Gazdaság

2006.11.22. 03:28

Új menetrend kellene

Budapest, Lepsény (bm) - A fenntartható üzemeltetés érdekében egyes vélekedések szerint a Győr-Veszprém és a Veszprém-Hajmáskér-Lepsény vasútvonalak kérdéseit összevontan kellene kezelni.

Bognár Máté

Az olcsóbb üzemeltetés és a menetrendek összehangolása érdekében a Győr-Veszprém vonallal összevontan kellene kezelni a Veszprém-Lepsény közti vonallal kapcsolatos kérdéseket - mondta lapunknak Bödecs Barna, a Reflex Környezetvédelmi Egyesület munkatársa, aki előadója volt egy, a fővárosban tegnap a vasúti mellékvonalakért rendezett konferenciának. Példával is alátámasztotta állítását: a MÁV-nál a Győr-Veszprém vonal győri, a Veszprém-Lepsény vonal pedig budapesti irányításhoz tartozik. Az egyesület egy korábbi, a Győr-Veszprém-Lepsény vasútvonal fenntartható üzemeltetése érdekében kiadott közleményében rámutatott: a vonalra új menetrendet kell bevezetni.

Idén júliusban jelentették be azt a kormánydöntést, mely szerint még idén várhatóan 28 vasúti mellékvonalon megszűnik a személyszállítás. Július 8-ai számunkban a közlekedési tárca szóvivője azt nyilatkozta: amíg nem oldják meg a személyszállítást buszokkal, addig nem szűnnek meg a vonatjáratok. A 28 mellékvonal a MÁV pályahálózatának 12,2 százaléka, 942 kilométer hosszú, az utasok kevesebb, mint 2 százaléka utazik itt. A júliusi adatok szerint megyénket érintve a Lepsény-Hajmáskér közti, 27-es számú, 31 kilométeres vonal szűnik meg, ahol átlag 15 utas közlekedik egy-egy szóló BZ-motorvonattal.

Idén júliusban jelentették be azt a kormánydöntést, mely szerint még idén várhatóan 28 vasúti mellékvonalon megszűnik a személyszállítás. Július 8-ai számunkban a közlekedési tárca szóvivője azt nyilatkozta: amíg nem oldják meg a személyszállítást buszokkal, addig nem szűnnek meg a vonatjáratok. A 28 mellékvonal a MÁV pályahálózatának 12,2 százaléka, 942 kilométer hosszú, az utasok kevesebb, mint 2 százaléka utazik itt. A júliusi adatok szerint megyénket érintve a Lepsény-Hajmáskér közti, 27-es számú, 31 kilométeres vonal szűnik meg, ahol átlag 15 utas közlekedik egy-egy szóló BZ-motorvonattal.

Idén júliusban jelentették be azt a kormánydöntést, mely szerint még idén várhatóan 28 vasúti mellékvonalon megszűnik a személyszállítás. Július 8-ai számunkban a közlekedési tárca szóvivője azt nyilatkozta: amíg nem oldják meg a személyszállítást buszokkal, addig nem szűnnek meg a vonatjáratok. A 28 mellékvonal a MÁV pályahálózatának 12,2 százaléka, 942 kilométer hosszú, az utasok kevesebb, mint 2 százaléka utazik itt. A júliusi adatok szerint megyénket érintve a Lepsény-Hajmáskér közti, 27-es számú, 31 kilométeres vonal szűnik meg, ahol átlag 15 utas közlekedik egy-egy szóló BZ-motorvonattal.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!