2013.01.05. 12:59
Rezsicsökkentés: a fogyasztóvédelmi hatóság várja a panaszokat
Fejér megye - Ha a lakossági fogyasztó azt tapasztalja, hogy nem megfelelő díjtételt alkalmaz a szolgáltató, számlareklamációjával először a szolgáltatójához fordulhat, de ha nem jár eredménnyel, panaszt tehet a megyei kormányhivatal fogyasztóvédelmi felügyelőségénél, az pedig jogosult eljárni az elszámolással, számlázással kapcsolatos lakossági fogyasztó panaszok ügyében.
2013. január 1-jén fontos változások léptek életbe a villamosenergia- és földgázszolgáltatás területén az egyetemes szolgáltatással ellátott felhasználók által fizetendő árak vonatkozásában. A csökkentett árak először abban a számlában fognak jelentkezni, amely januári időszakra vonatkozó fogyasztást tartalmazza. A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság éppen ezért összeállított egy tájékoztatót, amely abban kíván segítséget nyújtani, hogy a fogyasztók könnyebben ellenőrizhessék, a kézhez kapott számlájukban a szolgáltató valóban a csökkentett hatósági (egység)árat alkalmazta-e.
A fogyasztók által fizetendő áramdíj több elemből tevődik össze. Tartalmazza egyrészt az áram, mint termék árát, az úgynevezett rendszerhasználati díjakat, valamint az egyéb pénzeszközöket és az általános forgalmi adót. A földgáz egyetemes szolgáltatás ára – amely tartalmazza a rendszerhasználati díjakat – alapdíjból és gázdíjból tevődik össze. Az egyetemes szolgáltatás árának díjelemeit – az éves fogyasztott mennyiség alapján I. és a II. árkategória vonatkozásában – a földgázpiaci egyetemes szolgáltatáshoz kapcsolódó árak képzéséről szóló 2009-es miniszteri rendelet tartalmazza.
- Fontos, hogy a szolgáltatói megkeresés eredménytelensége esetén lehet panaszt tenni a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes megyei vagy fővárosi kormányhivatal fogyasztóvédelmi felügyelőségénél – figyelmeztet a főfelügyelőség.