Hírek

2016.04.25. 14:40

Tervezik a humán terület kiszervezését az egykori Volánoktól

A Közlekedési Munkástanácsok Északnyugat-magyarországi Szövetségének elnöke arról tájékoztatta lapunkat, hogy a közlekedési központok humángazdálkodási és gazdasági területeit a tulajdonosi jogokat gyakorló Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. kiszervezi egy külső cégbe.

FMH-információ

Horváth László, a régiós munkástanács szövetség elnöke levélben kért egyeztetést az MNV Zrt. vezetésétől, ezt a levelet szerkesztőségünknek is elküldte. Ebben többek között közli, hogy a társ szakszervezetekkel együtt mielőbbi ágazati szintű egyeztetést kérnek a Volán-portfólióban tervezett, a humángazdálkodási és a gazdasági területeket érintő kiszervezésről, ugyanis aggályosnak tartják az elképzelést. Szerintük egy ilyen lépés negatív hatással lehet a közlekedési központok üzletmenetére, és a szakszervezetek számításai szerint a szellemi dolgozók legalább 8-10 százalékát, mintegy 400 embert érinthet a változás.

Az érdekvédők sérelmezik, hogy mindmáig semminemű egyeztetést nem tudtak elérni e sarkalatos kérdésről, sem az MNV Zrt. részéről, sem a Volán cégek stratégiai súlyú gazdasági és humán területeit átvenni szándékozó társasággal, az MVM Conto Zrt-vel.

Helyi járat. Az átszervezés most indul, s ősszel zárulhat le Fotó: feol.hu

A Volán cégeknél az adott területek - pénzügy, számvitel, informatika, stb. - munkavállalóinak egy része pedig a bizonytalan helyzetre hivatkozással elkezdett már kutakodni a munkaerőpiacon, félve a leépítéstől. Az érdekvédelmi vezető közölte, hogy ha nem történik érdemi egyeztetés, ágazati szintű aláírásgyűjtéssel kívánják a szakszervezetek nyomatékosítani, hogy elfogadhatatlan számukra ez a mostani bizonytalan helyzet, ami mögött a Volán portfólió központi irányításának bevezetését sejtik.

Az ügyben felvettük a kapcsolatot az MNV Zrt.-vel, s a vagyonkezelő kommunikációs osztálya válaszolt:

Az MNV Zrt.-nek alapvető célja, hogy a közlekedési központok tevékenységeit egységesítse és összehangolja. Ennek eredményeként a társaságok jelenleg szerteágazó pénzügyi, számviteli és HR-ügyviteli feladatai és folyamatai egy magasabb színvonalú, hatékonyabb és egységes rendszer keretében működhetnek tovább.

A racionalizálásnak köszönhetően a folyamatok nyomonkövetése, illetve a rendszerben tárolt adatok lekérdezése a tulajdonosi joggyakorló MNV Zrt. számára is egyszerűbbé és átláthatóbbá válik. Alapvető szándékként fogalmazódott meg az érintett területeken dolgozó szakemberek jelentős részének továbbfoglalkoztatása.

A projekt részletes, az érintett társaságok aktív bevonásával történő tervezési-végrehajtási fázisa áprilisban indult el, és várhatóan szeptemberben zárul.

A létszámadatok alakulásáról majd csak azt követően tudunk tájékoztatást adni - szólt az MNV válasza.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!