Hírek

2010.09.22. 02:29

Több prevenció kellene az oktatás területén is

Székesfehérvár - Teljesülnek-e az iskolában az oktatási jogok? Kicsapható-e a diák? Ilyen kérdésekről szervezett előadást a múlt héten a Bocs Alapítvány, tematikus kampányhetén.

Kocsis Noémi

- Itt a városban is volt rá példa, hogy felsős tanuló tartott szinte rettegésben egy lakótelepi általános iskolát: panaszkodtak a szülők, a kisebb gyerekek féltek, az iskolavezetés mégsem intézkedett a13 éves fiúval szemben. Mondván, előbb-utóbb úgyis kijárja az ilyen diák az iskolát.

- Nézze, léteznek intézmények, amelyeknek van intézkedési tervük, programjuk a különösen nehezen kezelhető gyerekekre, annak keretében az ilyen problémák nyilván orvosolhatóak. Ahol ez nem létezik, azok számára is hozzáférhetőek ezek az anyagok. A fenntartó felelőssége is, hogy ezeket a pedagógusok, szülők is megismerhessék.

- Biztos abban, hogy a szülő hozzá tud férni ilyen anyagokhoz?

- Az biztos, hogy ilyen esetben nem a panaszt tévő szülőnek kell más, esetleg problémás gyerekével dűlőre jutni. Itt ismét az intézményi, illetve fenntartói felelősséget kell elővennünk, hiszen feléjük kell jelezni a gondot.

- Tanköteles diák nem zárható ki a közoktatásból. De mi van akkor azon fogyatékkal élő diákokkal, akik - megfelelő intézmény híján - eleve be sem jutnak a közoktatásba? Az ő szüleik hová fordulhatnak?

- Természetesen az ilyen gyerekeknek is van tankötelezettségük. Mi is sok ilyen panaszt, bejelentést kapunk. Esete válogatja, hogy ezeknek van-e megoldásuk, így itt általánosságban nem lehet tanácsot adni, ismerni kell az adott panaszt, feltárni az okokat, keresni a felelősöket...

- De önök ilyenkor vizsgálatot kezdeményeznek?

- Ha mód van rá, akkor kivizsgáljuk az adott ügyet, ez kötelességünk.

- A jogtól többet várunk, mint amennyit nyújthat, ez az önök tapasztalata. Ha viszont igazán működne az oktatási jogok terén a prevenció, akkor bizonyos ügyek el sem jutnának addig, hogy jogi útra kelljen terelni.

- A mi tapasztalatunk az, hogy a prevencióra még mindig nem helyeződik a kellő hangsúly. Akkor kerül elő, amikor a problémák már láthatóvá, kézzelfoghatóvá válnak, persze ilyenkor már nehezebben érvényesülhet.

- Régen nem működő szlogen viszont az ingyenes oktatás, sőt sokak számára az osztálypénz befizetése is nehézzé válhat. Kötelező-e ma osztálypénzt fizetni?

- Nem. Minden, nem szorosan az oktatáshoz kötődő dologért csak önkéntes alapon lehet pénzt kérni az iskolában.

- Itt a városban is volt rá példa, hogy felsős tanuló tartott szinte rettegésben egy lakótelepi általános iskolát: panaszkodtak a szülők, a kisebb gyerekek féltek, az iskolavezetés mégsem intézkedett a13 éves fiúval szemben. Mondván, előbb-utóbb úgyis kijárja az ilyen diák az iskolát.

- Nézze, léteznek intézmények, amelyeknek van intézkedési tervük, programjuk a különösen nehezen kezelhető gyerekekre, annak keretében az ilyen problémák nyilván orvosolhatóak. Ahol ez nem létezik, azok számára is hozzáférhetőek ezek az anyagok. A fenntartó felelőssége is, hogy ezeket a pedagógusok, szülők is megismerhessék.

- Biztos abban, hogy a szülő hozzá tud férni ilyen anyagokhoz?

- Az biztos, hogy ilyen esetben nem a panaszt tévő szülőnek kell más, esetleg problémás gyerekével dűlőre jutni. Itt ismét az intézményi, illetve fenntartói felelősséget kell elővennünk, hiszen feléjük kell jelezni a gondot.

- Tanköteles diák nem zárható ki a közoktatásból. De mi van akkor azon fogyatékkal élő diákokkal, akik - megfelelő intézmény híján - eleve be sem jutnak a közoktatásba? Az ő szüleik hová fordulhatnak?

- Természetesen az ilyen gyerekeknek is van tankötelezettségük. Mi is sok ilyen panaszt, bejelentést kapunk. Esete válogatja, hogy ezeknek van-e megoldásuk, így itt általánosságban nem lehet tanácsot adni, ismerni kell az adott panaszt, feltárni az okokat, keresni a felelősöket...

- De önök ilyenkor vizsgálatot kezdeményeznek?

- Ha mód van rá, akkor kivizsgáljuk az adott ügyet, ez kötelességünk.

- A jogtól többet várunk, mint amennyit nyújthat, ez az önök tapasztalata. Ha viszont igazán működne az oktatási jogok terén a prevenció, akkor bizonyos ügyek el sem jutnának addig, hogy jogi útra kelljen terelni.

- A mi tapasztalatunk az, hogy a prevencióra még mindig nem helyeződik a kellő hangsúly. Akkor kerül elő, amikor a problémák már láthatóvá, kézzelfoghatóvá válnak, persze ilyenkor már nehezebben érvényesülhet.

- Régen nem működő szlogen viszont az ingyenes oktatás, sőt sokak számára az osztálypénz befizetése is nehézzé válhat. Kötelező-e ma osztálypénzt fizetni?

- Nem. Minden, nem szorosan az oktatáshoz kötődő dologért csak önkéntes alapon lehet pénzt kérni az iskolában.

- Itt a városban is volt rá példa, hogy felsős tanuló tartott szinte rettegésben egy lakótelepi általános iskolát: panaszkodtak a szülők, a kisebb gyerekek féltek, az iskolavezetés mégsem intézkedett a13 éves fiúval szemben. Mondván, előbb-utóbb úgyis kijárja az ilyen diák az iskolát.

- Nézze, léteznek intézmények, amelyeknek van intézkedési tervük, programjuk a különösen nehezen kezelhető gyerekekre, annak keretében az ilyen problémák nyilván orvosolhatóak. Ahol ez nem létezik, azok számára is hozzáférhetőek ezek az anyagok. A fenntartó felelőssége is, hogy ezeket a pedagógusok, szülők is megismerhessék.

- Biztos abban, hogy a szülő hozzá tud férni ilyen anyagokhoz?

- Az biztos, hogy ilyen esetben nem a panaszt tévő szülőnek kell más, esetleg problémás gyerekével dűlőre jutni. Itt ismét az intézményi, illetve fenntartói felelősséget kell elővennünk, hiszen feléjük kell jelezni a gondot.

- Tanköteles diák nem zárható ki a közoktatásból. De mi van akkor azon fogyatékkal élő diákokkal, akik - megfelelő intézmény híján - eleve be sem jutnak a közoktatásba? Az ő szüleik hová fordulhatnak?

- Természetesen az ilyen gyerekeknek is van tankötelezettségük. Mi is sok ilyen panaszt, bejelentést kapunk. Esete válogatja, hogy ezeknek van-e megoldásuk, így itt általánosságban nem lehet tanácsot adni, ismerni kell az adott panaszt, feltárni az okokat, keresni a felelősöket...

- De önök ilyenkor vizsgálatot kezdeményeznek?

- Ha mód van rá, akkor kivizsgáljuk az adott ügyet, ez kötelességünk.

- A jogtól többet várunk, mint amennyit nyújthat, ez az önök tapasztalata. Ha viszont igazán működne az oktatási jogok terén a prevenció, akkor bizonyos ügyek el sem jutnának addig, hogy jogi útra kelljen terelni.

- A mi tapasztalatunk az, hogy a prevencióra még mindig nem helyeződik a kellő hangsúly. Akkor kerül elő, amikor a problémák már láthatóvá, kézzelfoghatóvá válnak, persze ilyenkor már nehezebben érvényesülhet.

- Régen nem működő szlogen viszont az ingyenes oktatás, sőt sokak számára az osztálypénz befizetése is nehézzé válhat. Kötelező-e ma osztálypénzt fizetni?

- Nem. Minden, nem szorosan az oktatáshoz kötődő dologért csak önkéntes alapon lehet pénzt kérni az iskolában.

- Itt a városban is volt rá példa, hogy felsős tanuló tartott szinte rettegésben egy lakótelepi általános iskolát: panaszkodtak a szülők, a kisebb gyerekek féltek, az iskolavezetés mégsem intézkedett a13 éves fiúval szemben. Mondván, előbb-utóbb úgyis kijárja az ilyen diák az iskolát.

- Nézze, léteznek intézmények, amelyeknek van intézkedési tervük, programjuk a különösen nehezen kezelhető gyerekekre, annak keretében az ilyen problémák nyilván orvosolhatóak. Ahol ez nem létezik, azok számára is hozzáférhetőek ezek az anyagok. A fenntartó felelőssége is, hogy ezeket a pedagógusok, szülők is megismerhessék.

- Biztos abban, hogy a szülő hozzá tud férni ilyen anyagokhoz?

- Az biztos, hogy ilyen esetben nem a panaszt tévő szülőnek kell más, esetleg problémás gyerekével dűlőre jutni. Itt ismét az intézményi, illetve fenntartói felelősséget kell elővennünk, hiszen feléjük kell jelezni a gondot.

- Tanköteles diák nem zárható ki a közoktatásból. De mi van akkor azon fogyatékkal élő diákokkal, akik - megfelelő intézmény híján - eleve be sem jutnak a közoktatásba? Az ő szüleik hová fordulhatnak?

- Természetesen az ilyen gyerekeknek is van tankötelezettségük. Mi is sok ilyen panaszt, bejelentést kapunk. Esete válogatja, hogy ezeknek van-e megoldásuk, így itt általánosságban nem lehet tanácsot adni, ismerni kell az adott panaszt, feltárni az okokat, keresni a felelősöket...

- De önök ilyenkor vizsgálatot kezdeményeznek?

- Ha mód van rá, akkor kivizsgáljuk az adott ügyet, ez kötelességünk.

- A jogtól többet várunk, mint amennyit nyújthat, ez az önök tapasztalata. Ha viszont igazán működne az oktatási jogok terén a prevenció, akkor bizonyos ügyek el sem jutnának addig, hogy jogi útra kelljen terelni.

- A mi tapasztalatunk az, hogy a prevencióra még mindig nem helyeződik a kellő hangsúly. Akkor kerül elő, amikor a problémák már láthatóvá, kézzelfoghatóvá válnak, persze ilyenkor már nehezebben érvényesülhet.

- Régen nem működő szlogen viszont az ingyenes oktatás, sőt sokak számára az osztálypénz befizetése is nehézzé válhat. Kötelező-e ma osztálypénzt fizetni?

- Nem. Minden, nem szorosan az oktatáshoz kötődő dologért csak önkéntes alapon lehet pénzt kérni az iskolában.

- Nézze, léteznek intézmények, amelyeknek van intézkedési tervük, programjuk a különösen nehezen kezelhető gyerekekre, annak keretében az ilyen problémák nyilván orvosolhatóak. Ahol ez nem létezik, azok számára is hozzáférhetőek ezek az anyagok. A fenntartó felelőssége is, hogy ezeket a pedagógusok, szülők is megismerhessék.

- Biztos abban, hogy a szülő hozzá tud férni ilyen anyagokhoz?

- Az biztos, hogy ilyen esetben nem a panaszt tévő szülőnek kell más, esetleg problémás gyerekével dűlőre jutni. Itt ismét az intézményi, illetve fenntartói felelősséget kell elővennünk, hiszen feléjük kell jelezni a gondot.

- Tanköteles diák nem zárható ki a közoktatásból. De mi van akkor azon fogyatékkal élő diákokkal, akik - megfelelő intézmény híján - eleve be sem jutnak a közoktatásba? Az ő szüleik hová fordulhatnak?

- Természetesen az ilyen gyerekeknek is van tankötelezettségük. Mi is sok ilyen panaszt, bejelentést kapunk. Esete válogatja, hogy ezeknek van-e megoldásuk, így itt általánosságban nem lehet tanácsot adni, ismerni kell az adott panaszt, feltárni az okokat, keresni a felelősöket...

- De önök ilyenkor vizsgálatot kezdeményeznek?

- Ha mód van rá, akkor kivizsgáljuk az adott ügyet, ez kötelességünk.

- A jogtól többet várunk, mint amennyit nyújthat, ez az önök tapasztalata. Ha viszont igazán működne az oktatási jogok terén a prevenció, akkor bizonyos ügyek el sem jutnának addig, hogy jogi útra kelljen terelni.

- A mi tapasztalatunk az, hogy a prevencióra még mindig nem helyeződik a kellő hangsúly. Akkor kerül elő, amikor a problémák már láthatóvá, kézzelfoghatóvá válnak, persze ilyenkor már nehezebben érvényesülhet.

- Régen nem működő szlogen viszont az ingyenes oktatás, sőt sokak számára az osztálypénz befizetése is nehézzé válhat. Kötelező-e ma osztálypénzt fizetni?

- Nem. Minden, nem szorosan az oktatáshoz kötődő dologért csak önkéntes alapon lehet pénzt kérni az iskolában.

- Nézze, léteznek intézmények, amelyeknek van intézkedési tervük, programjuk a különösen nehezen kezelhető gyerekekre, annak keretében az ilyen problémák nyilván orvosolhatóak. Ahol ez nem létezik, azok számára is hozzáférhetőek ezek az anyagok. A fenntartó felelőssége is, hogy ezeket a pedagógusok, szülők is megismerhessék.

- Biztos abban, hogy a szülő hozzá tud férni ilyen anyagokhoz?

- Az biztos, hogy ilyen esetben nem a panaszt tévő szülőnek kell más, esetleg problémás gyerekével dűlőre jutni. Itt ismét az intézményi, illetve fenntartói felelősséget kell elővennünk, hiszen feléjük kell jelezni a gondot.

- Tanköteles diák nem zárható ki a közoktatásból. De mi van akkor azon fogyatékkal élő diákokkal, akik - megfelelő intézmény híján - eleve be sem jutnak a közoktatásba? Az ő szüleik hová fordulhatnak?

- Természetesen az ilyen gyerekeknek is van tankötelezettségük. Mi is sok ilyen panaszt, bejelentést kapunk. Esete válogatja, hogy ezeknek van-e megoldásuk, így itt általánosságban nem lehet tanácsot adni, ismerni kell az adott panaszt, feltárni az okokat, keresni a felelősöket...

- De önök ilyenkor vizsgálatot kezdeményeznek?

- Ha mód van rá, akkor kivizsgáljuk az adott ügyet, ez kötelességünk.

- A jogtól többet várunk, mint amennyit nyújthat, ez az önök tapasztalata. Ha viszont igazán működne az oktatási jogok terén a prevenció, akkor bizonyos ügyek el sem jutnának addig, hogy jogi útra kelljen terelni.

- A mi tapasztalatunk az, hogy a prevencióra még mindig nem helyeződik a kellő hangsúly. Akkor kerül elő, amikor a problémák már láthatóvá, kézzelfoghatóvá válnak, persze ilyenkor már nehezebben érvényesülhet.

- Régen nem működő szlogen viszont az ingyenes oktatás, sőt sokak számára az osztálypénz befizetése is nehézzé válhat. Kötelező-e ma osztálypénzt fizetni?

- Nem. Minden, nem szorosan az oktatáshoz kötődő dologért csak önkéntes alapon lehet pénzt kérni az iskolában.

- Biztos abban, hogy a szülő hozzá tud férni ilyen anyagokhoz?

- Az biztos, hogy ilyen esetben nem a panaszt tévő szülőnek kell más, esetleg problémás gyerekével dűlőre jutni. Itt ismét az intézményi, illetve fenntartói felelősséget kell elővennünk, hiszen feléjük kell jelezni a gondot.

- Tanköteles diák nem zárható ki a közoktatásból. De mi van akkor azon fogyatékkal élő diákokkal, akik - megfelelő intézmény híján - eleve be sem jutnak a közoktatásba? Az ő szüleik hová fordulhatnak?

- Természetesen az ilyen gyerekeknek is van tankötelezettségük. Mi is sok ilyen panaszt, bejelentést kapunk. Esete válogatja, hogy ezeknek van-e megoldásuk, így itt általánosságban nem lehet tanácsot adni, ismerni kell az adott panaszt, feltárni az okokat, keresni a felelősöket...

- De önök ilyenkor vizsgálatot kezdeményeznek?

- Ha mód van rá, akkor kivizsgáljuk az adott ügyet, ez kötelességünk.

- A jogtól többet várunk, mint amennyit nyújthat, ez az önök tapasztalata. Ha viszont igazán működne az oktatási jogok terén a prevenció, akkor bizonyos ügyek el sem jutnának addig, hogy jogi útra kelljen terelni.

- A mi tapasztalatunk az, hogy a prevencióra még mindig nem helyeződik a kellő hangsúly. Akkor kerül elő, amikor a problémák már láthatóvá, kézzelfoghatóvá válnak, persze ilyenkor már nehezebben érvényesülhet.

- Régen nem működő szlogen viszont az ingyenes oktatás, sőt sokak számára az osztálypénz befizetése is nehézzé válhat. Kötelező-e ma osztálypénzt fizetni?

- Nem. Minden, nem szorosan az oktatáshoz kötődő dologért csak önkéntes alapon lehet pénzt kérni az iskolában.

- Biztos abban, hogy a szülő hozzá tud férni ilyen anyagokhoz?

- Az biztos, hogy ilyen esetben nem a panaszt tévő szülőnek kell más, esetleg problémás gyerekével dűlőre jutni. Itt ismét az intézményi, illetve fenntartói felelősséget kell elővennünk, hiszen feléjük kell jelezni a gondot.

- Tanköteles diák nem zárható ki a közoktatásból. De mi van akkor azon fogyatékkal élő diákokkal, akik - megfelelő intézmény híján - eleve be sem jutnak a közoktatásba? Az ő szüleik hová fordulhatnak?

- Természetesen az ilyen gyerekeknek is van tankötelezettségük. Mi is sok ilyen panaszt, bejelentést kapunk. Esete válogatja, hogy ezeknek van-e megoldásuk, így itt általánosságban nem lehet tanácsot adni, ismerni kell az adott panaszt, feltárni az okokat, keresni a felelősöket...

- De önök ilyenkor vizsgálatot kezdeményeznek?

- Ha mód van rá, akkor kivizsgáljuk az adott ügyet, ez kötelességünk.

- A jogtól többet várunk, mint amennyit nyújthat, ez az önök tapasztalata. Ha viszont igazán működne az oktatási jogok terén a prevenció, akkor bizonyos ügyek el sem jutnának addig, hogy jogi útra kelljen terelni.

- A mi tapasztalatunk az, hogy a prevencióra még mindig nem helyeződik a kellő hangsúly. Akkor kerül elő, amikor a problémák már láthatóvá, kézzelfoghatóvá válnak, persze ilyenkor már nehezebben érvényesülhet.

- Régen nem működő szlogen viszont az ingyenes oktatás, sőt sokak számára az osztálypénz befizetése is nehézzé válhat. Kötelező-e ma osztálypénzt fizetni?

- Nem. Minden, nem szorosan az oktatáshoz kötődő dologért csak önkéntes alapon lehet pénzt kérni az iskolában.

- Az biztos, hogy ilyen esetben nem a panaszt tévő szülőnek kell más, esetleg problémás gyerekével dűlőre jutni. Itt ismét az intézményi, illetve fenntartói felelősséget kell elővennünk, hiszen feléjük kell jelezni a gondot.

- Tanköteles diák nem zárható ki a közoktatásból. De mi van akkor azon fogyatékkal élő diákokkal, akik - megfelelő intézmény híján - eleve be sem jutnak a közoktatásba? Az ő szüleik hová fordulhatnak?

- Természetesen az ilyen gyerekeknek is van tankötelezettségük. Mi is sok ilyen panaszt, bejelentést kapunk. Esete válogatja, hogy ezeknek van-e megoldásuk, így itt általánosságban nem lehet tanácsot adni, ismerni kell az adott panaszt, feltárni az okokat, keresni a felelősöket...

- De önök ilyenkor vizsgálatot kezdeményeznek?

- Ha mód van rá, akkor kivizsgáljuk az adott ügyet, ez kötelességünk.

- A jogtól többet várunk, mint amennyit nyújthat, ez az önök tapasztalata. Ha viszont igazán működne az oktatási jogok terén a prevenció, akkor bizonyos ügyek el sem jutnának addig, hogy jogi útra kelljen terelni.

- A mi tapasztalatunk az, hogy a prevencióra még mindig nem helyeződik a kellő hangsúly. Akkor kerül elő, amikor a problémák már láthatóvá, kézzelfoghatóvá válnak, persze ilyenkor már nehezebben érvényesülhet.

- Régen nem működő szlogen viszont az ingyenes oktatás, sőt sokak számára az osztálypénz befizetése is nehézzé válhat. Kötelező-e ma osztálypénzt fizetni?

- Nem. Minden, nem szorosan az oktatáshoz kötődő dologért csak önkéntes alapon lehet pénzt kérni az iskolában.

- Az biztos, hogy ilyen esetben nem a panaszt tévő szülőnek kell más, esetleg problémás gyerekével dűlőre jutni. Itt ismét az intézményi, illetve fenntartói felelősséget kell elővennünk, hiszen feléjük kell jelezni a gondot.

- Tanköteles diák nem zárható ki a közoktatásból. De mi van akkor azon fogyatékkal élő diákokkal, akik - megfelelő intézmény híján - eleve be sem jutnak a közoktatásba? Az ő szüleik hová fordulhatnak?

- Természetesen az ilyen gyerekeknek is van tankötelezettségük. Mi is sok ilyen panaszt, bejelentést kapunk. Esete válogatja, hogy ezeknek van-e megoldásuk, így itt általánosságban nem lehet tanácsot adni, ismerni kell az adott panaszt, feltárni az okokat, keresni a felelősöket...

- De önök ilyenkor vizsgálatot kezdeményeznek?

- Ha mód van rá, akkor kivizsgáljuk az adott ügyet, ez kötelességünk.

- A jogtól többet várunk, mint amennyit nyújthat, ez az önök tapasztalata. Ha viszont igazán működne az oktatási jogok terén a prevenció, akkor bizonyos ügyek el sem jutnának addig, hogy jogi útra kelljen terelni.

- A mi tapasztalatunk az, hogy a prevencióra még mindig nem helyeződik a kellő hangsúly. Akkor kerül elő, amikor a problémák már láthatóvá, kézzelfoghatóvá válnak, persze ilyenkor már nehezebben érvényesülhet.

- Régen nem működő szlogen viszont az ingyenes oktatás, sőt sokak számára az osztálypénz befizetése is nehézzé válhat. Kötelező-e ma osztálypénzt fizetni?

- Nem. Minden, nem szorosan az oktatáshoz kötődő dologért csak önkéntes alapon lehet pénzt kérni az iskolában.

- Tanköteles diák nem zárható ki a közoktatásból. De mi van akkor azon fogyatékkal élő diákokkal, akik - megfelelő intézmény híján - eleve be sem jutnak a közoktatásba? Az ő szüleik hová fordulhatnak?

- Természetesen az ilyen gyerekeknek is van tankötelezettségük. Mi is sok ilyen panaszt, bejelentést kapunk. Esete válogatja, hogy ezeknek van-e megoldásuk, így itt általánosságban nem lehet tanácsot adni, ismerni kell az adott panaszt, feltárni az okokat, keresni a felelősöket...

- De önök ilyenkor vizsgálatot kezdeményeznek?

- Ha mód van rá, akkor kivizsgáljuk az adott ügyet, ez kötelességünk.

- A jogtól többet várunk, mint amennyit nyújthat, ez az önök tapasztalata. Ha viszont igazán működne az oktatási jogok terén a prevenció, akkor bizonyos ügyek el sem jutnának addig, hogy jogi útra kelljen terelni.

- A mi tapasztalatunk az, hogy a prevencióra még mindig nem helyeződik a kellő hangsúly. Akkor kerül elő, amikor a problémák már láthatóvá, kézzelfoghatóvá válnak, persze ilyenkor már nehezebben érvényesülhet.

- Régen nem működő szlogen viszont az ingyenes oktatás, sőt sokak számára az osztálypénz befizetése is nehézzé válhat. Kötelező-e ma osztálypénzt fizetni?

- Nem. Minden, nem szorosan az oktatáshoz kötődő dologért csak önkéntes alapon lehet pénzt kérni az iskolában.

- Tanköteles diák nem zárható ki a közoktatásból. De mi van akkor azon fogyatékkal élő diákokkal, akik - megfelelő intézmény híján - eleve be sem jutnak a közoktatásba? Az ő szüleik hová fordulhatnak?

- Természetesen az ilyen gyerekeknek is van tankötelezettségük. Mi is sok ilyen panaszt, bejelentést kapunk. Esete válogatja, hogy ezeknek van-e megoldásuk, így itt általánosságban nem lehet tanácsot adni, ismerni kell az adott panaszt, feltárni az okokat, keresni a felelősöket...

- De önök ilyenkor vizsgálatot kezdeményeznek?

- Ha mód van rá, akkor kivizsgáljuk az adott ügyet, ez kötelességünk.

- A jogtól többet várunk, mint amennyit nyújthat, ez az önök tapasztalata. Ha viszont igazán működne az oktatási jogok terén a prevenció, akkor bizonyos ügyek el sem jutnának addig, hogy jogi útra kelljen terelni.

- A mi tapasztalatunk az, hogy a prevencióra még mindig nem helyeződik a kellő hangsúly. Akkor kerül elő, amikor a problémák már láthatóvá, kézzelfoghatóvá válnak, persze ilyenkor már nehezebben érvényesülhet.

- Régen nem működő szlogen viszont az ingyenes oktatás, sőt sokak számára az osztálypénz befizetése is nehézzé válhat. Kötelező-e ma osztálypénzt fizetni?

- Nem. Minden, nem szorosan az oktatáshoz kötődő dologért csak önkéntes alapon lehet pénzt kérni az iskolában.

- Tanköteles diák nem zárható ki a közoktatásból. De mi van akkor azon fogyatékkal élő diákokkal, akik - megfelelő intézmény híján - eleve be sem jutnak a közoktatásba? Az ő szüleik hová fordulhatnak?

- Természetesen az ilyen gyerekeknek is van tankötelezettségük. Mi is sok ilyen panaszt, bejelentést kapunk. Esete válogatja, hogy ezeknek van-e megoldásuk, így itt általánosságban nem lehet tanácsot adni, ismerni kell az adott panaszt, feltárni az okokat, keresni a felelősöket...

- De önök ilyenkor vizsgálatot kezdeményeznek?

- Ha mód van rá, akkor kivizsgáljuk az adott ügyet, ez kötelességünk.

- A jogtól többet várunk, mint amennyit nyújthat, ez az önök tapasztalata. Ha viszont igazán működne az oktatási jogok terén a prevenció, akkor bizonyos ügyek el sem jutnának addig, hogy jogi útra kelljen terelni.

- A mi tapasztalatunk az, hogy a prevencióra még mindig nem helyeződik a kellő hangsúly. Akkor kerül elő, amikor a problémák már láthatóvá, kézzelfoghatóvá válnak, persze ilyenkor már nehezebben érvényesülhet.

- Régen nem működő szlogen viszont az ingyenes oktatás, sőt sokak számára az osztálypénz befizetése is nehézzé válhat. Kötelező-e ma osztálypénzt fizetni?

- Nem. Minden, nem szorosan az oktatáshoz kötődő dologért csak önkéntes alapon lehet pénzt kérni az iskolában.

- Tanköteles diák nem zárható ki a közoktatásból. De mi van akkor azon fogyatékkal élő diákokkal, akik - megfelelő intézmény híján - eleve be sem jutnak a közoktatásba? Az ő szüleik hová fordulhatnak?

- Természetesen az ilyen gyerekeknek is van tankötelezettségük. Mi is sok ilyen panaszt, bejelentést kapunk. Esete válogatja, hogy ezeknek van-e megoldásuk, így itt általánosságban nem lehet tanácsot adni, ismerni kell az adott panaszt, feltárni az okokat, keresni a felelősöket...

- De önök ilyenkor vizsgálatot kezdeményeznek?

- Ha mód van rá, akkor kivizsgáljuk az adott ügyet, ez kötelességünk.

- A jogtól többet várunk, mint amennyit nyújthat, ez az önök tapasztalata. Ha viszont igazán működne az oktatási jogok terén a prevenció, akkor bizonyos ügyek el sem jutnának addig, hogy jogi útra kelljen terelni.

- A mi tapasztalatunk az, hogy a prevencióra még mindig nem helyeződik a kellő hangsúly. Akkor kerül elő, amikor a problémák már láthatóvá, kézzelfoghatóvá válnak, persze ilyenkor már nehezebben érvényesülhet.

- Régen nem működő szlogen viszont az ingyenes oktatás, sőt sokak számára az osztálypénz befizetése is nehézzé válhat. Kötelező-e ma osztálypénzt fizetni?

- Nem. Minden, nem szorosan az oktatáshoz kötődő dologért csak önkéntes alapon lehet pénzt kérni az iskolában.

- Természetesen az ilyen gyerekeknek is van tankötelezettségük. Mi is sok ilyen panaszt, bejelentést kapunk. Esete válogatja, hogy ezeknek van-e megoldásuk, így itt általánosságban nem lehet tanácsot adni, ismerni kell az adott panaszt, feltárni az okokat, keresni a felelősöket...

- De önök ilyenkor vizsgálatot kezdeményeznek?

- Ha mód van rá, akkor kivizsgáljuk az adott ügyet, ez kötelességünk.

- A jogtól többet várunk, mint amennyit nyújthat, ez az önök tapasztalata. Ha viszont igazán működne az oktatási jogok terén a prevenció, akkor bizonyos ügyek el sem jutnának addig, hogy jogi útra kelljen terelni.

- A mi tapasztalatunk az, hogy a prevencióra még mindig nem helyeződik a kellő hangsúly. Akkor kerül elő, amikor a problémák már láthatóvá, kézzelfoghatóvá válnak, persze ilyenkor már nehezebben érvényesülhet.

- Régen nem működő szlogen viszont az ingyenes oktatás, sőt sokak számára az osztálypénz befizetése is nehézzé válhat. Kötelező-e ma osztálypénzt fizetni?

- Nem. Minden, nem szorosan az oktatáshoz kötődő dologért csak önkéntes alapon lehet pénzt kérni az iskolában.

- Természetesen az ilyen gyerekeknek is van tankötelezettségük. Mi is sok ilyen panaszt, bejelentést kapunk. Esete válogatja, hogy ezeknek van-e megoldásuk, így itt általánosságban nem lehet tanácsot adni, ismerni kell az adott panaszt, feltárni az okokat, keresni a felelősöket...

- De önök ilyenkor vizsgálatot kezdeményeznek?

- Ha mód van rá, akkor kivizsgáljuk az adott ügyet, ez kötelességünk.

- A jogtól többet várunk, mint amennyit nyújthat, ez az önök tapasztalata. Ha viszont igazán működne az oktatási jogok terén a prevenció, akkor bizonyos ügyek el sem jutnának addig, hogy jogi útra kelljen terelni.

- A mi tapasztalatunk az, hogy a prevencióra még mindig nem helyeződik a kellő hangsúly. Akkor kerül elő, amikor a problémák már láthatóvá, kézzelfoghatóvá válnak, persze ilyenkor már nehezebben érvényesülhet.

- Régen nem működő szlogen viszont az ingyenes oktatás, sőt sokak számára az osztálypénz befizetése is nehézzé válhat. Kötelező-e ma osztálypénzt fizetni?

- Nem. Minden, nem szorosan az oktatáshoz kötődő dologért csak önkéntes alapon lehet pénzt kérni az iskolában.

- De önök ilyenkor vizsgálatot kezdeményeznek?

- Ha mód van rá, akkor kivizsgáljuk az adott ügyet, ez kötelességünk.

- A jogtól többet várunk, mint amennyit nyújthat, ez az önök tapasztalata. Ha viszont igazán működne az oktatási jogok terén a prevenció, akkor bizonyos ügyek el sem jutnának addig, hogy jogi útra kelljen terelni.

- A mi tapasztalatunk az, hogy a prevencióra még mindig nem helyeződik a kellő hangsúly. Akkor kerül elő, amikor a problémák már láthatóvá, kézzelfoghatóvá válnak, persze ilyenkor már nehezebben érvényesülhet.

- Régen nem működő szlogen viszont az ingyenes oktatás, sőt sokak számára az osztálypénz befizetése is nehézzé válhat. Kötelező-e ma osztálypénzt fizetni?

- Nem. Minden, nem szorosan az oktatáshoz kötődő dologért csak önkéntes alapon lehet pénzt kérni az iskolában.

- De önök ilyenkor vizsgálatot kezdeményeznek?

- Ha mód van rá, akkor kivizsgáljuk az adott ügyet, ez kötelességünk.

- A jogtól többet várunk, mint amennyit nyújthat, ez az önök tapasztalata. Ha viszont igazán működne az oktatási jogok terén a prevenció, akkor bizonyos ügyek el sem jutnának addig, hogy jogi útra kelljen terelni.

- A mi tapasztalatunk az, hogy a prevencióra még mindig nem helyeződik a kellő hangsúly. Akkor kerül elő, amikor a problémák már láthatóvá, kézzelfoghatóvá válnak, persze ilyenkor már nehezebben érvényesülhet.

- Régen nem működő szlogen viszont az ingyenes oktatás, sőt sokak számára az osztálypénz befizetése is nehézzé válhat. Kötelező-e ma osztálypénzt fizetni?

- Nem. Minden, nem szorosan az oktatáshoz kötődő dologért csak önkéntes alapon lehet pénzt kérni az iskolában.

- De önök ilyenkor vizsgálatot kezdeményeznek?

- Ha mód van rá, akkor kivizsgáljuk az adott ügyet, ez kötelességünk.

- A jogtól többet várunk, mint amennyit nyújthat, ez az önök tapasztalata. Ha viszont igazán működne az oktatási jogok terén a prevenció, akkor bizonyos ügyek el sem jutnának addig, hogy jogi útra kelljen terelni.

- A mi tapasztalatunk az, hogy a prevencióra még mindig nem helyeződik a kellő hangsúly. Akkor kerül elő, amikor a problémák már láthatóvá, kézzelfoghatóvá válnak, persze ilyenkor már nehezebben érvényesülhet.

- Régen nem működő szlogen viszont az ingyenes oktatás, sőt sokak számára az osztálypénz befizetése is nehézzé válhat. Kötelező-e ma osztálypénzt fizetni?

- Nem. Minden, nem szorosan az oktatáshoz kötődő dologért csak önkéntes alapon lehet pénzt kérni az iskolában.

- De önök ilyenkor vizsgálatot kezdeményeznek?

- Ha mód van rá, akkor kivizsgáljuk az adott ügyet, ez kötelességünk.

- A jogtól többet várunk, mint amennyit nyújthat, ez az önök tapasztalata. Ha viszont igazán működne az oktatási jogok terén a prevenció, akkor bizonyos ügyek el sem jutnának addig, hogy jogi útra kelljen terelni.

- A mi tapasztalatunk az, hogy a prevencióra még mindig nem helyeződik a kellő hangsúly. Akkor kerül elő, amikor a problémák már láthatóvá, kézzelfoghatóvá válnak, persze ilyenkor már nehezebben érvényesülhet.

- Régen nem működő szlogen viszont az ingyenes oktatás, sőt sokak számára az osztálypénz befizetése is nehézzé válhat. Kötelező-e ma osztálypénzt fizetni?

- Nem. Minden, nem szorosan az oktatáshoz kötődő dologért csak önkéntes alapon lehet pénzt kérni az iskolában.

- Ha mód van rá, akkor kivizsgáljuk az adott ügyet, ez kötelességünk.

- A jogtól többet várunk, mint amennyit nyújthat, ez az önök tapasztalata. Ha viszont igazán működne az oktatási jogok terén a prevenció, akkor bizonyos ügyek el sem jutnának addig, hogy jogi útra kelljen terelni.

- A mi tapasztalatunk az, hogy a prevencióra még mindig nem helyeződik a kellő hangsúly. Akkor kerül elő, amikor a problémák már láthatóvá, kézzelfoghatóvá válnak, persze ilyenkor már nehezebben érvényesülhet.

- Régen nem működő szlogen viszont az ingyenes oktatás, sőt sokak számára az osztálypénz befizetése is nehézzé válhat. Kötelező-e ma osztálypénzt fizetni?

- Nem. Minden, nem szorosan az oktatáshoz kötődő dologért csak önkéntes alapon lehet pénzt kérni az iskolában.

- Ha mód van rá, akkor kivizsgáljuk az adott ügyet, ez kötelességünk.

- A jogtól többet várunk, mint amennyit nyújthat, ez az önök tapasztalata. Ha viszont igazán működne az oktatási jogok terén a prevenció, akkor bizonyos ügyek el sem jutnának addig, hogy jogi útra kelljen terelni.

- A mi tapasztalatunk az, hogy a prevencióra még mindig nem helyeződik a kellő hangsúly. Akkor kerül elő, amikor a problémák már láthatóvá, kézzelfoghatóvá válnak, persze ilyenkor már nehezebben érvényesülhet.

- Régen nem működő szlogen viszont az ingyenes oktatás, sőt sokak számára az osztálypénz befizetése is nehézzé válhat. Kötelező-e ma osztálypénzt fizetni?

- Nem. Minden, nem szorosan az oktatáshoz kötődő dologért csak önkéntes alapon lehet pénzt kérni az iskolában.

- A jogtól többet várunk, mint amennyit nyújthat, ez az önök tapasztalata. Ha viszont igazán működne az oktatási jogok terén a prevenció, akkor bizonyos ügyek el sem jutnának addig, hogy jogi útra kelljen terelni.

- A mi tapasztalatunk az, hogy a prevencióra még mindig nem helyeződik a kellő hangsúly. Akkor kerül elő, amikor a problémák már láthatóvá, kézzelfoghatóvá válnak, persze ilyenkor már nehezebben érvényesülhet.

- Régen nem működő szlogen viszont az ingyenes oktatás, sőt sokak számára az osztálypénz befizetése is nehézzé válhat. Kötelező-e ma osztálypénzt fizetni?

- Nem. Minden, nem szorosan az oktatáshoz kötődő dologért csak önkéntes alapon lehet pénzt kérni az iskolában.

- A jogtól többet várunk, mint amennyit nyújthat, ez az önök tapasztalata. Ha viszont igazán működne az oktatási jogok terén a prevenció, akkor bizonyos ügyek el sem jutnának addig, hogy jogi útra kelljen terelni.

- A mi tapasztalatunk az, hogy a prevencióra még mindig nem helyeződik a kellő hangsúly. Akkor kerül elő, amikor a problémák már láthatóvá, kézzelfoghatóvá válnak, persze ilyenkor már nehezebben érvényesülhet.

- Régen nem működő szlogen viszont az ingyenes oktatás, sőt sokak számára az osztálypénz befizetése is nehézzé válhat. Kötelező-e ma osztálypénzt fizetni?

- Nem. Minden, nem szorosan az oktatáshoz kötődő dologért csak önkéntes alapon lehet pénzt kérni az iskolában.

- A jogtól többet várunk, mint amennyit nyújthat, ez az önök tapasztalata. Ha viszont igazán működne az oktatási jogok terén a prevenció, akkor bizonyos ügyek el sem jutnának addig, hogy jogi útra kelljen terelni.

- A mi tapasztalatunk az, hogy a prevencióra még mindig nem helyeződik a kellő hangsúly. Akkor kerül elő, amikor a problémák már láthatóvá, kézzelfoghatóvá válnak, persze ilyenkor már nehezebben érvényesülhet.

- Régen nem működő szlogen viszont az ingyenes oktatás, sőt sokak számára az osztálypénz befizetése is nehézzé válhat. Kötelező-e ma osztálypénzt fizetni?

- Nem. Minden, nem szorosan az oktatáshoz kötődő dologért csak önkéntes alapon lehet pénzt kérni az iskolában.

- A jogtól többet várunk, mint amennyit nyújthat, ez az önök tapasztalata. Ha viszont igazán működne az oktatási jogok terén a prevenció, akkor bizonyos ügyek el sem jutnának addig, hogy jogi útra kelljen terelni.

- A mi tapasztalatunk az, hogy a prevencióra még mindig nem helyeződik a kellő hangsúly. Akkor kerül elő, amikor a problémák már láthatóvá, kézzelfoghatóvá válnak, persze ilyenkor már nehezebben érvényesülhet.

- Régen nem működő szlogen viszont az ingyenes oktatás, sőt sokak számára az osztálypénz befizetése is nehézzé válhat. Kötelező-e ma osztálypénzt fizetni?

- Nem. Minden, nem szorosan az oktatáshoz kötődő dologért csak önkéntes alapon lehet pénzt kérni az iskolában.

- A mi tapasztalatunk az, hogy a prevencióra még mindig nem helyeződik a kellő hangsúly. Akkor kerül elő, amikor a problémák már láthatóvá, kézzelfoghatóvá válnak, persze ilyenkor már nehezebben érvényesülhet.

- Régen nem működő szlogen viszont az ingyenes oktatás, sőt sokak számára az osztálypénz befizetése is nehézzé válhat. Kötelező-e ma osztálypénzt fizetni?

- Nem. Minden, nem szorosan az oktatáshoz kötődő dologért csak önkéntes alapon lehet pénzt kérni az iskolában.

- A mi tapasztalatunk az, hogy a prevencióra még mindig nem helyeződik a kellő hangsúly. Akkor kerül elő, amikor a problémák már láthatóvá, kézzelfoghatóvá válnak, persze ilyenkor már nehezebben érvényesülhet.

- Régen nem működő szlogen viszont az ingyenes oktatás, sőt sokak számára az osztálypénz befizetése is nehézzé válhat. Kötelező-e ma osztálypénzt fizetni?

- Nem. Minden, nem szorosan az oktatáshoz kötődő dologért csak önkéntes alapon lehet pénzt kérni az iskolában.

- Régen nem működő szlogen viszont az ingyenes oktatás, sőt sokak számára az osztálypénz befizetése is nehézzé válhat. Kötelező-e ma osztálypénzt fizetni?

- Nem. Minden, nem szorosan az oktatáshoz kötődő dologért csak önkéntes alapon lehet pénzt kérni az iskolában.

- Régen nem működő szlogen viszont az ingyenes oktatás, sőt sokak számára az osztálypénz befizetése is nehézzé válhat. Kötelező-e ma osztálypénzt fizetni?

- Nem. Minden, nem szorosan az oktatáshoz kötődő dologért csak önkéntes alapon lehet pénzt kérni az iskolában.

- Régen nem működő szlogen viszont az ingyenes oktatás, sőt sokak számára az osztálypénz befizetése is nehézzé válhat. Kötelező-e ma osztálypénzt fizetni?

- Nem. Minden, nem szorosan az oktatáshoz kötődő dologért csak önkéntes alapon lehet pénzt kérni az iskolában.

- Régen nem működő szlogen viszont az ingyenes oktatás, sőt sokak számára az osztálypénz befizetése is nehézzé válhat. Kötelező-e ma osztálypénzt fizetni?

- Nem. Minden, nem szorosan az oktatáshoz kötődő dologért csak önkéntes alapon lehet pénzt kérni az iskolában.

- Nem. Minden, nem szorosan az oktatáshoz kötődő dologért csak önkéntes alapon lehet pénzt kérni az iskolában.

- Nem. Minden, nem szorosan az oktatáshoz kötődő dologért csak önkéntes alapon lehet pénzt kérni az iskolában.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!