lóerő

2019.06.27. 07:55

Nem marad álom az M8-as gyorsforgalmi

Az M8-as gyorsforgalmi út Kecskemét és az M7-es autópálya közötti szakaszát négy cég tervezheti meg – derül ki az uniós közbeszerzési adatokból.

Palocsai Jenő

Fotó: pixabay.com

A megközelítőleg 7,8 milliárd forintos megbízás nemcsak a kiviteli terveket tartalmazza, hanem a környezeti hatástanulmány és tanulmányterv, valamint az engedélyezési tervek készítését is. Az M7-es és Dunaújváros között készül egy 50 kilométeres, 2x2 sávos gyorsforgalmi út, az autópályán lesz hat egyéb csomópont is. Az előírásoknak megfelelően lesz egy komplex és két egyszerű pihenő is az említett szakaszon.

Dunavecse és Kecskemét között épül majd a másik 50 kilométeres szakasz, mely magába foglal három csomópontot, egy komplex pihenőt és két pihenőt is. A NIF Zrt. beruházásában elkészülő út sávonként 3,5 méter széles lesz és a középső, elválasztó sáv szélessége 3 méter. A padka másfél, a burkolatszélesség 2x8 méter lesz. A jövőben az M8-as Fehérvár alatt találkozik az M7-es autópályával és onnan már könnyedén lehet a 2x2 sávos úton menni Veszprémig. Ezzel nincs vége a tervnek: Szentgotthárd környékén el kéne érni az osztrák határt.

Vezető képünk illusztráció!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!