13°
16°
13°

Tovatűnt az innováció az email-marketingből? (x)

Ami sikeres és eredményes volt tegnap, az holnap már nem biztosan lesz az. A marketing világa sosem pihen, mindig változik, formálja magát, és ezzel együtt a világot.

A jó pap holtig tanul. Ezt a közmondást mindenki ismeri. A marketingesekre kiváltképp igaz ez az állítás. A kereskedelem, az értékesítés, a célba juttatandó üzenetek olyan gyorsan változnak, hogy aki mereven ragaszkodik a múlt megoldásaihoz, könnyen egy életre lemaradhat.

Szerencsére ezt a marketinges szakemberek is így látják, viszont van ennek a tudománynak egy olyan ága, ahol valamiért még ma is a régen bevált módszereket erőltetik.

Az email-marketinget valamiért elkerüli az innováció

Egyre többen tartják úgy, hogy egy cég sikere egyenesen arányos azzal, hogy mennyit költ innovációra. Akkor hogyan lehet, hogy a hírlevél-küldők a dima.hu szakértőinek a meglátása szerint, több éve konzerválódott technikákkal dolgoznak?

Pedig ha valamikor, akkor most hatalmas szükség lenne a frissítő ötletekre. Alex Madrigal, a „The Atlantic” publicistája a fején találja a szöget, amikor azt írja, hogy az e-mail már csak egy hírcsatorna, nem pedig elsődleges online kommunikációs csatorna. Ugyanolyan szerepet tölt be sokak életében, mint például a Twitter, és számos funkcióját már helyettesíteni lehet különféle programokkal.

Több mint 100 milliárd marketing célú levél

Azért is érthetetlen az email-marketing topogása, mert még ma is napi szinten több mint 100 milliárd marketing célú e-mailt küldenek szét a világban. A gond tehát nem az email-el, hanem, annak a minőségével van. Mert a küldő nem veszi figyelembe, hogy a fogyasztó fejlődik, okosodik, tapasztal, és ezért mindig ugyanazt próbálja lenyomni a torkán.

1. A megnyitott levelek több mint a fele 1 percig sem marad a fejekben

A kulcs az optimalizálás. 10 évvel ezelőtt mindenki az asztali számítógépén nézte meg az aznapi leveleit, ma már a legtöbben okostelefon segítségével teszik ugyanezt. Márpedig azok, akik mobileszközökről nyitják meg az email-eket, sokkal jobb célközönségnek számítanak, mint az asztali gépeken dolgozó embertársaik. Viszont őket ki is kéne szolgálni kiváló, „ragadós” e-mail sablonokkal.  A HubSpot például a fogadóoldal tartalmát már annak megfelelően módosítja, hogy milyen eszközről nyitják meg az e-mailt.

2. A perszonalizált email-marketingé a jövő

Nem véletlen, hogy a Google és a média is arra törekszik, hogy ők alkalmazkodjanak az emberekhez és ne fordítva. A „személyes” kapcsolatoké a jövő! Ezért fontos a Dima meglátása szerint, hogy azon a tárhelyen, ahonnan a küldést végezzük, pontos, naprakész, folyamatosan menedzselt kapcsolat adatbázist hozzunk létre. Ám ezen felül is érdemes szegmentálni a leveleinket. Az adatbázis emellett egy olyan átfogó képet ad nekünk a vevőinkről, amelyre könnyen építhetünk olyan marketinget, amelyben az összes értékesítési csatorna kiveszi a részét.

Kerüljünk be az „almappákba”

A Twitter, a Facebook, a Gmail is arra törekszik, hogy az algoritmusuk mindig a legrelevánsabb tartalmat tárja elénk. A Google ezért hozta létre levelezési rendszerében a különféle füleket, amelyek hamarosan más szolgáltatónál is megjelennek majd. Ezért nagyon fontos, hogy mindig keressük a fejlődési lehetőséget. Mindig a fogyasztó szemével gondolkodjunk, mert az a helyzet, hogy több száz marketing levéllel versenyzünk naponta. Minél jobban térképezzük fel a fülekre bontott postafiókban rejlő lehetőségeket és korlátokat, annál nagyobb sikerünk lesz.

A 24. órában vagyunk

Az e-mail marketing még él, de jelenleg folyamatosan csökken a pulzusszáma. Amennyiben folytatjuk a megszokott, régi elvárásokra, tapasztalatokra épülő levelek szétküldését, akkor nem jósolunk szép jövőt neki. Viszont ha szabaddá engedjük a fantáziánkat, és nem csak email-ben, hanem gyönyörű honlapokban, káprázatos videókban és az értékesítési csatornák összekapcsolásában, összehangolásában is gondolkodunk, akkor elmondhatjuk, hogy megfejtettük ennek az óriási, decentralizált, nyílt platformnak a kulcsát.


Legolvasottabb

1
„Lecsóőrültek” a trónon, megkoronázták a lecsókirálynőt
2
Halálos baleset történt a Váli-völgyi pihenőhelyen
3
Autótűz Székesfehérváron
4
Ittasan vezetett, átszakította a szalagkorlátot
5
Így parkoltok Ti, Fejér megye!
Generációk
S. Töttő Rita
Újszülötteket köszöntöttek Kápolnásnyéken
Fiaskó idegenben / 39 perce
Szekszárdon kapott ki a Gárdony
SZEKSZÁRD A Szekszárdi Fekete Gólyák otthonában, szoros mérkőzésen szenvedte el idei első vereségét a Gárdony-Pázmánd NKK, az NB I/B-s női kézilabda-bajnokság 2. fordulójában.
Gyász
*JAMRIK ISTVÁN* 55 éves korában elhunyt. Hamvasztás utáni polgári búcsúztatása a Béla úti temetőben 2017. szeptember 21-én, csütörtökön 13 órakor lesz.
*JAMRIK ISTVÁN* 55 éves korában elhunyt. Hamvasztás utáni polgári búcsúztatása a Béla úti temetőben 2017. szeptember 21-én, csütörtökön 13 órakor lesz.
/"Megállt a szív, megállt a kéz, nincsen szó az ajkadon. Szívünkben örökké élsz, mert szerettünk nagyon . . ."/ Mély fájdalommal tudatjuk mindazokkal, akik ismerték és szerették, hogy *MIKLÓS JÓZSEFNÉ* *szül. Varga Anna* Seregélyes-Szőlőhegyi lakos 77 éves korában elhunyt. Temetése 2017. 09. 21-én 14 órakor lesz a Seregélyes-Szőlőhegyi temetőben. A gyászoló család
/"Hirtelen mentél el, köszönni sem tudtál, örökre lecsuktad csillag szemed. Vigyázunk az álmodra, te csak aludjál! Kedves szerettünk, Isten veled!"/ Mély fájdalommal tudatjuk, hogy édesanyánk *FEHÉR ANNA* 2017. szeptember 6-án, 65 évesen elhunyt. Szeptember 22-én a Fecskeparti temetőben 12 órakor búcsúzunk tőle. Gyászolják: gyermekei Gábor, Ani, unokái Richi, Szandu és veje Bala, valamint rokonai és barátai
/"Nem az a fájdalom, melytől könnyes a szem, hanem amit a szívünkben hordozunk némán, csendesen."/ Fájdalommal tudatjuk mindazokkal akik ismerték és szerették, hogy *FÜLÖP KÁLMÁN* agrármérnök szabadbattyáni lakos, hosszú betegség után 2017. augusztus 31-én elhunyt. Szűk családi körben búcsúztunk el tőle. A gyászoló család
/"Nem az a fájdalom, melytől könnyes a szem, hanem amit a szívünkben hordozunk némán, csendesen."/ Fájdalommal tudatjuk mindazokkal akik ismerték és szerették, hogy *FÜLÖP KÁLMÁN* agrármérnök szabadbattyáni lakos, hosszú betegség után 2017. augusztus 31-én elhunyt. Szűk családi körben búcsúztunk el tőle. A gyászoló család
/"Elcsitult a szív, mely értünk dobogott, Pihen a kéz, mely értünk dolgozott, Számunkra te örökké élni fogsz, mint a csillagok."/ Mély fájdalommal tudatjuk, hogy *LAURINYECZ FERENCNÉ* *(Marika)* életének 79. évében örökre megpihent. 2017. szeptember 23-án 11 órakor az Agárdi temetőben veszünk tőle végső búcsút. Drága emléke szívünkben örökké él! A gyászoló család
Kosárlabda / 52 perce
Nyolc ponttal győzött az Alba
Horog László
hétköznapi hős / 1 órája
16 ezer eurót talált a metrón egy diáklány, átadta a rendőrségnek 
1 órája
V. Varga József
vb-selejtező / 2 órája
A dánok egy félidőt hagytak női labdarúgóinknak
akár a szimfónia / 2 órája
Október elejétől új darabbal hódít a Thália Színház
Vál-völgyi kalandok / 2 órája
A felcsúti kisvasúton utazott az EP-delegáció
Zsohár Melinda