Hirdetés

2023.03.08. 23:00

Nemzetközi elismerést kapott a Gorenje

Nemzetközi fenntarthatósági minősítést, EcoVadis ezüstérmet kapott a Gorenje. A vállalat több mint harmincéves múltra tekint vissza a környezetvédelmi aktivitások területén, amit az elmúlt években társadalmi felelősségvállalási és etikai törekvések követtek. A Gorenje stratégiájának fontos elemei többek között a megújuló energia alkalmazása, a termékek tartósságának növelése és a munkavállalók testi-lelki jólétének biztosítása.

PR

Az elnyert EcoVadis ezüstéremmel a Gorenje a világ legzöldebb vállalatai közé került. A háztartásigép-gyártó és az anyavállalata, a Hisense Europe stratégiája öt kulcsfontosságú területre összpontosít: a környezetvédelem, a fenntartható termékek és ellátási láncok kialakítása, a társadalmi felelősségvállalás, valamint az új, fenntartható üzleti modellek bevezetése.

A nemzetközi fenntarthatósági minősítés, az EcoVadis ezüstérme
Fotó: hu.gorenje.com

Optimalizált energiafogyasztás

A törekvések fontos eleme az energiafogyasztás csökkentése, amely mind az irodai munkavégzés, mind a háztartási gépek előállítása és szállítása során megjelenik. A vállalat megújuló energiaforrásokat, napelemeket is alkalmaz az áramelőállításhoz, amelyet rendszeresen optimalizál, hogy csökkenjen az ökolábnyoma.

A Gorenje hazai környezetvédelmi aktivitásainak is köszönhetően az anyavállalat nagy előrelépéseket tett az elmúlt öt évben Európában, ugyanis a vízfogyasztást 38 százalékkal, az áramfogyasztást pedig 24 százalékkal csökkentette.

Fenntartható előállítás és termékek

A Gorenje a termékgyártás minden szakaszában törekszik a fenntarthatóságra. A vállalat mosogatógépeinek fejlesztése, tervezése és gyártása során például az iparág vezető szakértőivel együtt, a környezetre gondosan ügyelve dolgoznak: az anyagok kiválasztása, a környezetbarát technológiai eljárások alkalmazása, a kevesebb elektromos áram és víz felhasználása és az egyszerű szétszerelés mind ezt a fontos célt szolgálják. Mivel a termékek 160 országban kaphatóak, ezért fontos a fenntartható szállítás és ellátási láncok kialakítása is.

A Gorenje nagy háztartási készülékeinek 90 százaléka újrahasznosítható, lebomló anyagokból készül. Minden esetben szigorú teszteknek vetik alá az összes terméket annak érdekében, hogy növeljék az élettartamukat és a tartósságukat, illetve biztosítják a pótalkatrészek elérhetőségét és a termékek könnyű szervizelhetőségét.

Mindemellett, a gyártás során keletkező hulladékok nagymértékű újrahasznosítása is kiemelt cél. A vállalat tervei szerint 2024-ig a keletkező hulladékok 96 százalékát újrahasznosítják majd, emellett pedig 100 százalékban újrahasznosítható csomagolásokat használnak a jövőben.

A Gorenje mindig a környezetre ügyelve tervezi és gyártja a háztartási gépeket
Fotó: hu.gorenje.com

Fókuszban a közösség

Az Ecovadis minősítéssel a vállalat társadalmi és etikai törekvéseit is elismerik.

A Gorenje több mint harmincéves múltra tekint vissza a környezetvédelmi aktivitások területén, amely kiegészült társadalmi és etikai elemekkel is. Ezáltal előmozdítják a társadalmi felelősségvállalást és aktívan támogatják a dolgozóikat, vevőiket és partnereiket.

A vállalatnál hangsúlyos a munkavállalók személyes és szakmai fejlődésébe való befektetés, így például segítik az egészséges munka-magánélet egyensúly és az aktív életmód kialakítását a munkavállalók körében.

Emellett, lehetőségeikhez mérten a rászoruló közösségeket is támogatják: már több éve adományoznak az ünnepek idején konyhai és háztartási gépeket jótékonysági szervezeteknek azzal a céllal, hogy modern, energiatakarékos gépekkel segítsék a nehéz helyzetben lévőket.

A Gorenje a jövőben folytatja a fenntarthatósági célok megvalósítását és továbbra is azon dolgozik, hogy minimalizálja a környezeti hatásokat, visszaadjon a közösségnek és pozitív hatást gyakoroljon a társadalomra és a környezetre.

A Gorenje a világ 160 országát szolgálja ki innovatív, energiahatékony és látványos tervezésű háztartási eszközeivel, 2018 óta a kínai Hisense leányvállalata.

Alapértékei az egyszerűség, a működési hatékonyság, a hosszú élettartam és a fenntarthatóság. A Hisense csoport tagjaként a Gorenje egy olyan rendkívüli gyártóvá vált, amely a piacon egyedülálló módon egyszerre kínál szórakoztató elektronikai termékeket és háztartási eszközöket.

 

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában