Székesfehérvár

2007.10.25. 02:26

Majd megmondja Mézga Aladár

Brüsszel, Székesfehérvár - Tájékoztató kampányt indít Magyarországon az Európai Bizottság a fogyasztói jogokról: itthon, illetve valamennyi európai uniós tagállamban milyen lehetőségekkel élhetnek az állampolgárok, hova fordulhatnak problémáikkal, reklamációikkal.

Kovalcsik Katalin

A kampányt Magyarországon Meglena Kuneva, az Európai Bizottság (EB) fogyasztóvédelemért felelős bolgár tagja indította el. A biztos budapesti sajtókonferenciáján kifejtette, noha az uniós jogszabályok komoly jogokkal ruházzák fel a fogyasztókat, maga a jogszabályalkotás csak az első lépés a fogyasztók helyzetének erősítéséért. Hozzátette, ahhoz, hogy a magyar fogyasztók ezen jogokat a gyakorlatban is érvényesíthessék, pontosan ismerni kell a jogszabályokat (az ezekben rögzített lehetőségeket) - ennek érdekében viszont rendszeresen tájékoztatni kell őket, hova fordulhatnak, miként intézhetik ügyeiket, de már arról is hol kérhetnek információt és tanácsot.

Kuneva asszony (az első EU-biztos, aki kifejezetten a fogyasztói ügyekre specializálódott) hangsúlyozta:

- Ez a kampány arra kívánja ösztönözni a magyarokat, hogy tájékozottabb és öntudatosabb fogyasztókká váljanak. Az EU valamennyi országában, ezen belül különösen az EU-hoz a közelmúltban csatlakozott tagállamokban szerzett tapasztalatok azt mutatják, folyamatosan szükséges a tájékoztatás, mivel így az EU támogatni és erősíteni tudja a nemzeti erőfeszítéseket.

Az EU-ban minden fogyasztó élhet a jogaival. Legyen tisztában velük! - hirdeti az EB kampánya, amely a jogokat ismertetve kiemelten és részletesen foglalkozik a szavatossággal és jótállással ugyanúgy, miként a fogyasztói hitel és az internetes vásárlás témaköreivel. A televíziós és internetes hirdetésekben a Mézga család rajzfilmfiguráit láthatjuk, ahol Aladár a jogait ismerő magabiztos és öntudatos fogyasztót személyesíti meg. (Természetesen kornak, kívánalmaknak, céloknak megfelelve Aladár már nem egy forintért, hanem egy euróért magyarázza el őseinek a tudnivalókat.) A kampány a jövő esztendő júniusáig tart.

Mit tegyünk mi állampolgárok, ha komolyan gondoljuk, hogy fogyasztóként tényleg érvényesíteni szeretnénk jogainkat? Mit tegyünk, ha az elromlott hűtőszekrény, mosógép vagy televízió miatt reklamálunk az eladónál? Ahol közlik velünk, na ők aztán nem javítanak, forduljunk szakszervizhez. Első lépésként az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesületet (OFE) érdemes megkeresni (internetes honlapjuk is van). Az OFE az egyik legrégebbi magyar civil szerveződés, kiemelt közhasznú társaságként működnek, a hosszú listában sorolható elintézett ügyek alapján eredményesen. A jogok részletezése előtt egy gyors tanács az újságírótól: soha ne hagyjuk magunkat azonnal lerázni, az eladók a reklamációs pultnál hajlamosak arra, hogy tudatlanságunkkal visszaéljenek. A magabiztosság ilyenkor a tapasztalatok szerint már önmagában is fél siker.

Miért is szükséges a fogyasztói jogokról az EB kampánya? Idén májusban készült egy reprezentatív felmérés, amelynek eredményei kimutatták, hogy a 25 és 45 év közötti magyar fogyasztók több mint fele egyszerűen nem is tudja, milyen jogok illetik meg, ha a megvásárolt készülék nem működik megfelelően. Hatvan százalékuk nincs tisztában azzal, hogy milyen jogokkal élhet a mosógép vagy autóvásárlás céljából igényelt hitel felvételekor. Mintegy hetven százalékuk nem ismeri az internetes (online) vásárlás során érvényesíthető jogait. Természetesen mindenekelőtt a megkérdezettek túlnyomó többsége szeretne többet tudni fogyasztói jogairól. A számok és a százalékok egyértelműek, igazolják a kampány szükségességét.

Meglena Kuneva a tájékoztató program egy további céljára is felhívta a figyelmet:

- Szeretnénk bevonni a magyar üzleti életet, hiszen a vállalkozásoknak - függetlenül attól, hogy kis- vagy nagyvállalkozások - ismerniük kell a fogyasztók jogait. - A biztosnak a magyar üzleti szférához szóló üzenete, hogy tanúsítsanak fogyasztóbarát magatartást és alkalmazzák a bevált gyakorlatot még a jogi kötelezettségeken túlmenően is . Hozzátette, ezeket az elvárásokat a vállalkozásoknak (eladóknak) nem tehernek, hanem versenyelőnynek kellene tekinteniük a jelenkor nyílt és szabad piacain.

Az Európai Bizottság hasonló kampányt szervezett Lengyelországban 2005-ben, a Cseh Köztársaságban, Szlovákiában és Szlovéniában 2006-ban, illetve a magyarral egy időben indul a program Máltán és Cipruson is. A többi új tagállamban 2008-2009-re tervezik a kampányokat a fogyasztói jogokról.

Amit tudni kell a minőségi kifogások intézéséről címmel elegáns kiadványt jelentetett meg a Székesfehérvári Fogyasztóvédelmi Egyesület a szociális és esélyegyenlőségi minisztérium, valamint a koronázóváros önkormányzatának támogatásával. A fogyasztói jogok ismerete, ezeknek a jogoknak az érvényesítése még a szakemberek számára sem könnyű feladat. Gondoljuk csak meg, milyen nehézségeket okoz a probléma azon csoportoknak, akiknek szerényebb a jogérvényesítési képessége: a fiataloknak vagy éppen az időseknek. Egyre nagyobb feladat hárul tehát azokra a szervezetekre, melyek a fogyasztóvédelemmel foglalkoznak - írja a brossúrát ajánlva Warvasovszky Tihamér, székesfehérvári elöljáró. A füzet tételesen foglalkozik a fogyasztói panaszokkal, fogyasztói szerződésekkel, jogokkal és kötelezettségekkel. Mit jelent a kijavítás és a kicserélés, az árleszállítás vagy az elállási jog, Mit kell tudni a tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó jótállásról? Egyáltalán, mely termékek tartoznak jótállási kötelezettség alá? Az uniós kampány üzenete egyértelmű: csak rajtunk múlik, leszünk-e olyan tájékozottak és magabiztosak fogyasztói jogaink érvényesítésében, mint Mézga Aladár. A fehérvári kiadványról érdeklődni lehet az egyesületnél, irodájuk a Csanádi téren található.

Brüsszel, Székesfehérvár - Tájékoztató kampányt indít Magyarországon az Európai Bizottság a fogyasztói jogokról: itthon, illetve valamennyi európai uniós tagállamban milyen lehetőségekkel élhetnek az állampolgárok, hova fordulhatnak problémáikkal, reklamációikkal.

Kuneva asszony (az első EU-biztos, aki kifejezetten a fogyasztói ügyekre specializálódott) hangsúlyozta:

- Ez a kampány arra kívánja ösztönözni a magyarokat, hogy tájékozottabb és öntudatosabb fogyasztókká váljanak. Az EU valamennyi országában, ezen belül különösen az EU-hoz a közelmúltban csatlakozott tagállamokban szerzett tapasztalatok azt mutatják, folyamatosan szükséges a tájékoztatás, mivel így az EU támogatni és erősíteni tudja a nemzeti erőfeszítéseket.

Az EU-ban minden fogyasztó élhet a jogaival. Legyen tisztában velük! - hirdeti az EB kampánya, amely a jogokat ismertetve kiemelten és részletesen foglalkozik a szavatossággal és jótállással ugyanúgy, miként a fogyasztói hitel és az internetes vásárlás témaköreivel. A televíziós és internetes hirdetésekben a Mézga család rajzfilmfiguráit láthatjuk, ahol Aladár a jogait ismerő magabiztos és öntudatos fogyasztót személyesíti meg. (Természetesen kornak, kívánalmaknak, céloknak megfelelve Aladár már nem egy forintért, hanem egy euróért magyarázza el őseinek a tudnivalókat.) A kampány a jövő esztendő júniusáig tart.

Mit tegyünk mi állampolgárok, ha komolyan gondoljuk, hogy fogyasztóként tényleg érvényesíteni szeretnénk jogainkat? Mit tegyünk, ha az elromlott hűtőszekrény, mosógép vagy televízió miatt reklamálunk az eladónál? Ahol közlik velünk, na ők aztán nem javítanak, forduljunk szakszervizhez. Első lépésként az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesületet (OFE) érdemes megkeresni (internetes honlapjuk is van). Az OFE az egyik legrégebbi magyar civil szerveződés, kiemelt közhasznú társaságként működnek, a hosszú listában sorolható elintézett ügyek alapján eredményesen. A jogok részletezése előtt egy gyors tanács az újságírótól: soha ne hagyjuk magunkat azonnal lerázni, az eladók a reklamációs pultnál hajlamosak arra, hogy tudatlanságunkkal visszaéljenek. A magabiztosság ilyenkor a tapasztalatok szerint már önmagában is fél siker.

Miért is szükséges a fogyasztói jogokról az EB kampánya? Idén májusban készült egy reprezentatív felmérés, amelynek eredményei kimutatták, hogy a 25 és 45 év közötti magyar fogyasztók több mint fele egyszerűen nem is tudja, milyen jogok illetik meg, ha a megvásárolt készülék nem működik megfelelően. Hatvan százalékuk nincs tisztában azzal, hogy milyen jogokkal élhet a mosógép vagy autóvásárlás céljából igényelt hitel felvételekor. Mintegy hetven százalékuk nem ismeri az internetes (online) vásárlás során érvényesíthető jogait. Természetesen mindenekelőtt a megkérdezettek túlnyomó többsége szeretne többet tudni fogyasztói jogairól. A számok és a százalékok egyértelműek, igazolják a kampány szükségességét.

Meglena Kuneva a tájékoztató program egy további céljára is felhívta a figyelmet:

- Szeretnénk bevonni a magyar üzleti életet, hiszen a vállalkozásoknak - függetlenül attól, hogy kis- vagy nagyvállalkozások - ismerniük kell a fogyasztók jogait. - A biztosnak a magyar üzleti szférához szóló üzenete, hogy tanúsítsanak fogyasztóbarát magatartást és alkalmazzák a bevált gyakorlatot még a jogi kötelezettségeken túlmenően is . Hozzátette, ezeket az elvárásokat a vállalkozásoknak (eladóknak) nem tehernek, hanem versenyelőnynek kellene tekinteniük a jelenkor nyílt és szabad piacain.

Az Európai Bizottság hasonló kampányt szervezett Lengyelországban 2005-ben, a Cseh Köztársaságban, Szlovákiában és Szlovéniában 2006-ban, illetve a magyarral egy időben indul a program Máltán és Cipruson is. A többi új tagállamban 2008-2009-re tervezik a kampányokat a fogyasztói jogokról.

Amit tudni kell a minőségi kifogások intézéséről címmel elegáns kiadványt jelentetett meg a Székesfehérvári Fogyasztóvédelmi Egyesület a szociális és esélyegyenlőségi minisztérium, valamint a koronázóváros önkormányzatának támogatásával. A fogyasztói jogok ismerete, ezeknek a jogoknak az érvényesítése még a szakemberek számára sem könnyű feladat. Gondoljuk csak meg, milyen nehézségeket okoz a probléma azon csoportoknak, akiknek szerényebb a jogérvényesítési képessége: a fiataloknak vagy éppen az időseknek. Egyre nagyobb feladat hárul tehát azokra a szervezetekre, melyek a fogyasztóvédelemmel foglalkoznak - írja a brossúrát ajánlva Warvasovszky Tihamér, székesfehérvári elöljáró. A füzet tételesen foglalkozik a fogyasztói panaszokkal, fogyasztói szerződésekkel, jogokkal és kötelezettségekkel. Mit jelent a kijavítás és a kicserélés, az árleszállítás vagy az elállási jog, Mit kell tudni a tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó jótállásról? Egyáltalán, mely termékek tartoznak jótállási kötelezettség alá? Az uniós kampány üzenete egyértelmű: csak rajtunk múlik, leszünk-e olyan tájékozottak és magabiztosak fogyasztói jogaink érvényesítésében, mint Mézga Aladár. A fehérvári kiadványról érdeklődni lehet az egyesületnél, irodájuk a Csanádi téren található.

Brüsszel, Székesfehérvár - Tájékoztató kampányt indít Magyarországon az Európai Bizottság a fogyasztói jogokról: itthon, illetve valamennyi európai uniós tagállamban milyen lehetőségekkel élhetnek az állampolgárok, hova fordulhatnak problémáikkal, reklamációikkal.

Kuneva asszony (az első EU-biztos, aki kifejezetten a fogyasztói ügyekre specializálódott) hangsúlyozta:

- Ez a kampány arra kívánja ösztönözni a magyarokat, hogy tájékozottabb és öntudatosabb fogyasztókká váljanak. Az EU valamennyi országában, ezen belül különösen az EU-hoz a közelmúltban csatlakozott tagállamokban szerzett tapasztalatok azt mutatják, folyamatosan szükséges a tájékoztatás, mivel így az EU támogatni és erősíteni tudja a nemzeti erőfeszítéseket.

Az EU-ban minden fogyasztó élhet a jogaival. Legyen tisztában velük! - hirdeti az EB kampánya, amely a jogokat ismertetve kiemelten és részletesen foglalkozik a szavatossággal és jótállással ugyanúgy, miként a fogyasztói hitel és az internetes vásárlás témaköreivel. A televíziós és internetes hirdetésekben a Mézga család rajzfilmfiguráit láthatjuk, ahol Aladár a jogait ismerő magabiztos és öntudatos fogyasztót személyesíti meg. (Természetesen kornak, kívánalmaknak, céloknak megfelelve Aladár már nem egy forintért, hanem egy euróért magyarázza el őseinek a tudnivalókat.) A kampány a jövő esztendő júniusáig tart.

Mit tegyünk mi állampolgárok, ha komolyan gondoljuk, hogy fogyasztóként tényleg érvényesíteni szeretnénk jogainkat? Mit tegyünk, ha az elromlott hűtőszekrény, mosógép vagy televízió miatt reklamálunk az eladónál? Ahol közlik velünk, na ők aztán nem javítanak, forduljunk szakszervizhez. Első lépésként az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesületet (OFE) érdemes megkeresni (internetes honlapjuk is van). Az OFE az egyik legrégebbi magyar civil szerveződés, kiemelt közhasznú társaságként működnek, a hosszú listában sorolható elintézett ügyek alapján eredményesen. A jogok részletezése előtt egy gyors tanács az újságírótól: soha ne hagyjuk magunkat azonnal lerázni, az eladók a reklamációs pultnál hajlamosak arra, hogy tudatlanságunkkal visszaéljenek. A magabiztosság ilyenkor a tapasztalatok szerint már önmagában is fél siker.

Miért is szükséges a fogyasztói jogokról az EB kampánya? Idén májusban készült egy reprezentatív felmérés, amelynek eredményei kimutatták, hogy a 25 és 45 év közötti magyar fogyasztók több mint fele egyszerűen nem is tudja, milyen jogok illetik meg, ha a megvásárolt készülék nem működik megfelelően. Hatvan százalékuk nincs tisztában azzal, hogy milyen jogokkal élhet a mosógép vagy autóvásárlás céljából igényelt hitel felvételekor. Mintegy hetven százalékuk nem ismeri az internetes (online) vásárlás során érvényesíthető jogait. Természetesen mindenekelőtt a megkérdezettek túlnyomó többsége szeretne többet tudni fogyasztói jogairól. A számok és a százalékok egyértelműek, igazolják a kampány szükségességét.

Meglena Kuneva a tájékoztató program egy további céljára is felhívta a figyelmet:

- Szeretnénk bevonni a magyar üzleti életet, hiszen a vállalkozásoknak - függetlenül attól, hogy kis- vagy nagyvállalkozások - ismerniük kell a fogyasztók jogait. - A biztosnak a magyar üzleti szférához szóló üzenete, hogy tanúsítsanak fogyasztóbarát magatartást és alkalmazzák a bevált gyakorlatot még a jogi kötelezettségeken túlmenően is . Hozzátette, ezeket az elvárásokat a vállalkozásoknak (eladóknak) nem tehernek, hanem versenyelőnynek kellene tekinteniük a jelenkor nyílt és szabad piacain.

Az Európai Bizottság hasonló kampányt szervezett Lengyelországban 2005-ben, a Cseh Köztársaságban, Szlovákiában és Szlovéniában 2006-ban, illetve a magyarral egy időben indul a program Máltán és Cipruson is. A többi új tagállamban 2008-2009-re tervezik a kampányokat a fogyasztói jogokról.

Amit tudni kell a minőségi kifogások intézéséről címmel elegáns kiadványt jelentetett meg a Székesfehérvári Fogyasztóvédelmi Egyesület a szociális és esélyegyenlőségi minisztérium, valamint a koronázóváros önkormányzatának támogatásával. A fogyasztói jogok ismerete, ezeknek a jogoknak az érvényesítése még a szakemberek számára sem könnyű feladat. Gondoljuk csak meg, milyen nehézségeket okoz a probléma azon csoportoknak, akiknek szerényebb a jogérvényesítési képessége: a fiataloknak vagy éppen az időseknek. Egyre nagyobb feladat hárul tehát azokra a szervezetekre, me

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!
Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!