-6°
-2°
-9°

Stresszmentes iskola?!

Székesfehérvár - Vannak pedagógusok, akik az ének- vagy a tornaórát is gyötrelmessé tudják tenni, ezért indította útjára stresszmentes programját a Gorsium művészeti iskola.

Az alapfokú művészetoktatási intézményeket átvilágították, néhányat összevontak, megszüntettek. Tavaly az országban 792 iskola működött, ebből 665 lett minősített intézmény. Megyénkben 37-ből 26 kapott zöld utat, amely azt jelenti, hogy kiválóak lettek, teljesen vagy részben megfeleltek a szigorú feltételeknek, és megkapják a 100, illetve az 50 százalékos normatívát.

Megyékben a Gorsium Alapfokú Művészetoktatási Intézmény minden tagozata kiváló lett: zene-, táncművészeti, képző- és iparművészeti ága egyaránt elnyerte a Szakmai Minősítő Testület elismerését. Az 1993-ban szerveződött iskola fejlődőképességét, eredményes építkezését bizonyítja, hogy 2006-tól emelt szintű szakközépiskolai oktatással bővült, amely érettségire, középfokú és emelt szintű szakvizsga-bizonyítvány megszerzésére készít fel. Az utóbbi a zeneművészeti tagozaton pedagógus munkakör betöltésére is jogosít – tudtam meg az intézmény igazgatójától, Fehér Józseftől, aki hazánkban elsőként indította el a szintetizátor-keyboard tárgy oktatását, tantervi programját, és tankönyveit maga alkotta meg. Nevéhez fűződik a tárgy országos pedagógus-továbbképzési programjának kidolgozása is. Jelenleg a Palotai úton működik a középiskola, szeptembertől határozatlan idejű bérleti szerződéssel megkapják az önkormányzattól a Kossuth iskola egyik önálló szárnyát. Az Öreghegyen a gyermeklétszám sajnos csökken, viszont a művészeti szakközépiskola iránt nagy az érdeklődés.

Meghirdették a stresszmentes iskolaprogramot, amelynek jótékony hatását még a földrajzórán is tapasztalhattam. Oldott, fesztelen volt a légkör, mosoly ült az arcokon. Mi a titka? Sokat segít, ha a tanár nem felejti el, hogy ő is volt diák, ha a kiforrott módszertan önismerettel, önfegyelemmel, de józan paraszti ésszel is társul. Nem hangerővel, erőfölénnyel fegyelmeznek, hanem egyénre szabott feladatokkal, közös munkára hangoló izgalmas akciókkal.

Francsics József, a rajz, a grafika művésztanára szerint:

– Olyan állapotba kell hozni a gyerekeket, hogy figyelni tudjanak az órán, és már ettől is jobban teljesítenek. Teljesen stresszmentes nem lehet egy isola, mert az élet sem az, de törekszünk a jótékony ingerek túlsúlyára. A rajztanításban nagy hangsúlyt fektetünk a képi gondolkodásra és ábrázolásra, a vizuális kommunikációra, az elmélet és a gyakorlat jó arányára, a tantárgyak közötti hangsúlyokra – sorolja a tanár úr, aki a rajzot gyűjtőfogalomként értelmezi, többek között a műszaki ábrázolást, a kert- és tájépítést, a divattervezést is körébe tartozónak véli. A tanszak másik művésztanára a Kossuth- és Munkácsy-díjas festőművész, Fehér László. Nem akármilyen élmény egy világhírű kortárs fazontól tanulni. A zenei tárgyakat is jeles, neves művészek oktatják.

Jenei Zoltán hatéves kora óta táncol, azóta van színpadon, 22 éve pedig művészeti iskolákban, színházak táncstúdióiban oktat.

– Én nem tanítom a növendékeimet, hanem átadom nekik a tudásomat és tapasztalataimat. Nem keltek illuziókat, a diákjaim tudják, hogy este 7-től 10-ig reflektorfény, taps van, előtte viszont mindennapos kemény munka. Nem hajtom őket, mindenre adok időt, fontos, hogy megérlelődjenek a gondolatok, az érzések, a mozdulatok. Közösen törekszünk arra, hogy kevesebb legyen a gyötrelem és minél több az öröm.

Homoky Viktor a zongora, szintetizátor, zeneelmélet, stúdió- és számítástechnika tagozatvezető tanára diákként a Gorsium Zeneiskolában alapozta meg tudását. Ő is aktív zenész, előadóművész, ami az oktatásban nagy előny, hozzáadott pedagógiai értékként működik.

Fehér József, aki bencés diák volt, nem feledi a gyakori korrepetálásokat. Ha kiderült, hogy nem értették a feladatokat, addig gyakorolták, amíg megvilágosodtak . Ők is élnek a bölcs pedagógiai módszerrel: ismétlés a tudás anyja. Meggyőződéssel vallják: a tanulás eredményességét csak a tanítás minőségével lehet javítani. Ez egyben az egyik leghatékonyabb stresszoldás. Vas Márk István diák szerint: ebben a suliban van esély a sikerélményekre, és ez szárnyakat ad

Megyékben a Gorsium Alapfokú Művészetoktatási Intézmény minden tagozata kiváló lett: zene-, táncművészeti, képző- és iparművészeti ága egyaránt elnyerte a Szakmai Minősítő Testület elismerését. Az 1993-ban szerveződött iskola fejlődőképességét, eredményes építkezését bizonyítja, hogy 2006-tól emelt szintű szakközépiskolai oktatással bővült, amely érettségire, középfokú és emelt szintű szakvizsga-bizonyítvány megszerzésére készít fel. Az utóbbi a zeneművészeti tagozaton pedagógus munkakör betöltésére is jogosít – tudtam meg az intézmény igazgatójától, Fehér Józseftől, aki hazánkban elsőként indította el a szintetizátor-keyboard tárgy oktatását, tantervi programját, és tankönyveit maga alkotta meg. Nevéhez fűződik a tárgy országos pedagógus-továbbképzési programjának kidolgozása is. Jelenleg a Palotai úton működik a középiskola, szeptembertől határozatlan idejű bérleti szerződéssel megkapják az önkormányzattól a Kossuth iskola egyik önálló szárnyát. Az Öreghegyen a gyermeklétszám sajnos csökken, viszont a művészeti szakközépiskola iránt nagy az érdeklődés.

Meghirdették a stresszmentes iskolaprogramot, amelynek jótékony hatását még a földrajzórán is tapasztalhattam. Oldott, fesztelen volt a légkör, mosoly ült az arcokon. Mi a titka? Sokat segít, ha a tanár nem felejti el, hogy ő is volt diák, ha a kiforrott módszertan önismerettel, önfegyelemmel, de józan paraszti ésszel is társul. Nem hangerővel, erőfölénnyel fegyelmeznek, hanem egyénre szabott feladatokkal, közös munkára hangoló izgalmas akciókkal.

Francsics József, a rajz, a grafika művésztanára szerint:

– Olyan állapotba kell hozni a gyerekeket, hogy figyelni tudjanak az órán, és már ettől is jobban teljesítenek. Teljesen stresszmentes nem lehet egy isola, mert az élet sem az, de törekszünk a jótékony ingerek túlsúlyára. A rajztanításban nagy hangsúlyt fektetünk a képi gondolkodásra és ábrázolásra, a vizuális kommunikációra, az elmélet és a gyakorlat jó arányára, a tantárgyak közötti hangsúlyokra – sorolja a tanár úr, aki a rajzot gyűjtőfogalomként értelmezi, többek között a műszaki ábrázolást, a kert- és tájépítést, a divattervezést is körébe tartozónak véli. A tanszak másik művésztanára a Kossuth- és Munkácsy-díjas festőművész, Fehér László. Nem akármilyen élmény egy világhírű kortárs fazontól tanulni. A zenei tárgyakat is jeles, neves művészek oktatják.

Jenei Zoltán hatéves kora óta táncol, azóta van színpadon, 22 éve pedig művészeti iskolákban, színházak táncstúdióiban oktat.

– Én nem tanítom a növendékeimet, hanem átadom nekik a tudásomat és tapasztalataimat. Nem keltek illuziókat, a diákjaim tudják, hogy este 7-től 10-ig reflektorfény, taps van, előtte viszont mindennapos kemény munka. Nem hajtom őket, mindenre adok időt, fontos, hogy megérlelődjenek a gondolatok, az érzések, a mozdulatok. Közösen törekszünk arra, hogy kevesebb legyen a gyötrelem és minél több az öröm.

Homoky Viktor a zongora, szintetizátor, zeneelmélet, stúdió- és számítástechnika tagozatvezető tanára diákként a Gorsium Zeneiskolában alapozta meg tudását. Ő is aktív zenész, előadóművész, ami az oktatásban nagy előny, hozzáadott pedagógiai értékként működik.

Fehér József, aki bencés diák volt, nem feledi a gyakori korrepetálásokat. Ha kiderült, hogy nem értették a feladatokat, addig gyakorolták, amíg megvilágosodtak . Ők is élnek a bölcs pedagógiai módszerrel: ismétlés a tudás anyja. Meggyőződéssel vallják: a tanulás eredményességét csak a tanítás minőségével lehet javítani. Ez egyben az egyik leghatékonyabb stresszoldás. Vas Márk István diák szerint: ebben a suliban van esély a sikerélményekre, és ez szárnyakat ad

Megyékben a Gorsium Alapfokú Művészetoktatási Intézmény minden tagozata kiváló lett: zene-, táncművészeti, képző- és iparművészeti ága egyaránt elnyerte a Szakmai Minősítő Testület elismerését. Az 1993-ban szerveződött iskola fejlődőképességét, eredményes építkezését bizonyítja, hogy 2006-tól emelt szintű szakközépiskolai oktatással bővült, amely érettségire, középfokú és emelt szintű szakvizsga-bizonyítvány megszerzésére készít fel. Az utóbbi a zeneművészeti tagozaton pedagógus munkakör betöltésére is jogosít – tudtam meg az intézmény igazgatójától, Fehér Józseftől, aki hazánkban elsőként indította el a szintetizátor-keyboard tárgy oktatását, tantervi programját, és tankönyveit maga alkotta meg. Nevéhez fűződik a tárgy országos pedagógus-továbbképzési programjának kidolgozása is. Jelenleg a Palotai úton működik a középiskola, szeptembertől határozatlan idejű bérleti szerződéssel megkapják az önkormányzattól a Kossuth iskola egyik önálló szárnyát. Az Öreghegyen a gyermeklétszám sajnos csökken, viszont a művészeti szakközépiskola iránt nagy az érdeklődés.

Meghirdették a stresszmentes iskolaprogramot, amelynek jótékony hatását még a földrajzórán is tapasztalhattam. Oldott, fesztelen volt a légkör, mosoly ült az arcokon. Mi a titka? Sokat segít, ha a tanár nem felejti el, hogy ő is volt diák, ha a kiforrott módszertan önismerettel, önfegyelemmel, de józan paraszti ésszel is társul. Nem hangerővel, erőfölénnyel fegyelmeznek, hanem egyénre szabott feladatokkal, közös munkára hangoló izgalmas akciókkal.

Francsics József, a rajz, a grafika művésztanára szerint:

– Olyan állapotba kell hozni a gyerekeket, hogy figyelni tudjanak az órán, és már ettől is jobban teljesítenek. Teljesen stresszmentes nem lehet egy isola, mert az élet sem az, de törekszünk a jótékony ingerek túlsúlyára. A rajztanításban nagy hangsúlyt fektetünk a képi gondolkodásra és ábrázolásra, a vizuális kommunikációra, az elmélet és a gyakorlat jó arányára, a tantárgyak közötti hangsúlyokra – sorolja a tanár úr, aki a rajzot gyűjtőfogalomként értelmezi, többek között a műszaki ábrázolást, a kert- és tájépítést, a divattervezést is körébe tartozónak véli. A tanszak másik művésztanára a Kossuth- és Munkácsy-díjas festőművész, Fehér László. Nem akármilyen élmény egy világhírű kortárs fazontól tanulni. A zenei tárgyakat is jeles, neves művészek oktatják.

Jenei Zoltán hatéves kora óta táncol, azóta van színpadon, 22 éve pedig művészeti iskolákban, színházak táncstúdióiban oktat.

– Én nem tanítom a növendékeimet, hanem átadom nekik a tudásomat és tapasztalataimat. Nem keltek illuziókat, a diákjaim tudják, hogy este 7-től 10-ig reflektorfény, taps van, előtte viszont mindennapos kemény munka. Nem hajtom őket, mindenre adok időt, fontos, hogy megérlelődjenek a gondolatok, az érzések, a mozdulatok. Közösen törekszünk arra, hogy kevesebb legyen a gyötrelem és minél több az öröm.

Homoky Viktor a zongora, szintetizátor, zeneelmélet, stúdió- és számítástechnika tagozatvezető tanára diákként a Gorsium Zeneiskolában alapozta meg tudását. Ő is aktív zenész, előadóművész, ami az oktatásban nagy előny, hozzáadott pedagógiai értékként működik.

Fehér József, aki bencés diák volt, nem feledi a gyakori korrepetálásokat. Ha kiderült, hogy nem értették a feladatokat, addig gyakorolták, amíg megvilágosodtak . Ők is élnek a bölcs pedagógiai módszerrel: ismétlés a tudás anyja. Meggyőződéssel vallják: a tanulás eredményességét csak a tanítás minőségével lehet javítani. Ez egyben az egyik leghatékonyabb stresszoldás. Vas Márk István diák szerint: ebben a suliban van esély a sikerélményekre, és ez szárnyakat ad

Meghirdették a stresszmentes iskolaprogramot, amelynek jótékony hatását még a földrajzórán is tapasztalhattam. Oldott, fesztelen volt a légkör, mosoly ült az arcokon. Mi a titka? Sokat segít, ha a tanár nem felejti el, hogy ő is volt diák, ha a kiforrott módszertan önismerettel, önfegyelemmel, de józan paraszti ésszel is társul. Nem hangerővel, erőfölénnyel fegyelmeznek, hanem egyénre szabott feladatokkal, közös munkára hangoló izgalmas akciókkal.

Francsics József, a rajz, a grafika művésztanára szerint:

– Olyan állapotba kell hozni a gyerekeket, hogy figyelni tudjanak az órán, és már ettől is jobban teljesítenek. Teljesen stresszmentes nem lehet egy isola, mert az élet sem az, de törekszünk a jótékony ingerek túlsúlyára. A rajztanításban nagy hangsúlyt fektetünk a képi gondolkodásra és ábrázolásra, a vizuális kommunikációra, az elmélet és a gyakorlat jó arányára, a tantárgyak közötti hangsúlyokra – sorolja a tanár úr, aki a rajzot gyűjtőfogalomként értelmezi, többek között a műszaki ábrázolást, a kert- és tájépítést, a divattervezést is körébe tartozónak véli. A tanszak másik művésztanára a Kossuth- és Munkácsy-díjas festőművész, Fehér László. Nem akármilyen élmény egy világhírű kortárs fazontól tanulni. A zenei tárgyakat is jeles, neves művészek oktatják.

Jenei Zoltán hatéves kora óta táncol, azóta van színpadon, 22 éve pedig művészeti iskolákban, színházak táncstúdióiban oktat.

– Én nem tanítom a növendékeimet, hanem átadom nekik a tudásomat és tapasztalataimat. Nem keltek illuziókat, a diákjaim tudják, hogy este 7-től 10-ig reflektorfény, taps van, előtte viszont mindennapos kemény munka. Nem hajtom őket, mindenre adok időt, fontos, hogy megérlelődjenek a gondolatok, az érzések, a mozdulatok. Közösen törekszünk arra, hogy kevesebb legyen a gyötrelem és minél több az öröm.

Homoky Viktor a zongora, szintetizátor, zeneelmélet, stúdió- és számítástechnika tagozatvezető tanára diákként a Gorsium Zeneiskolában alapozta meg tudását. Ő is aktív zenész, előadóművész, ami az oktatásban nagy előny, hozzáadott pedagógiai értékként működik.

Fehér József, aki bencés diák volt, nem feledi a gyakori korrepetálásokat. Ha kiderült, hogy nem értették a feladatokat, addig gyakorolták, amíg megvilágosodtak . Ők is élnek a bölcs pedagógiai módszerrel: ismétlés a tudás anyja. Meggyőződéssel vallják: a tanulás eredményességét csak a tanítás minőségével lehet javítani. Ez egyben az egyik leghatékonyabb stresszoldás. Vas Márk István diák szerint: ebben a suliban van esély a sikerélményekre, és ez szárnyakat ad

Meghirdették a stresszmentes iskolaprogramot, amelynek jótékony hatását még a földrajzórán is tapasztalhattam. Oldott, fesztelen volt a légkör, mosoly ült az arcokon. Mi a titka? Sokat segít, ha a tanár nem felejti el, hogy ő is volt diák, ha a kiforrott módszertan önismerettel, önfegyelemmel, de józan paraszti ésszel is társul. Nem hangerővel, erőfölénnyel fegyelmeznek, hanem egyénre szabott feladatokkal, közös munkára hangoló izgalmas akciókkal.

Francsics József, a rajz, a grafika művésztanára szerint:

– Olyan állapotba kell hozni a gyerekeket, hogy figyelni tudjanak az órán, és már ettől is jobban teljesítenek. Teljesen stresszmentes nem lehet egy isola, mert az élet sem az, de törekszünk a jótékony ingerek túlsúlyára. A rajztanításban nagy hangsúlyt fektetünk a képi gondolkodásra és ábrázolásra, a vizuális kommunikációra, az elmélet és a gyakorlat jó arányára, a tantárgyak közötti hangsúlyokra – sorolja a tanár úr, aki a rajzot gyűjtőfogalomként értelmezi, többek között a műszaki ábrázolást, a kert- és tájépítést, a divattervezést is körébe tartozónak véli. A tanszak másik művésztanára a Kossuth- és Munkácsy-díjas festőművész, Fehér László. Nem akármilyen élmény egy világhírű kortárs fazontól tanulni. A zenei tárgyakat is jeles, neves művészek oktatják.

Jenei Zoltán hatéves kora óta táncol, azóta van színpadon, 22 éve pedig művészeti iskolákban, színházak táncstúdióiban oktat.

– Én nem tanítom a növendékeimet, hanem átadom nekik a tudásomat és tapasztalataimat. Nem keltek illuziókat, a diákjaim tudják, hogy este 7-től 10-ig reflektorfény, taps van, előtte viszont mindennapos kemény munka. Nem hajtom őket, mindenre adok időt, fontos, hogy megérlelődjenek a gondolatok, az érzések, a mozdulatok. Közösen törekszünk arra, hogy kevesebb legyen a gyötrelem és minél több az öröm.

Homoky Viktor a zongora, szintetizátor, zeneelmélet, stúdió- és számítástechnika tagozatvezető tanára diákként a Gorsium Zeneiskolában alapozta meg tudását. Ő is aktív zenész, előadóművész, ami az oktatásban nagy előny, hozzáadott pedagógiai értékként működik.

Fehér József, aki bencés diák volt, nem feledi a gyakori korrepetálásokat. Ha kiderült, hogy nem értették a feladatokat, addig gyakorolták, amíg megvilágosodtak . Ők is élnek a bölcs pedagógiai módszerrel: ismétlés a tudás anyja. Meggyőződéssel vallják: a tanulás eredményességét csak a tanítás minőségével lehet javítani. Ez egyben az egyik leghatékonyabb stresszoldás. Vas Márk István diák szerint: ebben a suliban van esély a sikerélményekre, és ez szárnyakat ad

Francsics József, a rajz, a grafika művésztanára szerint:

– Olyan állapotba kell hozni a gyerekeket, hogy figyelni tudjanak az órán, és már ettől is jobban teljesítenek. Teljesen stresszmentes nem lehet egy isola, mert az élet sem az, de törekszünk a jótékony ingerek túlsúlyára. A rajztanításban nagy hangsúlyt fektetünk a képi gondolkodásra és ábrázolásra, a vizuális kommunikációra, az elmélet és a gyakorlat jó arányára, a tantárgyak közötti hangsúlyokra – sorolja a tanár úr, aki a rajzot gyűjtőfogalomként értelmezi, többek között a műszaki ábrázolást, a kert- és tájépítést, a divattervezést is körébe tartozónak véli. A tanszak másik művésztanára a Kossuth- és Munkácsy-díjas festőművész, Fehér László. Nem akármilyen élmény egy világhírű kortárs fazontól tanulni. A zenei tárgyakat is jeles, neves művészek oktatják.

Jenei Zoltán hatéves kora óta táncol, azóta van színpadon, 22 éve pedig művészeti iskolákban, színházak táncstúdióiban oktat.

– Én nem tanítom a növendékeimet, hanem átadom nekik a tudásomat és tapasztalataimat. Nem keltek illuziókat, a diákjaim tudják, hogy este 7-től 10-ig reflektorfény, taps van, előtte viszont mindennapos kemény munka. Nem hajtom őket, mindenre adok időt, fontos, hogy megérlelődjenek a gondolatok, az érzések, a mozdulatok. Közösen törekszünk arra, hogy kevesebb legyen a gyötrelem és minél több az öröm.

Homoky Viktor a zongora, szintetizátor, zeneelmélet, stúdió- és számítástechnika tagozatvezető tanára diákként a Gorsium Zeneiskolában alapozta meg tudását. Ő is aktív zenész, előadóművész, ami az oktatásban nagy előny, hozzáadott pedagógiai értékként működik.

Fehér József, aki bencés diák volt, nem feledi a gyakori korrepetálásokat. Ha kiderült, hogy nem értették a feladatokat, addig gyakorolták, amíg megvilágosodtak . Ők is élnek a bölcs pedagógiai módszerrel: ismétlés a tudás anyja. Meggyőződéssel vallják: a tanulás eredményességét csak a tanítás minőségével lehet javítani. Ez egyben az egyik leghatékonyabb stresszoldás. Vas Márk István diák szerint: ebben a suliban van esély a sikerélményekre, és ez szárnyakat ad

Francsics József, a rajz, a grafika művésztanára szerint:

– Olyan állapotba kell hozni a gyerekeket, hogy figyelni tudjanak az órán, és már ettől is jobban teljesítenek. Teljesen stresszmentes nem lehet egy isola, mert az élet sem az, de törekszünk a jótékony ingerek túlsúlyára. A rajztanításban nagy hangsúlyt fektetünk a képi gondolkodásra és ábrázolásra, a vizuális kommunikációra, az elmélet és a gyakorlat jó arányára, a tantárgyak közötti hangsúlyokra – sorolja a tanár úr, aki a rajzot gyűjtőfogalomként értelmezi, többek között a műszaki ábrázolást, a kert- és tájépítést, a divattervezést is körébe tartozónak véli. A tanszak másik művésztanára a Kossuth- és Munkácsy-díjas festőművész, Fehér László. Nem akármilyen élmény egy világhírű kortárs fazontól tanulni. A zenei tárgyakat is jeles, neves művészek oktatják.

Jenei Zoltán hatéves kora óta táncol, azóta van színpadon, 22 éve pedig művészeti iskolákban, színházak táncstúdióiban oktat.

– Én nem tanítom a növendékeimet, hanem átadom nekik a tudásomat és tapasztalataimat. Nem keltek illuziókat, a diákjaim tudják, hogy este 7-től 10-ig reflektorfény, taps van, előtte viszont mindennapos kemény munka. Nem hajtom őket, mindenre adok időt, fontos, hogy megérlelődjenek a gondolatok, az érzések, a mozdulatok. Közösen törekszünk arra, hogy kevesebb legyen a gyötrelem és minél több az öröm.

Homoky Viktor a zongora, szintetizátor, zeneelmélet, stúdió- és számítástechnika tagozatvezető tanára diákként a Gorsium Zeneiskolában alapozta meg tudását. Ő is aktív zenész, előadóművész, ami az oktatásban nagy előny, hozzáadott pedagógiai értékként működik.

Fehér József, aki bencés diák volt, nem feledi a gyakori korrepetálásokat. Ha kiderült, hogy nem értették a feladatokat, addig gyakorolták, amíg megvilágosodtak . Ők is élnek a bölcs pedagógiai módszerrel: ismétlés a tudás anyja. Meggyőződéssel vallják: a tanulás eredményességét csak a tanítás minőségével lehet javítani. Ez egyben az egyik leghatékonyabb stresszoldás. Vas Márk István diák szerint: ebben a suliban van esély a sikerélményekre, és ez szárnyakat ad

– Olyan állapotba kell hozni a gyerekeket, hogy figyelni tudjanak az órán, és már ettől is jobban teljesítenek. Teljesen stresszmentes nem lehet egy isola, mert az élet sem az, de törekszünk a jótékony ingerek túlsúlyára. A rajztanításban nagy hangsúlyt fektetünk a képi gondolkodásra és ábrázolásra, a vizuális kommunikációra, az elmélet és a gyakorlat jó arányára, a tantárgyak közötti hangsúlyokra – sorolja a tanár úr, aki a rajzot gyűjtőfogalomként értelmezi, többek között a műszaki ábrázolást, a kert- és tájépítést, a divattervezést is körébe tartozónak véli. A tanszak másik művésztanára a Kossuth- és Munkácsy-díjas festőművész, Fehér László. Nem akármilyen élmény egy világhírű kortárs fazontól tanulni. A zenei tárgyakat is jeles, neves művészek oktatják.

Jenei Zoltán hatéves kora óta táncol, azóta van színpadon, 22 éve pedig művészeti iskolákban, színházak táncstúdióiban oktat.

– Én nem tanítom a növendékeimet, hanem átadom nekik a tudásomat és tapasztalataimat. Nem keltek illuziókat, a diákjaim tudják, hogy este 7-től 10-ig reflektorfény, taps van, előtte viszont mindennapos kemény munka. Nem hajtom őket, mindenre adok időt, fontos, hogy megérlelődjenek a gondolatok, az érzések, a mozdulatok. Közösen törekszünk arra, hogy kevesebb legyen a gyötrelem és minél több az öröm.

Homoky Viktor a zongora, szintetizátor, zeneelmélet, stúdió- és számítástechnika tagozatvezető tanára diákként a Gorsium Zeneiskolában alapozta meg tudását. Ő is aktív zenész, előadóművész, ami az oktatásban nagy előny, hozzáadott pedagógiai értékként működik.

Fehér József, aki bencés diák volt, nem feledi a gyakori korrepetálásokat. Ha kiderült, hogy nem értették a feladatokat, addig gyakorolták, amíg megvilágosodtak . Ők is élnek a bölcs pedagógiai módszerrel: ismétlés a tudás anyja. Meggyőződéssel vallják: a tanulás eredményességét csak a tanítás minőségével lehet javítani. Ez egyben az egyik leghatékonyabb stresszoldás. Vas Márk István diák szerint: ebben a suliban van esély a sikerélményekre, és ez szárnyakat ad

– Olyan állapotba kell hozni a gyerekeket, hogy figyelni tudjanak az órán, és már ettől is jobban teljesítenek. Teljesen stresszmentes nem lehet egy isola, mert az élet sem az, de törekszünk a jótékony ingerek túlsúlyára. A rajztanításban nagy hangsúlyt fektetünk a képi gondolkodásra és ábrázolásra, a vizuális kommunikációra, az elmélet és a gyakorlat jó arányára, a tantárgyak közötti hangsúlyokra – sorolja a tanár úr, aki a rajzot gyűjtőfogalomként értelmezi, többek között a műszaki ábrázolást, a kert- és tájépítést, a divattervezést is körébe tartozónak véli. A tanszak másik művésztanára a Kossuth- és Munkácsy-díjas festőművész, Fehér László. Nem akármilyen élmény egy világhírű kortárs fazontól tanulni. A zenei tárgyakat is jeles, neves művészek oktatják.

Jenei Zoltán hatéves kora óta táncol, azóta van színpadon, 22 éve pedig művészeti iskolákban, színházak táncstúdióiban oktat.

– Én nem tanítom a növendékeimet, hanem átadom nekik a tudásomat és tapasztalataimat. Nem keltek illuziókat, a diákjaim tudják, hogy este 7-től 10-ig reflektorfény, taps van, előtte viszont mindennapos kemény munka. Nem hajtom őket, mindenre adok időt, fontos, hogy megérlelődjenek a gondolatok, az érzések, a mozdulatok. Közösen törekszünk arra, hogy kevesebb legyen a gyötrelem és minél több az öröm.

Homoky Viktor a zongora, szintetizátor, zeneelmélet, stúdió- és számítástechnika tagozatvezető tanára diákként a Gorsium Zeneiskolában alapozta meg tudását. Ő is aktív zenész, előadóművész, ami az oktatásban nagy előny, hozzáadott pedagógiai értékként működik.

Fehér József, aki bencés diák volt, nem feledi a gyakori korrepetálásokat. Ha kiderült, hogy nem értették a feladatokat, addig gyakorolták, amíg megvilágosodtak . Ők is élnek a bölcs pedagógiai módszerrel: ismétlés a tudás anyja. Meggyőződéssel vallják: a tanulás eredményességét csak a tanítás minőségével lehet javítani. Ez egyben az egyik leghatékonyabb stresszoldás. Vas Márk István diák szerint: ebben a suliban van esély a sikerélményekre, és ez szárnyakat ad

Jenei Zoltán hatéves kora óta táncol, azóta van színpadon, 22 éve pedig művészeti iskolákban, színházak táncstúdióiban oktat.

– Én nem tanítom a növendékeimet, hanem átadom nekik a tudásomat és tapasztalataimat. Nem keltek illuziókat, a diákjaim tudják, hogy este 7-től 10-ig reflektorfény, taps van, előtte viszont mindennapos kemény munka. Nem hajtom őket, mindenre adok időt, fontos, hogy megérlelődjenek a gondolatok, az érzések, a mozdulatok. Közösen törekszünk arra, hogy kevesebb legyen a gyötrelem és minél több az öröm.

Homoky Viktor a zongora, szintetizátor, zeneelmélet, stúdió- és számítástechnika tagozatvezető tanára diákként a Gorsium Zeneiskolában alapozta meg tudását. Ő is aktív zenész, előadóművész, ami az oktatásban nagy előny, hozzáadott pedagógiai értékként működik.

Fehér József, aki bencés diák volt, nem feledi a gyakori korrepetálásokat. Ha kiderült, hogy nem értették a feladatokat, addig gyakorolták, amíg megvilágosodtak . Ők is élnek a bölcs pedagógiai módszerrel: ismétlés a tudás anyja. Meggyőződéssel vallják: a tanulás eredményességét csak a tanítás minőségével lehet javítani. Ez egyben az egyik leghatékonyabb stresszoldás. Vas Márk István diák szerint: ebben a suliban van esély a sikerélményekre, és ez szárnyakat ad

Jenei Zoltán hatéves kora óta táncol, azóta van színpadon, 22 éve pedig művészeti iskolákban, színházak táncstúdióiban oktat.

– Én nem tanítom a növendékeimet, hanem átadom nekik a tudásomat és tapasztalataimat. Nem keltek illuziókat, a diákjaim tudják, hogy este 7-től 10-ig reflektorfény, taps van, előtte viszont mindennapos kemény munka. Nem hajtom őket, mindenre adok időt, fontos, hogy megérlelődjenek a gondolatok, az érzések, a mozdulatok. Közösen törekszünk arra, hogy kevesebb legyen a gyötrelem és minél több az öröm.

Homoky Viktor a zongora, szintetizátor, zeneelmélet, stúdió- és számítástechnika tagozatvezető tanára diákként a Gorsium Zeneiskolában alapozta meg tudását. Ő is aktív zenész, előadóművész, ami az oktatásban nagy előny, hozzáadott pedagógiai értékként működik.

Fehér József, aki bencés diák volt, nem feledi a gyakori korrepetálásokat. Ha kiderült, hogy nem értették a feladatokat, addig gyakorolták, amíg megvilágosodtak . Ők is élnek a bölcs pedagógiai módszerrel: ismétlés a tudás anyja. Meggyőződéssel vallják: a tanulás eredményességét csak a tanítás minőségével lehet javítani. Ez egyben az egyik leghatékonyabb stresszoldás. Vas Márk István diák szerint: ebben a suliban van esély a sikerélményekre, és ez szárnyakat ad

– Én nem tanítom a növendékeimet, hanem átadom nekik a tudásomat és tapasztalataimat. Nem keltek illuziókat, a diákjaim tudják, hogy este 7-től 10-ig reflektorfény, taps van, előtte viszont mindennapos kemény munka. Nem hajtom őket, mindenre adok időt, fontos, hogy megérlelődjenek a gondolatok, az érzések, a mozdulatok. Közösen törekszünk arra, hogy kevesebb legyen a gyötrelem és minél több az öröm.

Homoky Viktor a zongora, szintetizátor, zeneelmélet, stúdió- és számítástechnika tagozatvezető tanára diákként a Gorsium Zeneiskolában alapozta meg tudását. Ő is aktív zenész, előadóművész, ami az oktatásban nagy előny, hozzáadott pedagógiai értékként működik.

Fehér József, aki bencés diák volt, nem feledi a gyakori korrepetálásokat. Ha kiderült, hogy nem értették a feladatokat, addig gyakorolták, amíg megvilágosodtak . Ők is élnek a bölcs pedagógiai módszerrel: ismétlés a tudás anyja. Meggyőződéssel vallják: a tanulás eredményességét csak a tanítás minőségével lehet javítani. Ez egyben az egyik leghatékonyabb stresszoldás. Vas Márk István diák szerint: ebben a suliban van esély a sikerélményekre, és ez szárnyakat ad

– Én nem tanítom a növendékeimet, hanem átadom nekik a tudásomat és tapasztalataimat. Nem keltek illuziókat, a diákjaim tudják, hogy este 7-től 10-ig reflektorfény, taps van, előtte viszont mindennapos kemény munka. Nem hajtom őket, mindenre adok időt, fontos, hogy megérlelődjenek a gondolatok, az érzések, a mozdulatok. Közösen törekszünk arra, hogy kevesebb legyen a gyötrelem és minél több az öröm.

Homoky Viktor a zongora, szintetizátor, zeneelmélet, stúdió- és számítástechnika tagozatvezető tanára diákként a Gorsium Zeneiskolában alapozta meg tudását. Ő is aktív zenész, előadóművész, ami az oktatásban nagy előny, hozzáadott pedagógiai értékként működik.

Fehér József, aki bencés diák volt, nem feledi a gyakori korrepetálásokat. Ha kiderült, hogy nem értették a feladatokat, addig gyakorolták, amíg megvilágosodtak . Ők is élnek a bölcs pedagógiai módszerrel: ismétlés a tudás anyja. Meggyőződéssel vallják: a tanulás eredményességét csak a tanítás minőségével lehet javítani. Ez egyben az egyik leghatékonyabb stresszoldás. Vas Márk István diák szerint: ebben a suliban van esély a sikerélményekre, és ez szárnyakat ad

Homoky Viktor a zongora, szintetizátor, zeneelmélet, stúdió- és számítástechnika tagozatvezető tanára diákként a Gorsium Zeneiskolában alapozta meg tudását. Ő is aktív zenész, előadóművész, ami az oktatásban nagy előny, hozzáadott pedagógiai értékként működik.

Fehér József, aki bencés diák volt, nem feledi a gyakori korrepetálásokat. Ha kiderült, hogy nem értették a feladatokat, addig gyakorolták, amíg megvilágosodtak . Ők is élnek a bölcs pedagógiai módszerrel: ismétlés a tudás anyja. Meggyőződéssel vallják: a tanulás eredményességét csak a tanítás minőségével lehet javítani. Ez egyben az egyik leghatékonyabb stresszoldás. Vas Márk István diák szerint: ebben a suliban van esély a sikerélményekre, és ez szárnyakat ad

Homoky Viktor a zongora, szintetizátor, zeneelmélet, stúdió- és számítástechnika tagozatvezető tanára diákként a Gorsium Zeneiskolában alapozta meg tudását. Ő is aktív zenész, előadóművész, ami az oktatásban nagy előny, hozzáadott pedagógiai értékként működik.

Fehér József, aki bencés diák volt, nem feledi a gyakori korrepetálásokat. Ha kiderült, hogy nem értették a feladatokat, addig gyakorolták, amíg megvilágosodtak . Ők is élnek a bölcs pedagógiai módszerrel: ismétlés a tudás anyja. Meggyőződéssel vallják: a tanulás eredményességét csak a tanítás minőségével lehet javítani. Ez egyben az egyik leghatékonyabb stresszoldás. Vas Márk István diák szerint: ebben a suliban van esély a sikerélményekre, és ez szárnyakat ad

Fehér József, aki bencés diák volt, nem feledi a gyakori korrepetálásokat. Ha kiderült, hogy nem értették a feladatokat, addig gyakorolták, amíg megvilágosodtak . Ők is élnek a bölcs pedagógiai módszerrel: ismétlés a tudás anyja. Meggyőződéssel vallják: a tanulás eredményességét csak a tanítás minőségével lehet javítani. Ez egyben az egyik leghatékonyabb stresszoldás. Vas Márk István diák szerint: ebben a suliban van esély a sikerélményekre, és ez szárnyakat ad

Fehér József, aki bencés diák volt, nem feledi a gyakori korrepetálásokat. Ha kiderült, hogy nem értették a feladatokat, addig gyakorolták, amíg megvilágosodtak . Ők is élnek a bölcs pedagógiai módszerrel: ismétlés a tudás anyja. Meggyőződéssel vallják: a tanulás eredményességét csak a tanítás minőségével lehet javítani. Ez egyben az egyik leghatékonyabb stresszoldás. Vas Márk István diák szerint: ebben a suliban van esély a sikerélményekre, és ez szárnyakat ad


-6°
-2°
-9°
Pára
Cs
-1°
-9°
P
-5°
Sz
V
Lapértesülés
Prőhle Gergely lesz a Habsburg Történeti Intézet új vezetője?
110 millió forintnyi támogatás / 15 perce
Munkácsysok versenyautója – Fejlesztik a digitális oktatás színvonalát Fejérben
A Digitális környezet a köznevelésben című pályázat keretében négy iskola tett nagy lépést a jövő felé.
Gyász
"Elmentem tőletek, nem tudtam búcsúzni, nem volt időm arra, el kellett indulni. Szívetekben hagyom emlékem örökre, ha látni akartok, nézzetek az égre." Fájó szívvel tudatjuk mindazokkal, akik ismerték és szerették, hogy drága férjem, édesapánk, nagyapánk FRANK JÁNOS életének 68. évében türelemmel viselt hosszú betegség után elhunyt. Temetése 2018. december 27-én, csütörtökön 15 órakor lesz a Homoksori evangélikus temetőben. A gyászoló család
Mély fájdalommal tudatjuk mindazokkal, akik ismerték és szerették, hogy SZABÓ DEZSŐNÉ szül. Lukács Gizella ny.tanítónő 81. éves korában elhunyt. Temetése 2018. december 21-én 15 órakor lesz a lovasberényi katolikus temetőben. A gyászoló család
Mély fájdalommal tudatjuk mindazokkal, akik ismerték és szerették, hogy NAGY LÁSZLÓ seregélyesi lakos 65 éves korában elhunyt. Temetése 2018. december 21-én 13 órakor lesz a Seregélyes-Szőlőhegyi temetőben. A gyászoló család
Ezúton mondunk köszönetet mindazoknak, akik BAGOTAI VINCÉNÉT utolsó útjára elkísérték. Gyászoló család
Mély fájdalommal tudatom, hogy FARKAS OTTÓ 71 éves korában elhunyt. Búcsúztatása 2018. december 21-én 15.30-kor lesz a Donát kápolnában. Gyászoló fia
"Feledni téged soha nem lehet, meg kell tanulnom élni nélküled." Szomorú szívvel emlékezem TRIDINGER LÁSZLÓ halálának 1. évfordulóján. Szerető felesége
Fájó szívvel tudatjuk mindazokkal, akik ismerték és szerették, hogy DOBI JÓZSEF Székesfehérvár, Zentai úti lakos, életének 75. évében elhunyt. Végső búcsút 2018. december 22-én 10 órakor veszünk tőle a Béla úti temetőben. Köszönjük mindazoknak, akik utolsó útjára elkísérik, gyászunkban együttérzéssel osztoznak. Gyászoló családja
"Nem múlnak ők el, kik szívünkben élnek, Hiába szállnak árnyak, álmok, évek. Ők itt maradnak bennünk csöndesen még, Hiszen hazánk nekünk a végtelenség." Fájó szívvel tudatjuk mindazokkal, akik ismerték és szerették, hogy DR. FUTÓ LÁSZLÓNÉ Gyöngyi néni a Hunyadi Mátyás Közgazdasági Szakközépiskola volt tanára, 85 éves korában, 2018. december 9-én elhunyt. Temetése 2018. december 22-én 14.30-kor lesz a Béla úti temető vízbemosásos parcellájában. Ezúttel mondunk köszönetet mindazoknak, akik szomorúságunkban bármi módon osztoznak. A gyászoló család
Mély fájdalommal tudatjuk, hogy ID. HAVRANEK JÓZSEFNÉ (Juci néni) volt lajoskomáromi lakos, életének 89. évében csendesen elhunyt. Végső búcsút a lajoskomáromi temetőben 2018. december 21-én 12 órakor, evangélikus szertartás szerint veszünk tőle. Gászoló család
Hálás szívvel mondunk köszönetet mindazoknak a rokonoknak, barátoknak, munkatársaknak szomszédoknak, ismerősöknek, akik PATAI KATALIN temetésén részt vettek sírjára koszorút helyeztek, mély gyászunkban velünk osztoztak. Külön köszönet Enying Város Önkormányzatának, és a Kalória Kft-nek. Gyászoló család
"Ami neked csend és nyugalom, az nekem örök fájdalom." Mély fájdalommal emlékezek NAGY ISTVÁNNÉ szül. Kalassai Erzsébet halálának 1. évfordulójára. Szerető élettársad, Anti
"Csak az hal meg kit felednek, Örökké él kit igazán szeretnek." Fájó szívvel emlékezünk ALBRECHT FERENC halálának 3. évfordulóján. Szerető családod
"Álmainkban találkozunk, lelked vár ránk odafent, hol uralkodik a hit, békesség és szeret. Telhetnek hónapok, múlhatnak évek, mi örökké szeretünk, nem feledünk Téged." Emlékezünk özv. Halwachs Istvánné szül. Fett Stefánia halálának 7. évfordulóján. Szerető családod
"Küzdöttél, de már nem lehet, Csend ölel át és szeretet. Csak az hal meg, kit felednek, Örökké él, kit igazán szeretnek." Fájó szívvel tudatjuk mindazokkal, akik ismerték és szerették, hogy RÁCZ MIHÁLYNÉ szül. Vaskó Julianna 82 éves korában, 2018. december 10-én örökre megpihent. Végső búcsút 2018. december 18-án 13 órakor veszünk a polgárdi református temetőben, katolikus szertartás szerint. Köszönjük mindazoknak, akik utolsó útjára elkísérik, gyászunkban együttérzéssel osztoznak. Gyászoló család
BODAJKY NAGY ISTVÁN (nívódíjas költő) született 1934. elhunyt 2018. december 4-én. Köszönetet mondunk az Őt ápoló csókakői Idősek Otthona dolgozóinak lelkiismeretes munkájukért, valamint a Mentő Szolgálat figyelmes ellátásáért és a Szent György Kórház sürgősségi osztályán dolgozóknak, az emberséges munkájukért. Gyászoló család
"Elcsitult a szív, mely értünk dobogott, Pihen a kéz, mely értünk dolgozott, Számunkra te sosem leszel halott, Örökké élni fogsz, mint a csillagok." Megtört szívvel tudatjuk mindazokkal, akik ismerték és szerették, hogy drága édesapánk ID. MAKK GYULA az Alba Volán volt dolgozója 2018. december 6-án, 89 éves korában elhunyt. Temetése 2018. december 19-én 15 órakor lesz a csókakői temetőben. A gyászoló család
„Annyira akartam élni, a betegséget legyőzni, Búcsúztam volna tőletek, De erőm nem engedett, Így búcsú nélkül szívetekben tovább élhetek.” Mély fájdalommal tudatjuk, hogy CSAPÓ LÁSZLÓ székesfehérvári lakos, a FETÉV, később a SZÉPHŐ egykori dolgozója türelemmel viselt súlyos betegségben, életének 81. évében elhunyt. Temetése 2018. december 21-én, pénteken 14 órakor lesz a Béla úti temetőben. Egyúttal köszönetet mondunk mindazoknak, akik szomorúságunkban bármi módon osztoznak. Gyászoló család
"Veled együtt volt teljes az életünk, hogy elmentél, elvitted örömünk. A szívedben csak jóság és szeretet, szorgalom és munka volt az életed. A fájdalmat leírni nem lehet, csak letörölni a könnyeket." Soha el nem múló fájdalommal emlékezünk HAJAGOS MIHÁLY halálának 1. évfordulóján. Szerető családja
Mély fájdalommal tudatjuk mindazokkal, akik ismerték és szerették, hogy HORVÁTH JÓZSEF (A Mester) A Szent István Mezőgazdasági Iskola malomipari oktatója életének 65. évében elhunyt. Temetése 2018. december 19-én 12 órakor a Béla úti temetőben lesz. A gyászoló család
Mély fájdalommal tudatjuk mindazokkal, akik ismerték és szerették, hogy BATÁRY SÁNDOR 69 éves korában elhunyt. Temetése 2018. december 19-én 10 órakor lesz a Béla úti temetőben. A gyászoló család
Magyar sci-fi / 35 perce
Pálfi György: fiatalkori álmom volt egy Stanislaw Lem-regény megfilmesítése
Ausztrália / 39 perce
Koalák végveszélyben
Évösszegző / 45 perce
Ezek voltak a legolvasottabb cikkek 2018 januárjában a feol.hu-n
feol.hu
Születésnap / 56 perce
Keith Richards, a Rolling Stones gitárosa 75 éves
Nagy volt a meglepetés / 1 órája
Többgenerációs, színarany lagzit tartott egy középbogárdi család
Szanyi-Nagy Judit
a mosoly összeköt / 1 órája
Elhunyt a világ egyik legkedveltebb női rendezője