2017.03.30. 15:35
Autómárkák: Még vannak sztereotípiák, de manapság egyre inkább kezdenek kikopni
Kár tagadni: előítéleteink egy-egy autómárkával és sofőrjeikkel szemben gyakran megtalálnak minket, amikor autóvásárláson gondolkodunk, esetleg amikor konfliktusunk akad az utakon.
Német precizitás, olasz életérzés, japán megbízhatóság? Vagy hippi, nőies, macsós, esetleg hivalkodó? Milyen előítéletek, tapasztalatok élnek bennünk egy-egy márkával és tulajdonosaikkal kapcsolatban? Milyen kép alakult ki az ismert autómárkákról a köztudatban? - Ezeket gyűjtötte össze egy kölcsönzéssel foglalkozó cég.
Íme néhány példa. Kezdjük az Audival. Nagyon sokan szeretnének egy ilyet, mert magabiztosságot és megbízhatóságot sugároz. A német kocsi nagyon meggyőző tud lenni, ezért sok vezető beosztású személy választja ezt a német autómárkát.
Számos autótípussal találkozhatunk az utakon, egyeseket irigykedve nézünk, másokat csodálkozva Fotó: well
Volkswagen: Sokunk emlékezetében népautóként él a Volkswagen, ami nem csupán egy autómárka, hanem egy életszemléletet is ad használójának. Eltérő ikonikus formáival, különböző életstílust tükröz: legyen az a nőies bogár, a hippi kisbusz, sportos Golf vagy akár városi elektromos. Seat: Ez az autómárka mostanában kezd igazán beépülni a köztudatba, az izgalmas és praktikus gépjármű kivitelezésével. Ezt az autómárkát választók szeretik az újdonságokat és a praktikus megoldásokat. Skoda: A Skoda régi típusai közül a legtöbb családban megfordult egy-egy, manapság pedig az egyik legtöbbet eladott márka. Az elegáns és kényelmes kivitelezésének köszönhetően családos üzletemberek használják. BMW: A tulajdonosok autóvezetési stílusáról sokaknak negatív a véleményük. Úgy tartják, hogy a sportos és határozott BMW-snek mindenki más lassú, akivel az úton találkozik - de lehet, hogy csak a túlzott magabiztosságuk riasztja meg a többi autóst.
Mercedes Benz: Egy igazi klasszikus az autók között. Visszafogott német elegancia jellemzi leginkább, örök státusszimbólum. Az évek során számtalanszor megújult mind külsőleg, mind pedig a vezetői korosztályt illetően. Egy időben legfőképpen az idősebb korosztály, manapság pedig már a középkorúak is előszeretettel választják. Opel: Sosem kop el... - válaszolná mindenki. Ezzel az autómárkával a tulajdonosok hosszú távra terveznek, vigyáznak rá, és családtagként kezelik. Ford: A tavalyi év legkedveltebb autója volt hazánkban. Hagyományos autó, amely a személygépkocsitól a haszongépjárműig kiszolgálja a sofőröket.
Volvo: A megbízható és biztonságos, igazi családi autó. Fiatalok körében a népszerűségét nagymértékben növelték a néhány évvel ezelőtti vámpíros filmek. Suzuki: „A mi autónk", mindenki számára elérhető jármű, legyen szó városi vagy vidéki utakról, ez az autómárka jelen van mindenhol.
Napjainkban egyre inkább kezdenek kikopni a fenti sztereotípiák a köztudatból. Ennek oka lehet az is, hogy az autógyárak több márkát is készítenek hasonló minőségben, igaz, eltérő árkategóriában.