Kultúra

2011.05.20. 02:29

Mérgek a színen

Székesfehérvár - Az atomtudós, Sir Cloud Amory iszik a csészéből, panaszkodik az ital ízére, leül a székére, előbb ásít, aztán mozdulatlanul magába roskad. Kitalálják, mi történt?

Szabó Zoltán

 

Nem lőjük le a poént azzal, ha leírjuk: a mérgek is megjelennek a színpadon. Mint az a legendás puska, amely a darab végén elsül. Azt is bátran hírül adhatjuk, hogy az előadást a kifejezetten sokoldalú és sokat foglalkoztatott rendező, Telihay Péter állította színpadra. Dolgozott már Fehérváron, nyolc éve egy norvég drámát, az Ellinget vitte színre a Pelikánban.

 

- Ez persze egészen más jellegű darab. Őszintén szólva váratlanul is kerültem bele az egészbe. Eredetileg nem én rendeztem volna, de különböző okok miatt váltani kellett, és én örömmel vállaltam el a feladatot - árulja el a rendező. A történethez tartozik, hogy valójában nem is a darab izgatott, mert amikor igent mondtam, még nem is volt darab. Életemben először nem tudtam, mit vállalok el. Igazából a színészekre mondtam igent. Ma már viszont úgy érzem, nagyon jó, hogy itt vagyok, és örülök, hogy a Feketekávét rendezhetem.

Telihay Péter szerint a krimi nem más, mint matematika. Pontosan kell elmesélni, adagolni a hatást. Mint minden igazán jó történet, valahol ez a darab is az emberi lét alapvető kérdéseit feszegeti. Miért élünk? Van-e értelme, hogy itt vagyunk? Szeretjük-e a másikat?

- Poirot azért nagyszerű felügyelő, zseni a maga módján, mert arra kíváncsi, ami az alapvető, lényegi kérdéseket érinti. Miért a halál, miért öljük meg a másikat? - magyarázza Telihay. - Remélem, az előadásból kiderül, hogy a detektív olyan tükröt tart a szereplők elé, amely nagyon élesen mutat rá a tetteikre, bűneikre.

Agatha Christie egyébként misztériumjátékként határozta meg darabja műfaját. Minden misztériumjáték szembesít bennünket bűneinkkel, és amikor a darab végén Poirot gyermekeimnek nevezi a szereplőket, olyan, mintha ő lenne az igaságosztó jóisten.

Természetesen szót ejtettünk a méreg dramaturgiájáról is, ám a rendező szerint sokkal érdekesebb, hogy az ember a legtöbb esetben nincs kész rá, nem ismeri a választ, és nem érti, hogy miért az ölés. Nem ismeri a halál természetét.

Örömmel dolgozott a fehérvári színészekkel Telihay Péter. Van, akit régóta ismer: Müller Júliát (Miss Caroline Amory) vagy Quintus Konrádot (Hercule Poirot). A többiekkel most dolgozott először, de jó volt őket rendezni. A névsor: Buch Tibor (Hastings kapitány), Csizmadia Gergely (Carelli doktor), Ullmann Mónika (Lucia Amory), Hernádi Szabolcs (Richard Amory), Tenczler Tímea (Barbara Amory), Gulyás Balázs (Edward Raynor), Bata János (Sir Cloud Amory), Juhász Illés (Japp felügyelő), Pusztaszeri Kornél (Tredwell, a komornyik).

 

- Ez persze egészen más jellegű darab. Őszintén szólva váratlanul is kerültem bele az egészbe. Eredetileg nem én rendeztem volna, de különböző okok miatt váltani kellett, és én örömmel vállaltam el a feladatot - árulja el a rendező. A történethez tartozik, hogy valójában nem is a darab izgatott, mert amikor igent mondtam, még nem is volt darab. Életemben először nem tudtam, mit vállalok el. Igazából a színészekre mondtam igent. Ma már viszont úgy érzem, nagyon jó, hogy itt vagyok, és örülök, hogy a Feketekávét rendezhetem.

Telihay Péter szerint a krimi nem más, mint matematika. Pontosan kell elmesélni, adagolni a hatást. Mint minden igazán jó történet, valahol ez a darab is az emberi lét alapvető kérdéseit feszegeti. Miért élünk? Van-e értelme, hogy itt vagyunk? Szeretjük-e a másikat?

- Poirot azért nagyszerű felügyelő, zseni a maga módján, mert arra kíváncsi, ami az alapvető, lényegi kérdéseket érinti. Miért a halál, miért öljük meg a másikat? - magyarázza Telihay. - Remélem, az előadásból kiderül, hogy a detektív olyan tükröt tart a szereplők elé, amely nagyon élesen mutat rá a tetteikre, bűneikre.

Agatha Christie egyébként misztériumjátékként határozta meg darabja műfaját. Minden misztériumjáték szembesít bennünket bűneinkkel, és amikor a darab végén Poirot gyermekeimnek nevezi a szereplőket, olyan, mintha ő lenne az igaságosztó jóisten.

Természetesen szót ejtettünk a méreg dramaturgiájáról is, ám a rendező szerint sokkal érdekesebb, hogy az ember a legtöbb esetben nincs kész rá, nem ismeri a választ, és nem érti, hogy miért az ölés. Nem ismeri a halál természetét.

Örömmel dolgozott a fehérvári színészekkel Telihay Péter. Van, akit régóta ismer: Müller Júliát (Miss Caroline Amory) vagy Quintus Konrádot (Hercule Poirot). A többiekkel most dolgozott először, de jó volt őket rendezni. A névsor: Buch Tibor (Hastings kapitány), Csizmadia Gergely (Carelli doktor), Ullmann Mónika (Lucia Amory), Hernádi Szabolcs (Richard Amory), Tenczler Tímea (Barbara Amory), Gulyás Balázs (Edward Raynor), Bata János (Sir Cloud Amory), Juhász Illés (Japp felügyelő), Pusztaszeri Kornél (Tredwell, a komornyik).

 

Telihay Péter szerint a krimi nem más, mint matematika. Pontosan kell elmesélni, adagolni a hatást. Mint minden igazán jó történet, valahol ez a darab is az emberi lét alapvető kérdéseit feszegeti. Miért élünk? Van-e értelme, hogy itt vagyunk? Szeretjük-e a másikat?

- Poirot azért nagyszerű felügyelő, zseni a maga módján, mert arra kíváncsi, ami az alapvető, lényegi kérdéseket érinti. Miért a halál, miért öljük meg a másikat? - magyarázza Telihay. - Remélem, az előadásból kiderül, hogy a detektív olyan tükröt tart a szereplők elé, amely nagyon élesen mutat rá a tetteikre, bűneikre.

Agatha Christie egyébként misztériumjátékként határozta meg darabja műfaját. Minden misztériumjáték szembesít bennünket bűneinkkel, és amikor a darab végén Poirot gyermekeimnek nevezi a szereplőket, olyan, mintha ő lenne az igaságosztó jóisten.

Természetesen szót ejtettünk a méreg dramaturgiájáról is, ám a rendező szerint sokkal érdekesebb, hogy az ember a legtöbb esetben nincs kész rá, nem ismeri a választ, és nem érti, hogy miért az ölés. Nem ismeri a halál természetét.

Örömmel dolgozott a fehérvári színészekkel Telihay Péter. Van, akit régóta ismer: Müller Júliát (Miss Caroline Amory) vagy Quintus Konrádot (Hercule Poirot). A többiekkel most dolgozott először, de jó volt őket rendezni. A névsor: Buch Tibor (Hastings kapitány), Csizmadia Gergely (Carelli doktor), Ullmann Mónika (Lucia Amory), Hernádi Szabolcs (Richard Amory), Tenczler Tímea (Barbara Amory), Gulyás Balázs (Edward Raynor), Bata János (Sir Cloud Amory), Juhász Illés (Japp felügyelő), Pusztaszeri Kornél (Tredwell, a komornyik).

 

Telihay Péter szerint a krimi nem más, mint matematika. Pontosan kell elmesélni, adagolni a hatást. Mint minden igazán jó történet, valahol ez a darab is az emberi lét alapvető kérdéseit feszegeti. Miért élünk? Van-e értelme, hogy itt vagyunk? Szeretjük-e a másikat?

- Poirot azért nagyszerű felügyelő, zseni a maga módján, mert arra kíváncsi, ami az alapvető, lényegi kérdéseket érinti. Miért a halál, miért öljük meg a másikat? - magyarázza Telihay. - Remélem, az előadásból kiderül, hogy a detektív olyan tükröt tart a szereplők elé, amely nagyon élesen mutat rá a tetteikre, bűneikre.

Agatha Christie egyébként misztériumjátékként határozta meg darabja műfaját. Minden misztériumjáték szembesít bennünket bűneinkkel, és amikor a darab végén Poirot gyermekeimnek nevezi a szereplőket, olyan, mintha ő lenne az igaságosztó jóisten.

Természetesen szót ejtettünk a méreg dramaturgiájáról is, ám a rendező szerint sokkal érdekesebb, hogy az ember a legtöbb esetben nincs kész rá, nem ismeri a választ, és nem érti, hogy miért az ölés. Nem ismeri a halál természetét.

Örömmel dolgozott a fehérvári színészekkel Telihay Péter. Van, akit régóta ismer: Müller Júliát (Miss Caroline Amory) vagy Quintus Konrádot (Hercule Poirot). A többiekkel most dolgozott először, de jó volt őket rendezni. A névsor: Buch Tibor (Hastings kapitány), Csizmadia Gergely (Carelli doktor), Ullmann Mónika (Lucia Amory), Hernádi Szabolcs (Richard Amory), Tenczler Tímea (Barbara Amory), Gulyás Balázs (Edward Raynor), Bata János (Sir Cloud Amory), Juhász Illés (Japp felügyelő), Pusztaszeri Kornél (Tredwell, a komornyik).

 

- Poirot azért nagyszerű felügyelő, zseni a maga módján, mert arra kíváncsi, ami az alapvető, lényegi kérdéseket érinti. Miért a halál, miért öljük meg a másikat? - magyarázza Telihay. - Remélem, az előadásból kiderül, hogy a detektív olyan tükröt tart a szereplők elé, amely nagyon élesen mutat rá a tetteikre, bűneikre.

Agatha Christie egyébként misztériumjátékként határozta meg darabja műfaját. Minden misztériumjáték szembesít bennünket bűneinkkel, és amikor a darab végén Poirot gyermekeimnek nevezi a szereplőket, olyan, mintha ő lenne az igaságosztó jóisten.

Természetesen szót ejtettünk a méreg dramaturgiájáról is, ám a rendező szerint sokkal érdekesebb, hogy az ember a legtöbb esetben nincs kész rá, nem ismeri a választ, és nem érti, hogy miért az ölés. Nem ismeri a halál természetét.

Örömmel dolgozott a fehérvári színészekkel Telihay Péter. Van, akit régóta ismer: Müller Júliát (Miss Caroline Amory) vagy Quintus Konrádot (Hercule Poirot). A többiekkel most dolgozott először, de jó volt őket rendezni. A névsor: Buch Tibor (Hastings kapitány), Csizmadia Gergely (Carelli doktor), Ullmann Mónika (Lucia Amory), Hernádi Szabolcs (Richard Amory), Tenczler Tímea (Barbara Amory), Gulyás Balázs (Edward Raynor), Bata János (Sir Cloud Amory), Juhász Illés (Japp felügyelő), Pusztaszeri Kornél (Tredwell, a komornyik).

 

- Poirot azért nagyszerű felügyelő, zseni a maga módján, mert arra kíváncsi, ami az alapvető, lényegi kérdéseket érinti. Miért a halál, miért öljük meg a másikat? - magyarázza Telihay. - Remélem, az előadásból kiderül, hogy a detektív olyan tükröt tart a szereplők elé, amely nagyon élesen mutat rá a tetteikre, bűneikre.

Agatha Christie egyébként misztériumjátékként határozta meg darabja műfaját. Minden misztériumjáték szembesít bennünket bűneinkkel, és amikor a darab végén Poirot gyermekeimnek nevezi a szereplőket, olyan, mintha ő lenne az igaságosztó jóisten.

Természetesen szót ejtettünk a méreg dramaturgiájáról is, ám a rendező szerint sokkal érdekesebb, hogy az ember a legtöbb esetben nincs kész rá, nem ismeri a választ, és nem érti, hogy miért az ölés. Nem ismeri a halál természetét.

Örömmel dolgozott a fehérvári színészekkel Telihay Péter. Van, akit régóta ismer: Müller Júliát (Miss Caroline Amory) vagy Quintus Konrádot (Hercule Poirot). A többiekkel most dolgozott először, de jó volt őket rendezni. A névsor: Buch Tibor (Hastings kapitány), Csizmadia Gergely (Carelli doktor), Ullmann Mónika (Lucia Amory), Hernádi Szabolcs (Richard Amory), Tenczler Tímea (Barbara Amory), Gulyás Balázs (Edward Raynor), Bata János (Sir Cloud Amory), Juhász Illés (Japp felügyelő), Pusztaszeri Kornél (Tredwell, a komornyik).

 

Agatha Christie egyébként misztériumjátékként határozta meg darabja műfaját. Minden misztériumjáték szembesít bennünket bűneinkkel, és amikor a darab végén Poirot gyermekeimnek nevezi a szereplőket, olyan, mintha ő lenne az igaságosztó jóisten.

Természetesen szót ejtettünk a méreg dramaturgiájáról is, ám a rendező szerint sokkal érdekesebb, hogy az ember a legtöbb esetben nincs kész rá, nem ismeri a választ, és nem érti, hogy miért az ölés. Nem ismeri a halál természetét.

Örömmel dolgozott a fehérvári színészekkel Telihay Péter. Van, akit régóta ismer: Müller Júliát (Miss Caroline Amory) vagy Quintus Konrádot (Hercule Poirot). A többiekkel most dolgozott először, de jó volt őket rendezni. A névsor: Buch Tibor (Hastings kapitány), Csizmadia Gergely (Carelli doktor), Ullmann Mónika (Lucia Amory), Hernádi Szabolcs (Richard Amory), Tenczler Tímea (Barbara Amory), Gulyás Balázs (Edward Raynor), Bata János (Sir Cloud Amory), Juhász Illés (Japp felügyelő), Pusztaszeri Kornél (Tredwell, a komornyik).

 

Agatha Christie egyébként misztériumjátékként határozta meg darabja műfaját. Minden misztériumjáték szembesít bennünket bűneinkkel, és amikor a darab végén Poirot gyermekeimnek nevezi a szereplőket, olyan, mintha ő lenne az igaságosztó jóisten.

Természetesen szót ejtettünk a méreg dramaturgiájáról is, ám a rendező szerint sokkal érdekesebb, hogy az ember a legtöbb esetben nincs kész rá, nem ismeri a választ, és nem érti, hogy miért az ölés. Nem ismeri a halál természetét.

Örömmel dolgozott a fehérvári színészekkel Telihay Péter. Van, akit régóta ismer: Müller Júliát (Miss Caroline Amory) vagy Quintus Konrádot (Hercule Poirot). A többiekkel most dolgozott először, de jó volt őket rendezni. A névsor: Buch Tibor (Hastings kapitány), Csizmadia Gergely (Carelli doktor), Ullmann Mónika (Lucia Amory), Hernádi Szabolcs (Richard Amory), Tenczler Tímea (Barbara Amory), Gulyás Balázs (Edward Raynor), Bata János (Sir Cloud Amory), Juhász Illés (Japp felügyelő), Pusztaszeri Kornél (Tredwell, a komornyik).

 

Természetesen szót ejtettünk a méreg dramaturgiájáról is, ám a rendező szerint sokkal érdekesebb, hogy az ember a legtöbb esetben nincs kész rá, nem ismeri a választ, és nem érti, hogy miért az ölés. Nem ismeri a halál természetét.

Örömmel dolgozott a fehérvári színészekkel Telihay Péter. Van, akit régóta ismer: Müller Júliát (Miss Caroline Amory) vagy Quintus Konrádot (Hercule Poirot). A többiekkel most dolgozott először, de jó volt őket rendezni. A névsor: Buch Tibor (Hastings kapitány), Csizmadia Gergely (Carelli doktor), Ullmann Mónika (Lucia Amory), Hernádi Szabolcs (Richard Amory), Tenczler Tímea (Barbara Amory), Gulyás Balázs (Edward Raynor), Bata János (Sir Cloud Amory), Juhász Illés (Japp felügyelő), Pusztaszeri Kornél (Tredwell, a komornyik).

 

Természetesen szót ejtettünk a méreg dramaturgiájáról is, ám a rendező szerint sokkal érdekesebb, hogy az ember a legtöbb esetben nincs kész rá, nem ismeri a választ, és nem érti, hogy miért az ölés. Nem ismeri a halál természetét.

Örömmel dolgozott a fehérvári színészekkel Telihay Péter. Van, akit régóta ismer: Müller Júliát (Miss Caroline Amory) vagy Quintus Konrádot (Hercule Poirot). A többiekkel most dolgozott először, de jó volt őket rendezni. A névsor: Buch Tibor (Hastings kapitány), Csizmadia Gergely (Carelli doktor), Ullmann Mónika (Lucia Amory), Hernádi Szabolcs (Richard Amory), Tenczler Tímea (Barbara Amory), Gulyás Balázs (Edward Raynor), Bata János (Sir Cloud Amory), Juhász Illés (Japp felügyelő), Pusztaszeri Kornél (Tredwell, a komornyik).

 

Örömmel dolgozott a fehérvári színészekkel Telihay Péter. Van, akit régóta ismer: Müller Júliát (Miss Caroline Amory) vagy Quintus Konrádot (Hercule Poirot). A többiekkel most dolgozott először, de jó volt őket rendezni. A névsor: Buch Tibor (Hastings kapitány), Csizmadia Gergely (Carelli doktor), Ullmann Mónika (Lucia Amory), Hernádi Szabolcs (Richard Amory), Tenczler Tímea (Barbara Amory), Gulyás Balázs (Edward Raynor), Bata János (Sir Cloud Amory), Juhász Illés (Japp felügyelő), Pusztaszeri Kornél (Tredwell, a komornyik).

 

Örömmel dolgozott a fehérvári színészekkel Telihay Péter. Van, akit régóta ismer: Müller Júliát (Miss Caroline Amory) vagy Quintus Konrádot (Hercule Poirot). A többiekkel most dolgozott először, de jó volt őket rendezni. A névsor: Buch Tibor (Hastings kapitány), Csizmadia Gergely (Carelli doktor), Ullmann Mónika (Lucia Amory), Hernádi Szabolcs (Richard Amory), Tenczler Tímea (Barbara Amory), Gulyás Balázs (Edward Raynor), Bata János (Sir Cloud Amory), Juhász Illés (Japp felügyelő), Pusztaszeri Kornél (Tredwell, a komornyik).

 

 

 

 

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!