Székesfehérvár

2006.08.23. 02:28

Bezárt kapuk a menekülők előtt

Székesfehérvár (tt) - Politikai, vagy szakmai felelősség? Esetleg egyik sem?, teszi fel a kérdést az augusztus 20-i események kapcsán Mózes Miklós biztonság- és védelempolitikai szakértő.

Mórocz Zsolt

Intenék mindenkit attól, hogy az esetből politikai, netán biztonságpolitikai kérdést kreáljon, mindenekelőtt az egyébként is népszerűtlen kormánnyal és a Főpolgármesteri Hivatallal szembeni bizalmatlanság szítása céljából. Mert nem az. Az ilyen megnyilatkozások nem csak ízléstelenek, de oktondiak is.

A történtek szerinte egy sor szakmai kérdést felvetnek.

- Alapos elemzést érdemel, hogy a kritikus időszakban mely országos és helyi szervezet hogyan reagált. Uralta a helyzetet, vagy csak asszisztált, esetleg bűnösen tehetetlenkedett. A másfél milliósra becsült tömeg a tőle elvárható módon viselkedett. Fejveszetten menekült, de a zömnek nem volt hová. Nagy részük helyismerettel nem rendelkező vidéki volt. Vizsgálatot, szankciót érdemelnének azok a szállodák, éttermek, amelyek bezárták kapuikat a menekülők előtt.

A kancelláriaminiszter megnevezett öt főt, akik megszakíthatták volna a tűzijátékot. Köztük saját beosztottjait, a főpolgármestert, és a rendező cég vezetőjét. Mózes szerint felesleges volna az ő nyakukba varrni a felelősséget, hiszen a látványosság megszüntetése nem befolyásolta volna az eseményeket.

- A rendőrségnek a legoptimálisabb körülmények esetén is legalább három óra kellett volna ahhoz, hogy a tömeget szétterelje. A hagyományos értelemben vett tömegoszlatás ebben az esetben szóba sem jöhetett! Aki ismeri a helyszínt, és a közlekedési edények törvényét, felteheti a kérdést: igen ám, de hová? Sok bírálat éri az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóságot. Részben jogosan. A katasztrófavédelem rendelkezik mindazon országos és helyi szervezetekkel, erőkkel és eszközökkel, melyek arra hivatottak, hogy ilyenkor minimalizálják a veszteségeket és károkat, s képesek legyenek a következmények felszámolásának azonnali megkezdésére.

A szakértő szerint kérdés, hogy a központi és helyi szinteken gyártott látványos tervekből mi valósítható meg a gyakorlatban? Vasárnap nem vizsgáztak jelesre a tervek.

- A Fővárosi Központi Rendeltetésű Mentő Szervezetnek főszerepet kellett volna játszania, de nyugalmi időszakban csak parancsnoki törzse működik néhány fővel. A szakrészlegek erői, eszközei, felkészült szakemberei a főváros különböző cégeinél, intézményeiben vannak, s nem a katasztrófavédelmi szolgálatoknál tevékenykednek. Az azonnali reagálásról szó sem lehetett. Ezt figyelembe kell venni a jövőben, mivel természeti csapásokkal egyre gyakrabban számolnunk kell.

A kormány jelezte, hogy jogszabályt alkothatnak a nagy tömegű rendezvények teljes körű biztosításáról.

- Ha ígéretét beváltja, egy törvénnyel több lesz, de a teljes körű biztosítás álom - reagált Mózes. - Elég lenne betartani a rendeletet, amely előírja, hogy az ezerfősnél nagyobb eseményeken milyen rendvédelmi, egészségügyi, katasztrófavédelmi és egyéb szerveknek milyen erővel, eszközzel kell jelen lenniük.

Székesfehérvár (tt) - Politikai, vagy szakmai felelősség? Esetleg egyik sem?, teszi fel a kérdést az augusztus 20-i események kapcsán Mózes Miklós biztonság- és védelempolitikai szakértő.

A történtek szerinte egy sor szakmai kérdést felvetnek.

- Alapos elemzést érdemel, hogy a kritikus időszakban mely országos és helyi szervezet hogyan reagált. Uralta a helyzetet, vagy csak asszisztált, esetleg bűnösen tehetetlenkedett. A másfél milliósra becsült tömeg a tőle elvárható módon viselkedett. Fejveszetten menekült, de a zömnek nem volt hová. Nagy részük helyismerettel nem rendelkező vidéki volt. Vizsgálatot, szankciót érdemelnének azok a szállodák, éttermek, amelyek bezárták kapuikat a menekülők előtt.

A kancelláriaminiszter megnevezett öt főt, akik megszakíthatták volna a tűzijátékot. Köztük saját beosztottjait, a főpolgármestert, és a rendező cég vezetőjét. Mózes szerint felesleges volna az ő nyakukba varrni a felelősséget, hiszen a látványosság megszüntetése nem befolyásolta volna az eseményeket.

- A rendőrségnek a legoptimálisabb körülmények esetén is legalább három óra kellett volna ahhoz, hogy a tömeget szétterelje. A hagyományos értelemben vett tömegoszlatás ebben az esetben szóba sem jöhetett! Aki ismeri a helyszínt, és a közlekedési edények törvényét, felteheti a kérdést: igen ám, de hová? Sok bírálat éri az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóságot. Részben jogosan. A katasztrófavédelem rendelkezik mindazon országos és helyi szervezetekkel, erőkkel és eszközökkel, melyek arra hivatottak, hogy ilyenkor minimalizálják a veszteségeket és károkat, s képesek legyenek a következmények felszámolásának azonnali megkezdésére.

A szakértő szerint kérdés, hogy a központi és helyi szinteken gyártott látványos tervekből mi valósítható meg a gyakorlatban? Vasárnap nem vizsgáztak jelesre a tervek.

- A Fővárosi Központi Rendeltetésű Mentő Szervezetnek főszerepet kellett volna játszania, de nyugalmi időszakban csak parancsnoki törzse működik néhány fővel. A szakrészlegek erői, eszközei, felkészült szakemberei a főváros különböző cégeinél, intézményeiben vannak, s nem a katasztrófavédelmi szolgálatoknál tevékenykednek. Az azonnali reagálásról szó sem lehetett. Ezt figyelembe kell venni a jövőben, mivel természeti csapásokkal egyre gyakrabban számolnunk kell.

A kormány jelezte, hogy jogszabályt alkothatnak a nagy tömegű rendezvények teljes körű biztosításáról.

- Ha ígéretét beváltja, egy törvénnyel több lesz, de a teljes körű biztosítás álom - reagált Mózes. - Elég lenne betartani a rendeletet, amely előírja, hogy az ezerfősnél nagyobb eseményeken milyen rendvédelmi, egészségügyi, katasztrófavédelmi és egyéb szerveknek milyen erővel, eszközzel kell jelen lenniük.

Székesfehérvár (tt) - Politikai, vagy szakmai felelősség? Esetleg egyik sem?, teszi fel a kérdést az augusztus 20-i események kapcsán Mózes Miklós biztonság- és védelempolitikai szakértő.

A történtek szerinte egy sor szakmai kérdést felvetnek.

- Alapos elemzést érdemel, hogy a kritikus időszakban mely országos és helyi szervezet hogyan reagált. Uralta a helyzetet, vagy csak asszisztált, esetleg bűnösen tehetetlenkedett. A másfél milliósra becsült tömeg a tőle elvárható módon viselkedett. Fejveszetten menekült, de a zömnek nem volt hová. Nagy részük helyismerettel nem rendelkező vidéki volt. Vizsgálatot, szankciót érdemelnének azok a szállodák, éttermek, amelyek bezárták kapuikat a menekülők előtt.

A kancelláriaminiszter megnevezett öt főt, akik megszakíthatták volna a tűzijátékot. Köztük saját beosztottjait, a főpolgármestert, és a rendező cég vezetőjét. Mózes szerint felesleges volna az ő nyakukba varrni a felelősséget, hiszen a látványosság megszüntetése nem befolyásolta volna az eseményeket.

- A rendőrségnek a legoptimálisabb körülmények esetén is legalább három óra kellett volna ahhoz, hogy a tömeget szétterelje. A hagyományos értelemben vett tömegoszlatás ebben az esetben szóba sem jöhetett! Aki ismeri a helyszínt, és a közlekedési edények törvényét, felteheti a kérdést: igen ám, de hová? Sok bírálat éri az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóságot. Részben jogosan. A katasztrófavédelem rendelkezik mindazon országos és helyi szervezetekkel, erőkkel és eszközökkel, melyek arra hivatottak, hogy ilyenkor minimalizálják a veszteségeket és károkat, s képesek legyenek a következmények felszámolásának azonnali megkezdésére.

A szakértő szerint kérdés, hogy a központi és helyi szinteken gyártott látványos tervekből mi valósítható meg a gyakorlatban? Vasárnap nem vizsgáztak jelesre a tervek.

- A Fővárosi Központi Rendeltetésű Mentő Szervezetnek főszerepet kellett volna játszania, de nyugalmi időszakban csak parancsnoki törzse működik néhány fővel. A szakrészlegek erői, eszközei, felkészült szakemberei a főváros különböző cégeinél, intézményeiben vannak, s nem a katasztrófavédelmi szolgálatoknál tevékenykednek. Az azonnali reagálásról szó sem lehetett. Ezt figyelembe kell venni a jövőben, mivel természeti csapásokkal egyre gyakrabban számolnunk kell.

A kormány jelezte, hogy jogszabályt alkothatnak a nagy tömegű rendezvények teljes körű biztosításáról.

- Ha ígéretét beváltja, egy törvénnyel több lesz, de a teljes körű biztosítás álom - reagált Mózes. - Elég lenne betartani a rendeletet, amely előírja, hogy az ezerfősnél nagyobb eseményeken milyen rendvédelmi, egészségügyi, katasztrófavédelmi és egyéb szerveknek milyen erővel, eszközzel kell jelen lenniük.

Székesfehérvár (tt) - Politikai, vagy szakmai felelősség? Esetleg egyik sem?, teszi fel a kérdést az augusztus 20-i események kapcsán Mózes Miklós biztonság- és védelempolitikai szakértő.

- Alapos elemzést érdemel, hogy a kritikus időszakban mely országos és helyi szervezet hogyan reagált. Uralta a helyzetet, vagy csak asszisztált, esetleg bűnösen tehetetlenkedett. A másfél milliósra becsült tömeg a tőle elvárható módon viselkedett. Fejveszetten menekült, de a zömnek nem volt hová. Nagy részük helyismerettel nem rendelkező vidéki volt. Vizsgálatot, szankciót érdemelnének azok a szállodák, éttermek, amelyek bezárták kapuikat a menekülők előtt.

A kancelláriaminiszter megnevezett öt főt, akik megszakíthatták volna a tűzijátékot. Köztük saját beosztottjait, a főpolgármestert, és a rendező cég vezetőjét. Mózes szerint felesleges volna az ő nyakukba varrni a felelősséget, hiszen a látványosság megszüntetése nem befolyásolta volna az eseményeket.

- A rendőrségnek a legoptimálisabb körülmények esetén is legalább három óra kellett volna ahhoz, hogy a tömeget szétterelje. A hagyományos értelemben vett tömegoszlatás ebben az esetben szóba sem jöhetett! Aki ismeri a helyszínt, és a közlekedési edények törvényét, felteheti a kérdést: igen ám, de hová? Sok bírálat éri az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóságot. Részben jogosan. A katasztrófavédelem rendelkezik mindazon országos és helyi szervezetekkel, erőkkel és eszközökkel, melyek arra hivatottak, hogy ilyenkor minimalizálják a veszteségeket és károkat, s képesek legyenek a következmények felszámolásának azonnali megkezdésére.

A szakértő szerint kérdés, hogy a központi és helyi szinteken gyártott látványos tervekből mi valósítható meg a gyakorlatban? Vasárnap nem vizsgáztak jelesre a tervek.

- A Fővárosi Központi Rendeltetésű Mentő Szervezetnek főszerepet kellett volna játszania, de nyugalmi időszakban csak parancsnoki törzse működik néhány fővel. A szakrészlegek erői, eszközei, felkészült szakemberei a főváros különböző cégeinél, intézményeiben vannak, s nem a katasztrófavédelmi szolgálatoknál tevékenykednek. Az azonnali reagálásról szó sem lehetett. Ezt figyelembe kell venni a jövőben, mivel természeti csapásokkal egyre gyakrabban számolnunk kell.

A kormány jelezte, hogy jogszabályt alkothatnak a nagy tömegű rendezvények teljes körű biztosításáról.

- Ha ígéretét beváltja, egy törvénnyel több lesz, de a teljes körű biztosítás álom - reagált Mózes. - Elég lenne betartani a rendeletet, amely előírja, hogy az ezerfősnél nagyobb eseményeken milyen rendvédelmi, egészségügyi, katasztrófavédelmi és egyéb szerveknek milyen erővel, eszközzel kell jelen lenniük.

Székesfehérvár (tt) - Politikai, vagy szakmai felelősség? Esetleg egyik sem?, teszi fel a kérdést az augusztus 20-i események kapcsán Mózes Miklós biztonság- és védelempolitikai szakértő.

- Alapos elemzést érdemel, hogy a kritikus időszakban mely országos és helyi szervezet hogyan reagált. Uralta a helyzetet, vagy csak asszisztált, esetleg bűnösen tehetetlenkedett. A másfél milliósra becsült tömeg a tőle elvárható módon viselkedett. Fejveszetten menekült, de a zömnek nem volt hová. Nagy részük helyismerettel nem rendelkező vidéki volt. Vizsgálatot, szankciót érdemelnének azok a szállodák, éttermek, amelyek bezárták kapuikat a menekülők előtt.

A kancelláriaminiszter megnevezett öt főt, akik megszakíthatták volna a tűzijátékot. Köztük saját beosztottjait, a főpolgármestert, és a rendező cég vezetőjét. Mózes szerint felesleges volna az ő nyakukba varrni a felelősséget, hiszen a látványosság megszüntetése nem befolyásolta volna az eseményeket.

- A rendőrségnek a legoptimálisabb körülmények esetén is legalább három óra kellett volna ahhoz, hogy a tömeget szétterelje. A hagyományos értelemben vett tömegoszlatás ebben az esetben szóba sem jöhetett! Aki ismeri a helyszínt, és a közlekedési edények törvényét, felteheti a kérdést: igen ám, de hová? Sok bírálat éri az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóságot. Részben jogosan. A katasztrófavédelem rendelkezik mindazon országos és helyi szervezetekkel, erőkkel és eszközökkel, melyek arra hivatottak, hogy ilyenkor minimalizálják a veszteségeket és károkat, s képesek legyenek a következmények felszámolásának azonnali megkezdésére.

A szakértő szerint kérdés, hogy a központi és helyi szinteken gyártott látványos tervekből mi valósítható meg a gyakorlatban? Vasárnap nem vizsgáztak jelesre a tervek.

- A Fővárosi Központi Rendeltetésű Mentő Szervezetnek főszerepet kellett volna játszania, de nyugalmi időszakban csak parancsnoki törzse működik néhány fővel. A szakrészlegek erői, eszközei, felkészült szakemberei a főváros különböző cégeinél, intézményeiben vannak, s nem a katasztrófavédelmi szolgálatoknál tevékenykednek. Az azonnali reagálásról szó sem lehetett. Ezt figyelembe kell venni a jövőben, mivel természeti csapásokkal egyre gyakrabban számolnunk kell.

A kormány jelezte, hogy jogszabályt alkothatnak a nagy tömegű rendezvények teljes körű biztosításáról.

- Ha ígéretét beváltja, egy törvénnyel több lesz, de a teljes körű biztosítás álom - reagált Mózes. - Elég lenne betartani a rendeletet, amely előírja, hogy az ezerfősnél nagyobb eseményeken milyen rendvédelmi, egészségügyi, katasztrófavédelmi és egyéb szerveknek milyen erővel, eszközzel kell jelen lenniük.

Székesfehérvár (tt) - Politikai, vagy szakmai felelősség? Esetleg egyik sem?, teszi fel a kérdést az augusztus 20-i események kapcsán Mózes Miklós biztonság- és védelempolitikai szakértő.

A kancelláriaminiszter megnevezett öt főt, akik megszakíthatták volna a tűzijátékot. Köztük saját beosztottjait, a főpolgármestert, és a rendező cég vezetőjét. Mózes szerint felesleges volna az ő nyakukba varrni a felelősséget, hiszen a látványosság megszüntetése nem befolyásolta volna az eseményeket.

- A rendőrségnek a legoptimálisabb körülmények esetén is legalább három óra kellett volna ahhoz, hogy a tömeget szétterelje. A hagyományos értelemben vett tömegoszlatás ebben az esetben szóba sem jöhetett! Aki ismeri a helyszínt, és a közlekedési edények törvényét, felteheti a kérdést: igen ám, de hová? Sok bírálat éri az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóságot. Részben jogosan. A katasztrófavédelem rendelkezik mindazon országos és helyi szervezetekkel, erőkkel és eszközökkel, melyek arra hivatottak, hogy ilyenkor minimalizálják a veszteségeket és károkat, s képesek legyenek a következmények felszámolásának azonnali megkezdésére.

A szakértő szerint kérdés, hogy a központi és helyi szinteken gyártott látványos tervekből mi valósítható meg a gyakorlatban? Vasárnap nem vizsgáztak jelesre a tervek.

- A Fővárosi Központi Rendeltetésű Mentő Szervezetnek főszerepet kellett volna játszania, de nyugalmi időszakban csak parancsnoki törzse működik néhány fővel. A szakrészlegek erői, eszközei, felkészült szakemberei a főváros különböző cégeinél, intézményeiben vannak, s nem a katasztrófavédelmi szolgálatoknál tevékenykednek. Az azonnali reagálásról szó sem lehetett. Ezt figyelembe kell venni a jövőben, mivel természeti csapásokkal egyre gyakrabban számolnunk kell.

A kormány jelezte, hogy jogszabályt alkothatnak a nagy tömegű rendezvények teljes körű biztosításáról.

- Ha ígéretét beváltja, egy törvénnyel több lesz, de a teljes körű biztosítás álom - reagált Mózes. - Elég lenne betartani a rendeletet, amely előírja, hogy az ezerfősnél nagyobb eseményeken milyen rendvédelmi, egészségügyi, katasztrófavédelmi és egyéb szerveknek milyen erővel, eszközzel kell jelen lenniük.

Székesfehérvár (tt) - Politikai, vagy szakmai felelősség? Esetleg egyik sem?, teszi fel a kérdést az augusztus 20-i események kapcsán Mózes Miklós biztonság- és védelempolitikai szakértő.

A kancelláriaminiszter megnevezett öt főt, akik megszakíthatták volna a tűzijátékot. Köztük saját beosztottjait, a főpolgármestert, és a rendező cég vezetőjét. Mózes szerint felesleges volna az ő nyakukba varrni a felelősséget, hiszen a látványosság megszüntetése nem befolyásolta volna az eseményeket.

- A rendőrségnek a legoptimálisabb körülmények esetén is legalább három óra kellett volna ahhoz, hogy a tömeget szétterelje. A hagyományos értelemben vett tömegoszlatás ebben az esetben szóba sem jöhetett! Aki ismeri a helyszínt, és a közlekedési edények törvényét, felteheti a kérdést: igen ám, de hová? Sok bírálat éri az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóságot. Részben jogosan. A katasztrófavédelem rendelkezik mindazon országos és helyi szervezetekkel, erőkkel és eszközökkel, melyek arra hivatottak, hogy ilyenkor minimalizálják a veszteségeket és károkat, s képesek legyenek a következmények felszámolásának azonnali megkezdésére.

A szakértő szerint kérdés, hogy a központi és helyi szinteken gyártott látványos tervekből mi valósítható meg a gyakorlatban? Vasárnap nem vizsgáztak jelesre a tervek.

- A Fővárosi Központi Rendeltetésű Mentő Szervezetnek főszerepet kellett volna játszania, de nyugalmi időszakban csak parancsnoki törzse működik néhány fővel. A szakrészlegek erői, eszközei, felkészült szakemberei a főváros különböző cégeinél, intézményeiben vannak, s nem a katasztrófavédelmi szolgálatoknál tevékenykednek. Az azonnali reagálásról szó sem lehetett. Ezt figyelembe kell venni a jövőben, mivel természeti csapásokkal egyre gyakrabban számolnunk kell.

A kormány jelezte, hogy jogszabályt alkothatnak a nagy tömegű rendezvények teljes körű biztosításáról.

- Ha ígéretét beváltja, egy törvénnyel több lesz, de a teljes körű biztosítás álom - reagált Mózes. - Elég lenne betartani a rendeletet, amely előírja, hogy az ezerfősnél nagyobb eseményeken milyen rendvédelmi, egészségügyi, katasztrófavédelmi és egyéb szerveknek milyen erővel, eszközzel kell jelen lenniük.

Székesfehérvár (tt) - Politikai, vagy szakmai felelősség? Esetleg egyik sem?, teszi fel a kérdést az augusztus 20-i események kapcsán Mózes Miklós biztonság- és védelempolitikai szakértő.

- A rendőrségnek a legoptimálisabb körülmények esetén is legalább három óra kellett volna ahhoz, hogy a tömeget szétterelje. A hagyományos értelemben vett tömegoszlatás ebben az esetben szóba sem jöhetett! Aki ismeri a helyszínt, és a közlekedési edények törvényét, felteheti a kérdést: igen ám, de hová? Sok bírálat éri az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóságot. Részben jogosan. A katasztrófavédelem rendelkezik mindazon országos és helyi szervezetekkel, erőkkel és eszközökkel, melyek arra hivatottak, hogy ilyenkor minimalizálják a veszteségeket és károkat, s képesek legyenek a következmények felszámolásának azonnali megkezdésére.

A szakértő szerint kérdés, hogy a központi és helyi szinteken gyártott látványos tervekből mi valósítható meg a gyakorlatban? Vasárnap nem vizsgáztak jelesre a tervek.

- A Fővárosi Központi Rendeltetésű Mentő Szervezetnek főszerepet kellett volna játszania, de nyugalmi időszakban csak parancsnoki törzse működik néhány fővel. A szakrészlegek erői, eszközei, felkészült szakemberei a főváros különböző cégeinél, intézményeiben vannak, s nem a katasztrófavédelmi szolgálatoknál tevékenykednek. Az azonnali reagálásról szó sem lehetett. Ezt figyelembe kell venni a jövőben, mivel természeti csapásokkal egyre gyakrabban számolnunk kell.

A kormány jelezte, hogy jogszabályt alkothatnak a nagy tömegű rendezvények teljes körű biztosításáról.

- Ha ígéretét beváltja, egy törvénnyel több lesz, de a teljes körű biztosítás álom - reagált Mózes. - Elég lenne betartani a rendeletet, amely előírja, hogy az ezerfősnél nagyobb eseményeken milyen rendvédelmi, egészségügyi, katasztrófavédelmi és egyéb szerveknek milyen erővel, eszközzel kell jelen lenniük.

Székesfehérvár (tt) - Politikai, vagy szakmai felelősség? Esetleg egyik sem?, teszi fel a kérdést az augusztus 20-i események kapcsán Mózes Miklós biztonság- és védelempolitikai szakértő.

- A rendőrségnek a legoptimálisabb körülmények esetén is legalább három óra kellett volna ahhoz, hogy a tömeget szétterelje. A hagyományos értelemben vett tömegoszlatás ebben az esetben szóba sem jöhetett! Aki ismeri a helyszínt, és a közlekedési edények törvényét, felteheti a kérdést: igen ám, de hová? Sok bírálat éri az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóságot. Részben jogosan. A katasztrófavédelem rendelkezik mindazon országos és helyi szervezetekkel, erőkkel és eszközökkel, melyek arra hivatottak, hogy ilyenkor minimalizálják a veszteségeket és károkat, s képesek legyenek a következmények felszámolásának azonnali megkezdésére.

A szakértő szerint kérdés, hogy a központi és helyi szinteken gyártott látványos tervekből mi valósítható meg a gyakorlatban? Vasárnap nem vizsgáztak jelesre a tervek.

- A Fővárosi Központi Rendeltetésű Mentő Szervezetnek főszerepet kellett volna játszania, de nyugalmi időszakban csak parancsnoki törzse működik néhány fővel. A szakrészlegek erői, eszközei, felkészült szakemberei a főváros különböző cégeinél, intézményeiben vannak, s nem a katasztrófavédelmi szolgálatoknál tevékenykednek. Az azonnali reagálásról szó sem lehetett. Ezt figyelembe kell venni a jövőben, mivel természeti csapásokkal egyre gyakrabban számolnunk kell.

A kormány jelezte, hogy jogszabályt alkothatnak a nagy tömegű rendezvények teljes körű biztosításáról.

- Ha ígéretét beváltja, egy törvénnyel több lesz, de a teljes körű biztosítás álom - reagált Mózes. - Elég lenne betartani a rendeletet, amely előírja, hogy az ezerfősnél nagyobb eseményeken milyen rendvédelmi, egészségügyi, katasztrófavédelmi és egyéb szerveknek milyen erővel, eszközzel kell jelen lenniük.

Székesfehérvár (tt) - Politikai, vagy szakmai felelősség? Esetleg egyik sem?, teszi fel a kérdést az augusztus 20-i események kapcsán Mózes Miklós biztonság- és védelempolitikai szakértő.

A szakértő szerint kérdés, hogy a központi és helyi szinteken gyártott látványos tervekből mi valósítható meg a gyakorlatban? Vasárnap nem vizsgáztak jelesre a tervek.

- A Fővárosi Központi Rendeltetésű Mentő Szervezetnek főszerepet kellett volna játszania, de nyugalmi időszakban csak parancsnoki törzse működik néhány fővel. A szakrészlegek erői, eszközei, felkészült szakemberei a főváros különböző cégeinél, intézményeiben vannak, s nem a katasztrófavédelmi szolgálatoknál tevékenykednek. Az azonnali reagálásról szó sem lehetett. Ezt figyelembe kell venni a jövőben, mivel természeti csapásokkal egyre gyakrabban számolnunk kell.

A kormány jelezte, hogy jogszabályt alkothatnak a nagy tömegű rendezvények teljes körű biztosításáról.

- Ha ígéretét beváltja, egy törvénnyel több lesz, de a teljes körű biztosítás álom - reagált Mózes. - Elég lenne betartani a rendeletet, amely előírja, hogy az ezerfősnél nagyobb eseményeken milyen rendvédelmi, egészségügyi, katasztrófavédelmi és egyéb szerveknek milyen erővel, eszközzel kell jelen lenniük.

Székesfehérvár (tt) - Politikai, vagy szakmai felelősség? Esetleg egyik sem?, teszi fel a kérdést az augusztus 20-i események kapcsán Mózes Miklós biztonság- és védelempolitikai szakértő.

A szakértő szerint kérdés, hogy a központi és helyi szinteken gyártott látványos tervekből mi valósítható meg a gyakorlatban? Vasárnap nem vizsgáztak jelesre a tervek.

- A Fővárosi Központi Rendeltetésű Mentő Szervezetnek főszerepet kellett volna játszania, de nyugalmi időszakban csak parancsnoki törzse működik néhány fővel. A szakrészlegek erői, eszközei, felkészült szakemberei a főváros különböző cégeinél, intézményeiben vannak, s nem a katasztrófavédelmi szolgálatoknál tevékenykednek. Az azonnali reagálásról szó sem lehetett. Ezt figyelembe kell venni a jövőben, mivel természeti csapásokkal egyre gyakrabban számolnunk kell.

A kormány jelezte, hogy jogszabályt alkothatnak a nagy tömegű rendezvények teljes körű biztosításáról.

- Ha ígéretét beváltja, egy törvénnyel több lesz, de a teljes körű biztosítás álom - reagált Mózes. - Elég lenne betartani a rendeletet, amely előírja, hogy az ezerfősnél nagyobb eseményeken milyen rendvédelmi, egészségügyi, katasztrófavédelmi és egyéb szerveknek milyen erővel, eszközzel kell jelen lenniük.

Székesfehérvár (tt) - Politikai, vagy szakmai felelősség? Esetleg egyik sem?, teszi fel a kérdést az augusztus 20-i események kapcsán Mózes Miklós biztonság- és védelempolitikai szakértő.

- A Fővárosi Központi Rendeltetésű Mentő Szervezetnek főszerepet kellett volna játszania, de nyugalmi időszakban csak parancsnoki törzse működik néhány fővel. A szakrészlegek erői, eszközei, felkészült szakemberei a főváros különböző cégeinél, intézményeiben vannak, s nem a katasztrófavédelmi szolgálatoknál tevékenykednek. Az azonnali reagálásról szó sem lehetett. Ezt figyelembe kell venni a jövőben, mivel természeti csapásokkal egyre gyakrabban számolnunk kell.

A kormány jelezte, hogy jogszabályt alkothatnak a nagy tömegű rendezvények teljes körű biztosításáról.

- Ha ígéretét beváltja, egy törvénnyel több lesz, de a teljes körű biztosítás álom - reagált Mózes. - Elég lenne betartani a rendeletet, amely előírja, hogy az ezerfősnél nagyobb eseményeken milyen rendvédelmi, egészségügyi, katasztrófavédelmi és egyéb szerveknek milyen erővel, eszközzel kell jelen lenniük.

Székesfehérvár (tt) - Politikai, vagy szakmai felelősség? Esetleg egyik sem?, teszi fel a kérdést az augusztus 20-i események kapcsán Mózes Miklós biztonság- és védelempolitikai szakértő.

- A Fővárosi Központi Rendeltetésű Mentő Szervezetnek főszerepet kellett volna játszania, de nyugalmi időszakban csak parancsnoki törzse működik néhány fővel. A szakrészlegek erői, eszközei, felkészült szakemberei a főváros különböző cégeinél, intézményeiben vannak, s nem a katasztrófavédelmi szolgálatoknál tevékenykednek. Az azonnali reagálásról szó sem lehetett. Ezt figyelembe kell venni a jövőben, mivel természeti csapásokkal egyre gyakrabban számolnunk kell.

A kormány jelezte, hogy jogszabályt alkothatnak a nagy tömegű rendezvények teljes körű biztosításáról.

- Ha ígéretét beváltja, egy törvénnyel több lesz, de a teljes körű biztosítás álom - reagált Mózes. - Elég lenne betartani a rendeletet, amely előírja, hogy az ezerfősnél nagyobb eseményeken milyen rendvédelmi, egészségügyi, katasztrófavédelmi és egyéb szerveknek milyen erővel, eszközzel kell jelen lenniük.

Székesfehérvár (tt) - Politikai, vagy szakmai felelősség? Esetleg egyik sem?, teszi fel a kérdést az augusztus 20-i események kapcsán Mózes Miklós biztonság- és védelempolitikai szakértő.

A kormány jelezte, hogy jogszabályt alkothatnak a nagy tömegű rendezvények teljes körű biztosításáról.

- Ha ígéretét beváltja, egy törvénnyel több lesz, de a teljes körű biztosítás álom - reagált Mózes. - Elég lenne betartani a rendeletet, amely előírja, hogy az ezerfősnél nagyobb eseményeken milyen rendvédelmi, egészségügyi, katasztrófavédelmi és egyéb szerveknek milyen erővel, eszközzel kell jelen lenniük.

Székesfehérvár (tt) - Politikai, vagy szakmai felelősség? Esetleg egyik sem?, teszi fel a kérdést az augusztus 20-i események kapcsán Mózes Miklós biztonság- és védelempolitikai szakértő.

A kormány jelezte, hogy jogszabályt alkothatnak a nagy tömegű rendezvények teljes körű biztosításáról.

- Ha ígéretét beváltja, egy törvénnyel több lesz, de a teljes körű biztosítás álom - reagált Mózes. - Elég lenne betartani a rendeletet, amely előírja, hogy az ezerfősnél nagyobb eseményeken milyen rendvédelmi, egészségügyi, katasztrófavédelmi és egyéb szerveknek milyen erővel, eszközzel kell jelen lenniük.

Székesfehérvár (tt) - Politikai, vagy szakmai felelősség? Esetleg egyik sem?, teszi fel a kérdést az augusztus 20-i események kapcsán Mózes Miklós biztonság- és védelempolitikai szakértő.

- Ha ígéretét beváltja, egy törvénnyel több lesz, de a teljes körű biztosítás álom - reagált Mózes. - Elég lenne betartani a rendeletet, amely előírja, hogy az ezerfősnél nagyobb eseményeken milyen rendvédelmi, egészségügyi, katasztrófavédelmi és egyéb szerveknek milyen erővel, eszközzel kell jelen lenniük.

Székesfehérvár (tt) - Politikai, vagy szakmai felelősség? Esetleg egyik sem?, teszi fel a kérdést az augusztus 20-i események kapcsán Mózes Miklós biztonság- és védelempolitikai szakértő.

- Ha ígéretét beváltja, egy törvénnyel több lesz, de a teljes körű biztosítás álom - reagált Mózes. - Elég lenne betartani a rendeletet, amely előírja, hogy az ezerfősnél nagyobb eseményeken milyen rendvédelmi, egészségügyi, katasztrófavédelmi és egyéb szerveknek milyen erővel, eszközzel kell jelen lenniük.

Székesfehérvár (tt) - Politikai, vagy szakmai felelősség? Esetleg egyik sem?, teszi fel a kérdést az augusztus 20-i események kapcsán Mózes Miklós biztonság- és védelempolitikai szakértő.

Székesfehérvár (tt) - Politikai, vagy szakmai felelősség? Esetleg egyik sem?, teszi fel a kérdést az augusztus 20-i események kapcsán Mózes Miklós biztonság- és védelempolitikai szakértő.

Székesfehérvár (tt) - Politikai, vagy szakmai felelősség? Esetleg egyik sem?, teszi fel a kérdést az augusztus 20-i események kapcsán Mózes Miklós biztonság- és védelempolitikai szakértő.

Székesfehérvár (tt) - Politikai, vagy szakmai felelősség? Esetleg egyik sem?, teszi fel a kérdést az augusztus 20-i események kapcsán Mózes Miklós biztonság- és védelempolitikai szakértő.

Székesfehérvár (tt) - Politikai, vagy szakmai felelősség? Esetleg egyik sem?, teszi fel a kérdést az augusztus 20-i események kapcsán Mózes Miklós biztonság- és védelempolitikai szakértő.

Székesfehérvár (tt) - Politikai, vagy szakmai felelősség? Esetleg egyik sem?, teszi fel a kérdést az augusztus 20-i események kapcsán Mózes Miklós biztonság- és védelempolitikai szakértő.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!