Tudomány

2015.01.14. 19:26

Tovatűnt az innováció az email-marketingből? (x)

Ami sikeres és eredményes volt tegnap, az holnap már nem biztosan lesz az. A marketing világa sosem pihen, mindig változik, formálja magát, és ezzel együtt a világot.

A jó pap holtig tanul. Ezt a közmondást mindenki ismeri. A marketingesekre kiváltképp igaz ez az állítás. A kereskedelem, az értékesítés, a célba juttatandó üzenetek olyan gyorsan változnak, hogy aki mereven ragaszkodik a múlt megoldásaihoz, könnyen egy életre lemaradhat.

Szerencsére ezt a marketinges szakemberek is így látják, viszont van ennek a tudománynak egy olyan ága, ahol valamiért még ma is a régen bevált módszereket erőltetik.

Az email-marketinget valamiért elkerüli az innováció

Egyre többen tartják úgy, hogy egy cég sikere egyenesen arányos azzal, hogy mennyit költ innovációra. Akkor hogyan lehet, hogy a hírlevél-küldők a dima.hu szakértőinek a meglátása szerint, több éve konzerválódott technikákkal dolgoznak?

Pedig ha valamikor, akkor most hatalmas szükség lenne a frissítő ötletekre. Alex Madrigal, a „The Atlantic” publicistája a fején találja a szöget, amikor azt írja, hogy az e-mail már csak egy hírcsatorna, nem pedig elsődleges online kommunikációs csatorna. Ugyanolyan szerepet tölt be sokak életében, mint például a Twitter, és számos funkcióját már helyettesíteni lehet különféle programokkal.

Több mint 100 milliárd marketing célú levél

Azért is érthetetlen az email-marketing topogása, mert még ma is napi szinten több mint 100 milliárd marketing célú e-mailt küldenek szét a világban. A gond tehát nem az email-el, hanem, annak a minőségével van. Mert a küldő nem veszi figyelembe, hogy a fogyasztó fejlődik, okosodik, tapasztal, és ezért mindig ugyanazt próbálja lenyomni a torkán.

1. A megnyitott levelek több mint a fele 1 percig sem marad a fejekben

A kulcs az optimalizálás. 10 évvel ezelőtt mindenki az asztali számítógépén nézte meg az aznapi leveleit, ma már a legtöbben okostelefon segítségével teszik ugyanezt. Márpedig azok, akik mobileszközökről nyitják meg az email-eket, sokkal jobb célközönségnek számítanak, mint az asztali gépeken dolgozó embertársaik. Viszont őket ki is kéne szolgálni kiváló, „ragadós” e-mail sablonokkal.  A HubSpot például a fogadóoldal tartalmát már annak megfelelően módosítja, hogy milyen eszközről nyitják meg az e-mailt.

2. A perszonalizált email-marketingé a jövő

Nem véletlen, hogy a Google és a média is arra törekszik, hogy ők alkalmazkodjanak az emberekhez és ne fordítva. A „személyes” kapcsolatoké a jövő! Ezért fontos a Dima meglátása szerint, hogy azon a tárhelyen, ahonnan a küldést végezzük, pontos, naprakész, folyamatosan menedzselt kapcsolat adatbázist hozzunk létre. Ám ezen felül is érdemes szegmentálni a leveleinket. Az adatbázis emellett egy olyan átfogó képet ad nekünk a vevőinkről, amelyre könnyen építhetünk olyan marketinget, amelyben az összes értékesítési csatorna kiveszi a részét.

Kerüljünk be az „almappákba”

A Twitter, a Facebook, a Gmail is arra törekszik, hogy az algoritmusuk mindig a legrelevánsabb tartalmat tárja elénk. A Google ezért hozta létre levelezési rendszerében a különféle füleket, amelyek hamarosan más szolgáltatónál is megjelennek majd. Ezért nagyon fontos, hogy mindig keressük a fejlődési lehetőséget. Mindig a fogyasztó szemével gondolkodjunk, mert az a helyzet, hogy több száz marketing levéllel versenyzünk naponta. Minél jobban térképezzük fel a fülekre bontott postafiókban rejlő lehetőségeket és korlátokat, annál nagyobb sikerünk lesz.

A 24. órában vagyunk

Az e-mail marketing még él, de jelenleg folyamatosan csökken a pulzusszáma. Amennyiben folytatjuk a megszokott, régi elvárásokra, tapasztalatokra épülő levelek szétküldését, akkor nem jósolunk szép jövőt neki. Viszont ha szabaddá engedjük a fantáziánkat, és nem csak email-ben, hanem gyönyörű honlapokban, káprázatos videókban és az értékesítési csatornák összekapcsolásában, összehangolásában is gondolkodunk, akkor elmondhatjuk, hogy megfejtettük ennek az óriási, decentralizált, nyílt platformnak a kulcsát.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!