapesti elővárosi közlekedésben (ilyen a Budapest-Fehérvár vonal is) pedig minimum kétóránkénti eljutási lehetőséget adnának, s maradnának a kétóránként közlekedő távolsági vonatok.

A B változat szerint a fővonalakon kétóránkénti eljutási lehetőséget biztosítanának, s ehhez a MÁV minden típusú vonatát közlekedtetné.

Információink szerint Fejérben azért hagyná meg a MÁV (egyetlen mellékvonalként) a Pusztaszabolcs-Dunaújváros közti vonalat, hogy az amúgy Pusztaszabolcsig közlekedő Flirt típusú vonatokat Dunaújvárosig közlekedtetve a Duna-parti nagyvárost is bekapcsolják a budapesti elővárosi közlekedésbe. (Ettől függetlenül: létezik olyan terv is, mely a Fehérvár-Pusztaszabolcs vonal villamosításáról szól, hogy a Budapest-Székesfehérvár fővonal felújítása idején a Flirt vonatok erre kerüljenek, s így - a pusztaszabolcsi karbantartóbázisukat érintve - közlekedjnek a megyeszékhelyre.)

Úgy tudjuk: a MÁV munkaanyagában szereplő tervváltozatok nem nyerték el a közlekedési tárca tetszését - egyik informátorunk szerint politikailag vállalhatatlan egy ennyire drasztikus vonat- és vonalcsökkentés -, s ezért az anyagot átdolgozásra visszaküldték a MÁV-hoz. Ettől függetlenül többek úgy látják: ha nem lesz pénz a költségvetésben a mai vasúti menetrend változatlanul hagyásához, akkor a vonatcsökkentés, s egyes mellékvonalakon a személyszállítás szüneteltetése mégis elkerülhetetlen lesz.

A B változat szerint a fővonalakon kétóránkénti eljutási lehetőséget biztosítanának, s ehhez a MÁV minden típusú vonatát közlekedtetné.

Információink szerint Fejérben azért hagyná meg a MÁV (egyetlen mellékvonalként) a Pusztaszabolcs-Dunaújváros közti vonalat, hogy az amúgy Pusztaszabolcsig közlekedő Flirt típusú vonatokat Dunaújvárosig közlekedtetve a Duna-parti nagyvárost is bekapcsolják a budapesti elővárosi közlekedésbe. (Ettől függetlenül: létezik olyan terv is, mely a Fehérvár-Pusztaszabolcs vonal villamosításáról szól, hogy a Budapest-Székesfehérvár fővonal felújítása idején a Flirt vonatok erre kerüljenek, s így - a pusztaszabolcsi karbantartóbázisukat érintve - közlekedjnek a megyeszékhelyre.)

Úgy tudjuk: a MÁV munkaanyagában szereplő tervváltozatok nem nyerték el a közlekedési tárca tetszését - egyik informátorunk szerint politikailag vállalhatatlan egy ennyire drasztikus vonat- és vonalcsökkentés -, s ezért az anyagot átdolgozásra visszaküldték a MÁV-hoz. Ettől függetlenül többek úgy látják: ha nem lesz pénz a költségvetésben a mai vasúti menetrend változatlanul hagyásához, akkor a vonatcsökkentés, s egyes mellékvonalakon a személyszállítás szüneteltetése mégis elkerülhetetlen lesz.

A B változat szerint a fővonalakon kétóránkénti eljutási lehetőséget biztosítanának, s ehhez a MÁV minden típusú vonatát közlekedtetné.

Információink szerint Fejérben azért hagyná meg a MÁV (egyetlen mellékvonalként) a Pusztaszabolcs-Dunaújváros közti vonalat, hogy az amúgy Pusztaszabolcsig közlekedő Flirt típusú vonatokat Dunaújvárosig közlekedtetve a Duna-parti nagyvárost is bekapcsolják a budapesti elővárosi közlekedésbe. (Ettől függetlenül: létezik olyan terv is, mely a Fehérvár-Pusztaszabolcs vonal villamosításáról szól, hogy a Budapest-Székesfehérvár fővonal felújítása idején a Flirt vonatok erre kerüljenek, s így - a pusztaszabolcsi karbantartóbázisukat érintve - közlekedjnek a megyeszékhelyre.)

Úgy tudjuk: a MÁV munkaanyagában szereplő tervváltozatok nem nyerték el a közlekedési tárca tetszését - egyik informátorunk szerint politikailag vállalhatatlan egy ennyire drasztikus vonat- és vonalcsökkentés -, s ezért az anyagot átdolgozásra visszaküldték a MÁV-hoz. Ettől függetlenül többek úgy látják: ha nem lesz pénz a költségvetésben a mai vasúti menetrend változatlanul hagyásához, akkor a vonatcsökkentés, s egyes mellékvonalakon a személyszállítás szüneteltetése mégis elkerülhetetlen lesz.

Információink szerint Fejérben azért hagyná meg a MÁV (egyetlen mellékvonalként) a Pusztaszabolcs-Dunaújváros közti vonalat, hogy az amúgy Pusztaszabolcsig közlekedő Flirt típusú vonatokat Dunaújvárosig közlekedtetve a Duna-parti nagyvárost is bekapcsolják a budapesti elővárosi közlekedésbe. (Ettől függetlenül: létezik olyan terv is, mely a Fehérvár-Pusztaszabolcs vonal villamosításáról szól, hogy a Budapest-Székesfehérvár fővonal felújítása idején a Flirt vonatok erre kerüljenek, s így - a pusztaszabolcsi karbantartóbázisukat érintve - közlekedjnek a megyeszékhelyre.)

Úgy tudjuk: a MÁV munkaanyagában szereplő tervváltozatok nem nyerték el a közlekedési tárca tetszését - egyik informátorunk szerint politikailag vállalhatatlan egy ennyire drasztikus vonat- és vonalcsökkentés -, s ezért az anyagot átdolgozásra visszaküldték a MÁV-hoz. Ettől függetlenül többek úgy látják: ha nem lesz pénz a költségvetésben a mai vasúti menetrend változatlanul hagyásához, akkor a vonatcsökkentés, s egyes mellékvonalakon a személyszállítás szüneteltetése mégis elkerülhetetlen lesz.

Információink szerint Fejérben azért hagyná meg a MÁV (egyetlen mellékvonalként) a Pusztaszabolcs-Dunaújváros közti vonalat, hogy az amúgy Pusztaszabolcsig közlekedő Flirt típusú vonatokat Dunaújvárosig közlekedtetve a Duna-parti nagyvárost is bekapcsolják a budapesti elővárosi közlekedésbe. (Ettől függetlenül: létezik olyan terv is, mely a Fehérvár-Pusztaszabolcs vonal villamosításáról szól, hogy a Budapest-Székesfehérvár fővonal felújítása idején a Flirt vonatok erre kerüljenek, s így - a pusztaszabolcsi karbantartóbázisukat érintve - közlekedjnek a megyeszékhelyre.)

Úgy tudjuk: a MÁV munkaanyagában szereplő tervváltozatok nem nyerték el a közlekedési tárca tetszését - egyik informátorunk szerint politikailag vállalhatatlan egy ennyire drasztikus vonat- és vonalcsökkentés -, s ezért az anyagot átdolgozásra visszaküldték a MÁV-hoz. Ettől függetlenül többek úgy látják: ha nem lesz pénz a költségvetésben a mai vasúti menetrend változatlanul hagyásához, akkor a vonatcsökkentés, s egyes mellékvonalakon a személyszállítás szüneteltetése mégis elkerülhetetlen lesz.

Úgy tudjuk: a MÁV munkaanyagában szereplő tervváltozatok nem nyerték el a közlekedési tárca tetszését - egyik informátorunk szerint politikailag vállalhatatlan egy ennyire drasztikus vonat- és vonalcsökkentés -, s ezért az anyagot átdolgozásra visszaküldték a MÁV-hoz. Ettől függetlenül többek úgy látják: ha nem lesz pénz a költségvetésben a mai vasúti menetrend változatlanul hagyásához, akkor a vonatcsökkentés, s egyes mellékvonalakon a személyszállítás szüneteltetése mégis elkerülhetetlen lesz.

Úgy tudjuk: a MÁV munkaanyagában szereplő tervváltozatok nem nyerték el a közlekedési tárca tetszését - egyik informátorunk szerint politikailag vállalhatatlan egy ennyire drasztikus vonat- és vonalcsökkentés -, s ezért az anyagot átdolgozásra visszaküldték a MÁV-hoz. Ettől függetlenül többek úgy látják: ha nem lesz pénz a költségvetésben a mai vasúti menetrend változatlanul hagyásához, akkor a vonatcsökkentés, s egyes mellékvonalakon a személyszállítás szüneteltetése mégis elkerülhetetlen lesz.

Ezek is érdekelhetik