2011.02.28. 16:29
Felvételi 2011: teendők a jelentkezés után
Adatellenőrzés és ügyintézés - ezek a teendők határozzák meg a felsőoktatási felvételit azok számára, akik a február 15-én lezárult jelentkezési időszakban 2011 szeptemberében induló szakokra jelentkeztek.
A beérkezett adatok feldolgozása után a felvételizők regisztrációs levelet kapnak. A felvételizőknek is ellenőrizniük kell majd az adataikat, és hátra van még azoknak az információknak, dokumentumoknak a beküldése is, melyeket a felvételizők nem küldtek el a jelentkezéssel együtt.
Ha az adatfeldolgozás során kiderül, hogy a jelentkezők hibásan vagy hiányosan adták meg valamelyik adatot a jelentkezési lapon, akkor ezzel kapcsolatban hiánypótlási értesítést kapnak a jelentkezési határidőt követő 30. napig. Ebben részletesen megtalálják, hogy hogyan lehet javítani az adott hibát. A hiányt legkésőbb a kézhezvételtől számított 8 napon belül pótolni kell, mert ha ez elmarad, akkor az a jelentkezési kérelem részleges vagy teljes elutasítását is maga után vonhatja - írja a felvi.hu.
A felszólítás érkezhet e-mailben is, ha a jelentkező megadta e-mail címét és hozzájárulását. Márciusban tehát ajánlott minden jelentkezési lapon jelentkezőnek rendszeresen figyelni e-mail boxát vagy a postaládát, hogy mindenképp értesüljön egy esetleges hiánypótlás szükségességéről.
Ezt követően, május közepéig minden felvételiző kap egy regisztrációs levelet, ami lehetőséget ad a felvételizőknek arra, hogy ellenőrizni tudják, hogy a személyes és a jelentkezési adatai pontosan kerültek-e be a központi felvételi nyilvántartásba. A regisztrációs levél tartalmazza majd a jelentkezési lapon megadott felvételi azonosító számot is - erre a 12 jegyű számsorra ajánlott hivatkozni minden további ügyintézéskor is.
A felvételi nyilvántartásban szereplő adatokat nemcsak a regisztrációs levélben lehet ellenőrizni, hanem az e-felvételiben is. Az ügyintézési időszakban az e-felvételit minden jelentkező használhatja majd, tehát nemcsak az elektronikusan, hanem a jelentkezési lapon jelentkezők is.