Ország-világ

2021.08.26. 06:29

Kiszúrnak az utasokkal az elsőajtós felszállással

Kellemetlen helyzetbe hozza az utasokat a BKK az első ajtós felszállás bevezetésével és a jegykiadó automaták egyre csökkenő számával. Budakeszin már az első teszthétvégén megbukott az új rendszer, ugyanis késő este a buszsofőr egy kiskorú tinédzsert kizárt az utazásból, mert egyiküknél sem volt vonaljegy. A fiatal hiába akart jegyet venni, erre sehol nem volt módja.

Fotós: Róka László

Fotós: Róka László

Hiába akart vonaljegyet venni a buszsofőrtől egy tizenéves fiatal, ezt a Budakeszire tartó 22-es buszra nem tehette meg, mert a sofőrnél nem volt jegy, sőt leparancsolta a fiút a járműről – írja a Magyar Nemzet.

A történetet a Budakeszi Csevegő lakossági csoportban osztotta meg egy felháborodott szemtanú. Mint korábban megírtuk: Budakeszin kevés a jegykiadó automata, ami azért is problémás, mert a városon belül is külön kiegészítő helykörnyéki jeggyel lehet igénybe venni a közösségi közlekedést.

A kevés automata miatt – mindössze három ponton található jegyárusító eszköz – eddig is sokan blicceltek. Az elsőajtós felszállás csak nehezített a helyiek közlekedésén, ráadásul a BKK azt is bejelentette: tizenöt százalékkal csökkenti az automaták számát.

A fővárosi közlekedésszervező cég azzal indokolta döntését, hogy egyre többen használják a mobiljegyfunkciót az okostelefonon keresztül. Ami azért is visszás, mert éppen vonaljegyet és kiegészítő jegyet nem lehet venni az online felületen, csak különféle bérleteket.

Mint ismert, a sofőrnél ugyan elvileg lehet jegyet venni, de csak száz forinttal drágábban, és csak pontosan kiszámolt összegért. A BKK nemcsak az automaták számát csökkentette, hanem sorra zárja be a pénztárakat és ügyfélközpontokat, ahol szintén lehetőség volt jegyet váltani, ha éppen nem működött az automata. Ráadásul rengeteg tönkretett automata is van városszerte, külön bűnbandák alakultak arra, hogy eldugaszolják a gép pénzkiadó részét, így sem jegyet, sem visszajárót nem kap a fizető utas.

Mindeközben a BKK arra biztatja a fővárosiakat és agglomerációban élőket: váltsanak autóról közösségi közlekedésre, hogy elkerüljék az iskolakezdéssel járó dugókat.

Mint arról beszámoltunk, a Karácsony Gergely által vezetett főváros nem először hajt végre költségcsökkentő intézkedést: előbb a hulladékgyűjtő kosarak egyharmadát szereltették le Budapesten, az üzemeltetés költségeinek csökkenését remélve, idéntől pedig a közlekedési vállalatnál folytatódott a lefaragás: megszüntették a BKV hajójáratokat, valamint bezártak több ügyfélközpontot.

Közbeszerzési felhívást tett közzé a BKV Zrt. 35 darab használt, alacsonypadlós villamos beszerzésére – írta a Világgazdaság. A kiírás szerint az év végéig egy, a jövő év folyamán 14, 2025. január 1. és 2026. december 31. között pedig húsz darab jármű beszerzését tervezi a közlekedési társaság. A közbeszerzést a BKV felhívással induló tárgyalásos eljárásként folytatja le. Az ajánlati felhívásban az szerepel, hogy a BKV a megkötendő szerződést a Fővárosi Önkormányzat döntése alapján biztosított forrásból tervezi finanszírozni, a tervezett költség ugyanakkor nem szerepel benne. A Világgazdaság szerint a korábbi információk alapján nyolcmilliárd forintot megközelítő összeg valószínűsíthető. Mint arról a Magyar Nemzet is beszámolt, Tüttő Kata szocialista főpolgármester-helyettes korábban használt, 25-30 éves frankfurti villamosok beszerzését javasolta. A járművek klímaberendezés nélkül érkeznének, a BKV ígérete szerint – bár ezt Frankfurtban nem tartották megoldhatónak – utólag felszerelik majd azokat klímával.

Borítókép: autóbusz-végállomás a csepeli Szent Imre téren

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában