2006.11.17. 03:28
Az ünnep közeleg, hírnökei megjöttek
Székesfehérvár (psz) - Villogó láncba sűrűsödve hunyorognak majd a hangulatfokozásra szánt fények, de a Városház tér égbe nyúló karácsonyfájához is elzarándokolhat a városlakó.
Ha karácsony tájékán a belvárosba tévedünk, ünnepi hangulat köszönt majd ránk mindenfelől. Már december elejétől. Percze Ilona, a közművelődési iroda munkatársa a készülődés menetrendjébe avatott be minket. Az első adventi vasárnapon, december 3-án, 17 órakor lobban fel az első gyertyaláng a Városház téren, majd 10-én, 17-én és 24-én egy-egy újabb gyertyára kerül sor, utolsó alkalommal délelőtt 10 órakor. A színpadot advent heteiben óvodások, iskolások műsora tölti meg élettel, harminchárom intézmény ötvenöt csoportja ajándékozza meg a közönséget dalokkal, versekkel.
A fenyőfa november 25-e környékén érkezik, s a hagyományokhoz híven a Tóparti gimnázium diákjai díszítik fel. Ekkor a díszkivilágítás elemei is a helyükre kerülnek, de csak az első gyertyagyújtáskor borul fénybe a Kossuth, a Liszt és a Fő utca.
Ha a közvilágítás és a hangulat fokozásáról van szó, persze a belvárosi boltokra is lehet számítani. Sulák Rudolftól, a Belvárosi Kereskedők, Vendéglátók és Szolgáltatók Egyesületének elnökétől megtudtuk, az ünnepekre mikuláshintóval készülnek, amely december 6-a környékén kezd osonni a belvárosi utcákon, a gyerekek az elszavalt versek ellenében zsákbamacskaszerűen cédulát húzhatnak, s a megjelölt boltba betérve ajándékokat kapnak. Díszes kirakatokkal is számolnunk kell, Sulák Rudolf szerint az üzletek érdeke, hogy figyelemfelkeltőek legyenek. Elmondta, korábban a kirakatok a szakbizottság szervezésében versenghettek, de ez megszűnt. Szerinte kár érte, hiszen a megmérettetés színesítette a belvárosi képet, s minél kultúráltabb kirakatok berendezésére ösztönzött.
Meglátni, megállni, bemenni, vásárolni. A kirakatok olyan többfunkciós találmányoknak tűnnek, amelyek nemcsak a szemet gyönyörködtetik, de pénzköltésre is csábítanak. Az üzletek valószínűleg már a karácsonyi égőket próbálgatják, de más fortélyok is hadrendbe állíthatók. A belvárosban már megjelent néhány ünnepi kirakat a közeljövő hírnökeként. A díszítési láz persze nem csak önkéntes hangulatfokozás, hanem az üzlet része. Nem kell hozzá jóstehetség, hogy lássuk, a kirakatok november végén ünnepire váltanak, és januárig úgy maradnak.
Takács Ágnes egy olyan dekorációs bolt vezetője, ahol kirakatrendezést is vállalnak. Azt mondja, ennek nagy szerepe van a vevők meghódításában, hiszen ha már a kirakat megragadja a figyelmet, nő az esélye, hogy a nézelődő átlépi a küszöböt. A sikernek persze többféle tényezője van. Fontos, hogy a termékek és a ki-egészítők összhangba kerüljenek, ajánlatos elkerülni a zsúfoltságot. Ha kicsi a hely, akkor érdemesebb apró kiegészítőket használni, ha viszont nagy a tér, akkor komolyabb kompozícióban is lehet gondolkodni. A szellős elrendezés segíti az átláthatóságot, a kevesebb néha valóban több. Érdemes óvatosan bánni az akciós feliratokkal, nem kelt jó benyomást, ha ez kerül a középpontba. Az ünnepekben zöld, piros és arany színekkel találkozhatunk a leggyakrabban.
És néhány figyelmeztető apróság: ne álljanak meztelen próbababák az üvegtábla mögött, és a döglött legyek sem keltenek éppen jó benyomást.
A külsőségek mellett persze nem árthat némi lelki készülődés sem, nehogy éppen a lényeg vesszen el...
A fenyőfa november 25-e környékén érkezik, s a hagyományokhoz híven a Tóparti gimnázium diákjai díszítik fel. Ekkor a díszkivilágítás elemei is a helyükre kerülnek, de csak az első gyertyagyújtáskor borul fénybe a Kossuth, a Liszt és a Fő utca.
Ha a közvilágítás és a hangulat fokozásáról van szó, persze a belvárosi boltokra is lehet számítani. Sulák Rudolftól, a Belvárosi Kereskedők, Vendéglátók és Szolgáltatók Egyesületének elnökétől megtudtuk, az ünnepekre mikuláshintóval készülnek, amely december 6-a környékén kezd osonni a belvárosi utcákon, a gyerekek az elszavalt versek ellenében zsákbamacskaszerűen cédulát húzhatnak, s a megjelölt boltba betérve ajándékokat kapnak. Díszes kirakatokkal is számolnunk kell, Sulák Rudolf szerint az üzletek érdeke, hogy figyelemfelkeltőek legyenek. Elmondta, korábban a kirakatok a szakbizottság szervezésében versenghettek, de ez megszűnt. Szerinte kár érte, hiszen a megmérettetés színesítette a belvárosi képet, s minél kultúráltabb kirakatok berendezésére ösztönzött.
Meglátni, megállni, bemenni, vásárolni. A kirakatok olyan többfunkciós találmányoknak tűnnek, amelyek nemcsak a szemet gyönyörködtetik, de pénzköltésre is csábítanak. Az üzletek valószínűleg már a karácsonyi égőket próbálgatják, de más fortélyok is hadrendbe állíthatók. A belvárosban már megjelent néhány ünnepi kirakat a közeljövő hírnökeként. A díszítési láz persze nem csak önkéntes hangulatfokozás, hanem az üzlet része. Nem kell hozzá jóstehetség, hogy lássuk, a kirakatok november végén ünnepire váltanak, és januárig úgy maradnak.
Takács Ágnes egy olyan dekorációs bolt vezetője, ahol kirakatrendezést is vállalnak. Azt mondja, ennek nagy szerepe van a vevők meghódításában, hiszen ha már a kirakat megragadja a figyelmet, nő az esélye, hogy a nézelődő átlépi a küszöböt. A sikernek persze többféle tényezője van. Fontos, hogy a termékek és a ki-egészítők összhangba kerüljenek, ajánlatos elkerülni a zsúfoltságot. Ha kicsi a hely, akkor érdemesebb apró kiegészítőket használni, ha viszont nagy a tér, akkor komolyabb kompozícióban is lehet gondolkodni. A szellős elrendezés segíti az átláthatóságot, a kevesebb néha valóban több. Érdemes óvatosan bánni az akciós feliratokkal, nem kelt jó benyomást, ha ez kerül a középpontba. Az ünnepekben zöld, piros és arany színekkel találkozhatunk a leggyakrabban.
És néhány figyelmeztető apróság: ne álljanak meztelen próbababák az üvegtábla mögött, és a döglött legyek sem keltenek éppen jó benyomást.
A külsőségek mellett persze nem árthat némi lelki készülődés sem, nehogy éppen a lényeg vesszen el...
A fenyőfa november 25-e környékén érkezik, s a hagyományokhoz híven a Tóparti gimnázium diákjai díszítik fel. Ekkor a díszkivilágítás elemei is a helyükre kerülnek, de csak az első gyertyagyújtáskor borul fénybe a Kossuth, a Liszt és a Fő utca.
Ha a közvilágítás és a hangulat fokozásáról van szó, persze a belvárosi boltokra is lehet számítani. Sulák Rudolftól, a Belvárosi Kereskedők, Vendéglátók és Szolgáltatók Egyesületének elnökétől megtudtuk, az ünnepekre mikuláshintóval készülnek, amely december 6-a környékén kezd osonni a belvárosi utcákon, a gyerekek az elszavalt versek ellenében zsákbamacskaszerűen cédulát húzhatnak, s a megjelölt boltba betérve ajándékokat kapnak. Díszes kirakatokkal is számolnunk kell, Sulák Rudolf szerint az üzletek érdeke, hogy figyelemfelkeltőek legyenek. Elmondta, korábban a kirakatok a szakbizottság szervezésében versenghettek, de ez megszűnt. Szerinte kár érte, hiszen a megmérettetés színesítette a belvárosi képet, s minél kultúráltabb kirakatok berendezésére ösztönzött.
Meglátni, megállni, bemenni, vásárolni. A kirakatok olyan többfunkciós találmányoknak tűnnek, amelyek nemcsak a szemet gyönyörködtetik, de pénzköltésre is csábítanak. Az üzletek valószínűleg már a karácsonyi égőket próbálgatják, de más fortélyok is hadrendbe állíthatók. A belvárosban már megjelent néhány ünnepi kirakat a közeljövő hírnökeként. A díszítési láz persze nem csak önkéntes hangulatfokozás, hanem az üzlet része. Nem kell hozzá jóstehetség, hogy lássuk, a kirakatok november végén ünnepire váltanak, és januárig úgy maradnak.
Takács Ágnes egy olyan dekorációs bolt vezetője, ahol kirakatrendezést is vállalnak. Azt mondja, ennek nagy szerepe van a vevők meghódításában, hiszen ha már a kirakat megragadja a figyelmet, nő az esélye, hogy a nézelődő átlépi a küszöböt. A sikernek persze többféle tényezője van. Fontos, hogy a termékek és a ki-egészítők összhangba kerüljenek, ajánlatos elkerülni a zsúfoltságot. Ha kicsi a hely, akkor érdemesebb apró kiegészítőket használni, ha viszont nagy a tér, akkor komolyabb kompozícióban is lehet gondolkodni. A szellős elrendezés segíti az átláthatóságot, a kevesebb néha valóban több. Érdemes óvatosan bánni az akciós feliratokkal, nem kelt jó benyomást, ha ez kerül a középpontba. Az ünnepekben zöld, piros és arany színekkel találkozhatunk a leggyakrabban.
És néhány figyelmeztető apróság: ne álljanak meztelen próbababák az üvegtábla mögött, és a döglött legyek sem keltenek éppen jó benyomást.
A külsőségek mellett persze nem árthat némi lelki készülődés sem, nehogy éppen a lényeg vesszen el...
Ha a közvilágítás és a hangulat fokozásáról van szó, persze a belvárosi boltokra is lehet számítani. Sulák Rudolftól, a Belvárosi Kereskedők, Vendéglátók és Szolgáltatók Egyesületének elnökétől megtudtuk, az ünnepekre mikuláshintóval készülnek, amely december 6-a környékén kezd osonni a belvárosi utcákon, a gyerekek az elszavalt versek ellenében zsákbamacskaszerűen cédulát húzhatnak, s a megjelölt boltba betérve ajándékokat kapnak. Díszes kirakatokkal is számolnunk kell, Sulák Rudolf szerint az üzletek érdeke, hogy figyelemfelkeltőek legyenek. Elmondta, korábban a kirakatok a szakbizottság szervezésében versenghettek, de ez megszűnt. Szerinte kár érte, hiszen a megmérettetés színesítette a belvárosi képet, s minél kultúráltabb kirakatok berendezésére ösztönzött.
Meglátni, megállni, bemenni, vásárolni. A kirakatok olyan többfunkciós találmányoknak tűnnek, amelyek nemcsak a szemet gyönyörködtetik, de pénzköltésre is csábítanak. Az üzletek valószínűleg már a karácsonyi égőket próbálgatják, de más fortélyok is hadrendbe állíthatók. A belvárosban már megjelent néhány ünnepi kirakat a közeljövő hírnökeként. A díszítési láz persze nem csak önkéntes hangulatfokozás, hanem az üzlet része. Nem kell hozzá jóstehetség, hogy lássuk, a kirakatok november végén ünnepire váltanak, és januárig úgy maradnak.
Takács Ágnes egy olyan dekorációs bolt vezetője, ahol kirakatrendezést is vállalnak. Azt mondja, ennek nagy szerepe van a vevők meghódításában, hiszen ha már a kirakat megragadja a figyelmet, nő az esélye, hogy a nézelődő átlépi a küszöböt. A sikernek persze többféle tényezője van. Fontos, hogy a termékek és a ki-egészítők összhangba kerüljenek, ajánlatos elkerülni a zsúfoltságot. Ha kicsi a hely, akkor érdemesebb apró kiegészítőket használni, ha viszont nagy a tér, akkor komolyabb kompozícióban is lehet gondolkodni. A szellős elrendezés segíti az átláthatóságot, a kevesebb néha valóban több. Érdemes óvatosan bánni az akciós feliratokkal, nem kelt jó benyomást, ha ez kerül a középpontba. Az ünnepekben zöld, piros és arany színekkel találkozhatunk a leggyakrabban.
És néhány figyelmeztető apróság: ne álljanak meztelen próbababák az üvegtábla mögött, és a döglött legyek sem keltenek éppen jó benyomást.
A külsőségek mellett persze nem árthat némi lelki készülődés sem, nehogy éppen a lényeg vesszen el...
Ha a közvilágítás és a hangulat fokozásáról van szó, persze a belvárosi boltokra is lehet számítani. Sulák Rudolftól, a Belvárosi Kereskedők, Vendéglátók és Szolgáltatók Egyesületének elnökétől megtudtuk, az ünnepekre mikuláshintóval készülnek, amely december 6-a környékén kezd osonni a belvárosi utcákon, a gyerekek az elszavalt versek ellenében zsákbamacskaszerűen cédulát húzhatnak, s a megjelölt boltba betérve ajándékokat kapnak. Díszes kirakatokkal is számolnunk kell, Sulák Rudolf szerint az üzletek érdeke, hogy figyelemfelkeltőek legyenek. Elmondta, korábban a kirakatok a szakbizottság szervezésében versenghettek, de ez megszűnt. Szerinte kár érte, hiszen a megmérettetés színesítette a belvárosi képet, s minél kultúráltabb kirakatok berendezésére ösztönzött.
Meglátni, megállni, bemenni, vásárolni. A kirakatok olyan többfunkciós találmányoknak tűnnek, amelyek nemcsak a szemet gyönyörködtetik, de pénzköltésre is csábítanak. Az üzletek valószínűleg már a karácsonyi égőket próbálgatják, de más fortélyok is hadrendbe állíthatók. A belvárosban már megjelent néhány ünnepi kirakat a közeljövő hírnökeként. A díszítési láz persze nem csak önkéntes hangulatfokozás, hanem az üzlet része. Nem kell hozzá jóstehetség, hogy lássuk, a kirakatok november végén ünnepire váltanak, és januárig úgy maradnak.
Takács Ágnes egy olyan dekorációs bolt vezetője, ahol kirakatrendezést is vállalnak. Azt mondja, ennek nagy szerepe van a vevők meghódításában, hiszen ha már a kirakat megragadja a figyelmet, nő az esélye, hogy a nézelődő átlépi a küszöböt. A sikernek persze többféle tényezője van. Fontos, hogy a termékek és a ki-egészítők összhangba kerüljenek, ajánlatos elkerülni a zsúfoltságot. Ha kicsi a hely, akkor érdemesebb apró kiegészítőket használni, ha viszont nagy a tér, akkor komolyabb kompozícióban is lehet gondolkodni. A szellős elrendezés segíti az átláthatóságot, a kevesebb néha valóban több. Érdemes óvatosan bánni az akciós feliratokkal, nem kelt jó benyomást, ha ez kerül a középpontba. Az ünnepekben zöld, piros és arany színekkel találkozhatunk a leggyakrabban.
És néhány figyelmeztető apróság: ne álljanak meztelen próbababák az üvegtábla mögött, és a döglött legyek sem keltenek éppen jó benyomást.
A külsőségek mellett persze nem árthat némi lelki készülődés sem, nehogy éppen a lényeg vesszen el...
Meglátni, megállni, bemenni, vásárolni. A kirakatok olyan többfunkciós találmányoknak tűnnek, amelyek nemcsak a szemet gyönyörködtetik, de pénzköltésre is csábítanak. Az üzletek valószínűleg már a karácsonyi égőket próbálgatják, de más fortélyok is hadrendbe állíthatók. A belvárosban már megjelent néhány ünnepi kirakat a közeljövő hírnökeként. A díszítési láz persze nem csak önkéntes hangulatfokozás, hanem az üzlet része. Nem kell hozzá jóstehetség, hogy lássuk, a kirakatok november végén ünnepire váltanak, és januárig úgy maradnak.
Takács Ágnes egy olyan dekorációs bolt vezetője, ahol kirakatrendezést is vállalnak. Azt mondja, ennek nagy szerepe van a vevők meghódításában, hiszen ha már a kirakat megragadja a figyelmet, nő az esélye, hogy a nézelődő átlépi a küszöböt. A sikernek persze többféle tényezője van. Fontos, hogy a termékek és a ki-egészítők összhangba kerüljenek, ajánlatos elkerülni a zsúfoltságot. Ha kicsi a hely, akkor érdemesebb apró kiegészítőket használni, ha viszont nagy a tér, akkor komolyabb kompozícióban is lehet gondolkodni. A szellős elrendezés segíti az átláthatóságot, a kevesebb néha valóban több. Érdemes óvatosan bánni az akciós feliratokkal, nem kelt jó benyomást, ha ez kerül a középpontba. Az ünnepekben zöld, piros és arany színekkel találkozhatunk a leggyakrabban.
És néhány figyelmeztető apróság: ne álljanak meztelen próbababák az üvegtábla mögött, és a döglött legyek sem keltenek éppen jó benyomást.
A külsőségek mellett persze nem árthat némi lelki készülődés sem, nehogy éppen a lényeg vesszen el...
Meglátni, megállni, bemenni, vásárolni. A kirakatok olyan többfunkciós találmányoknak tűnnek, amelyek nemcsak a szemet gyönyörködtetik, de pénzköltésre is csábítanak. Az üzletek valószínűleg már a karácsonyi égőket próbálgatják, de más fortélyok is hadrendbe állíthatók. A belvárosban már megjelent néhány ünnepi kirakat a közeljövő hírnökeként. A díszítési láz persze nem csak önkéntes hangulatfokozás, hanem az üzlet része. Nem kell hozzá jóstehetség, hogy lássuk, a kirakatok november végén ünnepire váltanak, és januárig úgy maradnak.
Takács Ágnes egy olyan dekorációs bolt vezetője, ahol kirakatrendezést is vállalnak. Azt mondja, ennek nagy szerepe van a vevők meghódításában, hiszen ha már a kirakat megragadja a figyelmet, nő az esélye, hogy a nézelődő átlépi a küszöböt. A sikernek persze többféle tényezője van. Fontos, hogy a termékek és a ki-egészítők összhangba kerüljenek, ajánlatos elkerülni a zsúfoltságot. Ha kicsi a hely, akkor érdemesebb apró kiegészítőket használni, ha viszont nagy a tér, akkor komolyabb kompozícióban is lehet gondolkodni. A szellős elrendezés segíti az átláthatóságot, a kevesebb néha valóban több. Érdemes óvatosan bánni az akciós feliratokkal, nem kelt jó benyomást, ha ez kerül a középpontba. Az ünnepekben zöld, piros és arany színekkel találkozhatunk a leggyakrabban.
És néhány figyelmeztető apróság: ne álljanak meztelen próbababák az üvegtábla mögött, és a döglött legyek sem keltenek éppen jó benyomást.
A külsőségek mellett persze nem árthat némi lelki készülődés sem, nehogy éppen a lényeg vesszen el...
Takács Ágnes egy olyan dekorációs bolt vezetője, ahol kirakatrendezést is vállalnak. Azt mondja, ennek nagy szerepe van a vevők meghódításában, hiszen ha már a kirakat megragadja a figyelmet, nő az esélye, hogy a nézelődő átlépi a küszöböt. A sikernek persze többféle tényezője van. Fontos, hogy a termékek és a ki-egészítők összhangba kerüljenek, ajánlatos elkerülni a zsúfoltságot. Ha kicsi a hely, akkor érdemesebb apró kiegészítőket használni, ha viszont nagy a tér, akkor komolyabb kompozícióban is lehet gondolkodni. A szellős elrendezés segíti az átláthatóságot, a kevesebb néha valóban több. Érdemes óvatosan bánni az akciós feliratokkal, nem kelt jó benyomást, ha ez kerül a középpontba. Az ünnepekben zöld, piros és arany színekkel találkozhatunk a leggyakrabban.
És néhány figyelmeztető apróság: ne álljanak meztelen próbababák az üvegtábla mögött, és a döglött legyek sem keltenek éppen jó benyomást.
A külsőségek mellett persze nem árthat némi lelki készülődés sem, nehogy éppen a lényeg vesszen el...
Takács Ágnes egy olyan dekorációs bolt vezetője, ahol kirakatrendezést is vállalnak. Azt mondja, ennek nagy szerepe van a vevők meghódításában, hiszen ha már a kirakat megragadja a figyelmet, nő az esélye, hogy a nézelődő átlépi a küszöböt. A sikernek persze többféle tényezője van. Fontos, hogy a termékek és a ki-egészítők összhangba kerüljenek, ajánlatos elkerülni a zsúfoltságot. Ha kicsi a hely, akkor érdemesebb apró kiegészítőket használni, ha viszont nagy a tér, akkor komolyabb kompozícióban is lehet gondolkodni. A szellős elrendezés segíti az átláthatóságot, a kevesebb néha valóban több. Érdemes óvatosan bánni az akciós feliratokkal, nem kelt jó benyomást, ha ez kerül a középpontba. Az ünnepekben zöld, piros és arany színekkel találkozhatunk a leggyakrabban.
És néhány figyelmeztető apróság: ne álljanak meztelen próbababák az üvegtábla mögött, és a döglött legyek sem keltenek éppen jó benyomást.
A külsőségek mellett persze nem árthat némi lelki készülődés sem, nehogy éppen a lényeg vesszen el...
És néhány figyelmeztető apróság: ne álljanak meztelen próbababák az üvegtábla mögött, és a döglött legyek sem keltenek éppen jó benyomást.
A külsőségek mellett persze nem árthat némi lelki készülődés sem, nehogy éppen a lényeg vesszen el...
És néhány figyelmeztető apróság: ne álljanak meztelen próbababák az üvegtábla mögött, és a döglött legyek sem keltenek éppen jó benyomást.
A külsőségek mellett persze nem árthat némi lelki készülődés sem, nehogy éppen a lényeg vesszen el...
A külsőségek mellett persze nem árthat némi lelki készülődés sem, nehogy éppen a lényeg vesszen el...
A külsőségek mellett persze nem árthat némi lelki készülődés sem, nehogy éppen a lényeg vesszen el...