KKV

2015.10.14. 18:04

A frissdiplomásokat nem a magas bér vonzza

Az átlagos magyar, 18-26 év közötti egyetemi vagy főiskolai hallgató, és frissdiplomás multinacionális céghez menne dolgozni, egy jó munka reményében szívesen költözne, de nem indítana saját üzletet.

Németh András

A felsőoktatási intézményből kilépve ugyan nem érzi magát eléggé kompetensnek a munkaerőpiac kihívásait illetően, a kezdő fizetéseket még mindig túlontúl magasra pozícionálja ez néhány, a Deloitte Első lépések a munkaerőpiacon című idei felmérésének legfontosabb megállapításai közül.

Miként idei kutatásunk hazai eredményeiből is látszik, a magasan képzett és motivált munkaerő elhódításáért és megtartásáért a vállalatoknak elsősorban nem magasabb pénzügyi javadalmazást kell alkalmazniuk, hanem érdekes és kihívásokkal teli munkakörnyezetet kell biztosítaniuk emelte ki Gion Gábor, a Deloitte Zrt. elnök-vezérigazgatója.

Már a 2013-as felmérésből is kiderült, hogy a hallgatók úgy érzik, az egyetemeknek szerte a régióban jobban fel kellene készíteniük őket a munka világának kihívásaira és a munkakeresés folyamatára. A megkérdezettek ugyan nem kritizálták a felsőoktatási képzéseket úgy gondolják, tanulmányaik során fontos tudásanyaggal gazdagodnak , mégis úgy érzik, hogy egyre kevésbé felkészültek.

A válaszadók 80 százaléka szerint három hónap elég, hogy állást találjon, a megkérdezettek nagy része egy ígéretes munkáért hajlandó lenne elköltözni: többségük (76,6 százalék) külföldre menne, kicsit kevesebben az országon belül költöznének. A válaszadók 52 százaléka multinacionális céghez szerződne, elsősorban az open space munkahely, a home office lehetősége és a rugalmas munkaórák miatt.

A válaszadók mindössze 55 százaléka dédelget vezetői álmokat, a többiek inkább szakértői pozícióban képzelik el magukat.

Közösségi média nélkül nem megy

A legjobb jelöltekért folytatott versenyben felértékelődik, hogy ki tudja elérni azokat, akik egyébként maguktól nem keresnének állást.

Megtalálásukhoz és aktivizálásukhoz egyre fontosabbá válik, hogy a cégek a közösségi médiát is bevessék.

Mivel messze nem elég sokan keresnek aktívan állást, egyre fontosabbá válik, hogy adott keresés kapcsán a passzív álláskeresőket is el tudjuk érni és meg tudjuk szólítani mondja Hadi László, a munkáltatói márkaépítéssel foglalkozó BrandJob ügyvezető igazgatója.

Egy, az USA-ban készített tavalyi kutatás szerint az elhelyezkedők több mint harmada a közösségi médián keresztül talált állást magának.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!