Kultúra

2006.09.15. 02:28

Emelt szintű képzés négy szakon

Székesfehérvár (ze) - Hároméves, érettségire épülő, emelt szintű képzés indul a Gorsium Művészeti Szakközépiskolában. A növendékek olyan diplomát kapnak, amellyel határozott időre pedagógiai munkakörben is alkalmazhatók.

Mórocz Zsolt

Székesfehérvár (ze) - Hároméves, érettségire épülő, emelt szintű képzés indul a Gorsium Művészeti Szakközépiskolában. A növendékek olyan diplomát kapnak, amellyel határozott időre pedagógiai munkakörben is alkalmazhatók.

Négy tanszakon indul el az érettségire épülő oktatás, amely billentyűs- (szintetizátor), gitár-, ének- és dobszakon ad diplomát. Ilyen képzési forma csak a fővárosban van és Fehérváron, a Palotai úton működő művészeti szakközépiskolában, ahol újabb tanteremmel, stúdióval is bővült az iskola. A tanári karban több más között olyan jeles muzsikusoktól, pedagógusoktól tanulhatnak a hallgatók, mint Esze Jenő (zongora), Balázs Fecó (előadóművészet), Martonosi György (dob), Kovács Orsolya (ének), Kisberkné Kallós Judit pedig balettet oktat.

Fehér József, a zene és művészeti szakközépiskola igazgatója, művésztanára, a szintetizátorképzés úttörője, pedagógiai tantervének kidolgozója az Országos Közoktatási Értékelési és Vizsgaközpont (OKÉV) szakértője is, így erről a sikeres, népszerű képzési formára országos kitekintése van. Ellenőrzéseik során több helyen tapasztalták: nem megfelelő végzettségű emberek oktatnak a megengedettnél több diákot. Vannak olyan többcélú, alapfokú iskolák, ahol a csoportos biznisz a pénzszerzésről szól. Gyakori, hogy túllépik a megengedett csoportlétszámot, például a táncoktatásban, hogy több fejpénzt kapjanak. Nem csak a személyi, a tárgyi feltételek is hiányosak. Volt példa arra, hogy egy iskola két telephelyen jelentette be magát, mindkét helyre felvette az állami támogatást, de egyik helyen sem működött. Akadnak olyan önkormányzatok, amelyek a fejkvótát más célokra használják. Az állam 24 milliárd forinttal támogatja a 860 alapfokú intézménybe járó körülbelül 340 ezer tanulót. A tárca a finanszírozás átalakításán dolgozik, differenciált támogatási rendszerben gondolkodik. Csak a színvonalasan működő, a megfelelő személyi és korszerű tárgyi feltételekkel rendelkező intézményeket fogják finanszírozni.

Négy tanszakon indul el az érettségire épülő oktatás, amely billentyűs- (szintetizátor), gitár-, ének- és dobszakon ad diplomát. Ilyen képzési forma csak a fővárosban van és Fehérváron, a Palotai úton működő művészeti szakközépiskolában, ahol újabb tanteremmel, stúdióval is bővült az iskola. A tanári karban több más között olyan jeles muzsikusoktól, pedagógusoktól tanulhatnak a hallgatók, mint Esze Jenő (zongora), Balázs Fecó (előadóművészet), Martonosi György (dob), Kovács Orsolya (ének), Kisberkné Kallós Judit pedig balettet oktat.

Fehér József, a zene és művészeti szakközépiskola igazgatója, művésztanára, a szintetizátorképzés úttörője, pedagógiai tantervének kidolgozója az Országos Közoktatási Értékelési és Vizsgaközpont (OKÉV) szakértője is, így erről a sikeres, népszerű képzési formára országos kitekintése van. Ellenőrzéseik során több helyen tapasztalták: nem megfelelő végzettségű emberek oktatnak a megengedettnél több diákot. Vannak olyan többcélú, alapfokú iskolák, ahol a csoportos biznisz a pénzszerzésről szól. Gyakori, hogy túllépik a megengedett csoportlétszámot, például a táncoktatásban, hogy több fejpénzt kapjanak. Nem csak a személyi, a tárgyi feltételek is hiányosak. Volt példa arra, hogy egy iskola két telephelyen jelentette be magát, mindkét helyre felvette az állami támogatást, de egyik helyen sem működött. Akadnak olyan önkormányzatok, amelyek a fejkvótát más célokra használják. Az állam 24 milliárd forinttal támogatja a 860 alapfokú intézménybe járó körülbelül 340 ezer tanulót. A tárca a finanszírozás átalakításán dolgozik, differenciált támogatási rendszerben gondolkodik. Csak a színvonalasan működő, a megfelelő személyi és korszerű tárgyi feltételekkel rendelkező intézményeket fogják finanszírozni.

Fehér József, a zene és művészeti szakközépiskola igazgatója, művésztanára, a szintetizátorképzés úttörője, pedagógiai tantervének kidolgozója az Országos Közoktatási Értékelési és Vizsgaközpont (OKÉV) szakértője is, így erről a sikeres, népszerű képzési formára országos kitekintése van. Ellenőrzéseik során több helyen tapasztalták: nem megfelelő végzettségű emberek oktatnak a megengedettnél több diákot. Vannak olyan többcélú, alapfokú iskolák, ahol a csoportos biznisz a pénzszerzésről szól. Gyakori, hogy túllépik a megengedett csoportlétszámot, például a táncoktatásban, hogy több fejpénzt kapjanak. Nem csak a személyi, a tárgyi feltételek is hiányosak. Volt példa arra, hogy egy iskola két telephelyen jelentette be magát, mindkét helyre felvette az állami támogatást, de egyik helyen sem működött. Akadnak olyan önkormányzatok, amelyek a fejkvótát más célokra használják. Az állam 24 milliárd forinttal támogatja a 860 alapfokú intézménybe járó körülbelül 340 ezer tanulót. A tárca a finanszírozás átalakításán dolgozik, differenciált támogatási rendszerben gondolkodik. Csak a színvonalasan működő, a megfelelő személyi és korszerű tárgyi feltételekkel rendelkező intézményeket fogják finanszírozni.

Fehér József, a zene és művészeti szakközépiskola igazgatója, művésztanára, a szintetizátorképzés úttörője, pedagógiai tantervének kidolgozója az Országos Közoktatási Értékelési és Vizsgaközpont (OKÉV) szakértője is, így erről a sikeres, népszerű képzési formára országos kitekintése van. Ellenőrzéseik során több helyen tapasztalták: nem megfelelő végzettségű emberek oktatnak a megengedettnél több diákot. Vannak olyan többcélú, alapfokú iskolák, ahol a csoportos biznisz a pénzszerzésről szól. Gyakori, hogy túllépik a megengedett csoportlétszámot, például a táncoktatásban, hogy több fejpénzt kapjanak. Nem csak a személyi, a tárgyi feltételek is hiányosak. Volt példa arra, hogy egy iskola két telephelyen jelentette be magát, mindkét helyre felvette az állami támogatást, de egyik helyen sem működött. Akadnak olyan önkormányzatok, amelyek a fejkvótát más célokra használják. Az állam 24 milliárd forinttal támogatja a 860 alapfokú intézménybe járó körülbelül 340 ezer tanulót. A tárca a finanszírozás átalakításán dolgozik, differenciált támogatási rendszerben gondolkodik. Csak a színvonalasan működő, a megfelelő személyi és korszerű tárgyi feltételekkel rendelkező intézményeket fogják finanszírozni.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!