Székesfehérvár

2007.04.20. 02:29

Komolyabb szigor?

Székesfehérvár- Újabb szigorítások várhatóak a belvárosi parkolásban. A közgyűlés még tavaly decemberben döntött, hogy májusra egy, a jelenleginél rigorózusabb rendszert dolgoz ki.

Kovalcsik Katalin

A belváros és közvetlen környezetének középtávú közlekedésfejlesztési koncepciójának egyik legfontosabb célkitűzése a belváros forgalommentesítése. Ennek első lépéseként a közgyűlés decemberben úgy döntött, hogy a teljes belváros parkolóira érvényes, éves bérletet nem ad ki az önkormányzat. Mostanra elkészült az a javaslat, amit már több bizottság is tárgyalt a városházán, s aminek megvitatása érdekében jövő hétfőn, 18 órától lakossági fórumot szervez a városházán Kovács Péter Barnabás képviselő és a Székesfehérvári Belvárosért Egyesület.

A módosítás legfontosabb eleme, hogy a jelenlegi három parkolási övezet kiegészül egy kiemelt parkolási zónával és egy csak gyalogosok által használható övezettel is. A gyalogos övezet, mely a Liszt Ferenc, a Lépcső és a Fő utcát, a Goldzicher közt, valamint a Koronázó, a Hősök és a Városház teret foglalná magába, csak áruszállítás esetében lehetne behajtani. A kiemelt övezetbe, azaz a Jókai, Oskola, Ady Endre, Arany János, Megyeház, Kossuth, Lakatos, Rózsa, Bástya és Basa utcákba, a Bartók Béla és a II. János Pál pápa térre pedig csak a lakók, ingatlantulajdonosok vagy a bérlők hajthatnak be korlátozott számban. Ez az új szabály nagyon sokat segíthetne az elsősorban az Oskola, Jókai utcák, valamint az Arany János és Megyeház utcák túlterheltségén. Mint az a közlekedési bizottság ülésén is elhangzott, a decemberi intézkedések csak néhány hétre szüntették meg a parkolási tumultust a belvárosban, mostanra ismét képtelenek elférni a gyalogosok az egymás hegyén-hátán parkoló autók között. A gyakorlat azt mutatja, hogy a szűken vett belvárosba érkező ételfutárok, hibaelhárítást végző szerelők pedig a szállító- vagy számlalevél alapján igazolhatnák a behajtás jogosságát.

Újdonság lenne, hogy a belváros bizonyos részein: a Petőfi utcában, az Országzászló téren, a Magyar Király Szálló előtt, a Szent István téren, a Marosi Arnold utcában és a Várkörúton is meg lehetne állni, sőt ide egész évre szóló bérletet is ki lehetne váltani.

Hogy az előterjesztést végül ebben a formában, vagy pedig számos változtatással fogadja el a közgyűlés, az a jövő heti testületi ülésen derül majd ki.

A módosítás legfontosabb eleme, hogy a jelenlegi három parkolási övezet kiegészül egy kiemelt parkolási zónával és egy csak gyalogosok által használható övezettel is. A gyalogos övezet, mely a Liszt Ferenc, a Lépcső és a Fő utcát, a Goldzicher közt, valamint a Koronázó, a Hősök és a Városház teret foglalná magába, csak áruszállítás esetében lehetne behajtani. A kiemelt övezetbe, azaz a Jókai, Oskola, Ady Endre, Arany János, Megyeház, Kossuth, Lakatos, Rózsa, Bástya és Basa utcákba, a Bartók Béla és a II. János Pál pápa térre pedig csak a lakók, ingatlantulajdonosok vagy a bérlők hajthatnak be korlátozott számban. Ez az új szabály nagyon sokat segíthetne az elsősorban az Oskola, Jókai utcák, valamint az Arany János és Megyeház utcák túlterheltségén. Mint az a közlekedési bizottság ülésén is elhangzott, a decemberi intézkedések csak néhány hétre szüntették meg a parkolási tumultust a belvárosban, mostanra ismét képtelenek elférni a gyalogosok az egymás hegyén-hátán parkoló autók között. A gyakorlat azt mutatja, hogy a szűken vett belvárosba érkező ételfutárok, hibaelhárítást végző szerelők pedig a szállító- vagy számlalevél alapján igazolhatnák a behajtás jogosságát.

Újdonság lenne, hogy a belváros bizonyos részein: a Petőfi utcában, az Országzászló téren, a Magyar Király Szálló előtt, a Szent István téren, a Marosi Arnold utcában és a Várkörúton is meg lehetne állni, sőt ide egész évre szóló bérletet is ki lehetne váltani.

Hogy az előterjesztést végül ebben a formában, vagy pedig számos változtatással fogadja el a közgyűlés, az a jövő heti testületi ülésen derül majd ki.

A módosítás legfontosabb eleme, hogy a jelenlegi három parkolási övezet kiegészül egy kiemelt parkolási zónával és egy csak gyalogosok által használható övezettel is. A gyalogos övezet, mely a Liszt Ferenc, a Lépcső és a Fő utcát, a Goldzicher közt, valamint a Koronázó, a Hősök és a Városház teret foglalná magába, csak áruszállítás esetében lehetne behajtani. A kiemelt övezetbe, azaz a Jókai, Oskola, Ady Endre, Arany János, Megyeház, Kossuth, Lakatos, Rózsa, Bástya és Basa utcákba, a Bartók Béla és a II. János Pál pápa térre pedig csak a lakók, ingatlantulajdonosok vagy a bérlők hajthatnak be korlátozott számban. Ez az új szabály nagyon sokat segíthetne az elsősorban az Oskola, Jókai utcák, valamint az Arany János és Megyeház utcák túlterheltségén. Mint az a közlekedési bizottság ülésén is elhangzott, a decemberi intézkedések csak néhány hétre szüntették meg a parkolási tumultust a belvárosban, mostanra ismét képtelenek elférni a gyalogosok az egymás hegyén-hátán parkoló autók között. A gyakorlat azt mutatja, hogy a szűken vett belvárosba érkező ételfutárok, hibaelhárítást végző szerelők pedig a szállító- vagy számlalevél alapján igazolhatnák a behajtás jogosságát.

Újdonság lenne, hogy a belváros bizonyos részein: a Petőfi utcában, az Országzászló téren, a Magyar Király Szálló előtt, a Szent István téren, a Marosi Arnold utcában és a Várkörúton is meg lehetne állni, sőt ide egész évre szóló bérletet is ki lehetne váltani.

Hogy az előterjesztést végül ebben a formában, vagy pedig számos változtatással fogadja el a közgyűlés, az a jövő heti testületi ülésen derül majd ki.

Újdonság lenne, hogy a belváros bizonyos részein: a Petőfi utcában, az Országzászló téren, a Magyar Király Szálló előtt, a Szent István téren, a Marosi Arnold utcában és a Várkörúton is meg lehetne állni, sőt ide egész évre szóló bérletet is ki lehetne váltani.

Hogy az előterjesztést végül ebben a formában, vagy pedig számos változtatással fogadja el a közgyűlés, az a jövő heti testületi ülésen derül majd ki.

Újdonság lenne, hogy a belváros bizonyos részein: a Petőfi utcában, az Országzászló téren, a Magyar Király Szálló előtt, a Szent István téren, a Marosi Arnold utcában és a Várkörúton is meg lehetne állni, sőt ide egész évre szóló bérletet is ki lehetne váltani.

Hogy az előterjesztést végül ebben a formában, vagy pedig számos változtatással fogadja el a közgyűlés, az a jövő heti testületi ülésen derül majd ki.

Hogy az előterjesztést végül ebben a formában, vagy pedig számos változtatással fogadja el a közgyűlés, az a jövő heti testületi ülésen derül majd ki.

Hogy az előterjesztést végül ebben a formában, vagy pedig számos változtatással fogadja el a közgyűlés, az a jövő heti testületi ülésen derül majd ki.

Ezek is érdekelhetik