Nagy lehetőségek az ukrán piacon

Székesfehérvár - A 46 miliós Ukrajnában még mindig van respektje a magyar terméknek, de arra fel kell készülni, hogy egészen mások a hagyományok és a jogrendszer.

Klecska Ernő

Ukrán gazdasági napot szervezett szerdán a Gazdaság Házában a megyei kamara. Az érdeklődők arra kaphattak választ, hogy termékük, szolgáltatásuk életképes-e az ukrán piacon, milyen vámeljárások vonatkoznak adott termék vásárlása, eladása kapcsán, hogyan és hol keressen üzleti partnert az adott relációban?
A 603 ezer négyzetkilométeres Ukrajna a maga 46 millió lakosával hihetelen piaci lehetőségeke kínál - mondta Kota György, a  Magyar-ukrán Kereskedelmi és Iparkamara ügyvezetője. A 2009-ben alakult szervezet fő célja  a tavaly közel 4 milliárd dolláros magyar-ukrán árucsereforgalom bővítése. A kilencvenes években elveszített, volt szovjet piacokon, így Ukrajnában is, mindenki ott van, aki számít.    Ma már keményen meg kell küzdeni a  bejutásért, de a magyar termékeknek a régi időkből még van némi respektje. A 2009-ben némileg visszaesett, de azóta ismét növekvő árúcsere főleg a gépek, beruházások  és feldolgozott termékek viszik a prímet, de egyre magasabb  a szolgáltatás-export aránya is. Ukrajnában, bár a mezőgazdaság még nincs jó álapotban, hatalmas egyetei és főiskolai kutaás-fejlesztési háttérkapacitással rendelkezi - hívta fel  a figyelmet egy konkrét lehetőségre a szakember.
Az ukrán cégek érdeklődése érthető, hiszen nekik rendkívül fontos, hogy az Európai Unión belül állítsanak elő terméket. Ennek jele  az a megerősödni látszó  acélipari érdeklődés, amelynek eredményeként hamarosan egy gyár kezdheti meg működését Észak-Kelet Magyarországon, és jelentős fejlesztések indulhatnak meg a Dunafernél és a DAM-nál - hangzott el a szerdai tanácskozáson.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!