Kultúra

2013.09.24. 14:56

''Kultúrpunk'' operett

Hogyan „jön össze” Ady Endre, József Attila, Karinthy Frigyes és a Bizottság együttes, egy színpadon és előadásban?

Szabó Zoltán

Megtudhatja, aki megnézi a Tanár úr kérem, minden másképpen van! című darabból, amelyet kedden mutattak be a Vörösmarty Színház Kozák András Stúdiószínpadán. A darab abszolút főszereplője - mint az a cím alapján nyilván kiderült - Karinty, illetve az ő alteregója, Egyed Attila, akinek rendkívül nehéz szerepben kellett helytállnia.

A rendező Galambos Péter, aki az előadásról a Hírlapnak azt mondta: „kultúrpunk” operett. Melis László neves kortárs zeneszerző többek között ´80-as évekbeli A.E. Bizottság-dalokat dolgozta fel, illetve Ady- és József Attila-versekre írt hasonló hangvételű tangós és punkos-rockos hangvételű dalokat. A darabnak volt már egy ősváltozata, 15 éve, Kecskeméten: Karinthy életének görbe tükre, írásai alapján egyfajta abszurd életrajz, az első és a második feleség történetein keresztül.

A mai változat annyiban változott, mint a kor is: sokkal vadabb lett, a ´20-as évek dada-kabaréjára hasonlít. Hiszen Karinthy volt az abszurd őse, megelőzött mindenkit. Galambos azt állítja, hogy az említettek azért férnek meg egy színpadon, mert mindegyikük arról beszél, ami van. Semmi nem változott! Egyed Attila mellett Bakonyi Csilla, Csizmadia Gergely, Kuna Károly, Lábodi Ádám, Varga Gabriella, Tűzkő Sándor, Váradi Eszter Sára játszik a Tanár úr kérem...-ben, amelynek dramaturgja Kovács-Cohner Róbert.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!