Indulhat a közbeszerzés

2020.02.17. 07:00

Nagy szükség van a fehérvári déli összekötő útra – Keresik a kivitelezőt

Minden engedély megvan az úgynevezett déli összekötő út megépítésére: tavasszal kezdődhet a közbeszerzés a fontos út kivitelezőjének kiválasztására.

Házi Péter

A város déli határánál lévő körforgalomban nagy változások várhatóak a közeljövőben: az áteresztőképesség növekedését várják

Fotó: Fehér Gábor / Fejér Megyei Hírlap / Archív

A város 2002-ben elfogadott szerkezeti terve a megyeszékhely déli területeinek összekötésére több nyomvonalat javasolt. A szakemberek szerint ugyanis a város közlekedési hálózatában a legnagyobb hiány a déli városrészek közvetlen összekötésében tapasztalható. A városba bevezető Sárkeresztúri és a hasonló funkcióval működő Seregélyesi út közötti kapcsolatot jelenleg ugyanis csak a Horvát István út–Prohászka út jelenti, illetve az M7 autópálya. Ez okozza a Széchenyi – Horvát István és Horvát István – Prohászka utak csomópontjának szinte egész napos terheltségét. Mivel a nyugati elkerülő út két végpontjánál lévő csomópontokban is gyakori a torlódás, nem véletlen, hogy az autósok a rövidebb, de időben lassabb, városon keresztül vezető irányt választják.

Elsőként a Seregélyesi és a Sárkeresztúri út összekötése várható

2016-ban aztán – a közgyűlés döntése nyomán – elkészült a szóban forgó déli útkapcsolatok tüzetesebb vizsgálata, amely a mellékelt ábrán látható javaslatokat fogalmazta meg. A Déli összekötő út „0” ütem a Váralja sor fejlesztését jelenti a Széchenyi úti csomópont átépítésével, az út szélesítésével és megerősítésével, valamint a vasútvonal felett átívelő autós felüljáró megépítésével, a Mártírok útja összekötésével. Ennek eredménye az lehet majd, hogy Öreghegy, Ráchegy területéről is el lehet jutni a déli városrészekbe a Belváros elkerülésével. E szakasz kivitelezése azonban az úgynevezett intermodális közlekedési csomópont építéséhez köthető, s a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában valósulhat majd meg. Megkérdeztük a NIF ZRt-t, mikor várható mindez. Válaszuk szerint: A fehérvári intermodális csomópont esetében jelenleg az előkészítés zajlik. Ennek folyamán határozható meg a beruházás végleges műszaki tartalma és kivitelezésének ütemezése, amely­ről rendszeres egyeztetés zajlik az önkormányzattal és a közlekedési szolgáltatókkal.

Új kapcsolat nyílik

A hamarosan elinduló városi közbeszerzés, amelynek várhatóan tavaszi kiírását Cser-Palkovics András polgármester is megerősítette egy lakossági kérdésre a legutóbbi online fogadóóráján, valójában a Déli összekötő út 2A és B ütemét érinti: A 2/A ütemben történik meg a Seregélyesi út összekötése a Váralja sorral és a Raktár utcával. A 2/B ütem pedig a Börgöndi utat és a Sárkeresztúri utat köti össze. Ha ez a 3,5 kilométeres útkapcsolat megépül, jelentősen csökkenhet a tumultus a Széchenyi és Horvát István utca találkozásában. A Déli összekötő út „1” ütem egy távolabbi terv: A nyugati elkerülő út Gaja melletti csomópontját és a Bakony utca összekötését jelentheti majd. A fejlesztés eredményeként a városközpontból új kapcsolat nyílik az elkerülő útra, ami elsősorban a Széchenyi út, és Palotai út forgalmát csökkentheti. Az ábrán látható egy 3. és egy 4. ütem is, ennek azonban 10 éven belül nincs realitása. Ez valójában egy, az autópályával párhuzamos újabb út megépítését jelenthetné az Alba Ipari Zóna és a Sóstó Ipari Park között, csatlakozást biztosítva a Börgöndi útnak, valamint a Váralja sori ipari területnek. Ez a fejlesztés azonban csak hosszabb távon valósulhat meg, tudtuk meg az önkormányzat közlekedési irodájától.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában