2011.11.09. 15:20
SailVésszel száguldanak
Székesfehérvár - A fehérvári Halenár István és csapata a vitorlás Yardstick Trophy nagyhajós kupasorozat idei szezonjában, a yardstick III. hajóosztály második helyén végzett.
Befejeződött az idei vitorlás Yardstick Trophy nagyhajós kupasorozat, amely 12 balatoni futamból állt. Fehérvári hajóként (a neve SailVész) az SHS Építő Kft. támogatásával vett részt a sorozatban Halenár István kormányos csapata, Kovács István és Gombás Attila. Bár mindent elkövettek a végső győzelemért, ám a rajtuk kívülálló balszerencsés körülmények befolyásolták az utolsó futamokat. Az elsőn még pályát tévesztettek, ezért csak ötödikek voltak, ám ezt sorozatban 4 győzelem és 3 második hely követte, így hajóosztályukat 4 futamon át ők vezették. Ezalatt át is vették a vezetést, és 4 futamon keresztül a hajóosztályuk tabellájának élén álltak. Közben a Balaton legrangosabb versenyén, a Kék Szalagon is elrajtoltak, ahol, bár kettészakadt a genakker vitorlájuk, kategóriájukban végig vezettek. A keszthelyi forduló után jött a baj: nem kellő körültekintéssel tájékozódtak az időjárást illetően, Halenár így rossz taktikai döntést hozott. Az óránkénti 130 kilométeres szél - amely 3 méteres hullámokat korbácsolt - a szigligeti öböl kellős közepén érte utol a SailVészt. A hajót nem ilyen körülményekre tervezték, ráadásul a hullámok sorra átcsaptak a hajó fölött, így mindenki teljesen elázva, kimerülve küzdött a fedélzeten. Végül a verseny feladása mellett döntöttek, és az elemekkel dacolva, erejüket megfeszítve érték el a fonyódi kikötőt.
A kupasorozat számukra balszerencsés futamai következtek ismét. Mert például a fedélzeti óra 5 perces késése miatt lemaradtak a rajtról, máskor pedig azonnal a start után, beszorultak két összeütközött hajó mögé, s jelentős hátrányba kerültek. Összetettben vissza is csúsztak a 2. helyre. Törték a fejüket az okokról, s amikor kiemelték a hajót a vízből, akkor szembesültek a ténnyel: a hajó svertjének rögzítésében valami eltörött, és nem tartja azt. Ez bizonyos pályaszakaszokon jelentős sebességvesztést és csökkentett oldaltartást okoz, a hajó így nem tudott elég élesen haladni, és ez komoly hátrányt jelentett. Ám a javításra már nem volt idejük, s kénytelenek voltak a sérült hajóval rajthoz állni a 11. fordulóban, ami csúfos eredményt hozott számukra.
A 12. forduló előtt egy nappal újabb csapás érte a csapatot: Halenár, a kormányos egy nagyon csúnya vírussal került - több mint két hétre - a fehérvári Szent György kórház infektológiai osztályára. Azt követően hosszú ideig tartott a teljes felépülése, így fájó szívvel, de lemondták az utolsó futamot. Szerencsére az addig szerzett pontelőnyük, valamint az eredmények számukra kedvező alakulása azt jelentette, hogy sikerült megtartaniuk az így is szép második helyet.