Lóerő

2014.02.06. 12:05

Sportkocsiból diplomázott

A márciusi autó és motor kiállításra elhozza Tárnok Zsolt legújabb munkáját. A tehetséges magyar fiatal álma már megvalósult, életre keltek rajzai.

Miskei Anita

Tárnok Zsolt története nem mese, nem is álom, jó példa arra, hogyan lehetünk sikeresek. Hiszen ő az a srác, akinek álma megvalósult, s neve egy csapásra vált ismertté a szakmában. Zsolt autótervező akart lenni, majd arról álmodott, hogy életre keljenek rajzai. Mindez persze sok tanulás után valósulhatott meg. 2006-ban diplomázott a Budapesti Műszaki Egyetemen, majd egy évig milánói járműdesign kollégiumban tanult formatervezést olasz mesterektől.

Tárnok Zsolt példája is azt mutatja, a tehetséges, kitartóknak van esélyük betörni az autók piacára. Fotó: AMTS

A Műszaki Egyetem utolsó tanévét cserediákként Skóciába töltötte, ahol diplomamunkaként egy kisszériás versenyautó kupé változatának formatervét készítette el. Eközben több pályázaton is részt vett. Amit látott a skóciai autóépítő, Steven Turner, s ajánlotta Zsoltot olasz üzleti partnerének. Aki 2007 novemberében személyesen is találkozott az olasz Faralli & Mazzanti Auto képviselőivel, akiknek megtetszettek retrós ötletei. A magyar fiatal akkoriban sikeresen szerepelt Amerika következő ikonjának megtervezésében is, háromszáz pályázatból tízet díjazott a szakmai zsűri, ebből kettő magyar mű volt, az egyik Zsolté, a másik barátjáé, Magyari Gáboré. A két tervező egyébként nem csak a detroiti nemzetközi autókiállításon került egy fedél alá, hiszen társak voltak munkában is, mindketten rajonganak az autókért, terveztek már egykerekűt és triciklit, kamiont, buszt és sportkocsit.

Aztán megvalósult Tárnok Zsolt legnagyobb álma: életre kelt sportkocsi terve. A 2+2 üléses Gran Turismo klasszikus módszerrel, kézimunkával készül. Az alumínium karosszéria formája követi a hagyományt: erősen domborított első sárvédőíve a kocsi közepe táján beleolvad az autó oldalába, majd hátul újra kiemelkedik. Igazi sportkocsi, ami biztos, hogy gyűjtőknél talál otthonra, hiszen csak tíz darab készül belőle. A Vulca S V10 hengeres motorja 630 lóerős, ami elég ahhoz, hogy a hétfokozatú soros kapcsolású sebességváltóval álló helyzetből 4,6 másodperc alatt gyorsuljon százra, és hogy túllépje a 260 km/órás sebességet.

Tárnok Zsolt első megvalósult modellje a Vulca orrmotoros GT, vagyis túraautó volt, az Evantra középmotoros és kifejezetten versenypályára hangolt utcai sportkocsi lett. Utóbbi az egyedi igényeket teljes egészében kielégíti.

A külföldi projektek mellett az idei autó és motor shown mutatkozik be Tárnok Zsolt első teljes egészében saját projektje. A TM concept 30-at itt láthatja először a nagyközönség, az elkészült prototípus később a szériagyártás alapjául szolgálhat. A tervezés fő célja az volt, hogy tisztelegjen az eredeti modell 30 éves évfordulója előtt, és modern megoldásokkal elevenítse fel a klasszikus német dizájn egyes elemeit, megőrizve az eredeti terveket.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!