Már nem csak egy álom: elindultak a gépek

2019.08.31. 07:00

Elkészül az összeköttetés Söréd és Csákvár között

Megkezdődik az útépítés a megye egyik legrégebbi, legelhanyagoltabb útján, mely hamarosan feketén, kiváló padkákkal és egyenletes felülettel kígyózik majd Sörédről Csákvár felé. Az érintett települések polgármesterei is a helyszínre siettek a jeles nap alkalmából.

Palocsai Jenő

A bejelentés helyszíne az egyik sörédi buszmegálló volt Fotós: Fehér Gábor / Fejér Megyei Hírlap

Pénteken reggel Söréden, a főváros felé tartó oldal buszmeg­állójában lehettünk részesei azoknak a pillanatoknak, melyek hat település jövőjét jelentősen befolyásolják. Megkezdődött a Csákvár felé vezető út felújítása.

Molnár Krisztián, a megyei közgyűlés elnöke beszédében elmondta, hogy 2015 óta napirenden van ennek az útnak az építése, de közben annyira megemelkedtek a kivitelezői árak, hogy csak kevesebbet, illetve csökkentett műszaki tartalommal tudtak volna építeni az akkor rendelkezésekre álló forrásokból. A megye akkor egyeztetett a polgármesterekkel, és végül a türelem mellett tették le voksukat.

Várni kellett tehát éveken át, de most, 2019-ben, miután a pénzügyminisztérium biztosította a szükséges többletforrást, végre megkezdődik, és a tervek szerint még idén el is készül a várva várt új, aszfaltozott út, mely a szintén köszöntőt mondó Tessely Zoltán miniszterelnöki biztos megfogalmazása szerint jelenleg a megye legrosszabb állapotú útja.

Törő Gábor köszönetet mondott mindenkinek, aki az előkészületekben részt vett, mert munkájuk nyomán kényelmesen lehet majd utazni és kerékpározni is.

A bejelentés helyszíne az egyik sörédi buszmegálló volt
Fotós: Fehér Gábor / Fejér Megyei Hírlap

Molnár István, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. Fejér megyei vezetője a műszaki tartalom részletezése során elmondta, hogy ütemezetten készül majd az úttest, így az elsőben azt a szakaszt építik, mely a 81-es főúttól indul és a zámolyi körforgalomig tart. Ez a 14 kilométeres szakasz van a legrosszabb állapotban. Egy makadámút, mely sosem látott még aszfaltot, mondja az igazgató. Ide négy centiméter kiegyenlítő kötő- és négy centiméter kopóréteg kerül, valamint új buszmegálló. A Budapest felől érkezők nagy sebességgel szoktak beesni az ötszáz lelkes Söréd belterületére, így ide egy forgalomlassító is épül majd.

Csákberényben is átépül a buszváró a szóban forgó út két oldalán, sőt megvilágított gyalogátkelőt is kialakítanak. A munkálatok során levesznek abból a kiemelkedésből, mely nagyobb sebességnél megdobta eddig az autókat. Ezen szakasz megépítésére százötven nap áll rendelkezésre, ami komoly feladat, hiszen itt naponta 1300 autó halad át, amiből megközelítőleg száz nehézgépjármű.

Molnár István, Törő Gábor, Tessely Zoltán és Molnár Krisztián beszéltek az útfelújítás szükségességéről
Fotós: Fehér Gábor / Fejér Megyei Hírlap

A zámolyi körforgalomtól Csákvárig vezető útszakasz még nagyobb forgalmat bonyolít le, jelentős, akár napi „háromszázas” teherautó-terhelés mellett. Ez az út már aszfaltos, amit már fel is martak, ide öt centiméter kötőréteg kerül, melyet egy négy centiméter vastag modifikált kopóréteggel zárnak le, úgy kilencven nap alatt.

A nagy terv az, hogy hasonló minőségben folytatódjon az útfelújítás egészen a már átépített felcsúti körforgalomig.

A 14+4 kilométeres, kétütemű útfelújítási, illetve építési munkálatok kétmilliárd forintot emésztenek fel, de az új fekete szalagra felfűzött hat gyöngyszem, a települések, igencsak megérdemlik ezt a türelmükért.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában