Lóerő

2009.11.06. 06:20

Mindegyik gumiszagú és kerek, de melyik a jó?

Székesfehérvár - A rövid fékút biztonságot jelent. De milyen abroncs teljesít a tesztek során a legjobban? Annyi bizonyos, a kopottnál, eltérő profilúnál minden jobb.

Miskei Anita

Alig néhány hete még majd húsz fok körüli hőmérsékletben közlekedhettek az autósok. A csalóka őszi hónapokban szinte drasztikus hirtelenséggel köszöntöttek be a fagyos reggelek. A nyálkás, csúszós utakon autózók megtapasztalhatják, megrövidül a féktávolság, másként viselkedik az autó. De vajon mi ennek az oka?
A dinnyeradiál  életveszélyes a latyakos utakon. A különböző gyártmányú és profilmélységű gumik együttes használata ront a fékút hosszán. Az  abroncs bevágásai  vízelvezető csatornák. Feladatuk, hogy kiszorítsák a vizet a gumi és az aszfalt közül. Ha nem elég mély,  az autó elveszíti kapcsolatát az úttestettel. Ahogyan az abroncs élettartama is számít, mert  anyaga elöregszik a napsütés és a kopás hatására. A porózussá váló gumik oldalvezetése, fékezési képessége gyengül.  S bár száraz versenypályán a gumi annál jobb, minél szélesebb, mély tócsákban  nem igazán működik jól, felúszik. A szakértők szerint vizes és száraz úton a nyárigumi megfelelőbb,  hóban a téliek teljesítenek jobban, mert lágyabb anyagkeverékük miatt összekapaszkodnak a hókristályokkal és fékezést biztosítanak.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!