F.M. Kormányhivatal

2019.09.20. 06:00

Földhivatali kérelmek postázása

A földügyi igazgatási eljárásokban a beadvány postai úton történő benyújtása esetén a küldeményen fel kell tüntetni az ingatlanügyi hatáskörben eljáró illetékes fővárosi, megyei kormányhivatalnak vagy az ingatlanügyi hatáskörben eljáró járási (fővárosi kerületi) hivatalnak szervezeti egységét és pontos címét, valamint „földügyi igazgatási eljáráshoz” kitételt kell feltüntetni a borítékon.

Amennyiben a megyei, illetve járási hivatal földhivatali osztálya, címe és a „földügyi igazgatási eljáráshoz” kifejezés nincs feltüntetve, az egységes kormányzati ügykezelő rendszer (KÉR) digitalizálja, és elektronikus úton továbbíthatja az illetékes földhivatalba. Ez esetben az eredeti papír alapú küldeményt nem küldik tovább a földhivatalba, és a földhivatal csak az iratok KÉR-től történő kikérését követően, az eredeti irat földhivatalhoz történő megérkezésekor tudja a beadványt széljegyezni, ami adott esetben időveszteség az ügyfelek számára.

Ez azt jelenti, hogy amennyiben az ügyfél a földhivatali cím mellé a borítékra nem írja rá, hogy „földügyi igazgatási eljáráshoz” elnevezést, akkor az ügye később lesz elintézve, mert a KÉR nem küldi tovább automatikusan az eredeti iratokat, és csak akkor tudja a földhivatal az ügy intézését elindítani, ha az eredeti iratokat is megkapja.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!