2015.07.31. 13:32
Multidéző - Új japán motorkonstrukció
A japán autógyártás híre hamar elterjedt a világban. Toyota, Nissan, Honda, Mazda mind azóta is sikeres márka. Az írás 1978-ból.
Japán ma az Egyesült Államok után a világ második legnagyobb autóipari hatalma. A tőkés világ nagy hagyományokkal rendelkező autógyárai oda sem figyeltek a távoli szigetországra, amely a második világháború után kezdte el megszerezni és kiépíteni autóiparát. Mintegy két évtizeddel ezelőtt már hírek érkeztek a Toyota, Nissan, Honda, Mazda gyárak egy-egy autótípusáról, de abban az időben a japán személy-autóipar még egyetlen gépkocsit sem exportált.
Az elmúlt évben viszont már több mint két és fél millió japán kocsi talált gazdára külföldön! E gyors és látványos sikert a konkurenciától megvásárolt licencek, a kutatást támogató állami szubvenció, a nagy céltudatossággal kiépített tervező- és fejlesztőkapacitás segítségével érte el e távolt-keleti ország autóipara. Ám elismerés illeti a technológusokat is, akik különösebb hagyományok nélkül is meg tudták szervezni az autók milliós szériákban való gyártását. Egy ideig baj volt ugyan a kibocsátott kocsik útfekvésével és a felhasznált acél minőségével, de napjainkra teljesen megszűntek a panaszok, így a japán autók a világ legismertebb, legjobbnak tartott gépkocsitípusaival is állják a versenyt. Érdekes, hogy a két és fél milliós export mellett évente mindössze 25 ezer autót importál a szigetország (azt mondják, hogy szigorú japán környezetvédelmi és biztonsági feltételek miatt.)
Mint a technika annyi más ágában, az autógyártásban is gyökeresen új konstrukciókkal jelentkeznek a japánok, Képünkön az a Toyota cég által kifejlesztett kétütemű, benzinüzemű motor látható, amely 60 százalékkal kevesebb üzemanyaggal is megelégszik , mint bármelyik más, hasonló hengerűrtartalmú és teljesítményű motor. A konstrukciós titkot egyelőre szabadalom védi. Rövidesen elkészítik e motor-típusnak egy 1000 köbcentis változatát, amelyet autóba szerelve vetnek majd próba alá.