2019.12.15. 07:30
Újabb magyar siker lesz a autópiacon
Salgótarjánban új alapokra helyezték az üveggyártást, amivel új korszak nyílhat a megnövelt utasterű személygépjárművek egyre népszerűbb világában.
Az új termék egyik legfontosabb előnye az autók cw értékének, vagyis a légellenállást mutató jellemzőinek javítása Fotó: Palocsai Jenő / Fejér Megyei Hírlap
Fontos járműipari beszállító cégek biztosítanak megélhetést hazánkban munkavállalók százezreinek és jelentős számú vállalkozásnak is, de legtöbbjük egy már kiforrott technológiát alkalmazva és követve gyárt, szerel, épít. Szerencsére a vállalkozó és kísérletező kedv nem hagyja el a magyart, így mindig talál magának új célokat és lehetőségeket azok elérésére.
Jó példa erre a salgótarjáni üveggyár, ahol több mint egymilliárd forintos beruházás keretében, új technológiával, modern autó-oldalüveget fejlesztettek ki. A járműipari vállalat 380 millió forint vissza nem térítendő uniós támogatást nyert el, és ennek segítségével alkották meg az új terméket, melyet elsősorban a megnövelt utasterű, felső kategóriás személygépjárművekbe építenek majd be.
A műszaki újdonság fejlesztésén két évig dolgoztak, és így született meg a találmány, a csökkentett tűréstartományú ablakkivágással rendelkező „üveg az üvegben”. Ezt úgy kell elképzelni, hogy egy belső mozgatható oldalüveg csúszik a külső fix üvegben.
Az új termék egyik legfontosabb előnye az autók cw értékének, vagyis a légellenállást mutató jellemzőinek javítása. De nem elhanyagolható az sem, hogy jobban kint tartja majd a zajt és a csapadékot az új üveg, aminek a gyártási hatékonysága sem elhanyagolható.
Közleményében a vállalat azt is megfogalmazta, hogy: – A jelenlegi nemzetközi gazdasági helyzetben nagy fontossággal bír azoknak a piaci réseknek a megtalálása, ahol a cég az átlagosnál magasabb szintű hozzáadott értékkel bíró saját termékkel tud megjelenni.
A 126 éves hagyományokra visszatekintő vállalkozás jelenleg 518 munkavállalót alkalmaz, és jelentős szerepet tölt be a piacon, hiszen a nettó árbevétele 2018-ban 9 milliárd forint volt, melynek jelentős hányada, úgy 3,8 milliárd, belföldi árbevétel, ugyanakkor a korábbi években ezek a számok magasabbak voltak, és az új tervek és ötletek ezeket a romló tendenciákat voltak hivatottak megállítani, vagy akár megfordítani.
A folyamatos fejlődés tartotta életben az újdonsággal előrukkoló céget, melyMagyarország első üveggyáraként már 1893-ban készített táblaüveget. Az azóta eltelt időszakban a síküveggyártás mellett újabb és újabb irányokat fedeztek fel, így sikerült elérni, hogy azóta készülnek már autókba való ablakok és biztonsági üvegek is.