Így nézne majd ki az új Csóri úti körforgalom

2024.04.24. 08:30

Turbósítás és kétsávosítás a csomópontnál

Székesfehérvár saját költségén kezdeményezte az Új Csóri úti körforgalom nagyobb áteresztő képességének érdekében egy engedélyes terv elkészítését. A Döntés-Előkészítő Vizsgálat eredménye már olvasható.

Feol.hu

Részlet a Döntés-Előkészítő Vizsgálat eredményéből

A Csóri úti csomópont a megnövekedett forgalom miatt több közlekedési problémát is okozott, ezért időszerűvé vált annak fejlesztése. A körforgalom kapacitásbővítésével kapcsolatos engedélyezési tervdokumentáció a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-vel egyeztetve készült. Jóllehet, az út és a csomópont állami tulajdonban van, Székesfehérvár önkormányzata a gyorsabb és célszerű megvalósítás érdekében kézbe vette az ügyet. Mára elkészült a vizsgálati eredmény, mely alapján a szakemberek, a forgalomszámlálási adatokat figyelembe véve, a körforgalom „turbósítását”, illetve kétsávossá alakítását javasolják. 

– A turbó körforgalom lényege, hogy a többszörös körpálya külső forgalmi sávja a következő csomóponti ágba vezeti ki a gépjárművet. Ezért a körpályára belépő ág esetében, ha a külső sávból lépek be, akkor a következő ágon mindenképpen távozom kell, mert kivezet a záróvonal, vagy a beépített fizikai akadály. Ezért fontos már a belépéskor a megfelelő sávot választani, hogy a kívánt csomóponti ágon távozhassunk. (Klasszikus esetben annyi belépő sáv kell áganként, amennyi kilépő ág van és értelemszerűen a körpályán is ennyi lesz a sávok száma.)” – tudtuk meg a polgármesteri hivataltól. 

A tervezői javaslat szerint a Farkasvermi utca körforgalmú csomópontra irányuló forgalmi terhelése a 7. sz. főút alatti, MÁV 5-ös számú Székesfehérvár–Komárom vasútvonala és Gaja-patak közötti szakaszán kiépített közúti aluljárót felhasználó Székesfehérvár sugár irányú kapcsolat megvalósulása esetén csökkenni fog. 

A 7. sz. főút (É) irányából körforgalomba haladni kívánó forgalom részére két forgalmi sáv megnyitása szükséges, ezzel minimalizálva a 81 sz. főút irányába történő visszatorlasztás kockázatát (sávok közötti megoszlás). Az Új Csóri út irányából 7 sz. főút (É) irányba tartó forgalmi igény megköveteli, hogy két forgalmi sáv átvezetésre kerüljön a csomóponton.

A részletes tanulmány, előzetes időpont-egyeztetés után, a Közlekedési Irodán megtekinthető.

 

 

 

 

 

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában