Székesfehérvár

2009.07.21. 02:29

Pénz, paripa, fegyver kellene a lánglovagoknak

Székesfehérvár - Miért lennének épp a tűzoltóautók kivételek? Az elhasználódás, az amortizáció ezekre is éppúgy igaz, mint más járművekre. Más kérdés, hogyan pótolják ezeket.

Bognár Máté


A tűzoltó járművek egy része korosabb, de menteni mindig jó állapotú kocsikkal indulnak a lánglovagok
Fotó: FMH 

Az életmentésre, tűzoltásra, műszaki mentésre használt járművek - ide sorolandók a szakma által elnevezett különböző szerek, a műszaki mentőszeres kocsi, az emelőkosaras jármű, a daru - élettartama is véges, de legalábbis kiszámítható az idejük. Az más kérdés, hogy mikor lehet a korosabb járműveket lecserélni.

- A fehérvári tűzoltóságon minden eszköz adott ahhoz, hogy a káreseteket a legnagyobb szakértelemmel és gyorsan felszámoljuk - mondta Molnár Erik ezredes, tűzoltóparancsnok. A járművek egy része azonban elöregedett, egy 1987-es IFA tehergépkocsit - az utak királyát - még az idén lecserélik.

A tűzoltó járművek egy része, bármilyen monstrum, igencsak gyorsan képes eljutni az egyes káresetek színhelyére. Nemrégiben tiszteletet parancsolóan húzódtak félre a gépkocsik a 63-as úton, amikor Sárbogárd felé igyekezett az egyik kocsi. Ellenpélda is van: sárkeresztesi épülettűzhöz vízhiány miatt segítséget kellett kérni a pétfürdői tűzoltóktól, elindult a vízszállító kocsi. A korosodó autó 60-70 kilométeres sebességgel közelített. Habár a járművek egy része korosabb, de a mentésekhez minden alkalommal kizárólag jó műszaki állapotú kocsikkal indulnak a lánglovagok, tette hozzá az ezredes, aki elmondta, a tűzoltóautós balesetek zöme személyi hibára vezethető vissza.

- A hibák kiszűrése érdekében többször tartunk vezetéstechnikai gyakorlatot a gépjárművezetőknek - folytatta a tájékoztatást Molnár Erik. A gond csak akkor látszik igazán, amikor kiderül, hiányzik a mentésből egy-egy meghatározó jármű. Jelenleg például a tűzoltódaru, amely a közeli hetekben autóbusszal ütközött Székesfehérváron. A jármű sérülésének javítása jelentős pénzbe kerül, a két hátsó gumi egyedül egy-egymillió forintot emészt fel, mire az eszköz ismét használható állapotba kerül. A hibás járművek pótlására segítséget kérhetnek a szomszédos tűzoltóságoktól.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!