Tükröt tartottak a fogyasztók

2018.06.27. 14:00

Évente készül felmérés a Fejér megyei áramszolgáltató tevékenységéről

Alapvetően elégedettek a fogyasztók a villamos­energia-szolgáltatókkal. Ez derül ki abból a felmérésből, amely a Fejér megyei szolgáltatóra is kiterjedt.

FMH

Az áramfogyasztás mérésével a válaszolók több mint harmada teljesen elégedett

Fotó: illusztráció

A Magyar Energetikai és Köz­mű-szabályozási Hivatal (MEKH) évente vizsgálja a fogyasztók elégedettségét a villamosenergia-szolgáltatás minőségével kapcsolatban. A felmérés során összesen 7200 háztartást és 2400 nem háztartási ügyfelet kérdeztek meg, közülük számosat Fejér megyében is.

Az áramszolgáltató gyorsaságát többségében nagyon jónak találják a válaszadók

A megkérdezett lakossági fogyasztók a villamosenergia-­ellátás folyamatosságát igen fontosnak tartják, a felvetődő hibák gyakoriságára érzékenyek. 2017-ben nem változott jelentősen a hibát észlelők ará­nya az előző évekhez viszonyítva: rövid üzemszünetet a megkérdezettek 39 százaléka, hosszabb üzemszünetet 31 százaléka, hálózati hibát 9 százaléka észlelt. Feszültségingadozást is hasonló arányban tapasztaltak, mint egy évvel korábban (19 százalék) – derül ki a tájékoztatásból, melyet a MEKH tett közzé a vizsgálatról.

Hálózati hibát a válaszolók 9,3 százaléka érzékelt 2017-ben. A hibát észlelők többsége (58 százalék) ezt nem jelentette be. A hibákat bejelentő lakossági válaszadók 86 százaléka inkább kedvezőnek, 14 százaléka inkább kedvezőtlennek tartotta a bejelentés kezelésével kapcsolatos tapasztalatait. A hibaelhárítás gyorsaságát nagyon jónak, jónak vagy inkább jónak minősítők aránya 86 százalék, míg valamilyen mértékben rossznak a válaszadók 14 százaléka értékelte.

A válaszadók döntő többsége, 98 százaléka jónak minősítette a szerelők munkáját, és csak két százalékuk volt elégedetlen. Nagyon elégedetlen fogyasztó csak elvétve akadt, míg a nagyon elégedettek aránya 35 százalék volt.

A megkérdezett lakossági fogyasztók mintegy 5,3 százalékának volt ügyintézéssel kapcsolatos tapasztalata. A műszaki ügyintézésben érintett személyek hasonló mértékű elégedettségről számoltak be, mint az egy évvel korábban megkérdezettek. Az ügyintézéssel az érintett válaszadók nagy többsége elégedett volt (94 százalék), mindössze hat százalékuk volt valamilyen szempontból elégedetlen.

Fontos a közvilágítás

A lakókörnyezet közvilágításának a válaszadók igen nagy fontosságot tulajdonítanak. A közvilágítással elégedettek aránya összességében 91 százalék, ezen belül a teljesen elégedettek aránya 23 százalék volt. A teljesen elégedetlenek aránya csupán egyszázalékos, az elégedetlenek aránya az összes válaszadó körében 9 százalék.

Az áramfogyasztás mérésével a válaszolók több mint harmada teljesen elégedett
Fotó: illusztráció

Fogyasztásmérés

A fogyasztásmérés megbízhatósága kiemelkedően fontos a lakossági fogyasztók számára, éppen ezért pozitívumként állapítható meg, hogy a megkérdezett fogyasztók 99 százaléka volt elégedett a mérés megbízhatóságával. Elenyésző, egy százalék az elégedetlenek aránya. A teljesen elégedettek aránya 31 százalék.

A számlakészítés információs alapja a fogyasztásmérő állása. A megkérdezett lakossági fogyasztók 94 százaléka évente egyszer találkozik a fogyasztásmérő-leolvasóval. A döntő többség (79 százalék) éves leolvasás alapján havonta fizeti a részszámlákat. A megkérdezett fogyasztók jelentős mértékben elégedettek a leolvasás azonosításával és időzítésével, szinte mindenki pozitív véleményt fogalmazott meg, alig néhány fogyasztó volt elégedetlennek tekinthető. Magas, 36 százalék a teljesen elégedettek aránya.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában