Frissen Fejérből

2021.11.21. 07:00

Mit tehetünk, ha a postás kapcsolatfelvétel helyett csak értesítőt hagy a levélszekrényben?

Olvasói jelzés okán kezdtünk nyomozni: mit tehetünk, ha a postás kapcsolatfelvétel helyett csak értesítőt hagy a levélszekrényben? Olvasónk kérdezett, mi utánajártunk. Kérdéseinkre a Magyar Posta is reagált: az okok között lehet egyebek mellett a házszám hiánya és a kapucsengő üzemképtelensége is.

Héjj Vivien

Hosszabb ideje fennálló problémával fordult lapunkhoz olvasónk, aki részletesen elmesélte postai kézbesítésekkel kapcsolatos tapasztalatait. Mint mondta, a napok nagy részét otthon tölti, így jellemzően a kézbesítő érkezésekor is lakásában tartózkodik. Ennek ellenére rendszeresen visszatérő probléma, hogy a postaládájához érve csupán egy értesítőt talál, melyen a kézbesítő jelzi, hogy mikor és hol veheti át hivatalos küldeményét. Olvasónk elmondta, egészségi állapota miatt hosszabb időbe telik számára a postáig tartó út, ezért általában gyerme­keit kéri meg, hogy vegyék át a küldeményeit. Hozzátette, ismerősi körében mások is tapasztalják a jelenséget, miszerint a postás alkalmanként meg sem próbál felcsengetni, kapcsolatot teremteni. Igyekeztünk utánajárni, mások, máshol is tapasztalnak-e hasonlót. Ehhez a közösségi médiát hívtuk segítségül: a Szeretem Székesfehérvárt csoportban rábukkantunk egy bejegyzésre, ami éppen egy hónappal ezelőtt került az internet nyilvánossága elé.

– Olyan problémám lenne, hogy ebben az évben nem először fordul elő, hogy a postás­autó ajánlott küldeményt hoz, de meg sem próbál kontaktot teremteni, csak bedobja a géppel írt küldemény értesítőjét – írta a bejegyzés létrehozója, akinek tapasztalatait több tucat felhasználó osztotta, összesen mintegy 80 hozzászólás érkezett a felvetésre.

A problémával felkerestük a Magyar Postát, hogy megtudjuk a kapcsolatfelvétel hiányának lehetséges okait, következményeit.

 

– A pandémiás helyzet miatt továbbra is érintésmentes kézbesítés van érvényben. Ez azt jelenti, hogy a küldemények közül az ajánlott leveleket a levélszekrénybe kézbesítik a munkatársak. A tértivevényes leveleket, a hivatalos iratot és a csomagokat pedig érintésmentesen, vagyis a kézbesítő egyezteti az adatokat a címzettel – vagy a helyettes átvevővel –, és ez követően adja át a küldeményt – tájékoztatta lapunkat a szolgáltató.

A szabályok szerint a kézbesítőnek kötelessége megkísérelni a személyes kézbesítést, azaz becsengetni a küldeményen megadott címre
Fotó: Illusztráció: Pesti Tamás / Fejér Megyei Hírlap

– A szabályok szerint a kézbesítőnek kötelessége megkísérelni a személyes kézbesítést, azaz becsengetni a küldeményen megadott címre. Amennyiben nem találják a címzettet, értesítőt dobnak a levélszekrénybe – folytatták. – Számos alkalommal előfordul azonban, hogy a közvetlen kézbesítést akadályozza valami. Ilyen akadályozó tényező lehet társasházak esetében, hogy nem működik a csengő, vagy a kapunál elhelyezett táblán nem szerepel a címzett neve. Előfordulhat az is, hogy helyettesítő kézbesítő dolgozik, akinek nincs helyismerete, és az esetleg hiányzó házszám, emelet, ajtó megjelölés miatt nem tudja kézbesíteni a küldeményt.

Kérdésünkre a Magyar Posta elmondta, amennyiben valaki panaszt nyújt be, kivizsgálják az esetet, és meghallgatják a kézbesítő álláspontját is, ha indokolt, akkor figyelmeztetik a kézbesítés szabályaira. Az ügyfélszolgálati adatok szerint a székesfehérvári panaszok, illetve bejelentések száma érdemben nem változott: az elmúlt egy hónapban mindössze két ügyféltől érkezett ez ügyben lakossági jelzés.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában