Lóerő

2011.04.29. 02:29

Fiatal fehérvári ralis is tesztelhetett a Hungaroringen

Székesfehérvár - A csúszós tréningen, a rénszarvasteszten és tereppályán is jól vizsgázott a fehérvári ralis, Matók Ádám, aki nemrég a Hungaroringen tehette próbára magát.

Matók János

 

 

 

- Nyolcvanan tehettük próbára magunkat és a BMW modelljeit a Hungaroringen nemrégiben. A rénszarvastesztet, a csúszós tréninget és a tereppályát is végigautóztuk. Több modellt is tesztelhettem, akár az autók, akár pedig saját képességeim határát súrolva. Izgalmas volt megfigyelni, mások miként gyűrik le a csúszós pályát, majd ráfutni, s figyelni a váratlanul felcsapó vízsugarakra - mesélte a Kodolányi főiskola másodéves gazdász hallgatója. Ádám nemcsak a Hungaroringen, hanem az amatőr raliversenyeken is rendszeresen bizonyít, a későbbiekben pedig szeretne magasabb szintre jutni, profi versenyzőként is eredményeket elérni a versenypályán. Nem csoda, hogy a német autómárka modelljeit sem kímélte, ha csak lehetett, kikapcsolta például az ESP-t (Electronic Stability Program). A rendszer normális esetben, azaz az utakon közlekedve a pályaelhagyásos balesetek számát hivatott csökkenteni, ugyanis ha a gépkocsi a saját tengelye körül hirtelen elfordul, a kormánymozdulatokra nem megfelelően reagál, akkor elveszti a stabilitását. Az ESP az irányeltérési szögsebességet méri egy rezgőhengeres girométerrel, és amennyiben ez eltér a normálistól, akkor a rendszer beavatkozik. - Bizonyos sebességig kikapcsolható ez a rendszer, s a csúszós tréninget izgalmasabbá tette. A kevésbé rutinos sofőrök azonban megérezték az ESP hiányát - jegyezte meg mosolyogva a fiatal ralis. A pilóta egyébként nagyon jól teljesített a pályán. Elárulta, hogy a kétnapos programon mérték a sofőrök reakcióidejét a tesztpályákon, s összességében Ádám teljesített a legjobban. Megjegyezte, örül az eredménynek, hiszen nagyon fontos számára a versenyzés, az autósport, amelyben szeretne még több eredményt elérni. Ez a tréning is arra adott lehetőséget, hogy tudását megmérettesse, s bizonyítsa is azt.

- Nyolcvanan tehettük próbára magunkat és a BMW modelljeit a Hungaroringen nemrégiben. A rénszarvastesztet, a csúszós tréninget és a tereppályát is végigautóztuk. Több modellt is tesztelhettem, akár az autók, akár pedig saját képességeim határát súrolva. Izgalmas volt megfigyelni, mások miként gyűrik le a csúszós pályát, majd ráfutni, s figyelni a váratlanul felcsapó vízsugarakra - mesélte a Kodolányi főiskola másodéves gazdász hallgatója. Ádám nemcsak a Hungaroringen, hanem az amatőr raliversenyeken is rendszeresen bizonyít, a későbbiekben pedig szeretne magasabb szintre jutni, profi versenyzőként is eredményeket elérni a versenypályán. Nem csoda, hogy a német autómárka modelljeit sem kímélte, ha csak lehetett, kikapcsolta például az ESP-t (Electronic Stability Program). A rendszer normális esetben, azaz az utakon közlekedve a pályaelhagyásos balesetek számát hivatott csökkenteni, ugyanis ha a gépkocsi a saját tengelye körül hirtelen elfordul, a kormánymozdulatokra nem megfelelően reagál, akkor elveszti a stabilitását. Az ESP az irányeltérési szögsebességet méri egy rezgőhengeres girométerrel, és amennyiben ez eltér a normálistól, akkor a rendszer beavatkozik. - Bizonyos sebességig kikapcsolható ez a rendszer, s a csúszós tréninget izgalmasabbá tette. A kevésbé rutinos sofőrök azonban megérezték az ESP hiányát - jegyezte meg mosolyogva a fiatal ralis. A pilóta egyébként nagyon jól teljesített a pályán. Elárulta, hogy a kétnapos programon mérték a sofőrök reakcióidejét a tesztpályákon, s összességében Ádám teljesített a legjobban. Megjegyezte, örül az eredménynek, hiszen nagyon fontos számára a versenyzés, az autósport, amelyben szeretne még több eredményt elérni. Ez a tréning is arra adott lehetőséget, hogy tudását megmérettesse, s bizonyítsa is azt.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!