Székesfehérvár

2015.04.20. 18:24

791,6 millió forint a Velencei-tó partfalainak rekonstrukciójára

Székesfehérvár – Elvileg októberre kész tervek kellenek, hogy pályázni lehessen a kivitelezésre, amely a becslések szerint mintegy 15 milliárd forintba kerülne.

Tribolt Lajos

A projekt még akkor indult, mikor a térségi fejlesztési tanács elnöke L. Simon László volt. Ő időközben elfoglaltsága miatt lemondott elnöki tisztéről, bár a tanácsnak tagja maradt. Az elnöki posztra Molnár Krisztiánt, a Fejér megyei közgyűlés elnökét választották meg. Vele beszélgettünk a beruházásról.

Molnár Krisztián a VVVTFT elnöke: a negyven-ötven éves partvédő művek felújításra szorulnak az egész tóparton. Fotó: Matics Ferenc

A Velencei-tavat is magában foglaló VVVTFT térségi fejlesztési tanács tavaly 800 millióért tudott kerékpárutakat építeni a tó környékén. A közelmúltban újabb 46 milliót nyertek a kerékpárutak fejlesztésének folytatása megtervezésére. Szeretnék elérni, hogy Sukorót összekössék a tóval és Nadappal. Tervezik a Velence-Kápolnásnyék kerékpárutat is, mint ahogy a Mór-Csókakő vonalat is.

Közben a térségi fejlesztési tanács jóval nagyobb fába vágta a fejszéjét, amikor a tó partfalainak komplex rehabilitációját tűzte ki célul. Molnár Krisztián, a térségi fejlesztési tanács elnöke elmondta lapunknak, hogy a tervezést elnyerő cégnek együtt kell majd működnie a vízügyi igazgatósággal, s a nyár folyamán a tervezőkkel együtt egyeztetnek a települések polgármestereivel. A partvédelmi művek zömében a 60-as, 70-es években épültek. Részben elavultak, van ahol a környezeti feltételeknek nem felelnek meg, van ahol a magas vízállás esetén nem nyújtanak védelmet. Van ahol a vízbefolyást akadályozzák.

Molnár Krisztián szerint vannak szakaszok, ahol a természetközeli állapotot visszalehet állítani, elősegíteni a halak ívását. A térségi fejlesztési tanács a tervek elkészülte után a kivitelezésre is pályázni szeretne, ez várhatóan mintegy 15 milliárdos projekt lenne. A munkálatok a tó teljes partját érintenék, ám természetesen a Pákozd alatti és a dinnyési szakaszok továbbra is érintetlenek maradnának. Lenne, ahol fa cölöpökkel váltanák ki a beton falat, egyes szigeteknél pedig elbontanák.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!