Sport

2011.02.16. 09:29

Végh Tomi, a csákberényi magyar bajnok motoros

Csákberény - A motorosok tavalyi stunt riding nyílt magyar bajnokságában a csákberényi Végh Tamás végzett az első helyen. Teljesítményével osztatlan elismerést aratott.

Matók János

 - A tavalyi szezon abban a tekintetben is különlegesnek bizonyult, hogy a Magyar Motorsport Szövetség Európában először ismerte el a stunt ridinget mint hivatalos sportágat. Ezzel párhuzamosan, a többi között egy meglehetősen objektív szabályrendszer, valamint átfogó biztonsági és etikai előírás-gyűjtemény is napvilágot látott. Mi, a bajnokság résztvevői egyöntetűen vállaltuk, hogy az előírásoknak megfelelő magatartást tanúsítunk a versenyeken és a közúti forgalomban egyaránt - mondta a bajnok Végh Tamás.

 


Maga a bajnokság négy fordulóból állt, az év nyitó-, illetve záró futamának Kunmadaras adott otthont, amíg közte Hatvan és Budapest volt a második és a harmadik futam helyszíne.

- A versenyek reggelente a gépátvétellel kezdődtek, ami a motorok technikai ellenőrzését jelenti. Ezt követően rövid idő áll rendelkezésünkre a bemelegítésre, majd a kvalifikáció, vagyis a kötelező gyakorlatok bemutatása következik. Például az ötvenméteres lassú, hátsókerekes egyensúlyozás, vagy a ráfutásból való, negyvenméteres, első keréken való gurulás, aztán a gumifüstölés körbe, lábletétel nélkül tíz-tíz másodpercig mindkét irányba, és a hátsókeréken való forgás. Ezek után dől el az elődöntők sorrendje. Itt négy-négy perc áll rendelkezésére minden versenyzőnek, hogy az előnyét megtartva, vagy pedig a hátrányát ledolgozva bekerüljön a legjobb nyolc közé. A döntőben a rendelkezésükre álló nyolc percben mutatják be a szabadon választott gyakorlatot, s így alakul ki a végső sorrend - ismertette a bajnoki futamok menetrendjét Végh Tamás.

Aki az idénynyitó elődöntőjében hatalmasat bukott, ám a szerencse és a védőfelszerelés megóvta, s végül győztesként tért haza. Hatvanban második lett Angyal Zoltán mögött, ám azt követően Budapesten és Kunmadarason is maga mögé utasította a mezőny tagjait, s így lett abszolút magyar bajnok. Amúgy a bajnokság egyre népszerűbb, rendszeresen több mint 20 magyar motoros indul el a futamokon, mellettük lengyel, cseh, szerb és francia versenyző színesíti a mezőnyt.

- A versenyek reggelente a gépátvétellel kezdődtek, ami a motorok technikai ellenőrzését jelenti. Ezt követően rövid idő áll rendelkezésünkre a bemelegítésre, majd a kvalifikáció, vagyis a kötelező gyakorlatok bemutatása következik. Például az ötvenméteres lassú, hátsókerekes egyensúlyozás, vagy a ráfutásból való, negyvenméteres, első keréken való gurulás, aztán a gumifüstölés körbe, lábletétel nélkül tíz-tíz másodpercig mindkét irányba, és a hátsókeréken való forgás. Ezek után dől el az elődöntők sorrendje. Itt négy-négy perc áll rendelkezésére minden versenyzőnek, hogy az előnyét megtartva, vagy pedig a hátrányát ledolgozva bekerüljön a legjobb nyolc közé. A döntőben a rendelkezésükre álló nyolc percben mutatják be a szabadon választott gyakorlatot, s így alakul ki a végső sorrend - ismertette a bajnoki futamok menetrendjét Végh Tamás.

Aki az idénynyitó elődöntőjében hatalmasat bukott, ám a szerencse és a védőfelszerelés megóvta, s végül győztesként tért haza. Hatvanban második lett Angyal Zoltán mögött, ám azt követően Budapesten és Kunmadarason is maga mögé utasította a mezőny tagjait, s így lett abszolút magyar bajnok. Amúgy a bajnokság egyre népszerűbb, rendszeresen több mint 20 magyar motoros indul el a futamokon, mellettük lengyel, cseh, szerb és francia versenyző színesíti a mezőnyt.

- A versenyek reggelente a gépátvétellel kezdődtek, ami a motorok technikai ellenőrzését jelenti. Ezt követően rövid idő áll rendelkezésünkre a bemelegítésre, majd a kvalifikáció, vagyis a kötelező gyakorlatok bemutatása következik. Például az ötvenméteres lassú, hátsókerekes egyensúlyozás, vagy a ráfutásból való, negyvenméteres, első keréken való gurulás, aztán a gumifüstölés körbe, lábletétel nélkül tíz-tíz másodpercig mindkét irányba, és a hátsókeréken való forgás. Ezek után dől el az elődöntők sorrendje. Itt négy-négy perc áll rendelkezésére minden versenyzőnek, hogy az előnyét megtartva, vagy pedig a hátrányát ledolgozva bekerüljön a legjobb nyolc közé. A döntőben a rendelkezésükre álló nyolc percben mutatják be a szabadon választott gyakorlatot, s így alakul ki a végső sorrend - ismertette a bajnoki futamok menetrendjét Végh Tamás.

Aki az idénynyitó elődöntőjében hatalmasat bukott, ám a szerencse és a védőfelszerelés megóvta, s végül győztesként tért haza. Hatvanban második lett Angyal Zoltán mögött, ám azt követően Budapesten és Kunmadarason is maga mögé utasította a mezőny tagjait, s így lett abszolút magyar bajnok. Amúgy a bajnokság egyre népszerűbb, rendszeresen több mint 20 magyar motoros indul el a futamokon, mellettük lengyel, cseh, szerb és francia versenyző színesíti a mezőnyt.

Aki az idénynyitó elődöntőjében hatalmasat bukott, ám a szerencse és a védőfelszerelés megóvta, s végül győztesként tért haza. Hatvanban második lett Angyal Zoltán mögött, ám azt követően Budapesten és Kunmadarason is maga mögé utasította a mezőny tagjait, s így lett abszolút magyar bajnok. Amúgy a bajnokság egyre népszerűbb, rendszeresen több mint 20 magyar motoros indul el a futamokon, mellettük lengyel, cseh, szerb és francia versenyző színesíti a mezőnyt.

Aki az idénynyitó elődöntőjében hatalmasat bukott, ám a szerencse és a védőfelszerelés megóvta, s végül győztesként tért haza. Hatvanban második lett Angyal Zoltán mögött, ám azt követően Budapesten és Kunmadarason is maga mögé utasította a mezőny tagjait, s így lett abszolút magyar bajnok. Amúgy a bajnokság egyre népszerűbb, rendszeresen több mint 20 magyar motoros indul el a futamokon, mellettük lengyel, cseh, szerb és francia versenyző színesíti a mezőnyt.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!