2018.12.13. 18:25
Miklósék, ha összefognak...
Mesébe illő történet Miklós Alexandráé, aki tavalyi cikkünk nyomán nemcsak új pozícióra, hanem társra is lelt: a navigátorból lett pilóta immáron névrokonával, Miklós Alexandrával szeli a dűnéket a tereprali-bajnokságban.
Az anyósülés már a múlté, most már a gázt nyomja Fotó: Pataky P.
„Tessék!? Egyszerre navigál és vezet, az meg hogy lehet?” – tehetné fel egy laikus, amikor Miklós Alexandra neve az anyósülésen, illetve a volán mögött is szembejön egy terepraliverseny alkalmával. Az ok prózai: a Varga Racing Team és a Full Auto SE pilótáját és társát egyaránt Miklós Alexandrának hívják.
– Egy interjú során a riporter el akarta kérni tőlünk a személyi igazolványunkat, mert nem hitt a névazonosságban – idézett fel egyet a számos megmosolyogtató történetből a 23 éves seregélyesi hölgy.
– Két nappal azután, hogy tavaly megjelent rólam egy cikk az önök újságjában, felhívott a csapatfőnököm, hogy egy másik klub női szakág indítását tervezi a hazai tereprali-bajnokságban – folytatta az anno még segédpilótaként tevékenykedő autóversenyző. – Mivel az akkori partnerem, a Peugeot 206 típusú kocsit vezető Szabó György is értesült róla, hogy én bal egyben képzelem el leginkább a jövőmet, így néhány futam erejéig átadta a helyét. Porrogszentkirályon és Miskolcon már én tapostam a gázt előfutóként, a többi pedig történelem.
Az idei esztendőnek pilótaként vágott neki az „adrenalinfüggő” ralis, a navigátori feladatokat a nála két évvel fiatalabb pécsi társára hagyva.
– A vezetőség egyszer csak jelezte, hogy talált számomra egy megfelelő személyt, aki jobb egyben dirigálhat: Miklós Alexandrának hívják. Persze már tudtam Szandráról, egyszer konkrétan összetűzésbe is keveredtem, mert én váltig állítottam, hogy az én nevem szerepel a nevezési listán, holott előre jeleztem, nem tudok indulni az adott versenyen. Ilyen és hasonló előzményekkel indult a közös szezonunk.
Bugacon még csak „ízlelgették” egymást, a hatalmas terepjáróban azonban egy szál térképpel és méterszámlálóval is jól vizsgáztak az amazonok. – A terepraliban nincs pályabejárás, minden ott, a futamon dől el. Háromszáz, de akár nyolcszáz kilométer távolságot is megtehetünk egy háromnapos viadalon, csak a saját képességeinkben bízva.
Az új duó annyira összekovácsolódott, hogy az amatőr mezőnyben az elejétől kezdve uralta a Challenge kategóriát. Sőt, volt, hogy az eredményük alapján az első, illetve a másodosztályban is dobogóra állhattak volna. Ennek elismeréseként a lányok a tegnapi díjkiosztón átvehették a bajnoki címért járó serlegüket.