Bicske

2011.10.26. 13:20

A válság idején is fejlesztettek - új viaszüzem az öntödében

Bicske - Elkészült az új viaszüzem a gyárban, az idén harmincéves öntöde fejlesztéssel ünnepel. A válság ellenére ők előreléptek, készen állnak az újabb megrendelésekre.

Zsohár Melinda

A Shanghaitól  Pekingig  260 kilométeres sebességgel száguldó vonatok fékberendezéseinek egyik alkatrészét Bicskén öntötték, mondja egyszerűen Győri Imre igazgató, aki nemigen fogalmaz patetikusan. Pedig csakugyan az itteni magyar mérnökök és munkások szaktudása, munkája, precizitása rejlik a fontos szerkezetben, amelynek hibátlanságán (és hibáján) emberéletek múlhatnak... A Bicskei Magyarmet Finomöntöde Bt. precíziós öntöde, azért az előbbi mondathoz kapcsolódóan ezt a szójátékot nem lehet kihagyni, s egyedi, kisszériás darabok mellett a kínai nagy megrendeléseknek is megfelelt. A világválság romba döntött multinacionális óriásokat, ez a harmincéves, kicsinek számító vidéki üzem talpon maradt. Sőt!
Nagy Balázs termelési igazgatóhelyettes mutatja az új csarnokot, amelyet pályázati pénzből és önerőből építettek, mintegy százmilliós beruházást hajtottak végre! Szeptember végén készült el a 2300 négyzetméteres viaszüzem, a legmodernebb légtechnikai eszközökkel, gépekkel felszerelve, új viaszprés-berendezéssel várja az újabb megrendeléseket. A régi üzemcsarnokot felújítják, a héjképző bővítésével lépnek ott is tovább. Jelenleg 175-en dolgoznak a bicskei gyárban, de nem lenne gond, ha azonnal bővíteni kellene a létszámot!
- Nagyjából megdupláztuk a kapacitásunkat a beruházásainkkal, s ugrásra készen állunk a kormány által megtámogatott hazai Audi, Mercedes és General Motors autóipari termelők beszállítóivá válni - fogalmaz egyértelműen Győri Imre.  - Mi megtettünk mindent, bízunk benne, hogy a beígért támogatást a kis- és középvállalkozások is megkapják, s partnerként kapcsolódhatnak a beszállítói körbe.
Más területen is megtörtént az előrelépés, bár ez itt nem újdonság. Ha futott a hazai és a világgazdaság szekere, akkor azért, ha éppen megakadt, akkor azért, itt mindig előre gondoltak és terveztek a Magyarmetben. A repülőgépipar területén jó ütemben folyik az AS 9100-as minőségbiztosítási tanúsítvány újabb verziójának megszerzése, az első repülőgép alkatrész beszállítói követelményének akadályát sikerrel vették. Az angol megrendelő most építi be Új-Zélandon a 40 megawattos repülőgép hajtómotorba  (ez nem repül, hanem energiatermelő egység) a magyar, pontosabban a Bicskén készült öntvényt. Ahogy mondani szokták: folytatása következik.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!