Kultúra

2008.02.22. 03:29

Stresszmentes iskola?!

Székesfehérvár - Vannak pedagógusok, akik az ének- vagy a tornaórát is gyötrelmessé tudják tenni, ezért indította útjára stresszmentes programját a Gorsium művészeti iskola.

Kovalcsik Katalin

Az alapfokú művészetoktatási intézményeket átvilágították, néhányat összevontak, megszüntettek. Tavaly az országban 792 iskola működött, ebből 665 lett minősített intézmény. Megyénkben 37-ből 26 kapott zöld utat, amely azt jelenti, hogy kiválóak lettek, teljesen vagy részben megfeleltek a szigorú feltételeknek, és megkapják a 100, illetve az 50 százalékos normatívát.

Megyékben a Gorsium Alapfokú Művészetoktatási Intézmény minden tagozata kiváló lett: zene-, táncművészeti, képző- és iparművészeti ága egyaránt elnyerte a Szakmai Minősítő Testület elismerését. Az 1993-ban szerveződött iskola fejlődőképességét, eredményes építkezését bizonyítja, hogy 2006-tól emelt szintű szakközépiskolai oktatással bővült, amely érettségire, középfokú és emelt szintű szakvizsga-bizonyítvány megszerzésére készít fel. Az utóbbi a zeneművészeti tagozaton pedagógus munkakör betöltésére is jogosít - tudtam meg az intézmény igazgatójától, Fehér Józseftől, aki hazánkban elsőként indította el a szintetizátor-keyboard tárgy oktatását, tantervi programját, és tankönyveit maga alkotta meg. Nevéhez fűződik a tárgy országos pedagógus-továbbképzési programjának kidolgozása is. Jelenleg a Palotai úton működik a középiskola, szeptembertől határozatlan idejű bérleti szerződéssel megkapják az önkormányzattól a Kossuth iskola egyik önálló szárnyát. Az Öreghegyen a gyermeklétszám sajnos csökken, viszont a művészeti szakközépiskola iránt nagy az érdeklődés.

Meghirdették a stresszmentes iskolaprogramot, amelynek jótékony hatását még a földrajzórán is tapasztalhattam. Oldott, fesztelen volt a légkör, mosoly ült az arcokon. Mi a titka? Sokat segít, ha a tanár nem felejti el, hogy ő is volt diák, ha a kiforrott módszertan önismerettel, önfegyelemmel, de józan paraszti ésszel is társul. Nem hangerővel, erőfölénnyel fegyelmeznek, hanem egyénre szabott feladatokkal, közös munkára hangoló izgalmas akciókkal.

Francsics József, a rajz, a grafika művésztanára szerint:

- Olyan állapotba kell hozni a gyerekeket, hogy figyelni tudjanak az órán, és már ettől is jobban teljesítenek. Teljesen stresszmentes nem lehet egy isola, mert az élet sem az, de törekszünk a jótékony ingerek túlsúlyára. A rajztanításban nagy hangsúlyt fektetünk a képi gondolkodásra és ábrázolásra, a vizuális kommunikációra, az elmélet és a gyakorlat jó arányára, a tantárgyak közötti hangsúlyokra - sorolja a tanár úr, aki a rajzot gyűjtőfogalomként értelmezi, többek között a műszaki ábrázolást, a kert- és tájépítést, a divattervezést is körébe tartozónak véli. A tanszak másik művésztanára a Kossuth- és Munkácsy-díjas festőművész, Fehér László. Nem akármilyen élmény egy világhírű kortárs fazontól tanulni. A zenei tárgyakat is jeles, neves művészek oktatják.

Jenei Zoltán hatéves kora óta táncol, azóta van színpadon, 22 éve pedig művészeti iskolákban, színházak táncstúdióiban oktat.

- Én nem tanítom a növendékeimet, hanem átadom nekik a tudásomat és tapasztalataimat. Nem keltek illuziókat, a diákjaim tudják, hogy este 7-től 10-ig reflektorfény, taps van, előtte viszont mindennapos kemény munka. Nem hajtom őket, mindenre adok időt, fontos, hogy megérlelődjenek a gondolatok, az érzések, a mozdulatok. Közösen törekszünk arra, hogy kevesebb legyen a gyötrelem és minél több az öröm.

Homoky Viktor a zongora, szintetizátor, zeneelmélet, stúdió- és számítástechnika tagozatvezető tanára diákként a Gorsium Zeneiskolában alapozta meg tudását. Ő is aktív zenész, előadóművész, ami az oktatásban nagy előny, hozzáadott pedagógiai értékként működik.

Fehér József, aki bencés diák volt, nem feledi a gyakori korrepetálásokat. Ha kiderült, hogy nem értették a feladatokat, addig gyakorolták, amíg megvilágosodtak . Ők is élnek a bölcs pedagógiai módszerrel: ismétlés a tudás anyja. Meggyőződéssel vallják: a tanulás eredményességét csak a tanítás minőségével lehet javítani. Ez egyben az egyik leghatékonyabb stresszoldás. Vas Márk István diák szerint: ebben a suliban van esély a sikerélményekre, és ez szárnyakat ad

Megyékben a Gorsium Alapfokú Művészetoktatási Intézmény minden tagozata kiváló lett: zene-, táncművészeti, képző- és iparművészeti ága egyaránt elnyerte a Szakmai Minősítő Testület elismerését. Az 1993-ban szerveződött iskola fejlődőképességét, eredményes építkezését bizonyítja, hogy 2006-tól emelt szintű szakközépiskolai oktatással bővült, amely érettségire, középfokú és emelt szintű szakvizsga-bizonyítvány megszerzésére készít fel. Az utóbbi a zeneművészeti tagozaton pedagógus munkakör betöltésére is jogosít - tudtam meg az intézmény igazgatójától, Fehér Józseftől, aki hazánkban elsőként indította el a szintetizátor-keyboard tárgy oktatását, tantervi programját, és tankönyveit maga alkotta meg. Nevéhez fűződik a tárgy országos pedagógus-továbbképzési programjának kidolgozása is. Jelenleg a Palotai úton működik a középiskola, szeptembertől határozatlan idejű bérleti szerződéssel megkapják az önkormányzattól a Kossuth iskola egyik önálló szárnyát. Az Öreghegyen a gyermeklétszám sajnos csökken, viszont a művészeti szakközépiskola iránt nagy az érdeklődés.

Meghirdették a stresszmentes iskolaprogramot, amelynek jótékony hatását még a földrajzórán is tapasztalhattam. Oldott, fesztelen volt a légkör, mosoly ült az arcokon. Mi a titka? Sokat segít, ha a tanár nem felejti el, hogy ő is volt diák, ha a kiforrott módszertan önismerettel, önfegyelemmel, de józan paraszti ésszel is társul. Nem hangerővel, erőfölénnyel fegyelmeznek, hanem egyénre szabott feladatokkal, közös munkára hangoló izgalmas akciókkal.

Francsics József, a rajz, a grafika művésztanára szerint:

- Olyan állapotba kell hozni a gyerekeket, hogy figyelni tudjanak az órán, és már ettől is jobban teljesítenek. Teljesen stresszmentes nem lehet egy isola, mert az élet sem az, de törekszünk a jótékony ingerek túlsúlyára. A rajztanításban nagy hangsúlyt fektetünk a képi gondolkodásra és ábrázolásra, a vizuális kommunikációra, az elmélet és a gyakorlat jó arányára, a tantárgyak közötti hangsúlyokra - sorolja a tanár úr, aki a rajzot gyűjtőfogalomként értelmezi, többek között a műszaki ábrázolást, a kert- és tájépítést, a divattervezést is körébe tartozónak véli. A tanszak másik művésztanára a Kossuth- és Munkácsy-díjas festőművész, Fehér László. Nem akármilyen élmény egy világhírű kortárs fazontól tanulni. A zenei tárgyakat is jeles, neves művészek oktatják.

Jenei Zoltán hatéves kora óta táncol, azóta van színpadon, 22 éve pedig művészeti iskolákban, színházak táncstúdióiban oktat.

- Én nem tanítom a növendékeimet, hanem átadom nekik a tudásomat és tapasztalataimat. Nem keltek illuziókat, a diákjaim tudják, hogy este 7-től 10-ig reflektorfény, taps van, előtte viszont mindennapos kemény munka. Nem hajtom őket, mindenre adok időt, fontos, hogy megérlelődjenek a gondolatok, az érzések, a mozdulatok. Közösen törekszünk arra, hogy kevesebb legyen a gyötrelem és minél több az öröm.

Homoky Viktor a zongora, szintetizátor, zeneelmélet, stúdió- és számítástechnika tagozatvezető tanára diákként a Gorsium Zeneiskolában alapozta meg tudását. Ő is aktív zenész, előadóművész, ami az oktatásban nagy előny, hozzáadott pedagógiai értékként működik.

Fehér József, aki bencés diák volt, nem feledi a gyakori korrepetálásokat. Ha kiderült, hogy nem értették a feladatokat, addig gyakorolták, amíg megvilágosodtak . Ők is élnek a bölcs pedagógiai módszerrel: ismétlés a tudás anyja. Meggyőződéssel vallják: a tanulás eredményességét csak a tanítás minőségével lehet javítani. Ez egyben az egyik leghatékonyabb stresszoldás. Vas Márk István diák szerint: ebben a suliban van esély a sikerélményekre, és ez szárnyakat ad

Megyékben a Gorsium Alapfokú Művészetoktatási Intézmény minden tagozata kiváló lett: zene-, táncművészeti, képző- és iparművészeti ága egyaránt elnyerte a Szakmai Minősítő Testület elismerését. Az 1993-ban szerveződött iskola fejlődőképességét, eredményes építkezését bizonyítja, hogy 2006-tól emelt szintű szakközépiskolai oktatással bővült, amely érettségire, középfokú és emelt szintű szakvizsga-bizonyítvány megszerzésére készít fel. Az utóbbi a zeneművészeti tagozaton pedagógus munkakör betöltésére is jogosít - tudtam meg az intézmény igazgatójától, Fehér Józseftől, aki hazánkban elsőként indította el a szintetizátor-keyboard tárgy oktatását, tantervi programját, és tankönyveit maga alkotta meg. Nevéhez fűződik a tárgy országos pedagógus-továbbképzési programjának kidolgozása is. Jelenleg a Palotai úton működik a középiskola, szeptembertől határozatlan idejű bérleti szerződéssel megkapják az önkormányzattól a Kossuth iskola egyik önálló szárnyát. Az Öreghegyen a gyermeklétszám sajnos csökken, viszont a művészeti szakközépiskola iránt nagy az érdeklődés.

Meghirdették a stresszmentes iskolaprogramot, amelynek jótékony hatását még a földrajzórán is tapasztalhattam. Oldott, fesztelen volt a légkör, mosoly ült az arcokon. Mi a titka? Sokat segít, ha a tanár nem felejti el, hogy ő is volt diák, ha a kiforrott módszertan önismerettel, önfegyelemmel, de józan paraszti ésszel is társul. Nem hangerővel, erőfölénnyel fegyelmeznek, hanem egyénre szabott feladatokkal, közös munkára hangoló izgalmas akciókkal.

Francsics József, a rajz, a grafika művésztanára szerint:

- Olyan állapotba kell hozni a gyerekeket, hogy figyelni tudjanak az órán, és már ettől is jobban teljesítenek. Teljesen stresszmentes nem lehet egy isola, mert az élet sem az, de törekszünk a jótékony ingerek túlsúlyára. A rajztanításban nagy hangsúlyt fektetünk a képi gondolkodásra és ábrázolásra, a vizuális kommunikációra, az elmélet és a gyakorlat jó arányára, a tantárgyak közötti hangsúlyokra - sorolja a tanár úr, aki a rajzot gyűjtőfogalomként értelmezi, többek között a műszaki ábrázolást, a kert- és tájépítést, a divattervezést is körébe tartozónak véli. A tanszak másik művésztanára a Kossuth- és Munkácsy-díjas festőművész, Fehér László. Nem akármilyen élmény egy világhírű kortárs fazontól tanulni. A zenei tárgyakat is jeles, neves művészek oktatják.

Jenei Zoltán hatéves kora óta táncol, azóta van színpadon, 22 éve pedig művészeti iskolákban, színházak táncstúdióiban oktat.

- Én nem tanítom a növendékeimet, hanem átadom nekik a tudásomat és tapasztalataimat. Nem keltek illuziókat, a diákjaim tudják, hogy este 7-től 10-ig reflektorfény, taps van, előtte viszont mindennapos kemény munka. Nem hajtom őket, mindenre adok időt, fontos, hogy megérlelődjenek a gondolatok, az érzések, a mozdulatok. Közösen törekszünk arra, hogy kevesebb legyen a gyötrelem és minél több az öröm.

Homoky Viktor a zongora, szintetizátor, zeneelmélet, stúdió- és számítástechnika tagozatvezető tanára diákként a Gorsium Zeneiskolában alapozta meg tudását. Ő is aktív zenész, előadóművész, ami az oktatásban nagy előny, hozzáadott pedagógiai értékként működik.

Fehér József, aki bencés diák volt, nem feledi a gyakori korrepetálásokat. Ha kiderült, hogy nem értették a feladatokat, addig gyakorolták, amíg megvilágosodtak . Ők is élnek a bölcs pedagógiai módszerrel: ismétlés a tudás anyja. Meggyőződéssel vallják: a tanulás eredményességét csak a tanítás minőségével lehet javítani. Ez egyben az egyik leghatékonyabb stresszoldás. Vas Márk István diák szerint: ebben a suliban van esély a sikerélményekre, és ez szárnyakat ad

Meghirdették a stresszmentes iskolaprogramot, amelynek jótékony hatását még a földrajzórán is tapasztalhattam. Oldott, fesztelen volt a légkör, mosoly ült az arcokon. Mi a titka? Sokat segít, ha a tanár nem felejti el, hogy ő is volt diák, ha a kiforrott módszertan önismerettel, önfegyelemmel, de józan paraszti ésszel is társul. Nem hangerővel, erőfölénnyel fegyelmeznek, hanem egyénre szabott feladatokkal, közös munkára hangoló izgalmas akciókkal.

Francsics József, a rajz, a grafika művésztanára szerint:

- Olyan állapotba kell hozni a gyerekeket, hogy figyelni tudjanak az órán, és már ettől is jobban teljesítenek. Teljesen stresszmentes nem lehet egy isola, mert az élet sem az, de törekszünk a jótékony ingerek túlsúlyára. A rajztanításban nagy hangsúlyt fektetünk a képi gondolkodásra és ábrázolásra, a vizuális kommunikációra, az elmélet és a gyakorlat jó arányára, a tantárgyak közötti hangsúlyokra - sorolja a tanár úr, aki a rajzot gyűjtőfogalomként értelmezi, többek között a műszaki ábrázolást, a kert- és tájépítést, a divattervezést is körébe tartozónak véli. A tanszak másik művésztanára a Kossuth- és Munkácsy-díjas festőművész, Fehér László. Nem akármilyen élmény egy világhírű kortárs fazontól tanulni. A zenei tárgyakat is jeles, neves művészek oktatják.

Jenei Zoltán hatéves kora óta táncol, azóta van színpadon, 22 éve pedig művészeti iskolákban, színházak táncstúdióiban oktat.

- Én nem tanítom a növendékeimet, hanem átadom nekik a tudásomat és tapasztalataimat. Nem keltek illuziókat, a diákjaim tudják, hogy este 7-től 10-ig reflektorfény, taps van, előtte viszont mindennapos kemény munka. Nem hajtom őket, mindenre adok időt, fontos, hogy megérlelődjenek a gondolatok, az érzések, a mozdulatok. Közösen törekszünk arra, hogy kevesebb legyen a gyötrelem és minél több az öröm.

Homoky Viktor a zongora, szintetizátor, zeneelmélet, stúdió- és számítástechnika tagozatvezető tanára diákként a Gorsium Zeneiskolában alapozta meg tudását. Ő is aktív zenész, előadóművész, ami az oktatásban nagy előny, hozzáadott pedagógiai értékként működik.

Fehér József, aki bencés diák volt, nem feledi a gyakori korrepetálásokat. Ha kiderült, hogy nem értették a feladatokat, addig gyakorolták, amíg megvilágosodtak . Ők is élnek a bölcs pedagógiai módszerrel: ismétlés a tudás anyja. Meggyőződéssel vallják: a tanulás eredményességét csak a tanítás minőségével lehet javítani. Ez egyben az egyik leghatékonyabb stresszoldás. Vas Márk István diák szerint: ebben a suliban van esély a sikerélményekre, és ez szárnyakat ad

Meghirdették a stresszmentes iskolaprogramot, amelynek jótékony hatását még a földrajzórán is tapasztalhattam. Oldott, fesztelen volt a légkör, mosoly ült az arcokon. Mi a titka? Sokat segít, ha a tanár nem felejti el, hogy ő is volt diák, ha a kiforrott módszertan önismerettel, önfegyelemmel, de józan paraszti ésszel is társul. Nem hangerővel, erőfölénnyel fegyelmeznek, hanem egyénre szabott feladatokkal, közös munkára hangoló izgalmas akciókkal.

Francsics József, a rajz, a grafika művésztanára szerint:

- Olyan állapotba kell hozni a gyerekeket, hogy figyelni tudjanak az órán, és már ettől is jobban teljesítenek. Teljesen stresszmentes nem lehet egy isola, mert az élet sem az, de törekszünk a jótékony ingerek túlsúlyára. A rajztanításban nagy hangsúlyt fektetünk a képi gondolkodásra és ábrázolásra, a vizuális kommunikációra, az elmélet és a gyakorlat jó arányára, a tantárgyak közötti hangsúlyokra - sorolja a tanár úr, aki a rajzot gyűjtőfogalomként értelmezi, többek között a műszaki ábrázolást, a kert- és tájépítést, a divattervezést is körébe tartozónak véli. A tanszak másik művésztanára a Kossuth- és Munkácsy-díjas festőművész, Fehér László. Nem akármilyen élmény egy világhírű kortárs fazontól tanulni. A zenei tárgyakat is jeles, neves művészek oktatják.

Jenei Zoltán hatéves kora óta táncol, azóta van színpadon, 22 éve pedig művészeti iskolákban, színházak táncstúdióiban oktat.

- Én nem tanítom a növendékeimet, hanem átadom nekik a tudásomat és tapasztalataimat. Nem keltek illuziókat, a diákjaim tudják, hogy este 7-től 10-ig reflektorfény, taps van, előtte viszont mindennapos kemény munka. Nem hajtom őket, mindenre adok időt, fontos, hogy megérlelődjenek a gondolatok, az érzések, a mozdulatok. Közösen törekszünk arra, hogy kevesebb legyen a gyötrelem és minél több az öröm.

Homoky Viktor a zongora, szintetizátor, zeneelmélet, stúdió- és számítástechnika tagozatvezető tanára diákként a Gorsium Zeneiskolában alapozta meg tudását. Ő is aktív zenész, előadóművész, ami az oktatásban nagy előny, hozzáadott pedagógiai értékként működik.

Fehér József, aki bencés diák volt, nem feledi a gyakori korrepetálásokat. Ha kiderült, hogy nem értették a feladatokat, addig gyakorolták, amíg megvilágosodtak . Ők is élnek a bölcs pedagógiai módszerrel: ismétlés a tudás anyja. Meggyőződéssel vallják: a tanulás eredményességét csak a tanítás minőségével lehet javítani. Ez egyben az egyik leghatékonyabb stresszoldás. Vas Márk István diák szerint: ebben a suliban van esély a sikerélményekre, és ez szárnyakat ad

Francsics József, a rajz, a grafika művésztanára szerint:

- Olyan állapotba kell hozni a gyerekeket, hogy figyelni tudjanak az órán, és már ettől is jobban teljesítenek. Teljesen stresszmentes nem lehet egy isola, mert az élet sem az, de törekszünk a jótékony ingerek túlsúlyára. A rajztanításban nagy hangsúlyt fektetünk a képi gondolkodásra és ábrázolásra, a vizuális kommunikációra, az elmélet és a gyakorlat jó arányára, a tantárgyak közötti hangsúlyokra - sorolja a tanár úr, aki a rajzot gyűjtőfogalomként értelmezi, többek között a műszaki ábrázolást, a kert- és tájépítést, a divattervezést is körébe tartozónak véli. A tanszak másik művésztanára a Kossuth- és Munkácsy-díjas festőművész, Fehér László. Nem akármilyen élmény egy világhírű kortárs fazontól tanulni. A zenei tárgyakat is jeles, neves művészek oktatják.

Jenei Zoltán hatéves kora óta táncol, azóta van színpadon, 22 éve pedig művészeti iskolákban, színházak táncstúdióiban oktat.

- Én nem tanítom a növendékeimet, hanem átadom nekik a tudásomat és tapasztalataimat. Nem keltek illuziókat, a diákjaim tudják, hogy este 7-től 10-ig reflektorfény, taps van, előtte viszont mindennapos kemény munka. Nem hajtom őket, mindenre adok időt, fontos, hogy megérlelődjenek a gondolatok, az érzések, a mozdulatok. Közösen törekszünk arra, hogy kevesebb legyen a gyötrelem és minél több az öröm.

Homoky Viktor a zongora, szintetizátor, zeneelmélet, stúdió- és számítástechnika tagozatvezető tanára diákként a Gorsium Zeneiskolában alapozta meg tudását. Ő is aktív zenész, előadóművész, ami az oktatásban nagy előny, hozzáadott pedagógiai értékként működik.

Fehér József, aki bencés diák volt, nem feledi a gyakori korrepetálásokat. Ha kiderült, hogy nem értették a feladatokat, addig gyakorolták, amíg megvilágosodtak . Ők is élnek a bölcs pedagógiai módszerrel: ismétlés a tudás anyja. Meggyőződéssel vallják: a tanulás eredményességét csak a tanítás minőségével lehet javítani. Ez egyben az egyik leghatékonyabb stresszoldás. Vas Márk István diák szerint: ebben a suliban van esély a sikerélményekre, és ez szárnyakat ad

Francsics József, a rajz, a grafika művésztanára szerint:

- Olyan állapotba kell hozni a gyerekeket, hogy figyelni tudjanak az órán, és már ettől is jobban teljesítenek. Teljesen stresszmentes nem lehet egy isola, mert az élet sem az, de törekszünk a jótékony ingerek túlsúlyára. A rajztanításban nagy hangsúlyt fektetünk a képi gondolkodásra és ábrázolásra, a vizuális kommunikációra, az elmélet és a gyakorlat jó arányára, a tantárgyak közötti hangsúlyokra - sorolja a tanár úr, aki a rajzot gyűjtőfogalomként értelmezi, többek között a műszaki ábrázolást, a kert- és tájépítést, a divattervezést is körébe tartozónak véli. A tanszak másik művésztanára a Kossuth- és Munkácsy-díjas festőművész, Fehér László. Nem akármilyen élmény egy világhírű kortárs fazontól tanulni. A zenei tárgyakat is jeles, neves művészek oktatják.

Jenei Zoltán hatéves kora óta táncol, azóta van színpadon, 22 éve pedig művészeti iskolákban, színházak táncstúdióiban oktat.

- Én nem tanítom a növendékeimet, hanem átadom nekik a tudásomat és tapasztalataimat. Nem keltek illuziókat, a diákjaim tudják, hogy este 7-től 10-ig reflektorfény, taps van, előtte viszont mindennapos kemény munka. Nem hajtom őket, mindenre adok időt, fontos, hogy megérlelődjenek a gondolatok, az érzések, a mozdulatok. Közösen törekszünk arra, hogy kevesebb legyen a gyötrelem és minél több az öröm.

Homoky Viktor a zongora, szintetizátor, zeneelmélet, stúdió- és számítástechnika tagozatvezető tanára diákként a Gorsium Zeneiskolában alapozta meg tudását. Ő is aktív zenész, előadóművész, ami az oktatásban nagy előny, hozzáadott pedagógiai értékként működik.

Fehér József, aki bencés diák volt, nem feledi a gyakori korrepetálásokat. Ha kiderült, hogy nem értették a feladatokat, addig gyakorolták, amíg megvilágosodtak . Ők is élnek a bölcs pedagógiai módszerrel: ismétlés a tudás anyja. Meggyőződéssel vallják: a tanulás eredményességét csak a tanítás minőségével lehet javítani. Ez egyben az egyik leghatékonyabb stresszoldás. Vas Márk István diák szerint: ebben a suliban van esély a sikerélményekre, és ez szárnyakat ad

- Olyan állapotba kell hozni a gyerekeket, hogy figyelni tudjanak az órán, és már ettől is jobban teljesítenek. Teljesen stresszmentes nem lehet egy isola, mert az élet sem az, de törekszünk a jótékony ingerek túlsúlyára. A rajztanításban nagy hangsúlyt fektetünk a képi gondolkodásra és ábrázolásra, a vizuális kommunikációra, az elmélet és a gyakorlat jó arányára, a tantárgyak közötti hangsúlyokra - sorolja a tanár úr, aki a rajzot gyűjtőfogalomként értelmezi, többek között a műszaki ábrázolást, a kert- és tájépítést, a divattervezést is körébe tartozónak véli. A tanszak másik művésztanára a Kossuth- és Munkácsy-díjas festőművész, Fehér László. Nem akármilyen élmény egy világhírű kortárs fazontól tanulni. A zenei tárgyakat is jeles, neves művészek oktatják.

Jenei Zoltán hatéves kora óta táncol, azóta van színpadon, 22 éve pedig művészeti iskolákban, színházak táncstúdióiban oktat.

- Én nem tanítom a növendékeimet, hanem átadom nekik a tudásomat és tapasztalataimat. Nem keltek illuziókat, a diákjaim tudják, hogy este 7-től 10-ig reflektorfény, taps van, előtte viszont mindennapos kemény munka. Nem hajtom őket, mindenre adok időt, fontos, hogy megérlelődjenek a gondolatok, az érzések, a mozdulatok. Közösen törekszünk arra, hogy kevesebb legyen a gyötrelem és minél több az öröm.

Homoky Viktor a zongora, szintetizátor, zeneelmélet, stúdió- és számítástechnika tagozatvezető tanára diákként a Gorsium Zeneiskolában alapozta meg tudását. Ő is aktív zenész, előadóművész, ami az oktatásban nagy előny, hozzáadott pedagógiai értékként működik.

Fehér József, aki bencés diák volt, nem feledi a gyakori korrepetálásokat. Ha kiderült, hogy nem értették a feladatokat, addig gyakorolták, amíg megvilágosodtak . Ők is élnek a bölcs pedagógiai módszerrel: ismétlés a tudás anyja. Meggyőződéssel vallják: a tanulás eredményességét csak a tanítás minőségével lehet javítani. Ez egyben az egyik leghatékonyabb stresszoldás. Vas Márk István diák szerint: ebben a suliban van esély a sikerélményekre, és ez szárnyakat ad

- Olyan állapotba kell hozni a gyerekeket, hogy figyelni tudjanak az órán, és már ettől is jobban teljesítenek. Teljesen stresszmentes nem lehet egy isola, mert az élet sem az, de törekszünk a jótékony ingerek túlsúlyára. A rajztanításban nagy hangsúlyt fektetünk a képi gondolkodásra és ábrázolásra, a vizuális kommunikációra, az elmélet és a gyakorlat jó arányára, a tantárgyak közötti hangsúlyokra - sorolja a tanár úr, aki a rajzot gyűjtőfogalomként értelmezi, többek között a műszaki ábrázolást, a kert- és tájépítést, a divattervezést is körébe tartozónak véli. A tanszak másik művésztanára a Kossuth- és Munkácsy-díjas festőművész, Fehér László. Nem akármilyen élmény egy világhírű kortárs fazontól tanulni. A zenei tárgyakat is jeles, neves művészek oktatják.

Jenei Zoltán hatéves kora óta táncol, azóta van színpadon, 22 éve pedig művészeti iskolákban, színházak táncstúdióiban oktat.

- Én nem tanítom a növendékeimet, hanem átadom nekik a tudásomat és tapasztalataimat. Nem keltek illuziókat, a diákjaim tudják, hogy este 7-től 10-ig reflektorfény, taps van, előtte viszont mindennapos kemény munka. Nem hajtom őket, mindenre adok időt, fontos, hogy megérlelődjenek a gondolatok, az érzések, a mozdulatok. Közösen törekszünk arra, hogy kevesebb legyen a gyötrelem és minél több az öröm.

Homoky Viktor a zongora, szintetizátor, zeneelmélet, stúdió- és számítástechnika tagozatvezető tanára diákként a Gorsium Zeneiskolában alapozta meg tudását. Ő is aktív zenész, előadóművész, ami az oktatásban nagy előny, hozzáadott pedagógiai értékként működik.

Fehér József, aki bencés diák volt, nem feledi a gyakori korrepetálásokat. Ha kiderült, hogy nem értették a feladatokat, addig gyakorolták, amíg megvilágosodtak . Ők is élnek a bölcs pedagógiai módszerrel: ismétlés a tudás anyja. Meggyőződéssel vallják: a tanulás eredményességét csak a tanítás minőségével lehet javítani. Ez egyben az egyik leghatékonyabb stresszoldás. Vas Márk István diák szerint: ebben a suliban van esély a sikerélményekre, és ez szárnyakat ad

Jenei Zoltán hatéves kora óta táncol, azóta van színpadon, 22 éve pedig művészeti iskolákban, színházak táncstúdióiban oktat.

- Én nem tanítom a növendékeimet, hanem átadom nekik a tudásomat és tapasztalataimat. Nem keltek illuziókat, a diákjaim tudják, hogy este 7-től 10-ig reflektorfény, taps van, előtte viszont mindennapos kemény munka. Nem hajtom őket, mindenre adok időt, fontos, hogy megérlelődjenek a gondolatok, az érzések, a mozdulatok. Közösen törekszünk arra, hogy kevesebb legyen a gyötrelem és minél több az öröm.

Homoky Viktor a zongora, szintetizátor, zeneelmélet, stúdió- és számítástechnika tagozatvezető tanára diákként a Gorsium Zeneiskolában alapozta meg tudását. Ő is aktív zenész, előadóművész, ami az oktatásban nagy előny, hozzáadott pedagógiai értékként működik.

Fehér József, aki bencés diák volt, nem feledi a gyakori korrepetálásokat. Ha kiderült, hogy nem értették a feladatokat, addig gyakorolták, amíg megvilágosodtak . Ők is élnek a bölcs pedagógiai módszerrel: ismétlés a tudás anyja. Meggyőződéssel vallják: a tanulás eredményességét csak a tanítás minőségével lehet javítani. Ez egyben az egyik leghatékonyabb stresszoldás. Vas Márk István diák szerint: ebben a suliban van esély a sikerélményekre, és ez szárnyakat ad

Jenei Zoltán hatéves kora óta táncol, azóta van színpadon, 22 éve pedig művészeti iskolákban, színházak táncstúdióiban oktat.

- Én nem tanítom a növendékeimet, hanem átadom nekik a tudásomat és tapasztalataimat. Nem keltek illuziókat, a diákjaim tudják, hogy este 7-től 10-ig reflektorfény, taps van, előtte viszont mindennapos kemény munka. Nem hajtom őket, mindenre adok időt, fontos, hogy megérlelődjenek a gondolatok, az érzések, a mozdulatok. Közösen törekszünk arra, hogy kevesebb legyen a gyötrelem és minél több az öröm.

Homoky Viktor a zongora, szintetizátor, zeneelmélet, stúdió- és számítástechnika tagozatvezető tanára diákként a Gorsium Zeneiskolában alapozta meg tudását. Ő is aktív zenész, előadóművész, ami az oktatásban nagy előny, hozzáadott pedagógiai értékként működik.

Fehér József, aki bencés diák volt, nem feledi a gyakori korrepetálásokat. Ha kiderült, hogy nem értették a feladatokat, addig gyakorolták, amíg megvilágosodtak . Ők is élnek a bölcs pedagógiai módszerrel: ismétlés a tudás anyja. Meggyőződéssel vallják: a tanulás eredményességét csak a tanítás minőségével lehet javítani. Ez egyben az egyik leghatékonyabb stresszoldás. Vas Márk István diák szerint: ebben a suliban van esély a sikerélményekre, és ez szárnyakat ad

- Én nem tanítom a növendékeimet, hanem átadom nekik a tudásomat és tapasztalataimat. Nem keltek illuziókat, a diákjaim tudják, hogy este 7-től 10-ig reflektorfény, taps van, előtte viszont mindennapos kemény munka. Nem hajtom őket, mindenre adok időt, fontos, hogy megérlelődjenek a gondolatok, az érzések, a mozdulatok. Közösen törekszünk arra, hogy kevesebb legyen a gyötrelem és minél több az öröm.

Homoky Viktor a zongora, szintetizátor, zeneelmélet, stúdió- és számítástechnika tagozatvezető tanára diákként a Gorsium Zeneiskolában alapozta meg tudását. Ő is aktív zenész, előadóművész, ami az oktatásban nagy előny, hozzáadott pedagógiai értékként működik.

Fehér József, aki bencés diák volt, nem feledi a gyakori korrepetálásokat. Ha kiderült, hogy nem értették a feladatokat, addig gyakorolták, amíg megvilágosodtak . Ők is élnek a bölcs pedagógiai módszerrel: ismétlés a tudás anyja. Meggyőződéssel vallják: a tanulás eredményességét csak a tanítás minőségével lehet javítani. Ez egyben az egyik leghatékonyabb stresszoldás. Vas Márk István diák szerint: ebben a suliban van esély a sikerélményekre, és ez szárnyakat ad

- Én nem tanítom a növendékeimet, hanem átadom nekik a tudásomat és tapasztalataimat. Nem keltek illuziókat, a diákjaim tudják, hogy este 7-től 10-ig reflektorfény, taps van, előtte viszont mindennapos kemény munka. Nem hajtom őket, mindenre adok időt, fontos, hogy megérlelődjenek a gondolatok, az érzések, a mozdulatok. Közösen törekszünk arra, hogy kevesebb legyen a gyötrelem és minél több az öröm.

Homoky Viktor a zongora, szintetizátor, zeneelmélet, stúdió- és számítástechnika tagozatvezető tanára diákként a Gorsium Zeneiskolában alapozta meg tudását. Ő is aktív zenész, előadóművész, ami az oktatásban nagy előny, hozzáadott pedagógiai értékként működik.

Fehér József, aki bencés diák volt, nem feledi a gyakori korrepetálásokat. Ha kiderült, hogy nem értették a feladatokat, addig gyakorolták, amíg megvilágosodtak . Ők is élnek a bölcs pedagógiai módszerrel: ismétlés a tudás anyja. Meggyőződéssel vallják: a tanulás eredményességét csak a tanítás minőségével lehet javítani. Ez egyben az egyik leghatékonyabb stresszoldás. Vas Márk István diák szerint: ebben a suliban van esély a sikerélményekre, és ez szárnyakat ad

Homoky Viktor a zongora, szintetizátor, zeneelmélet, stúdió- és számítástechnika tagozatvezető tanára diákként a Gorsium Zeneiskolában alapozta meg tudását. Ő is aktív zenész, előadóművész, ami az oktatásban nagy előny, hozzáadott pedagógiai értékként működik.

Fehér József, aki bencés diák volt, nem feledi a gyakori korrepetálásokat. Ha kiderült, hogy nem értették a feladatokat, addig gyakorolták, amíg megvilágosodtak . Ők is élnek a bölcs pedagógiai módszerrel: ismétlés a tudás anyja. Meggyőződéssel vallják: a tanulás eredményességét csak a tanítás minőségével lehet javítani. Ez egyben az egyik leghatékonyabb stresszoldás. Vas Márk István diák szerint: ebben a suliban van esély a sikerélményekre, és ez szárnyakat ad

Homoky Viktor a zongora, szintetizátor, zeneelmélet, stúdió- és számítástechnika tagozatvezető tanára diákként a Gorsium Zeneiskolában alapozta meg tudását. Ő is aktív zenész, előadóművész, ami az oktatásban nagy előny, hozzáadott pedagógiai értékként működik.

Fehér József, aki bencés diák volt, nem feledi a gyakori korrepetálásokat. Ha kiderült, hogy nem értették a feladatokat, addig gyakorolták, amíg megvilágosodtak . Ők is élnek a bölcs pedagógiai módszerrel: ismétlés a tudás anyja. Meggyőződéssel vallják: a tanulás eredményességét csak a tanítás minőségével lehet javítani. Ez egyben az egyik leghatékonyabb stresszoldás. Vas Márk István diák szerint: ebben a suliban van esély a sikerélményekre, és ez szárnyakat ad

Fehér József, aki bencés diák volt, nem feledi a gyakori korrepetálásokat. Ha kiderült, hogy nem értették a feladatokat, addig gyakorolták, amíg megvilágosodtak . Ők is élnek a bölcs pedagógiai módszerrel: ismétlés a tudás anyja. Meggyőződéssel vallják: a tanulás eredményességét csak a tanítás minőségével lehet javítani. Ez egyben az egyik leghatékonyabb stresszoldás. Vas Márk István diák szerint: ebben a suliban van esély a sikerélményekre, és ez szárnyakat ad

Fehér József, aki bencés diák volt, nem feledi a gyakori korrepetálásokat. Ha kiderült, hogy nem értették a feladatokat, addig gyakorolták, amíg megvilágosodtak . Ők is élnek a bölcs pedagógiai módszerrel: ismétlés a tudás anyja. Meggyőződéssel vallják: a tanulás eredményességét csak a tanítás minőségével lehet javítani. Ez egyben az egyik leghatékonyabb stresszoldás. Vas Márk István diák szerint: ebben a suliban van esély a sikerélményekre, és ez szárnyakat ad

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!