Székesfehérvár

2007.01.27. 03:28

Megmutatja, mit kellene tudniuk a diákoknak

Székesfehérvár (bj) - A többi között kommunikációs és szabálykövető képességet mért föl a Nemzeti Szakképzési Intézet. Az eredményt az Árpád szakképző iskolában értékelték.

Bokros Judit

Az ország hetven szakképző intézménye között az Árpád Szakképző Iskola és Kollégium is részt vesz a szakiskolai fejlesztési program II-ben. Ennek részeként végzett felmérést 2006 szeptemberében a Nemzeti Szakképzési Intézet (NSZI), amelyben a 9. osztályba bekerülő szakiskolai tanulók - így például az árpádos diákok - képességeit vizsgálták. A felmérés eredményeit az intézményben rendezett országos konferencián ismertették és vitatták meg az NSZI szakemberei és az iskolák képviselői.

- A kompetenciamérés 2006 programban arra voltunk kíváncsiak, hogy a hetven szakiskolába felvételt nyert fiatalok milyen kommunikációs, problémamegoldó, szabálykövető és szociális képességekkel rendelkeznek. Ezzel tulajdonképpen egy tükröt állítottunk a gyerekek és az osztályok elé arról, mit sikerült elsajátítaniuk az általános iskolákban - tájékoztatta lapunkat Gál Ferenc, az NSZI fejlesztési területvezetője. - Meg kell mondjam, hogy vannak nagyon jó és nagyon elkeserítő eredményeink. Minden egyes tanuló személyesen kapott értékelést képességeiről, illetve javaslatot tettünk neki arra, mivel lehetne képeznie magát. Ezeket a személyre szóló tanácsokat összesítettük osztályonként egy listán, majd ezt eljuttattuk az igazgatókhoz és az osztályfőnökökhöz. Így egy pedagógiai javaslatsort kaptak, amely alapján egyénileg fejleszthetik a diákokat. Szeptemberben újabb mérést végzünk, de akkor már azt vizsgáljuk, milyen hozzáadott értéket kapott a szakiskolában a diák - fejtette ki egyebek közt Gál Ferenc.

Az Árpádban rendezett konferencián tehát a képességek mérésének részleteit, illetve a további feladatokat vitatta meg öt szekcióban az intézményeket képviselő mintegy háromszáz pedagógus. A tanácskozást Boldizs Kálmánné, az oktatási bizottság elnöke nyitotta meg, majd Gál Ferenc emléklapokat adott át a mérőeszköz-fejlesztési pályázat nyerteseinek. Ezután kezdődött az igazi munka, amelynek eredményei remélhetőleg a pedagógusok számára is használhatók lesznek.

- A kompetenciamérés 2006 programban arra voltunk kíváncsiak, hogy a hetven szakiskolába felvételt nyert fiatalok milyen kommunikációs, problémamegoldó, szabálykövető és szociális képességekkel rendelkeznek. Ezzel tulajdonképpen egy tükröt állítottunk a gyerekek és az osztályok elé arról, mit sikerült elsajátítaniuk az általános iskolákban - tájékoztatta lapunkat Gál Ferenc, az NSZI fejlesztési területvezetője. - Meg kell mondjam, hogy vannak nagyon jó és nagyon elkeserítő eredményeink. Minden egyes tanuló személyesen kapott értékelést képességeiről, illetve javaslatot tettünk neki arra, mivel lehetne képeznie magát. Ezeket a személyre szóló tanácsokat összesítettük osztályonként egy listán, majd ezt eljuttattuk az igazgatókhoz és az osztályfőnökökhöz. Így egy pedagógiai javaslatsort kaptak, amely alapján egyénileg fejleszthetik a diákokat. Szeptemberben újabb mérést végzünk, de akkor már azt vizsgáljuk, milyen hozzáadott értéket kapott a szakiskolában a diák - fejtette ki egyebek közt Gál Ferenc.

Az Árpádban rendezett konferencián tehát a képességek mérésének részleteit, illetve a további feladatokat vitatta meg öt szekcióban az intézményeket képviselő mintegy háromszáz pedagógus. A tanácskozást Boldizs Kálmánné, az oktatási bizottság elnöke nyitotta meg, majd Gál Ferenc emléklapokat adott át a mérőeszköz-fejlesztési pályázat nyerteseinek. Ezután kezdődött az igazi munka, amelynek eredményei remélhetőleg a pedagógusok számára is használhatók lesznek.

- A kompetenciamérés 2006 programban arra voltunk kíváncsiak, hogy a hetven szakiskolába felvételt nyert fiatalok milyen kommunikációs, problémamegoldó, szabálykövető és szociális képességekkel rendelkeznek. Ezzel tulajdonképpen egy tükröt állítottunk a gyerekek és az osztályok elé arról, mit sikerült elsajátítaniuk az általános iskolákban - tájékoztatta lapunkat Gál Ferenc, az NSZI fejlesztési területvezetője. - Meg kell mondjam, hogy vannak nagyon jó és nagyon elkeserítő eredményeink. Minden egyes tanuló személyesen kapott értékelést képességeiről, illetve javaslatot tettünk neki arra, mivel lehetne képeznie magát. Ezeket a személyre szóló tanácsokat összesítettük osztályonként egy listán, majd ezt eljuttattuk az igazgatókhoz és az osztályfőnökökhöz. Így egy pedagógiai javaslatsort kaptak, amely alapján egyénileg fejleszthetik a diákokat. Szeptemberben újabb mérést végzünk, de akkor már azt vizsgáljuk, milyen hozzáadott értéket kapott a szakiskolában a diák - fejtette ki egyebek közt Gál Ferenc.

Az Árpádban rendezett konferencián tehát a képességek mérésének részleteit, illetve a további feladatokat vitatta meg öt szekcióban az intézményeket képviselő mintegy háromszáz pedagógus. A tanácskozást Boldizs Kálmánné, az oktatási bizottság elnöke nyitotta meg, majd Gál Ferenc emléklapokat adott át a mérőeszköz-fejlesztési pályázat nyerteseinek. Ezután kezdődött az igazi munka, amelynek eredményei remélhetőleg a pedagógusok számára is használhatók lesznek.

Az Árpádban rendezett konferencián tehát a képességek mérésének részleteit, illetve a további feladatokat vitatta meg öt szekcióban az intézményeket képviselő mintegy háromszáz pedagógus. A tanácskozást Boldizs Kálmánné, az oktatási bizottság elnöke nyitotta meg, majd Gál Ferenc emléklapokat adott át a mérőeszköz-fejlesztési pályázat nyerteseinek. Ezután kezdődött az igazi munka, amelynek eredményei remélhetőleg a pedagógusok számára is használhatók lesznek.

Az Árpádban rendezett konferencián tehát a képességek mérésének részleteit, illetve a további feladatokat vitatta meg öt szekcióban az intézményeket képviselő mintegy háromszáz pedagógus. A tanácskozást Boldizs Kálmánné, az oktatási bizottság elnöke nyitotta meg, majd Gál Ferenc emléklapokat adott át a mérőeszköz-fejlesztési pályázat nyerteseinek. Ezután kezdődött az igazi munka, amelynek eredményei remélhetőleg a pedagógusok számára is használhatók lesznek.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!