jegyzet

2020.03.07. 13:00

A közúti felelősségről

Minap hajnalban indultam. A szakadó esőben és szinte éjszakai sötétben egy autóstársam nagy lendülettel ment megszokott útvonalat követve az engem leszámítva néptelen utcán.

Palocsai Jenő

Fotó: FMH Archív

Rohanása közben elhaladt egy zsákutca tábla mellett is. Éppen az utolsó pillanatban vette észre, hogy a zsákutca tábla nem azt jelenti, hogy azt elhagyva nehezen lehet távolabbi utcákat megközelíteni, hanem azt szimbolizálja, hogy arra semelyik másik közterület nem elérhető. Nem volt gond, nem ment neki a támfalépítés miatt kirakott kordonnak, de meg kellett fordulnia a szűk utcán, ahol többen is parkoltak. Az ipszilon kissé rosszul sikerült, beledurrantott a vonóhoroggal az egyik békésen szundikáló autóba. Sem telefonszámot, sem adatlapot nem hagyott ott, csak egy minimum 50 ezres kárt, sok bosszúságot és egy hatalmas füstfelhőt, ami a menekülés miatti

gázfröccs eredménye. Szikrázó napsütés és viharos szél fogadott két órával később Székesfehérváron, ahol feltorlódott a forgalom.

Na persze, mikor nem? – kérdezhetné bárki, aki vezetett már járművet a megyeszékhelyen. Most azonban nem csak az volt az oka, hogy hajnalban rossz idő miatt mindenki elővette a kocsit, a mobil esernyőt, hanem baleset volt a strand közelében. A védett úton haladót felöklelte egy oldalsó parkolóból érkező autó. A tettes és az áldozat tanakodva és kétségbeesve álltak az út közepén éppúgy, mint a korábban általuk vezetett járgányok. A torlódás oka nem a baleset volt, hanem az, hogy még mindig nem tudjuk elismerni a hibánkat, hanem rendőrre várunk. Papíralapú vagy online kárbejelentést kell tenni és menni tovább, élni tovább és elengedni a forgalmat végre, hogy ne szedjen újabb áldozatot az utca.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!