10°
21°

Stresszmentes iskola?!

Székesfehérvár - Vannak pedagógusok, akik az ének- vagy a tornaórát is gyötrelmessé tudják tenni, ezért indította útjára stresszmentes programját a Gorsium művészeti iskola.

Az alapfokú művészetoktatási intézményeket átvilágították, néhányat összevontak, megszüntettek. Tavaly az országban 792 iskola működött, ebből 665 lett minősített intézmény. Megyénkben 37-ből 26 kapott zöld utat, amely azt jelenti, hogy kiválóak lettek, teljesen vagy részben megfeleltek a szigorú feltételeknek, és megkapják a 100, illetve az 50 százalékos normatívát.

Megyékben a Gorsium Alapfokú Művészetoktatási Intézmény minden tagozata kiváló lett: zene-, táncművészeti, képző- és iparművészeti ága egyaránt elnyerte a Szakmai Minősítő Testület elismerését. Az 1993-ban szerveződött iskola fejlődőképességét, eredményes építkezését bizonyítja, hogy 2006-tól emelt szintű szakközépiskolai oktatással bővült, amely érettségire, középfokú és emelt szintű szakvizsga-bizonyítvány megszerzésére készít fel. Az utóbbi a zeneművészeti tagozaton pedagógus munkakör betöltésére is jogosít – tudtam meg az intézmény igazgatójától, Fehér Józseftől, aki hazánkban elsőként indította el a szintetizátor-keyboard tárgy oktatását, tantervi programját, és tankönyveit maga alkotta meg. Nevéhez fűződik a tárgy országos pedagógus-továbbképzési programjának kidolgozása is. Jelenleg a Palotai úton működik a középiskola, szeptembertől határozatlan idejű bérleti szerződéssel megkapják az önkormányzattól a Kossuth iskola egyik önálló szárnyát. Az Öreghegyen a gyermeklétszám sajnos csökken, viszont a művészeti szakközépiskola iránt nagy az érdeklődés.

Meghirdették a stresszmentes iskolaprogramot, amelynek jótékony hatását még a földrajzórán is tapasztalhattam. Oldott, fesztelen volt a légkör, mosoly ült az arcokon. Mi a titka? Sokat segít, ha a tanár nem felejti el, hogy ő is volt diák, ha a kiforrott módszertan önismerettel, önfegyelemmel, de józan paraszti ésszel is társul. Nem hangerővel, erőfölénnyel fegyelmeznek, hanem egyénre szabott feladatokkal, közös munkára hangoló izgalmas akciókkal.

Francsics József, a rajz, a grafika művésztanára szerint:

– Olyan állapotba kell hozni a gyerekeket, hogy figyelni tudjanak az órán, és már ettől is jobban teljesítenek. Teljesen stresszmentes nem lehet egy isola, mert az élet sem az, de törekszünk a jótékony ingerek túlsúlyára. A rajztanításban nagy hangsúlyt fektetünk a képi gondolkodásra és ábrázolásra, a vizuális kommunikációra, az elmélet és a gyakorlat jó arányára, a tantárgyak közötti hangsúlyokra – sorolja a tanár úr, aki a rajzot gyűjtőfogalomként értelmezi, többek között a műszaki ábrázolást, a kert- és tájépítést, a divattervezést is körébe tartozónak véli. A tanszak másik művésztanára a Kossuth- és Munkácsy-díjas festőművész, Fehér László. Nem akármilyen élmény egy világhírű kortárs fazontól tanulni. A zenei tárgyakat is jeles, neves művészek oktatják.

Jenei Zoltán hatéves kora óta táncol, azóta van színpadon, 22 éve pedig művészeti iskolákban, színházak táncstúdióiban oktat.

– Én nem tanítom a növendékeimet, hanem átadom nekik a tudásomat és tapasztalataimat. Nem keltek illuziókat, a diákjaim tudják, hogy este 7-től 10-ig reflektorfény, taps van, előtte viszont mindennapos kemény munka. Nem hajtom őket, mindenre adok időt, fontos, hogy megérlelődjenek a gondolatok, az érzések, a mozdulatok. Közösen törekszünk arra, hogy kevesebb legyen a gyötrelem és minél több az öröm.

Homoky Viktor a zongora, szintetizátor, zeneelmélet, stúdió- és számítástechnika tagozatvezető tanára diákként a Gorsium Zeneiskolában alapozta meg tudását. Ő is aktív zenész, előadóművész, ami az oktatásban nagy előny, hozzáadott pedagógiai értékként működik.

Fehér József, aki bencés diák volt, nem feledi a gyakori korrepetálásokat. Ha kiderült, hogy nem értették a feladatokat, addig gyakorolták, amíg megvilágosodtak . Ők is élnek a bölcs pedagógiai módszerrel: ismétlés a tudás anyja. Meggyőződéssel vallják: a tanulás eredményességét csak a tanítás minőségével lehet javítani. Ez egyben az egyik leghatékonyabb stresszoldás. Vas Márk István diák szerint: ebben a suliban van esély a sikerélményekre, és ez szárnyakat ad

Megyékben a Gorsium Alapfokú Művészetoktatási Intézmény minden tagozata kiváló lett: zene-, táncművészeti, képző- és iparművészeti ága egyaránt elnyerte a Szakmai Minősítő Testület elismerését. Az 1993-ban szerveződött iskola fejlődőképességét, eredményes építkezését bizonyítja, hogy 2006-tól emelt szintű szakközépiskolai oktatással bővült, amely érettségire, középfokú és emelt szintű szakvizsga-bizonyítvány megszerzésére készít fel. Az utóbbi a zeneművészeti tagozaton pedagógus munkakör betöltésére is jogosít – tudtam meg az intézmény igazgatójától, Fehér Józseftől, aki hazánkban elsőként indította el a szintetizátor-keyboard tárgy oktatását, tantervi programját, és tankönyveit maga alkotta meg. Nevéhez fűződik a tárgy országos pedagógus-továbbképzési programjának kidolgozása is. Jelenleg a Palotai úton működik a középiskola, szeptembertől határozatlan idejű bérleti szerződéssel megkapják az önkormányzattól a Kossuth iskola egyik önálló szárnyát. Az Öreghegyen a gyermeklétszám sajnos csökken, viszont a művészeti szakközépiskola iránt nagy az érdeklődés.

Meghirdették a stresszmentes iskolaprogramot, amelynek jótékony hatását még a földrajzórán is tapasztalhattam. Oldott, fesztelen volt a légkör, mosoly ült az arcokon. Mi a titka? Sokat segít, ha a tanár nem felejti el, hogy ő is volt diák, ha a kiforrott módszertan önismerettel, önfegyelemmel, de józan paraszti ésszel is társul. Nem hangerővel, erőfölénnyel fegyelmeznek, hanem egyénre szabott feladatokkal, közös munkára hangoló izgalmas akciókkal.

Francsics József, a rajz, a grafika művésztanára szerint:

– Olyan állapotba kell hozni a gyerekeket, hogy figyelni tudjanak az órán, és már ettől is jobban teljesítenek. Teljesen stresszmentes nem lehet egy isola, mert az élet sem az, de törekszünk a jótékony ingerek túlsúlyára. A rajztanításban nagy hangsúlyt fektetünk a képi gondolkodásra és ábrázolásra, a vizuális kommunikációra, az elmélet és a gyakorlat jó arányára, a tantárgyak közötti hangsúlyokra – sorolja a tanár úr, aki a rajzot gyűjtőfogalomként értelmezi, többek között a műszaki ábrázolást, a kert- és tájépítést, a divattervezést is körébe tartozónak véli. A tanszak másik művésztanára a Kossuth- és Munkácsy-díjas festőművész, Fehér László. Nem akármilyen élmény egy világhírű kortárs fazontól tanulni. A zenei tárgyakat is jeles, neves művészek oktatják.

Jenei Zoltán hatéves kora óta táncol, azóta van színpadon, 22 éve pedig művészeti iskolákban, színházak táncstúdióiban oktat.

– Én nem tanítom a növendékeimet, hanem átadom nekik a tudásomat és tapasztalataimat. Nem keltek illuziókat, a diákjaim tudják, hogy este 7-től 10-ig reflektorfény, taps van, előtte viszont mindennapos kemény munka. Nem hajtom őket, mindenre adok időt, fontos, hogy megérlelődjenek a gondolatok, az érzések, a mozdulatok. Közösen törekszünk arra, hogy kevesebb legyen a gyötrelem és minél több az öröm.

Homoky Viktor a zongora, szintetizátor, zeneelmélet, stúdió- és számítástechnika tagozatvezető tanára diákként a Gorsium Zeneiskolában alapozta meg tudását. Ő is aktív zenész, előadóművész, ami az oktatásban nagy előny, hozzáadott pedagógiai értékként működik.

Fehér József, aki bencés diák volt, nem feledi a gyakori korrepetálásokat. Ha kiderült, hogy nem értették a feladatokat, addig gyakorolták, amíg megvilágosodtak . Ők is élnek a bölcs pedagógiai módszerrel: ismétlés a tudás anyja. Meggyőződéssel vallják: a tanulás eredményességét csak a tanítás minőségével lehet javítani. Ez egyben az egyik leghatékonyabb stresszoldás. Vas Márk István diák szerint: ebben a suliban van esély a sikerélményekre, és ez szárnyakat ad

Megyékben a Gorsium Alapfokú Művészetoktatási Intézmény minden tagozata kiváló lett: zene-, táncművészeti, képző- és iparművészeti ága egyaránt elnyerte a Szakmai Minősítő Testület elismerését. Az 1993-ban szerveződött iskola fejlődőképességét, eredményes építkezését bizonyítja, hogy 2006-tól emelt szintű szakközépiskolai oktatással bővült, amely érettségire, középfokú és emelt szintű szakvizsga-bizonyítvány megszerzésére készít fel. Az utóbbi a zeneművészeti tagozaton pedagógus munkakör betöltésére is jogosít – tudtam meg az intézmény igazgatójától, Fehér Józseftől, aki hazánkban elsőként indította el a szintetizátor-keyboard tárgy oktatását, tantervi programját, és tankönyveit maga alkotta meg. Nevéhez fűződik a tárgy országos pedagógus-továbbképzési programjának kidolgozása is. Jelenleg a Palotai úton működik a középiskola, szeptembertől határozatlan idejű bérleti szerződéssel megkapják az önkormányzattól a Kossuth iskola egyik önálló szárnyát. Az Öreghegyen a gyermeklétszám sajnos csökken, viszont a művészeti szakközépiskola iránt nagy az érdeklődés.

Meghirdették a stresszmentes iskolaprogramot, amelynek jótékony hatását még a földrajzórán is tapasztalhattam. Oldott, fesztelen volt a légkör, mosoly ült az arcokon. Mi a titka? Sokat segít, ha a tanár nem felejti el, hogy ő is volt diák, ha a kiforrott módszertan önismerettel, önfegyelemmel, de józan paraszti ésszel is társul. Nem hangerővel, erőfölénnyel fegyelmeznek, hanem egyénre szabott feladatokkal, közös munkára hangoló izgalmas akciókkal.

Francsics József, a rajz, a grafika művésztanára szerint:

– Olyan állapotba kell hozni a gyerekeket, hogy figyelni tudjanak az órán, és már ettől is jobban teljesítenek. Teljesen stresszmentes nem lehet egy isola, mert az élet sem az, de törekszünk a jótékony ingerek túlsúlyára. A rajztanításban nagy hangsúlyt fektetünk a képi gondolkodásra és ábrázolásra, a vizuális kommunikációra, az elmélet és a gyakorlat jó arányára, a tantárgyak közötti hangsúlyokra – sorolja a tanár úr, aki a rajzot gyűjtőfogalomként értelmezi, többek között a műszaki ábrázolást, a kert- és tájépítést, a divattervezést is körébe tartozónak véli. A tanszak másik művésztanára a Kossuth- és Munkácsy-díjas festőművész, Fehér László. Nem akármilyen élmény egy világhírű kortárs fazontól tanulni. A zenei tárgyakat is jeles, neves művészek oktatják.

Jenei Zoltán hatéves kora óta táncol, azóta van színpadon, 22 éve pedig művészeti iskolákban, színházak táncstúdióiban oktat.

– Én nem tanítom a növendékeimet, hanem átadom nekik a tudásomat és tapasztalataimat. Nem keltek illuziókat, a diákjaim tudják, hogy este 7-től 10-ig reflektorfény, taps van, előtte viszont mindennapos kemény munka. Nem hajtom őket, mindenre adok időt, fontos, hogy megérlelődjenek a gondolatok, az érzések, a mozdulatok. Közösen törekszünk arra, hogy kevesebb legyen a gyötrelem és minél több az öröm.

Homoky Viktor a zongora, szintetizátor, zeneelmélet, stúdió- és számítástechnika tagozatvezető tanára diákként a Gorsium Zeneiskolában alapozta meg tudását. Ő is aktív zenész, előadóművész, ami az oktatásban nagy előny, hozzáadott pedagógiai értékként működik.

Fehér József, aki bencés diák volt, nem feledi a gyakori korrepetálásokat. Ha kiderült, hogy nem értették a feladatokat, addig gyakorolták, amíg megvilágosodtak . Ők is élnek a bölcs pedagógiai módszerrel: ismétlés a tudás anyja. Meggyőződéssel vallják: a tanulás eredményességét csak a tanítás minőségével lehet javítani. Ez egyben az egyik leghatékonyabb stresszoldás. Vas Márk István diák szerint: ebben a suliban van esély a sikerélményekre, és ez szárnyakat ad

Meghirdették a stresszmentes iskolaprogramot, amelynek jótékony hatását még a földrajzórán is tapasztalhattam. Oldott, fesztelen volt a légkör, mosoly ült az arcokon. Mi a titka? Sokat segít, ha a tanár nem felejti el, hogy ő is volt diák, ha a kiforrott módszertan önismerettel, önfegyelemmel, de józan paraszti ésszel is társul. Nem hangerővel, erőfölénnyel fegyelmeznek, hanem egyénre szabott feladatokkal, közös munkára hangoló izgalmas akciókkal.

Francsics József, a rajz, a grafika művésztanára szerint:

– Olyan állapotba kell hozni a gyerekeket, hogy figyelni tudjanak az órán, és már ettől is jobban teljesítenek. Teljesen stresszmentes nem lehet egy isola, mert az élet sem az, de törekszünk a jótékony ingerek túlsúlyára. A rajztanításban nagy hangsúlyt fektetünk a képi gondolkodásra és ábrázolásra, a vizuális kommunikációra, az elmélet és a gyakorlat jó arányára, a tantárgyak közötti hangsúlyokra – sorolja a tanár úr, aki a rajzot gyűjtőfogalomként értelmezi, többek között a műszaki ábrázolást, a kert- és tájépítést, a divattervezést is körébe tartozónak véli. A tanszak másik művésztanára a Kossuth- és Munkácsy-díjas festőművész, Fehér László. Nem akármilyen élmény egy világhírű kortárs fazontól tanulni. A zenei tárgyakat is jeles, neves művészek oktatják.

Jenei Zoltán hatéves kora óta táncol, azóta van színpadon, 22 éve pedig művészeti iskolákban, színházak táncstúdióiban oktat.

– Én nem tanítom a növendékeimet, hanem átadom nekik a tudásomat és tapasztalataimat. Nem keltek illuziókat, a diákjaim tudják, hogy este 7-től 10-ig reflektorfény, taps van, előtte viszont mindennapos kemény munka. Nem hajtom őket, mindenre adok időt, fontos, hogy megérlelődjenek a gondolatok, az érzések, a mozdulatok. Közösen törekszünk arra, hogy kevesebb legyen a gyötrelem és minél több az öröm.

Homoky Viktor a zongora, szintetizátor, zeneelmélet, stúdió- és számítástechnika tagozatvezető tanára diákként a Gorsium Zeneiskolában alapozta meg tudását. Ő is aktív zenész, előadóművész, ami az oktatásban nagy előny, hozzáadott pedagógiai értékként működik.

Fehér József, aki bencés diák volt, nem feledi a gyakori korrepetálásokat. Ha kiderült, hogy nem értették a feladatokat, addig gyakorolták, amíg megvilágosodtak . Ők is élnek a bölcs pedagógiai módszerrel: ismétlés a tudás anyja. Meggyőződéssel vallják: a tanulás eredményességét csak a tanítás minőségével lehet javítani. Ez egyben az egyik leghatékonyabb stresszoldás. Vas Márk István diák szerint: ebben a suliban van esély a sikerélményekre, és ez szárnyakat ad

Meghirdették a stresszmentes iskolaprogramot, amelynek jótékony hatását még a földrajzórán is tapasztalhattam. Oldott, fesztelen volt a légkör, mosoly ült az arcokon. Mi a titka? Sokat segít, ha a tanár nem felejti el, hogy ő is volt diák, ha a kiforrott módszertan önismerettel, önfegyelemmel, de józan paraszti ésszel is társul. Nem hangerővel, erőfölénnyel fegyelmeznek, hanem egyénre szabott feladatokkal, közös munkára hangoló izgalmas akciókkal.

Francsics József, a rajz, a grafika művésztanára szerint:

– Olyan állapotba kell hozni a gyerekeket, hogy figyelni tudjanak az órán, és már ettől is jobban teljesítenek. Teljesen stresszmentes nem lehet egy isola, mert az élet sem az, de törekszünk a jótékony ingerek túlsúlyára. A rajztanításban nagy hangsúlyt fektetünk a képi gondolkodásra és ábrázolásra, a vizuális kommunikációra, az elmélet és a gyakorlat jó arányára, a tantárgyak közötti hangsúlyokra – sorolja a tanár úr, aki a rajzot gyűjtőfogalomként értelmezi, többek között a műszaki ábrázolást, a kert- és tájépítést, a divattervezést is körébe tartozónak véli. A tanszak másik művésztanára a Kossuth- és Munkácsy-díjas festőművész, Fehér László. Nem akármilyen élmény egy világhírű kortárs fazontól tanulni. A zenei tárgyakat is jeles, neves művészek oktatják.

Jenei Zoltán hatéves kora óta táncol, azóta van színpadon, 22 éve pedig művészeti iskolákban, színházak táncstúdióiban oktat.

– Én nem tanítom a növendékeimet, hanem átadom nekik a tudásomat és tapasztalataimat. Nem keltek illuziókat, a diákjaim tudják, hogy este 7-től 10-ig reflektorfény, taps van, előtte viszont mindennapos kemény munka. Nem hajtom őket, mindenre adok időt, fontos, hogy megérlelődjenek a gondolatok, az érzések, a mozdulatok. Közösen törekszünk arra, hogy kevesebb legyen a gyötrelem és minél több az öröm.

Homoky Viktor a zongora, szintetizátor, zeneelmélet, stúdió- és számítástechnika tagozatvezető tanára diákként a Gorsium Zeneiskolában alapozta meg tudását. Ő is aktív zenész, előadóművész, ami az oktatásban nagy előny, hozzáadott pedagógiai értékként működik.

Fehér József, aki bencés diák volt, nem feledi a gyakori korrepetálásokat. Ha kiderült, hogy nem értették a feladatokat, addig gyakorolták, amíg megvilágosodtak . Ők is élnek a bölcs pedagógiai módszerrel: ismétlés a tudás anyja. Meggyőződéssel vallják: a tanulás eredményességét csak a tanítás minőségével lehet javítani. Ez egyben az egyik leghatékonyabb stresszoldás. Vas Márk István diák szerint: ebben a suliban van esély a sikerélményekre, és ez szárnyakat ad

Francsics József, a rajz, a grafika művésztanára szerint:

– Olyan állapotba kell hozni a gyerekeket, hogy figyelni tudjanak az órán, és már ettől is jobban teljesítenek. Teljesen stresszmentes nem lehet egy isola, mert az élet sem az, de törekszünk a jótékony ingerek túlsúlyára. A rajztanításban nagy hangsúlyt fektetünk a képi gondolkodásra és ábrázolásra, a vizuális kommunikációra, az elmélet és a gyakorlat jó arányára, a tantárgyak közötti hangsúlyokra – sorolja a tanár úr, aki a rajzot gyűjtőfogalomként értelmezi, többek között a műszaki ábrázolást, a kert- és tájépítést, a divattervezést is körébe tartozónak véli. A tanszak másik művésztanára a Kossuth- és Munkácsy-díjas festőművész, Fehér László. Nem akármilyen élmény egy világhírű kortárs fazontól tanulni. A zenei tárgyakat is jeles, neves művészek oktatják.

Jenei Zoltán hatéves kora óta táncol, azóta van színpadon, 22 éve pedig művészeti iskolákban, színházak táncstúdióiban oktat.

– Én nem tanítom a növendékeimet, hanem átadom nekik a tudásomat és tapasztalataimat. Nem keltek illuziókat, a diákjaim tudják, hogy este 7-től 10-ig reflektorfény, taps van, előtte viszont mindennapos kemény munka. Nem hajtom őket, mindenre adok időt, fontos, hogy megérlelődjenek a gondolatok, az érzések, a mozdulatok. Közösen törekszünk arra, hogy kevesebb legyen a gyötrelem és minél több az öröm.

Homoky Viktor a zongora, szintetizátor, zeneelmélet, stúdió- és számítástechnika tagozatvezető tanára diákként a Gorsium Zeneiskolában alapozta meg tudását. Ő is aktív zenész, előadóművész, ami az oktatásban nagy előny, hozzáadott pedagógiai értékként működik.

Fehér József, aki bencés diák volt, nem feledi a gyakori korrepetálásokat. Ha kiderült, hogy nem értették a feladatokat, addig gyakorolták, amíg megvilágosodtak . Ők is élnek a bölcs pedagógiai módszerrel: ismétlés a tudás anyja. Meggyőződéssel vallják: a tanulás eredményességét csak a tanítás minőségével lehet javítani. Ez egyben az egyik leghatékonyabb stresszoldás. Vas Márk István diák szerint: ebben a suliban van esély a sikerélményekre, és ez szárnyakat ad

Francsics József, a rajz, a grafika művésztanára szerint:

– Olyan állapotba kell hozni a gyerekeket, hogy figyelni tudjanak az órán, és már ettől is jobban teljesítenek. Teljesen stresszmentes nem lehet egy isola, mert az élet sem az, de törekszünk a jótékony ingerek túlsúlyára. A rajztanításban nagy hangsúlyt fektetünk a képi gondolkodásra és ábrázolásra, a vizuális kommunikációra, az elmélet és a gyakorlat jó arányára, a tantárgyak közötti hangsúlyokra – sorolja a tanár úr, aki a rajzot gyűjtőfogalomként értelmezi, többek között a műszaki ábrázolást, a kert- és tájépítést, a divattervezést is körébe tartozónak véli. A tanszak másik művésztanára a Kossuth- és Munkácsy-díjas festőművész, Fehér László. Nem akármilyen élmény egy világhírű kortárs fazontól tanulni. A zenei tárgyakat is jeles, neves művészek oktatják.

Jenei Zoltán hatéves kora óta táncol, azóta van színpadon, 22 éve pedig művészeti iskolákban, színházak táncstúdióiban oktat.

– Én nem tanítom a növendékeimet, hanem átadom nekik a tudásomat és tapasztalataimat. Nem keltek illuziókat, a diákjaim tudják, hogy este 7-től 10-ig reflektorfény, taps van, előtte viszont mindennapos kemény munka. Nem hajtom őket, mindenre adok időt, fontos, hogy megérlelődjenek a gondolatok, az érzések, a mozdulatok. Közösen törekszünk arra, hogy kevesebb legyen a gyötrelem és minél több az öröm.

Homoky Viktor a zongora, szintetizátor, zeneelmélet, stúdió- és számítástechnika tagozatvezető tanára diákként a Gorsium Zeneiskolában alapozta meg tudását. Ő is aktív zenész, előadóművész, ami az oktatásban nagy előny, hozzáadott pedagógiai értékként működik.

Fehér József, aki bencés diák volt, nem feledi a gyakori korrepetálásokat. Ha kiderült, hogy nem értették a feladatokat, addig gyakorolták, amíg megvilágosodtak . Ők is élnek a bölcs pedagógiai módszerrel: ismétlés a tudás anyja. Meggyőződéssel vallják: a tanulás eredményességét csak a tanítás minőségével lehet javítani. Ez egyben az egyik leghatékonyabb stresszoldás. Vas Márk István diák szerint: ebben a suliban van esély a sikerélményekre, és ez szárnyakat ad

– Olyan állapotba kell hozni a gyerekeket, hogy figyelni tudjanak az órán, és már ettől is jobban teljesítenek. Teljesen stresszmentes nem lehet egy isola, mert az élet sem az, de törekszünk a jótékony ingerek túlsúlyára. A rajztanításban nagy hangsúlyt fektetünk a képi gondolkodásra és ábrázolásra, a vizuális kommunikációra, az elmélet és a gyakorlat jó arányára, a tantárgyak közötti hangsúlyokra – sorolja a tanár úr, aki a rajzot gyűjtőfogalomként értelmezi, többek között a műszaki ábrázolást, a kert- és tájépítést, a divattervezést is körébe tartozónak véli. A tanszak másik művésztanára a Kossuth- és Munkácsy-díjas festőművész, Fehér László. Nem akármilyen élmény egy világhírű kortárs fazontól tanulni. A zenei tárgyakat is jeles, neves művészek oktatják.

Jenei Zoltán hatéves kora óta táncol, azóta van színpadon, 22 éve pedig művészeti iskolákban, színházak táncstúdióiban oktat.

– Én nem tanítom a növendékeimet, hanem átadom nekik a tudásomat és tapasztalataimat. Nem keltek illuziókat, a diákjaim tudják, hogy este 7-től 10-ig reflektorfény, taps van, előtte viszont mindennapos kemény munka. Nem hajtom őket, mindenre adok időt, fontos, hogy megérlelődjenek a gondolatok, az érzések, a mozdulatok. Közösen törekszünk arra, hogy kevesebb legyen a gyötrelem és minél több az öröm.

Homoky Viktor a zongora, szintetizátor, zeneelmélet, stúdió- és számítástechnika tagozatvezető tanára diákként a Gorsium Zeneiskolában alapozta meg tudását. Ő is aktív zenész, előadóművész, ami az oktatásban nagy előny, hozzáadott pedagógiai értékként működik.

Fehér József, aki bencés diák volt, nem feledi a gyakori korrepetálásokat. Ha kiderült, hogy nem értették a feladatokat, addig gyakorolták, amíg megvilágosodtak . Ők is élnek a bölcs pedagógiai módszerrel: ismétlés a tudás anyja. Meggyőződéssel vallják: a tanulás eredményességét csak a tanítás minőségével lehet javítani. Ez egyben az egyik leghatékonyabb stresszoldás. Vas Márk István diák szerint: ebben a suliban van esély a sikerélményekre, és ez szárnyakat ad

– Olyan állapotba kell hozni a gyerekeket, hogy figyelni tudjanak az órán, és már ettől is jobban teljesítenek. Teljesen stresszmentes nem lehet egy isola, mert az élet sem az, de törekszünk a jótékony ingerek túlsúlyára. A rajztanításban nagy hangsúlyt fektetünk a képi gondolkodásra és ábrázolásra, a vizuális kommunikációra, az elmélet és a gyakorlat jó arányára, a tantárgyak közötti hangsúlyokra – sorolja a tanár úr, aki a rajzot gyűjtőfogalomként értelmezi, többek között a műszaki ábrázolást, a kert- és tájépítést, a divattervezést is körébe tartozónak véli. A tanszak másik művésztanára a Kossuth- és Munkácsy-díjas festőművész, Fehér László. Nem akármilyen élmény egy világhírű kortárs fazontól tanulni. A zenei tárgyakat is jeles, neves művészek oktatják.

Jenei Zoltán hatéves kora óta táncol, azóta van színpadon, 22 éve pedig művészeti iskolákban, színházak táncstúdióiban oktat.

– Én nem tanítom a növendékeimet, hanem átadom nekik a tudásomat és tapasztalataimat. Nem keltek illuziókat, a diákjaim tudják, hogy este 7-től 10-ig reflektorfény, taps van, előtte viszont mindennapos kemény munka. Nem hajtom őket, mindenre adok időt, fontos, hogy megérlelődjenek a gondolatok, az érzések, a mozdulatok. Közösen törekszünk arra, hogy kevesebb legyen a gyötrelem és minél több az öröm.

Homoky Viktor a zongora, szintetizátor, zeneelmélet, stúdió- és számítástechnika tagozatvezető tanára diákként a Gorsium Zeneiskolában alapozta meg tudását. Ő is aktív zenész, előadóművész, ami az oktatásban nagy előny, hozzáadott pedagógiai értékként működik.

Fehér József, aki bencés diák volt, nem feledi a gyakori korrepetálásokat. Ha kiderült, hogy nem értették a feladatokat, addig gyakorolták, amíg megvilágosodtak . Ők is élnek a bölcs pedagógiai módszerrel: ismétlés a tudás anyja. Meggyőződéssel vallják: a tanulás eredményességét csak a tanítás minőségével lehet javítani. Ez egyben az egyik leghatékonyabb stresszoldás. Vas Márk István diák szerint: ebben a suliban van esély a sikerélményekre, és ez szárnyakat ad

Jenei Zoltán hatéves kora óta táncol, azóta van színpadon, 22 éve pedig művészeti iskolákban, színházak táncstúdióiban oktat.

– Én nem tanítom a növendékeimet, hanem átadom nekik a tudásomat és tapasztalataimat. Nem keltek illuziókat, a diákjaim tudják, hogy este 7-től 10-ig reflektorfény, taps van, előtte viszont mindennapos kemény munka. Nem hajtom őket, mindenre adok időt, fontos, hogy megérlelődjenek a gondolatok, az érzések, a mozdulatok. Közösen törekszünk arra, hogy kevesebb legyen a gyötrelem és minél több az öröm.

Homoky Viktor a zongora, szintetizátor, zeneelmélet, stúdió- és számítástechnika tagozatvezető tanára diákként a Gorsium Zeneiskolában alapozta meg tudását. Ő is aktív zenész, előadóművész, ami az oktatásban nagy előny, hozzáadott pedagógiai értékként működik.

Fehér József, aki bencés diák volt, nem feledi a gyakori korrepetálásokat. Ha kiderült, hogy nem értették a feladatokat, addig gyakorolták, amíg megvilágosodtak . Ők is élnek a bölcs pedagógiai módszerrel: ismétlés a tudás anyja. Meggyőződéssel vallják: a tanulás eredményességét csak a tanítás minőségével lehet javítani. Ez egyben az egyik leghatékonyabb stresszoldás. Vas Márk István diák szerint: ebben a suliban van esély a sikerélményekre, és ez szárnyakat ad

Jenei Zoltán hatéves kora óta táncol, azóta van színpadon, 22 éve pedig művészeti iskolákban, színházak táncstúdióiban oktat.

– Én nem tanítom a növendékeimet, hanem átadom nekik a tudásomat és tapasztalataimat. Nem keltek illuziókat, a diákjaim tudják, hogy este 7-től 10-ig reflektorfény, taps van, előtte viszont mindennapos kemény munka. Nem hajtom őket, mindenre adok időt, fontos, hogy megérlelődjenek a gondolatok, az érzések, a mozdulatok. Közösen törekszünk arra, hogy kevesebb legyen a gyötrelem és minél több az öröm.

Homoky Viktor a zongora, szintetizátor, zeneelmélet, stúdió- és számítástechnika tagozatvezető tanára diákként a Gorsium Zeneiskolában alapozta meg tudását. Ő is aktív zenész, előadóművész, ami az oktatásban nagy előny, hozzáadott pedagógiai értékként működik.

Fehér József, aki bencés diák volt, nem feledi a gyakori korrepetálásokat. Ha kiderült, hogy nem értették a feladatokat, addig gyakorolták, amíg megvilágosodtak . Ők is élnek a bölcs pedagógiai módszerrel: ismétlés a tudás anyja. Meggyőződéssel vallják: a tanulás eredményességét csak a tanítás minőségével lehet javítani. Ez egyben az egyik leghatékonyabb stresszoldás. Vas Márk István diák szerint: ebben a suliban van esély a sikerélményekre, és ez szárnyakat ad

– Én nem tanítom a növendékeimet, hanem átadom nekik a tudásomat és tapasztalataimat. Nem keltek illuziókat, a diákjaim tudják, hogy este 7-től 10-ig reflektorfény, taps van, előtte viszont mindennapos kemény munka. Nem hajtom őket, mindenre adok időt, fontos, hogy megérlelődjenek a gondolatok, az érzések, a mozdulatok. Közösen törekszünk arra, hogy kevesebb legyen a gyötrelem és minél több az öröm.

Homoky Viktor a zongora, szintetizátor, zeneelmélet, stúdió- és számítástechnika tagozatvezető tanára diákként a Gorsium Zeneiskolában alapozta meg tudását. Ő is aktív zenész, előadóművész, ami az oktatásban nagy előny, hozzáadott pedagógiai értékként működik.

Fehér József, aki bencés diák volt, nem feledi a gyakori korrepetálásokat. Ha kiderült, hogy nem értették a feladatokat, addig gyakorolták, amíg megvilágosodtak . Ők is élnek a bölcs pedagógiai módszerrel: ismétlés a tudás anyja. Meggyőződéssel vallják: a tanulás eredményességét csak a tanítás minőségével lehet javítani. Ez egyben az egyik leghatékonyabb stresszoldás. Vas Márk István diák szerint: ebben a suliban van esély a sikerélményekre, és ez szárnyakat ad

– Én nem tanítom a növendékeimet, hanem átadom nekik a tudásomat és tapasztalataimat. Nem keltek illuziókat, a diákjaim tudják, hogy este 7-től 10-ig reflektorfény, taps van, előtte viszont mindennapos kemény munka. Nem hajtom őket, mindenre adok időt, fontos, hogy megérlelődjenek a gondolatok, az érzések, a mozdulatok. Közösen törekszünk arra, hogy kevesebb legyen a gyötrelem és minél több az öröm.

Homoky Viktor a zongora, szintetizátor, zeneelmélet, stúdió- és számítástechnika tagozatvezető tanára diákként a Gorsium Zeneiskolában alapozta meg tudását. Ő is aktív zenész, előadóművész, ami az oktatásban nagy előny, hozzáadott pedagógiai értékként működik.

Fehér József, aki bencés diák volt, nem feledi a gyakori korrepetálásokat. Ha kiderült, hogy nem értették a feladatokat, addig gyakorolták, amíg megvilágosodtak . Ők is élnek a bölcs pedagógiai módszerrel: ismétlés a tudás anyja. Meggyőződéssel vallják: a tanulás eredményességét csak a tanítás minőségével lehet javítani. Ez egyben az egyik leghatékonyabb stresszoldás. Vas Márk István diák szerint: ebben a suliban van esély a sikerélményekre, és ez szárnyakat ad

Homoky Viktor a zongora, szintetizátor, zeneelmélet, stúdió- és számítástechnika tagozatvezető tanára diákként a Gorsium Zeneiskolában alapozta meg tudását. Ő is aktív zenész, előadóművész, ami az oktatásban nagy előny, hozzáadott pedagógiai értékként működik.

Fehér József, aki bencés diák volt, nem feledi a gyakori korrepetálásokat. Ha kiderült, hogy nem értették a feladatokat, addig gyakorolták, amíg megvilágosodtak . Ők is élnek a bölcs pedagógiai módszerrel: ismétlés a tudás anyja. Meggyőződéssel vallják: a tanulás eredményességét csak a tanítás minőségével lehet javítani. Ez egyben az egyik leghatékonyabb stresszoldás. Vas Márk István diák szerint: ebben a suliban van esély a sikerélményekre, és ez szárnyakat ad

Homoky Viktor a zongora, szintetizátor, zeneelmélet, stúdió- és számítástechnika tagozatvezető tanára diákként a Gorsium Zeneiskolában alapozta meg tudását. Ő is aktív zenész, előadóművész, ami az oktatásban nagy előny, hozzáadott pedagógiai értékként működik.

Fehér József, aki bencés diák volt, nem feledi a gyakori korrepetálásokat. Ha kiderült, hogy nem értették a feladatokat, addig gyakorolták, amíg megvilágosodtak . Ők is élnek a bölcs pedagógiai módszerrel: ismétlés a tudás anyja. Meggyőződéssel vallják: a tanulás eredményességét csak a tanítás minőségével lehet javítani. Ez egyben az egyik leghatékonyabb stresszoldás. Vas Márk István diák szerint: ebben a suliban van esély a sikerélményekre, és ez szárnyakat ad

Fehér József, aki bencés diák volt, nem feledi a gyakori korrepetálásokat. Ha kiderült, hogy nem értették a feladatokat, addig gyakorolták, amíg megvilágosodtak . Ők is élnek a bölcs pedagógiai módszerrel: ismétlés a tudás anyja. Meggyőződéssel vallják: a tanulás eredményességét csak a tanítás minőségével lehet javítani. Ez egyben az egyik leghatékonyabb stresszoldás. Vas Márk István diák szerint: ebben a suliban van esély a sikerélményekre, és ez szárnyakat ad

Fehér József, aki bencés diák volt, nem feledi a gyakori korrepetálásokat. Ha kiderült, hogy nem értették a feladatokat, addig gyakorolták, amíg megvilágosodtak . Ők is élnek a bölcs pedagógiai módszerrel: ismétlés a tudás anyja. Meggyőződéssel vallják: a tanulás eredményességét csak a tanítás minőségével lehet javítani. Ez egyben az egyik leghatékonyabb stresszoldás. Vas Márk István diák szerint: ebben a suliban van esély a sikerélményekre, és ez szárnyakat ad


szponzorált tartalom
Európai Hulladékcsökkentési elismerő oklevél a Klímanócskák vezetőjének
PROGRAMAJÁNLÓ
V. Varga József
Borverseny, Mesés kiskertek és gyermeknapi programok is várnak a hétvégén a megyében
bűntárs / 4 perce
Osztrák pénzt segített tisztára mosni egy magyar banki alkalmazott
A pénzmosással megalapozottan gyanúsítható N. Györgyöt elfogták, őrizetbe vették és kezdeményezték letartóztatását.
Gyász
Mély fájdalommal tudatjuk mindazokkal, akik ismerték és szerették, hogy LENDVAI ISTVÁNNÉ szül. Marton Zsuzsanna 73 éves korában elhunyt. Temetése 2019. május 31-én 12 órakor lesz az öreghegyi Szt. Donát kápolnában. A gyászoló család
Fájó szívvel tudatjuk, hogy VÁRKONYI LÁSZLÓ tanár úr életének 67. évében, 2019. április 27-én hosszantartó, súlyos betegségben elhunyt. Kérésére szűk családi körben a székesfehérvári Béla úti temető vízbe mosó parcellájában vegső búcsút vettünk tőle. A gyászoló család
Mély fájdalommal tudatjuk, hogy Özv. GAÁL ZOLTÁNNÉ szül. Jánosik Erzsébet 88 éves korában elhunyt. Temetése 2019. május 28-án 10.30-kor a Csutora temetőben lesz. Gyászmise 9 órakor a Jézus Szíve templomban. Gyászoló család
„Elmentem tőletek, nem tudtam búcsúzni, nem volt időm arra, el kellett indulni. Szívetekbe hagyom emlékem örökre, ha látni akartok, nézzetek az égre!” Mély fájdalommal tudatjuk mindazokkal, akik ismerték és szerették, hogy KOVÁTS JÓZSEF 72 éves korában elhunyt. Szerettünk hamvasztás utáni úrnás búcsúztatását 2019. május 31-én 15 órakor a Prohászka Templomban tartjuk. A gyászoló család
Fájdalommal értesítjük mindazokat, akik ismerték, tisztelték és szerették, hogy VÁCZI ISTVÁNNÉ szül. Fekete Julianna volt móri-szabadbattyáni lakos 86 éves korában elhunyt. Végső búcsút 2019. május 24-én 11 órakor veszünk tőle Móron a Homoki temetőben. A gyászoló család
Megtört szívvel tudatjuk mindazokkal, akik ismerték és szerették, hogy OZSVÁTH BALÁZS az ALBA Volán nyugdíjasa 86 éves korában elhunyt. Temetése 2019. május 25-én 16 órakor lesz az abai temetőben. A gyászoló család
Köszönetet mondunk mindazoknak, akik MIHOLITS FERENC temetésén részt vettek, és gyászunkban osztoztak. Gyászolja: felesége, gyermekei és családjaik
"Elmentem tőletek, nem tudtam búcsúzni, nem volt időm arra, el kellett indulni. Szívetekben hagyom emlékem örökre, ha látni akartok nézzetek az égre." Mély fájdalommal tudatjuk mindazokkal, akik ismerték és szerették, hogy KISS ANKIÓ sárkeresztesi lakos 27 éves korában elhunyt. Temetése 2019. május 24-én, pénteken 16 órakor lesz a sárkeresztesi református temetőben. Ezúton köszönjük mindazoknak, akik utolsó útjára elkísérik, gyászunkban együttérzéssel osztoznak. Gyászoló család
Mély fájdalommal tudatjuk mindazokkal, akik ismerték és szerették, hogy szeretett férjem, édesapánk és nagypapánk BERECZKY LAJOS az IKARUSZ gyár nyugdíjasa életének 75. évében örökre megpihent. Temetése 2019. május 25-én 15 órakor lesz a lepsényi katolikus temetőben. Gyászmise 2019. május 26-án 8.30-kor a lepsényi római katolikus templomban. Szerettei
Fájdalommal tudatjuk, hogy BARKÓCZI ÁRPÁD életének 52. évében elhunyt. Temetése 2019. 05. 22-én 14 órakor a sárkeresztúri katolikus temetőben lesz. Gyászoló család
"Az évek múlnak, de a bánat soha. Az élet bármilyen mostoha, elválni megtanít, de feledni soha." Soha el nem múló fájdalommal emlékezünk SCHMIDT LÁSZLÓ halálának 4. évfordulóján. Szerető felesége, fia és menye.
Bánatos szívvel tudatjuk mindazokkal akik ismerték és szerették, hogy párom, édesapánk, nagyapánk ifj. BALOGH JÁNOS VTRÉV Kft, ALBA Security, Securitas és POLIAX dolgozója, életének 50. évében elhunyt. Temetése 2019. május 23-án 16 órakor lesz a bodajki temetőben. Búcsúznak tőle: párja, lányai, vejei, unokái, kollégái, barátai és a RÉV szálló lakói.
Mély fájdalommal tudatjuk mindazokkal, akik ismerték és szerették, hogy PART JÁNOS 74 éves korában elhunyt. Temetése 2019. május 22-én 12 órakor lesz a székesfehérvári Béla úti temető, vízbemosásos parcellájánál. Gyászoló felesége
"Küzdöttél, de már nem lehet, csend ölel át és szeretet. Csak az hal meg kit felednek, örökké él, kit igazán szeretnek." /Kosztolányi Dezső/ Mély fájdalommal tudatjuk mindazokkal, akik ismerték és szerették, hogy GARAY GÉZA életének 61. évében, súlyos betegségben, 2019. május 7-én elhunyt. Hamvait 2019. május 23-án 16 órakor helyezzük végső nyugalomra Székesfehérváron a Béla úti temetőben. Kérjük a búcsúztatáson megjelenőket, hogy egy-egy szál virággal fejezzék ki együttérzésüket. Gyászoló család "A szeretet soha el nem múlik" /Szent Pál/
Mély fájdalommal tudatjuk, hogy MÓRÉ KÁROLYNÉ életnek 81. évében elhunyt. Temetése 2019. május 24-én 9 órakor lesz Székesfehérváron a Béla úti temetőben. A gyászoló család
Mély fájdalommal tudatjuk mindazokkal, akik ismerték és szerették, hogy HAJMA LÁSZLÓ életének 72. évében, tragikus hirtelenséggel elhunyt. Temetése 2019. május 24-én 14 órakor lesz a székesfehérvári Béla úti köztemetően. A gyászoló család
"Ajkamra nem tudott panaszt csalni, sem kín, sem fájdalom, de a halál legyőzött, nem volt irgalom. Emlékem azért itthagyom köztetek, mindenkitől búcsúzom: Isten veletek!" Mély fájdalommal tudatjuk mindazokkal, akik ismerték és szerették, hogy MIHOLITS FERENC életének 89. évében, hosszantartó betegségben elhunyt. Temetése 2019. május 21-én kedden, 10 órakor a Budai úti altemplom urnatemetőjében lesz. Kérjük, hogy a szertartáson részt vevők, legfeljebb egy szál virággal fejezzék ki tiszteletüket. Gyászolja: felesége, gyermekei és családjaik
Megtört szívvel tudatjuk mindazokkal, akik szerették és ismerték, hogy DR. BERENCZNÉ HLATKY ÉVA váratlanul itt hagyott bennünket. Szűk családi körben helyeztük végső nyugalomba. A gyászoló család
"Egy váratlan percben életed véget ért, mint vihar a rózsát, a halál tépte szét. Hosszú útra mentél, búcsút nem intettél, ha elfáradsz utadon, pihenj meg egy percre, tekints az ittmaradt, bánatos szívekre." Fájó szívvel tudatjuk mindazokkal, akik ismerték és szerették, hogy a drága édesapa, nagypapa NAGY LAJOS életének 79. évében elhunyt. Temetése 2019. május 22-én 14 órakor a Béla úti temetőben lesz. Köszönjük mindazoknak, akik utolsó útjára elkísérik, gyászunkban osztoznak. A gyászoló család
Mély fájdalommal tudatjuk mindazokkal, akik ismerték és szerették, hogy ÖZV. BODRI IMRÉNÉ szül. Varga Klára 88 éves korában elhunyt. Temetése 2019. május 23-án 12 órakor a székesfehérvári, Béla úti temetőben lesz. Köszönjük mindazoknak, akik utolsó útjára elkísérik. Búcsúzik: fia, menye, unokái, dédunokái.
napi meteo / 9 perce
Sok napsütés ígérkezik pénteken Fejér megyében
feol.hu
Táplálkozási szokások / 12 perce
A csimpánzok nem kegyelmeznek a teknősöknek
feltárják a titkokat immár hatodszor / 17 perce
Régészet: pénteken és szombaton lehull a lepel!
FMH, V. Varga József
akik a közösségért is sokat tesznek / 21 perce
Két fronton is helytállnak a Fejér megyei vállalkozók
Palocsai Jenő
tűzeset / 25 perce
Körbálák égnek Nagyvenyimnél
Katasztrófavédelem
legyen még virágosabb a város! / 27 perce
Muskátlival Kanadáig – Székesfehérvár elindul a „Virágzó Közösségek” nemzetközi versenyen
Majer Tamás