Rajongás, ami összeköt

2019.08.22. 20:00

A velencei GolFamilia találkozón mindannyian ugyanazt a típust imádták

Kicsi a bors, de erős – szokták mondani. Valószínűleg épp ezért szeretik járgányaikat a GolFamilia klub tagja is, akik immáron ötezren vannak és legutóbb most hétvégén találkoztak a velencei Drótszamár kempingben. Még a legrégebbi, restaurált darab is vagány, sportos kivitel, a legújabb pedig már tisztán elektromos, amely a 21. századba repít.

S. Töttő Rita

A GolFamilia szervezőgárdája balról jobbra: Gergely tornádópiros járgánya előtt: Kántás Péter, Almásiné Koncz Karolina, Csikota Gergely, Varga Máté Dániel és Pazicska Krisztofer

Fotó: S. Töttő Rita / Fejér Megyei Hírlap

Ahány járgány, annyiféle – sorban érkeznek augusztus 17-én a velencei kempingbe a tuningolt, leültetett, felturbózott, átalakított, restaurált vagy épphogy szalonból mutatóba kigurult Volkswagen Golfok a kizárólag e típusnak szervezett találkozóra. Még a szervezők is megdöbbentek azon, milyen sokan jöttek – bár azért számítottak rá, hiszen idén elmaradt a Volkswagen-találkozó a Hungaro­ringen. A rajongók tehát ki voltak éhezve egy jó kis VW Golf-találkozóra, ahol a velük „egyívásúakkal” cserélhetnek eszmét lóerőkről, motorokról, egyszóval bármiről, ami kedvenc négykerekűjükről szól.

A GolFamilia szervezőgárdája balról jobbra: Gergely tornádópiros járgánya előtt: Kántás Péter, Almásiné Koncz Karolina, Csikota Gergely, Varga Máté Dániel és Pazicska Krisztofer
Fotó: S. Töttő Rita / Fejér Megyei Hírlap

A kezdetekről

A GolFamilia szervezte az összejövetelt, melynek alapítói – Csikota Gergely, Varga Máté Dániel, Almásiné Koncz Karolina, Kántás Péter és Pazicska Krisztofer – három éve hozták létre független, mégis komoly és szigorú feltételrendszeren alapuló klubjukat, s lám, hamar kiderült, hogy óriási űrt töltöttek be ezzel a kezdeményezésükkel. Mára ugyanis ötezren vannak… De arról, hogyan is kezdődött, Gergely, az ötletgazda mesélt:

– Kisebb autóra vágytam, de kizárólag a márkán belül gondolkodtam, ugyanis a családomban régóta ez volt az alap. Vettem ezért egy laser blue színű 5-ös Golf GTI-t 2016-ban, mert ilyenünk még nem volt, s mindenképpen szerettem volna egy legendás vonalat kipróbálni. A GTI mellett azért döntöttem, mert erősebb, agilisebb autóra vágytam a korábbiaknál. Ám ekkor jöttem rá, hogy nincs itthon egy aktív klub, amely kizárólag Golf-tulajdonosoknak van fenntartva. Ezért próbálkoztam meg az alapítással a közösségi oldalon, amelyhez pár hét alatt több száz tulajdonos csatlakozott. Az elején mindenkit személyesen kerestem meg, s mivel ez egy meglehetősen nagy feladat, csatlakozott hozzám Máté és Karolina, majd Peti, azaz Papi és nem sokkal később Krisz is.

Sali Béla autójának VR-6-os motorja teljes átalakításon esett át
Fotó: S. Töttő Rita / Fejér Megyei Hírlap

A Budapest környéki fiatalok teljes szívvel és lélekkel vetették bele magukat a kezdeményezés megvalósításába, amelyet mindannyian teljesen ingyen, munka mellett végeznek. Ma már 5 ezer fős tagsággal rendelkeznek, ami több szempontból is nagy szó: – Ez nem egy rajongói klub, ugyanis kizárólag tulajdonosokat veszünk be. Ha például valaki eladja a Golfját, akkor a tagságától is meg kell válnia. De természetesen, ha újra Golfot vesz, akkor ismét csatlakozhat hozzánk.

Szitó Alex és Tőke Marcell Budapestről – 4-es Golffal érkeztek a találkozóra
Fotó: S. Töttő Rita / Fejér Megyei Hírlap

Másodszorra a Drótszamárban

A hétvégi találkozó már a harmadik, a Drótszamár kempingben a második volt. Gergely ma már egyébként újabb kivitellel rója az utakat, de a régi laser blue-ját is szokta látni, hiszen az új tulaj is csatlakozott a klubhoz. – Ma már egy tornádópiros 7-es GTI Performance-om van, imádom – mondja, és mutatja is. De mindenki más is nagyon büszke itt az autójára. A barna 1-es Golf például restaurált, gyönyörű darab, az ajtó belső barna kockás textilbetétje pedig igazán klasszikusan elegánssá teszi. E járgány az 1980-as évjáratból származik, s csak pár lépésre tőle sorakozik fel a típus legújabb technológiája, egy székesfehérvári szalonból érkezett 100 kilowatt teljesítményű, magas felszereltségű e-Golf, amelynek névleges hatótávja 300 kilométer is lehet.

A barna 1-es Golf díjat is nyert a találkozón
Fotó: S. Töttő Rita / Fejér Megyei Hírlap

De a két véglet között ott van szinte minden, amit a Golf kihozott az elmúlt évtizedekben. Elég volt körbejárni az autók között, hogy időutazáson vehessünk részt. Takács Bálint például Győrből érkezett, egy 1994-es évjáratú, 3-as Golf Variantot hozott, 1.9-es turbódízel motorral. – Kicsit meg van piszkálva a motorja, chiptuningos, másik cooler kipufogórendszer van benne, nagyobb felnik vannak rajta, de azért annyira nincs szétszedve. A belseje gyári. Próbáltam kicsit egyedivé tenni – mondja.

Takács Bálint Győrből hozta 94-es Golf Variantját
Fotó: S. Töttő Rita / Fejér Megyei Hírlap

Szitó Alex és Tőke Marcell Budapestről, mindketten fekete járgánnyal érkeztek. Alex egy 1.6-os 4-es Golffal jött. Marcell egy 2000-es 4-es Golf PD TDI-t hozott. – Még nem a legerősebb változat, egyenlőre csak 116 lovas… – mutatja, és elmondja, miért a Golf: – Nekem kiskorom óta tetszenek, még jogsim sem volt, amikor már tudtam, hogy ez lesz az első autóm.

Majd megérkezünk egy éjfekete, 2000-es gyártású 4-es Golfhoz. Kiderül, Debrecenből jött vele Sali Béla. VR6-os motorral gyártották, amit a tulajdonos teljesen átalakíttatott a fékrendszerrel, futóművel együtt. – Egyedül a váltóhoz nem lett hozzányúlva. Én így érzem jól magam, tudom, hogy biztos alattam az autó. Minimális tuning van rajta, de nem sok – mondja, majd ő is, ahogy a többiek, visszatér barátaihoz, hogy folytassák az értekezést arról, amiért jöttek: motorokról, kasznikról és persze találkozókról.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!